Oscar

На приключила преди минути церемония в Dolby Theatre, Лос Анджелис, бяха връчени 91-те награди на Американската академия на филмовите изкуства и науки.

„Оскар“ за най-добър филм спечели „Зелената книга”. Режисираната от Питър Фарели (все още ни е трудно да пишем това име по отношение на сериозен филм) комедийна драма, която ще можем да гледаме на София Филм Фест през март, беше отличена с награда и за най-добър оригинален сценарий, както и за поддържаща мъжка роля на Махершала Али.

За най-добър режисьор беше отличен Алфонсо Куарон за „Roma“. Куарон спечели наградата и за най-добър оператор, а „Roma“ прибра отличието и за най-добър чуждоезичен филм.

За най-добра актриса абсолютно заслужено беше избрана Оливия Колман за „The Favourite“. За най-добра мъжка роля бе отличен Рами Малек за изпълнението си като Фреди Меркюри в „Бохемска рапсодия“, който спечели и още три награди – за монтаж, звук и звуков монтаж. „Оскар“-ът за поддържаща женска роля отиде при Реджина Кинг за „If Beale Street Could Talk“.

В категорията за адаптиран сценарий спечели „BlackKklansman”, което беляза първата „истинска“ статуетката в кариерата на Спайк Лий (той има почетен „Оскар“ през 2016), която той раздели с Чарли Уочтел, Дейвид Рабиновиц и Кевин Уилмот.

Наградата за документален филм отиде при „Сам на скалата”, който ще можем да гледаме по National Geographic на 3 март, а за най-добър анимационен филм спечели нашият фаворит „Спайдър-мен: В Спайди-вселената“.

Другият наш фаворит, „Първият човек“, който принципно беше несправедливо пренебрегнат в номинациите, спечели „Оскар“ за най-добри визуални ефекти.

Черната пантера“ спечели в категориите за сценография, костюми и оригинална музика, а статуетката за грим отиде при „Vice“. За песен, отново заслужено, беше отличена „Shallow” на Лейди Гага.

Вижте пълния списък с победителите, а в коментарите може да споделете радостта или разочарованието си от раздадените награди.

Best Picture:
“Black Panther”
“BlacKkKlansman”
“Bohemian Rhapsody”
“The Favourite”
“Green Book”
“Roma”
“A Star Is Born”
“Vice”

Lead Actor:
Christian Bale, “Vice”
Bradley Cooper, “A Star Is Born”
Willem Dafoe, “At Eternity’s Gate”
Rami Malek, “Bohemian Rhapsody”
Viggo Mortensen, “Green Book”

Lead Actress:
Yalitza Aparicio, “Roma”
Glenn Close, “The Wife”
Olivia Colman, “The Favourite”
Lady Gaga, “A Star Is Born”
Melissa McCarthy, “Can You Ever Forgive Me?”

Supporting Actor:
Mahershala Ali, “Green Book”
Adam Driver, “BlacKkKlansman”
Sam Elliott, “A Star Is Born”
Richard E. Grant, “Can You Ever Forgive Me?”
Sam Rockwell, “Vice”

Supporting Actress:
Amy Adams, “Vice”
Marina de Tavira, “Roma”
Regina King, “If Beale Street Could Talk”
Emma Stone, “The Favourite”
Rachel Weisz, “The Favourite”

Director:
Spike Lee, “BlacKkKlansman”
Pawel Pawlikowski, “Cold War”
Yorgos Lanthimos, “The Favourite”
Alfonso Cuarón, “Roma”
Adam McKay, “Vice”

Adapted Screenplay:
“The Ballad of Buster Scruggs,” Joel Coen , Ethan Coen
“BlacKkKlansman,” Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee
“Can You Ever Forgive Me?,” Nicole Holofcener and Jeff Whitty
“If Beale Street Could Talk,” Barry Jenkins
“A Star Is Born,” Eric Roth, Bradley Cooper, Will Fetters

Original Screenplay:
“The Favourite,” Deborah Davis, Tony McNamara
“First Reformed,” Paul Schrader
“Green Book,” Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly
“Roma,” Alfonso Cuarón
“Vice,” Adam McKay

Animated Feature:
“Incredibles 2,” Brad Bird
“Isle of Dogs,” Wes Anderson
“Mirai,” Mamoru Hosoda
“Ralph Breaks the Internet,” Rich Moore, Phil Johnston
“Spider-Man: Into the Spider-Verse,” Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman

Animated Short:
“Animal Behaviour,” Alison Snowden, David Fine
“Bao,” Domee Shi
“Late Afternoon,” Louise Bagnall
“One Small Step,” Andrew Chesworth, Bobby Pontillas
“Weekends,” Trevor Jimenez

Cinematography:
“Cold War,” Lukasz Zal
“The Favourite,” Robbie Ryan
“Never Look Away,” Caleb Deschanel
“Roma,” Alfonso Cuarón
“A Star Is Born,” Matthew Libatique

Best Documentary Feature:
“Free Solo,” Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
“Hale County This Morning, This Evening,” RaMell Ross
“Minding the Gap,” Bing Liu
“Of Fathers and Sons,” Talal Derki
“RBG,” Betsy West, Julie Cohen

Best Documentary Short Subject:
“Black Sheep,” Ed Perkins
“End Game,” Rob Epstein, Jeffrey Friedman
“Lifeboat,” Skye Fitzgerald
“A Night at the Garden,” Marshall Curry
“Period. End of Sentence.,” Rayka Zehtabchi

Best Live Action Short Film: 
“Detainment,” Vincent Lambe
“Fauve,” Jeremy Comte
“Marguerite,” Marianne Farley
“Mother,” Rodrigo Sorogoyen
“Skin,” Guy Nattiv

Best Foreign Language Film:
“Capernaum” (Lebanon)
“Cold War” (Poland)
“Never Look Away” (Germany)
“Roma” (Mexico)
“Shoplifters” (Japan)

Film Editing:
“BlacKkKlansman,” Barry Alexander Brown
“Bohemian Rhapsody,” John Ottman
“Green Book,” Patrick J. Don Vito
“The Favourite,” Yorgos Mavropsaridis
“Vice,” Hank Corwin

Sound Editing:
“Black Panther,” Benjamin A. Burtt, Steve Boeddeker
“Bohemian Rhapsody,” John Warhurst
“First Man,” Ai-Ling Lee, Mildred Iatrou Morgan
“A Quiet Place,” Ethan Van der Ryn, Erik Aadahl
“Roma,” Sergio Diaz, Skip Lievsay

Sound Mixing:
“Black Panther”
“Bohemian Rhapsody”
“First Man”
“Roma”
“A Star Is Born”

Production Design:
“Black Panther,” Hannah Beachler
“First Man,” Nathan Crowley, Kathy Lucas
“The Favourite,” Fiona Crombie, Alice Felton
“Mary Poppins Returns,” John Myhre, Gordon Sim
“Roma,” Eugenio Caballero, Bárbara Enrı́quez

Original Score:
“BlacKkKlansman,” Terence Blanchard
“Black Panther,” Ludwig Goransson
“If Beale Street Could Talk,” Nicholas Britell
“Isle of Dogs,” Alexandre Desplat
“Mary Poppins Returns,” Marc Shaiman, Scott Wittman

Original Song:
“All The Stars” from “Black Panther” by Kendrick Lamar, SZA
“I’ll Fight” from “RBG” by Diane Warren, Jennifer Hudson
“The Place Where Lost Things Go” from “Mary Poppins Returns” by Marc Shaiman, Scott Wittman
“Shallow” from “A Star Is Born” by Lady Gaga, Mark Ronson, Anthony Rossomando, Andrew Wyatt and Benjamin Rice
“When A Cowboy Trades His Spurs For Wings” from “The Ballad of Buster Scruggs” by Willie Watson, Tim Blake Nelson

Makeup and Hair:
“Border”
“Mary Queen of Scots”
“Vice”

Costume Design:
“Ballad of Buster Scruggs”
“Black Panther,” Ruth E. Carter
“The Favourite,” Sandy Powell
“Mary Poppins Returns,” Sandy Powell
“Mary Queen of Scots,” Alexandra Byrne

Visual Effects:
“Avengers: Infinity War”
“Christopher Robin”
“First Man”
“Ready Player One”
“Solo: A Star Wars Story”

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

24 Comments

  1. Не лош избор тази година за филм…
    Но…актьор, актриса, поддържащи не бяха най-добрите за мен.
    Бейл/Мортенсен, Глен Клоуз и Адам Драйвър направиха по-добри роли от получилите Оскар.

    1. Че каква игра предложи Драйвър, толкова безсмислена номинация не бях виждал с години?

    2. Драйвър по-добър от Али? Хахахахахахаха. Клоус по-добра от Колман? Хахахахахаха. Точно с филм се изложиха.

  2. На Пантерата пак му дадаха много, не заслужаваше за музика, камо ли за сценография като се има предвид другите номинирани.
    Иначе ми хареса, че Книгата взе за филм, определено го заслужаваше.

    1. Най-политкоректният филм, нормално да вземе.

  3. Като цяло съм доволен от награждаването. Нямаше изненади и всичко си мина по сценарий ?
    Това е моят топ 10 за слабата 2018.
    1. They Shall Not Grow Old
    2. Free Solo
    3. Mandy
    4. You Were Never Really Here
    5. Ready Player One
    6. Mid90s
    7. The Favourite
    8. Green Book
    9. Apostle
    10.Overlord

    Няколко загалвия извън 2018, на които попаднах и препоръчвам!
    Exotica (1994), Bound (1996), Kontroll (2003)

    1. Къде гледахте филма Green Book?

    2. Някои заглавия нямат кино разпространение преди церемонията и за това се прибягва до алтернативни мерки ?
      На София Филм Фест ще има няколко прожекции siff.bg

  4. Както се видя и в номинациите, 7000 члена на Академията са с доста различни и противоречиви вкусове, наградите цялостно бяха добри, като изключим Филм и Оригинален сценарий, победата на семпъл, посредствен и клиширан филм като Green Book, филм направен по конец ползвайки формулата на crowd-pleaser, връща Оскарите назад с 10 години, последният подобен победител е печално запомненият The King Speech, и то не защото е лош филм, а защото има същите проблеми като последния победител. Всичко това се дължи на новия начин на гласуване – preferential ballot, вместо да се избере един филм, гласуващият е длъжен да подреди филмите от 1 до 8, по този начин печели филма с най-много средни места, а не филма с най-много първи места, или с други думи, печели филмът, който дразни най-малко хора. По този начин Оскарите се открояват от арт-хаус филмите като Roma, The Favourite и Blackkklansman, и се връщат към по-комерсиалните и по-достъпни филми.

    За сметка на това, иконичната роля на Оливия Колман шокиращо надви усещането за дълг към Глен Клоус и ни подари не само най-заслуженият Оскар за актьорска игра за последното десетилетие, но най-истинският и изненадващ момент на Оскарите за последните 15 години, Колман е не само брилянтна актриса, която прави изумителна роля, но и невероятната в речите, нейната победа вече е част от модерната история на киното! Освен всичко това е и перфектен пример за по-горното, тук печели актрисата с най-много първи места, защото се гласува по типичния начин, ако се гласуваше като във Филм, Клоус щеше да надвие. Реджина Кинг трябва да се радва, че Вайс и Стоун са си разделили гласовете.

    Победата на Спайдър-Мен също е историческа, филмът заслужаваше номинация за Филм и Адаптиран сценарий, но се надявам, но е достатъчно, че разкри нови хоризонти за анимациите и нови и по-смели начини да се разказват истории.

    Изпълнението на Shallow беше моментът на вечерта, синоним на съвършенство.

  5. Следващата стъпка за догодина е Тайлър Пери да бие Скорсезе и Тарантино (ако двамата въобще са номинирани за каквото и да било) 🙂 Още може, Оскари, още може.

  6. Очаквах Клоуз да спечели,но и Коулман си заслужи наградата.Махершала Али е вече любимец на Акад.Заслужена награда за филм,иначе и Фаворитката можеше да спечели.Общо взето не лоши награди.Поне Рома не спечели за филм за моя радост

  7. Уууууууу! МА-ФИ-Я!!! МА-ФИ-Я!!! МА-ФИ-Я!!! 🙂 Иначе, сериозно- „Рапсодия“-та трябваше да вземе награда за най-добър филм. Балансира между гледаемото, комерсиално кино (без да изглежда кичозно и евтино, според мен) и същевременно с това (за моя най-голяма радост) не е и някаква тежка, „суха“, социална и псевдо-интелектуална драма, която единствено може да те убие от скука 🙂 . Нищо, де, и наградата на Малек (също напълно заслужена) все е нещо…

    П.П. И все пак, за финал, към Академията- О-СТА-ВКА!!! О-СТА-ВКА!! О-СТА-ВКА!!! 🙂 …

  8. Зелената книга не е нищо повече от поредния посредствен филм, който ще потъне в забрава. Академията най-обича на такива да дава Оскари. Копиe на Intouchables (2011) с обърнати роли и негър гей – това последното е задължително за всеки филм за да вземе Оскар.

    Това е моя коментар, чао

  9. Ами не, за твой ужас Дон Шърли е бил гей и в реалния живот, няма да го направят хетеро за да не се чувстваш застрашен като мъж. Знам, че ти е трудно, но повече мъже артисти са гейове или бисексуални, съвсем логично е да печелят награди или да се правят филми за тях.

  10. Кой продължава да се интересува въобще от тази джендърско-негро-мюсулманска паплач завладяла холивуд? никак не е случайно, че гледаемоста на оскарите е паднала 15 пъти и ще продължи да пада, след като се правят на велики пропагандатори. на никой вече не му дреме и не му се гледат маймуни и гейчета. народа се пресити и разбра за съществуването им, така че или ще се върнат към нормалност или ще се самозакрият под бурните аплодисменти на джендър общностите.

    1. Миличък, ти ще изчезнеш пръв с цялото това невежество и неграмотност:

      1. Оскарите не се правят за рейтинг, но ако толкова те вълнува, тази година рейтингът се вдигна с 3 милиона и стигна 30 милиона, което е нещо огромно за телевизиите в момента.
      2. Рейтингите паднаха на ВСИЧКИ видове програми, защото хората не гледат толкова телевизия, колкото преди. Дори рейтингът на Super Bawl, най-чаканото и важно спортно събитие в САЩ не спира да пада. Масата хора вече гледат онлайн.
      3. И като говорим за онлайн гледаемост, клипове от Оскарите са номер 1 като трендинг в Ютуб в над 20 държави.
      4. Като за финал, ако ще говорим за пари, то Bohemian Rhapsody и Black Panther са в топ 5 за 2018та като приходи, така че хората ИСКАТ и си ПЛАЩАТ за да гледат “ маймуни и гейчета“. Ако на хората им писна от нещо, то е от хора като теб.

  11. като оставим филма настрани, Махершала Али е изключителен актьор

    Следя го във всеки епизод на True Detective (където е пефектен) и ако искате вярвайте, но в Зелената книга не го познах изобщо до самите надписи

  12. Йо, Операцията (сумарно и който иска), мислите ли че Рами заслужено взе :)? Всъщност всеки с мнение и желание да коментне. Аз лично нямам пълна представа (само два филма съм гледал там), ала все ми се струва малко пресилено. Навява ми малко спомени от годината дето не дадоха на Кийтън, а той изби рибата в Бърдмен. Еди също беше супер, де, както при Рами. Любопитно ми е какви са като цяло впечатленията.

    1. Ще гледам да съм кратък…

      Според мен Рами заслужи Оскар-а, без значение колко добър е филмът, в който участва. Човекът напълно изчезна в образа на Фреди.

      Както и си мислех, с изключение на сценографията другите два Оскара на Пантерата бяха заслужени, но имаше прекалено много излишни номинации за филма, които бяха просто смехотворни.

      Евала, че Спайди грабна статуетката – беше no brainer.

      Удивен съм, че не дадоха Оскар на Infinity War или Ready Player One – това беше най-голямата изненада на вечерта заедно с победата на Коулман.

      За пореден път се убеждавам, че A Star Is Born е излишно прехвален и снощи си пролича колко много при това. Вече ми се драйфа от Shallow…

      Като цяло всичко беше предсказуемо и имаше доста угаждане на конкретни етноси и избора за най-добър филм беше сейф отвсякъде. Не усетих как минаха 3 часа и освен за реклама, не виждам какво се оплакваха толкова, че шоуто било дълго. Усеща се дълго, когато имаш идиоти като Мелиса МакКарти, облечена като чучело, да разправя тъпи шеги… Over and out!

    2. Отново- да, според мен Малек заслужено получи „Оскар“. Изчетох всякакви мнения и много хора го критикуват, че само „се правел“ на Меркюри и бил няк’во (почти) бездарно подобие, ама това са явно хора, поначало предубедени към Малек (а и към самата „Рапсодия“ като филм). Съгласен съм с X-Force- човека наистина се сля с образа на Фреди. Има толкова малки детайли, на които Малек е обърнал внимание за да влезе в ролята. Например, ако сте гледали интервюта на „оригиналния“ 🙂 Меркюри, то той има един много характерен тик- когато говори постоянно си смъква устните надолу (явно се опитва да прикрие големите си предни зъби). Еми, мамка му- т’ва беше първото нещо, което ми направи впечатление още с началото на филма- как Малек тоя тик го прави едно към едно 🙂 . Иначе, единствено като критика към външния вид- разбрахме, че като височина Малек и Меркюри са почти еднакви на ръст и въпреки това Малек някак „дребнее“. Ами просто Меркюри е някак по- пълен, „по- як“- Ремито просто е трябвало да качи няколко килца и проблема щеше да бъде решен… Та така, айде да му е честит „Оскар“-а, да почерпи 🙂 и още много бъдещи творчески успехи дет’ се вика- талантливо момче е 🙂 !

      П П. Между другото- всички критикуват Малек за превъплъщението му като Фреди, ама никой не обелва и дума за „новия“ Елтън Джон. Не знам, все още само от един трейлър е трудно да се каже какъв ще бъде филма (надявам се да е добър- музиката на Елтън Джон ме кефи, особено 70-тарските му неща) обаче актьора нещо никак не ми мяза на оригинала си. Даже ако не знаех, че филма е за Елтън не бих го познал. Някак ми е безличен (е, то вярно, че физиономията на Меркюри с тия огромни зъби и гейски мустак е много по- характерна и разпознаваема, де 🙂 – и все пак)…

    3. Оскарът му е абсолютно заслужен. Масовото хора и специалисти подкрепят този Оскар, хейтъри винаги ще има. Въпреки лошите критики на филма, Малек е вторият най-награждаван актьор в главна роля и от критиците тази година (с най-много награди от тях е скандално и шокиращо игнорираният от Индустрията – Итън Хоук).

      Колкото до Терън Еджъртън е личен избор на Елтън след като чу неговата версия на песента I’m Still Standing
      във филма Sing, както и след като се сприятелиха в Kingsman: The Golden Circle.

    4. Ами значи аз съм по взискателен :P. Може да се е слял, изгубил в образ и т.н. но аз лично не можах да го усетя толкова много. Не ми беше главозамайващ/отвинтващ. Дори като екранно време сякаш се губеше (с такова усещане поне останах). Също така съм от оня лагер на ония дето считаха че Сашето (Коен), евентуално би изтърбушил зрители и критика. Може да е шут и клоун (и много добър сатирик), но има няколко ролички в които е показвал, че може да бъде и сериозен. Съгласен съм, че Рами малко кльощав си падаше :D. Фреди въпреки – или по скоро независимо от това, че си пада хомо, има значително мъжествено (поне сценично) присъствие (и с острите черти маленко бЕха прекалили, ама това вече почва да звучи като търсене на много кусури). А това че е уловил специфични черти на образа в който се превъплъщава, трябва ли чак толкова да те учудва :). Все пак това му е работата, и всеки уважаващ себе си достатъчно старателен и качествен актьор би следвало да има добра подготовка. Как да е, видях там Фреди, ама сякаш и не го видях.

      Първите 30-тина (може и дя бяха повече) минути на A Star is Born, са изненадващо много добри, даже биха минали за свежи :). Определено добър дебют Брадли. Честно казано заради този първи там половин час, останах с по-приятни впечатления към Звездата спрямо Рапсодията. Зема точки и за авторски песни, а и Гагата се справяше добре. Мисля Shallow беше едно от по-ясно категоричните отличия.

      Иначе не съм от най-големите почитатели на музикалните/биопик филми, най-вече защото там образецът/формата/тертипа т.н. се следват доста старателно със все клишенцата (щото е сигурно и работят нали). Това важи и за горните два разбира се. Приятното и (предполагам) впечатляващото е, че са добре направени (и може би защото номинацията тази година не бяха нещо главоломно). От последните години по тази тема Frank 2014 ми изплува, като интересно независимо филмче (и там не очаквайте отвинтени глави, но препоръчвам който е пропуснал).

      Иво хейт и нехаресване все пак си остават различни неща, казвам го, щото често се бъркат или се хвърлят ей така. Обикновено хейта няма много базисна основа, често минаваща и за тролщина, а когато има (почти) винаги можеш да надушиш гЪзообразната въздушна смрад в бутилка.

  13. „Черната пантера“ е съвсем посредствен филм“, „Не разбирам какво толкова се прехласват по „Бохемска рапсодия“, „Роди се звезда“ е римейк на римейка, който не ми казва нищо ново“???
    „Фаворитката“ е невероятно „вкусен“ филм, интригуващ от началото до края – хуморът и сексуалността ме вдъхновиха. Това е по-добрият филм в сравнение с „Blackkklansman“, но нямам представа какво се опитваше да ми каже
    Искаше ми се да харесам „Рома“, но накрая се оказа скучен филм, макар и красив за окото. До последно чаках да се случи нещо.
    Поставям „Роди се звезда“ под номер 2 – това беше наистина завладяващ холивудски филм, актьорското майсторство беше чудесно и всичко ми хареса с изключение на едно: краят.

    „Фаворитката“ ми допадна много – не само заради операторското майсторство, но и заради всичко останало в него. Това беше най-добрата продукция от осемте номинирани, но не мога да кажа, че ще влезе в списъка с любимите ми филми за всички времена. За мен тази година просто липсваше шедьовър от нивото на „Phantom Thread“.
    „Зелената книга“ е приятен филм, но много старомоден. Заслужава номинация, но не и награда. Фокусът пада върху неправилния образ, всъщност ми се искаше да разбера повече за д-р Шърли (героят на Махершала Али), който е бил изключително интересна личност.

    „Vice“ показва страхотни актьорски изпълнения, но Дик Чейни не е особено интересна или завладяваща личност, а като тоналност филмът е пълен хаос – не разбрах дали е сатира, биографичен филм или нещо съвсем различно? И досега не мога да си отговоря на този въпрос.?????

  14. Вие не разбрахте ли, че Оскарите се превърнаха в Евровизия а след още едно такова раздаване на наградите ще бъдат със същата стойност и значение.