Отряд самоубийци”, въпреки всички отнесени критики, е най-добрият комиксов филм тази година. С перфектна консистенция от хумор, психически девиации и екшън, филмът на Дейвид Ейър успешно представя на голям екран първия в историята на комиксите екип от антигерои. Със силна атмосфера, характер и лесна за проследяване структура, „Отряд самоубийци” не е за изпускане. Разбира се, ако не забравяте, че говорим за „комиксов филм” и всички неудобства, които вървят с това определение.

Историята е наистина проста. Аманда Уолър (Виола Дейвис) събира едни от най-опасните престъпници на планетата, които да влизат в употреба в извънредни ситуации. Разбирай извънземно нашествие или отворен портал към друго измерение. Отборът включва Дедшот (Уил Смит) – наемник с безпогрешен мерник, Харли Куин (Марго Роби) – бивше гадже на всеизвестния психопат Жокера (Джаред Лето), Капитан Бумеранг (Джай Кортни) – инфантилен измамник с фетиш по розови еднорози, Ел Диабло (Джей Ернандес) – нека просто го наречем „избухлив”, Килър Крок (Адеуале Акинуйе-Агбайе) – очарователен рептил, живеещ в канализацията и Магьосницата (Кара Делевин) – същество от друго измерение. В последствие към екипа се присъединяват Слипнот (Адам Бийч) – майстор на въжетата и Катана (Карън Фукухара), чийто меч прибира душите на убитите.

Аманда Уолър има трудната задача да държи изкъсо това freak show, като за целта използва услугите на полковник Рик Флаг (Джоел Кинеман, който влиза в проекта на мястото на Том Харди). Той е човекът, който ще дръпне спусъка, ако някой тръгне да бяга или се обърне срещу останалите. Проблемът е, че Флаг има връзка с Джун Муун, която дели едно тяло с Магьосницата. Оттам и всички проблеми. Преди да насочим поглед към филма – с неговите качества и провали – е редно да обърнем внимание на комиксовия първоизточник, на развитието на героите, които далеч не са от вчера. Прескочете, ако намирате феновете на медиума за банда загубеняци.

Отрядът се събира за първата си мисия.
Отрядът се събира за първата си мисия.

Докато постепенно се потапях в света на комиксите, осъзнах, че трябва да оставя всякакви опити за логическа последователност. В търсене на първия Suicide Squad, стигнах до поредица от 1987, след това се оказа, че героите са се появили още в Legends, който преплита различни култови герои като Капитан Марвел и Лигата на справедливостта. Но ако държим да сме точни, първото участие на отбора е още през далечната 1959 г. в 25 брой на „The Brave and the Bold”. В него се появява за първи път Рик Флаг. Тъжната истина е, че Самоубийственият отряд никога не е бил big deal в света на комиксите. Героите са съставени от не особено успешни концепции, което постепенно се прехвърлят и оформят характерите им – цинични престъпници, които виждат себе си като утайката на обществото. Първата официална поредица е Suicide Squad (vol. 1) на Джон Острандър.

Концепцията се затвърждава покрай „Мръсната дузина” (1967) на Робърт Олдрич и телевизионния сериал „Мисията невъзможна” (1966 – 1973);. Лоши момчета, които работят за правителството, като същевременно се бият помежду си. В десети брой от „vol. 1 се появява самият Батман, който се опитва да затвори програмата (сцената по време на надписите в „Отряд самоубийци” е директна препратка). Един от малкото броеве, които ми харесаха. В него за първи път се усеща полемичната природа на отряда. Аманда Уолър заплашва Батман, че ще разкрие тайната му идентичност и Брус Уейн е длъжен да отстъпи. Виждаме интересно надмощие на държавата над супергероя.

Освен Бумеранг и Дедшот, които са основните герои, в мисиите взимат участие и маловажни злодеи, изпаднали от други комикси, които се надяват да намалят присъдите си. Това дава възможност на създателите да експериментират и да убиват някои от тях, създавайки несигурност и събуждайки интерес в читателите. Един от основните герои също умира. Както предизвикателно звучи надписа върху първата корица – These 8 people will put their lives on the line for our country. One of them won’t be coming home. Дали да кажа, че това важи и за новия филм или да не ви развалям удоволствието?

Всичко това се случва в началото на Модерната епоха на комиксите, няколко години след като шедьоврите „Batman: The Dark Knight Returns” и „Watchmen” променят медиума завинаги. Затова и в историите Острандер акцентира върху мотивацията и психологическото състояние на героите си, като дори се появяват броеве, в които психолог консултира членовете на отряда. Някои мисии са директен коментар на външната политика на САЩ в Близкия изток по онова време, Студената война и страха от терористични атаки. Появяват се Роналд Рейгън и Михаил Горбачов. Поредицата е прекратена през 1992 г. но Самоубийственият отряд продължава да напомня за себе си в Superboy, Hawk & DoveChase, и Adventures of Superman.

През 2011 г. идва време за презареждане.
През 2011 г. идва време за презареждане.

Макар филмът на Дейвид Ейър да черпи от различни броеве – както от първите, така и от по-късните – основното вдъхновение си остава версията на Адам Глас, Федерико Далокио и Рансъм Гети, която излиза през септември 2011 като част от Новите 52 (ребуут на DC вселената). Новото попълнение е очарователната Харли Куин. Първата й поява всъщност е в „Batman: The Animated Series”, но енергията и интересните й отношения с Жокера и Батман са толкова неудържими, че образът й скоро получава собствен графичен роман – „Mad Love”. В него е разказан генезиса на Харли, както и мазохистичното й отношение с Жокера (който се ядосва, че не може да накара пираните да се усмихват).

Любимият ми брой от новите комикси е този, в който Харли Куин е психиатър на Жокера. Психопатът се преструва на жертва на обстоятелствата, на нещастен играч, загубил шансовете си за нормален живот. Отровните му думи постепенно проникват под кожата на неопитната психоложка и възбуждат в нея желание за разруха. Двамата са чудесна двойка, а панелите, в които си говорят или скачат в химически разтвори, са едни от най-добрите в поредицата.

Може би се чудите защо ви губя времето с толкова обяснения и комиксова история. Истината е, че намирам за изключително важно вникването във вселената и правилата, които я управляват. Много от критиките към новия филм всъщност са неразбиране на митологията, която стои зад героите. Когато видите, че първата мисия на отряда е срещу терористична организация Джихад, които отварят телепорти на летища, за да може Бронзовият тигър да убива хора; или как новите комикси започват с Кинг Шарк, който е… ами, син на бога на акулите. Не знам, започвате някак да разбирате какви качества да търсите и кои неща да подминавате с усмивка. Време е да се гмурнем във филма.

Харлин Куинзел работи като психиатър в лудницата Аркам.
Харлин Куинзел работи като психиатър в лудницата Аркам.

Както споменах в началото на текста, структурата на „Отряд самоубийци” е изключително проста и ефективна. Всъщност можем да я сравним с бойна тренировка. Отборът се събира и доказва на какво е способен. Първата половина е посветена на героите, изяснява се техният background, личните драми и отношенията им със закона (и Батман). Втората част е нещо като продължителна акция в отцепен градски район. Но не става въпрос за безумен екшън – стрелби и CGI ефекти. Нощ е, вали дъжд, има тежка атмосфера, която напомня на класиката „Бягство от Ню Йорк”. Нищо чудно филмът на Карпентър да е вдъхновение, предвид, че и в двата антигерои работят за правителството срещу собствената си воля. Именно атмосферата и динамиката между различните персонажи придава характер на „Отряд самоубийци”. А характерът е нещо, което не сме свикнали да виждаме често в комиксови филми.

Не съм най-големият фен на Дейвид Ейър. Не харесах опита му за сериозна военна драма „Ярост”, а отегчителния екшън с Арни „Саботаж” направо проспах. От друга страна в „Краят на смяната” и „Harsh Times” наистина показаха автентично живота на улицата и тънката граница между престъпниците и служителите на закона. Това го прави отличен избор за „Отряд самоубийци” и през повечето време Ейър доказва, че доверието си е заслужавало. Филмът е заснет в мрачни и студени тонове, като при появите на Жокера и Харли преобладават розово, синьо и неоново зелено. Клатещата камера е сведена до минимум единствено в екшън епизодите, които са хореографирани по адекватен начин и дават добра представа за това, което се случва. Саундтракът е проблемен на места в своята натрапчивост. Подборът обаче е толкова добър, че донякъде изкупва престъпното количество песни. Във филма звучат Ролинг Стоунс, Куийн, Блек Сабат, AC/DC, Крийдънс, Джак Уайт, Еминем и Кание Уест.

Често когато един комиксов филм заработи на пълни обороти, когато всички герои са представени и планът на „лошите” е в действие, има опасност ефектните сцени или още по-лошо – глупавата история да поемат основния акцент. Ейър умело избягва капаните, в които паднаха някои други адаптации, като през цялото време поддържа фокуса върху героите и техните взаимоотношения.Хареса ми, че филмът не бърза да стигне до кулминацията. Няма бясно препускане, а по-скоро опознавателна разходка. Малко преди бомбастичния финал, отрядът влиза в бар, където обръщат шотове и споделят. Обичам такива моменти във филмите, защото са неочаквани и добавят нещо истинско от живота. Нещо тривиално в сърцето на мрака.

Приятелство и чест между крадци.
Приятелство и чест между крадци.

За първи път комиксови антигерои получават собствен филм. Усещането, което филмът оставя е съвсем подходящо. Като на група крадци и измамници, които са откраднали кола, заключили са се вътре и не искат да излязат. Цялата атмосфера и особено отношението на Харли внушават: „това е нашият филм, ще правим в него каквото си искаме”. Не мисля, че в някакъв момент става натрапчиво или досадно. Очевидният паралел, разбира се, е „Дедпул”, който твърде много искаше да бъде нестандартният комиксов филм, да бъде забавен и брутален. „Отряд самоубийци” няма такава претенция, в него напълно липсват истеричните крясъци „вижте ме колко съм различен”. Същевременно, въпреки PG-13 рейтинга си, успява да бъде доста по-краен и смущаващ.

Имаше известни притеснения как филмът ще понесе тежестта на толкова много герои. Голямата изненада е, че Уил Смит се справя отлично в ролята на Дедшот. Героят му получава повече екранно време, развит е с помощта на дъщеря му и лесно печели съчувствие. Смит е устремен, сериозен и саркастичен. Усеща се сериозен подход, подобно този на Афлек към ролята на Батман. Дедшот е неофициалният лидер на групата. Макар да е наемен убиец без особени морални задръжки, престъпната му убеденост е разклатена от Рик Флаг, който в един момент изтъква разликата между войника и наемника и мотивира Дедшот да застане зад някаква идея. А идеята е проста – защитавай себеподобните си.

Марго Роби е съвършената Харли Куин. Инфантилният хаос, примесен с отчайващ сексапил създават един от най-забавните и непредвидими образи в комиксовата вселена. Подобно на игрива фея, Харли е духът на компанията. Дори виждаме мечтата й, показана в „Mad Love” да води нормален семеен живот с Жокера. Джай Кортни също беше притеснителен елемент, имайки предвид в колко слаби роли сме го виждали. Колкото и да е странно, неговият Бумеранг работи. Не съм съвсем наясно защо, предвид, че няма почти никакъв back story, но е факт, че залата се смееше най-силно на неговите включвания. Трябва да има нещо общо с постоянната консумация на бира и един розов еднорог.

First things first.

Не харесах особено историята на Диабло, който в изблик на гняв изгаря дома си, заедно с жена си и детето. Може да се погледне като алегория на лошия съпруг, който пие и излиза вечер да играе комар, докато накрая домът му не рухне, но все пак беше твърде сериозно и елементарно поднесено, за да се върже добре с останалия филм. Хареса ми обаче как изградиха употребата на способностите му. Имаше необходимия build up, за да свърши работа в кулминацията. Което ме подсеща, че е време да обърнем внимание на „лошите”.

Както уточнихме по-горе, приятелката на Рик Флаг – археоложката Джун Муун дели тяло с древното същество Магьосницата. Аманда Уолър е открила начин да контролира двете личности. Това става с помощта на куфарче, в което е заключено сърцето на Магьосницата. Виждали сме номера вече в „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца”. Съвсем скоро се появява и брат й – Инкубус, който дори не е наясно къде се намира и защо хората не го почитат като бог. „Сега те почитат машините” – отговоря сестра му. Следва план да се изстреля голям лъч в небесата и човечеството да бъде подчинено.

Типичните комиксови злодеи, от които вече въздишаме с досада, тук не са особено различни. Различен е подходът към тях. Акцентът не пада върху плана на Магьосницата и Инкубус. Самият той изглежда глупав и неориентиран. Фокусът през цялото време остава върху „нашите хора”, които също се опитват да разрешат кризата на идентичността си. Целият plot е просто mcguffin, който в нито един момент не е ужасно значим . Това ме освобождава от недоволното мрънкане. При това Магьосницата е интересна поради любовта на Флаг към Джун Муун. А и честно казано не разбирам защо някой би се оплаквал, че в „Отряд самоубийци” липсват интересни злодеи, при положение, че филмът показва завръщането на Жокера.

Ролята на Джаред Лето отбелязва 50-годишния юбилей на култовия образ в киното, започнал със Сезар Ромеро. При това за първи път виждаме героя във филм, който не е за Батман. Харесах Жокера на Лето. Освен, че със своя брайъндепалмовски дух се вписва идеално в престъпния свят на Ейър, образът няма нищо общо с това, което сме свикнали да виждаме. Лето е максимално далеч от Хийт Леджър и Джак Никълсън, което помага персонажът да бъде преоткрит.

Вдъхновението за усмихнатия психопат идва предимно от „Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth”, макар че се откриват и примеси от „vol. 4”. Има отвратително-заплашителна енергия около играта на Лето. Освен, че изобщо не прилича на себе си, вокалистът на „30 seconds to Mars” явно е пил от бокала на Сатаната, защото сцената в клуба му, когато изкушава и убива Манстър Ти (рапъра Common) е хипнотизиращо ужасяваща. За съжаление участието му е твърде скромно, като на места изглежда сякаш са рязани сцени (примерно кадъра от трейлърите, в който половината му лице е обгорено напълно липсва). От друга страна това не е филм за Жокера и всяка добавена минута щеше да открадне интереса от другите герои.

Мерлин Менсън среща Scarface

Филмът се развива след събитията в „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”. Супермен е мъртъв, Батман събира Лигата на справедливостта. Това е трети филм от плануваното разгръщане на вселената на DC, която ще бъде основната конкуренция на Марвел през следващото десетилетие. Големи бяха истериите, които се разразиха тази година между фенове и критици. Заваляха слаби оценки, имаше обвинения за конспирации и какво ли не. Не е трудно да се види, че и двете страни бъркат. Двойният стандарт към филмите на DC не идва от някакво задкулисие, а чисто и просто от неразбиране на комиксовия първоизточник и нереалистични очаквания, поставени от лековатите марвелски адаптации и реалистичния поглед на Кристофър Нолан.

Отряд самоубийци” не е лишен от кусури. Филмът получава премиерна дата още преди да започне работата по сценария. Бяха насрочени reshoots, за да се вкара повече хумор (заради жестоките критики към сериозния и мрачен тон на „Батман срещу Супермен”), а скоро се заговори, че версията на Дейвид Ейър била доста по-различна от това, което ни е предложено на големия екран (много бих искал да видя един extended cut). Макар за мен балансът да работи, не отричам, че на места се усещат последствията от всички описани фактори. Има грапавини в темпото и резки тонални промени. Въпреки това не мога да се съглася, че тези недостатъци компрометират цялостната картина.

Виждам филма като непохватен опит да се изгради нещо различно и интересно. Алтернатива на бебешките занимавки, които от години ни предлагат Марвел. За момента DC имат само три филма, създадени с идеята за изграждането на вселена. Твърде рано е да се правят заключения, но за момента тези три филма са оформили далеч по-свързана и обещаваща вселена. Искам още от Харли Куин, Жокера и Батман. Damn it, не вярвах, че ще го кажа, но ще се радвам да видя Уил Смит, Джай Кортни и… Килър Крок отново в действие.

suicide-squad-review-img12-20160804

В заключение „Отряд самоубийци” бие всички тазгодишни представители на комиксовия жанр. По-ненатрапчиво забавен от „Дедпул”, без досадни политически коментари като в „Първият отмъстител: Войната на героите” и много по-стегнат и концентриран от „Батман срещу Супермен”, филмът за бандата престъпници е едновременно ужасяващ и забавен.

Оценка по шестобалната: Много добър 5

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

148 Comments

  1. Най-добрият комиксов филм тая година е BvS, просто за да го знае човек, освен от кино – трябва да разбира и/или да се интересува и от комикси. Съзнавам, че звучи удобно и неебателно към аудиторията и авторите на Оперейшън Кино и другите 1500 кинаджии в нета, ама си е шибан факт.

    1. Това се подразбира… до някъде. Следва малко сутрешно философстване на тема комиксови филми:
      Ако снимаш „филм“, фенсървис към малка група хора, разчитайки те да имат някакво количество познания (не особено полезни) в дадена област, то това не е филм. Пример – Уоркрафт. Според мен, филмът трябва да е самодостатъчен. Герои, атмосфера и история трябва да съществуват/се развиват вътре в него. Да, ако прави някакви връзки с други произведения и го прави умно е в плюс.
      Та, ако разбираш от комикси е плюс, че хващаш повече съдържание, което иначе не би. Но ако не разбираш от комикси и филмът не успее да ти обясни, какво се случва, то това е проблем на филма, а не на зрителя.

    2. Интересно мнение, но не съм съгласен. Даже напротив. Уважавам гледната ти точка, но като фен на комиксите смятам, че филма изобщо не беше добър. Влиянията на Superman: Red Son и The Knight Returns бяха очевидни (имаше кадри, които бяха като взети от панелите на комиксите), но като цяло щяха да имат много по-голям успех, ако просто бяха направили адаптация на някой/и от комиксите. Анимациите им затова са в пъти по-добри – следват си комик арките отблизо. С филмите обаче се отдалечават прекалено много.

      Версията на филма, която гледах на кино беше тотална бъркотия. Знаех какво се случва и защо, но до голяма степен нямаше логика. Да не говорим за тотално антипатичния образ на Супермен и „Марта“ момента. А факта, че Батман – човекът, чиято супер-сила е винаги да е подготвен и да е крачка напред (в комиксите), беше така лесно манипулиран от отрочето на Лекс даже няма да го коментирам.

      И сетъпа за Лигата на Справедливостта беше зле направен. Уондър Уоман отваря имейл? Сериозно?! Филм, който е над 2 часа има толкова много претупани аспекти. Не, не беше лош, защото хората, които не са чели комикси не знаят за какво става дума. Беше лош поради много други причини. Дори Director’s cut да оправя някои от тези проблеми, това пак не оправдава някои от режисьорските решения на Снайдер.

      Това все пак няма да ме спре да гледам Suicide Squad в понеделник. 🙂

    3. Аз също уважавам мнението ти и аз също не съм съгласен с него 🙂

      Хайде де, това за вечно подготвения Батман е много едностранно изказване. Батс в много моменти е показвал, че демоните от миналото му никога няма да спрат да го преследват и макар налаганата от много автори нишка, в която той е 100% хладнокръвен и „небутаем“ – има десетки приказки за това как е бил близо до това да му изпусне края. Не споря за глуповатите страни на филма, това с мейла беше направо тъпо, а Марта-моментът вече си спечели вечби ебавки. Но това да вземе връх над достойнствата на тоя филм, който няма аналог що се отнася до филмирането на комикси – доколкото е възможно изобщо… а и все пак – нека не неглижираме стотиците случаи на толкова слаба логика и там детективски умения в много комикси, които обаче минават през филтъра, щото ей така просто…Не величая излишно БвС, но това е най-добрият комиксов Батман на голям екран с логика и кинематография, която абсолютно безпрецедентно съчетава духа на комиксите с кино. За мен най-добрият филм за Батс винаги ще бъде Батман се завръща. 🙂

    4. Имаш право, не споря. И в комиксите има „WTF“ Батман моменти. От същия този Франк Милър, който ни даде брилянтния Dark Knight Returns се раждат и изцепки като All-Star Batman and Robin („Are you dense? Are you retarded or something? Who the hell do you think I am? I’m the goddamn Batman!“ е много як цитат, но отива повече на Дюк Нюкем, отколкото на Батман). За 77-годишната си история е имало случаи, в които почти се е побърквал, убивал е, използвал е пистолети, умирал е, връщал се е назад във времето и какво ли още не. Има и слаби моменти, няма спор.

      Но това, за което аз говоря е настоящия митос. Тази нишка на „небутаемия“ и хладнокръвен Батман го върна на картата. Като част от Justice League, това е той. Непоклатим. Дори пред Darkseid, който чупи стена с него. Дори пред Суперуоман, която му чупи ребрата. Дори пред Супермен, който се опитва да го убие (има много такива случаи – визирам End Game). А демоните от миналото са там, за да ни покажат колко силен всъщност е героя и с какво успява да се пребори. Че е непоклатим въпреки тях. Иначе за счупванията му можем да говорим много („Akrham Asylum: A Serious House on Serious Earth“, anyone?).

      Относно Батфлек, моментите, които не ми харесаха бяха как беше манипулиран като марионетка, убийствата (това да не убива е централна точка на героя и не може да се подмине лекомислено и без обяснение; дори смъртта на Джейсън да е причината, както много от нас спекулират) и „Марта“. Иначе като цяло тази версия на Батман е най-добрата до момента на големия екран (уважавам Нолан, но неговата трилогия има много малко общо с Батман, въпреки че харесвам първите два филма; третия имаше същите проблеми като настоящия филм, но някак хората прощават, защото е Нолан, но аз не съм толкова снизходителен). Всичко това можеше да се избегне с малко по-добро писане.

      Честно казано, една от любимите ми интерпретации на героя е в Аркам игрите. Толкова ли не могат да направят нещо такова и на кино? Или просто да хванат Justice League: War и да я адаптират сцена по сцена? А, явно искам прекалено много. Интересно ми е ти какво мислиш по въпроса. Честно казано не очаквах да се заформи подобна дискусия. 🙂

    5. В интерес на истината и аз не очаквах да се заформи подобна дискусия. Ако имаш интерес към киното би било добре да пишеш повече тук, пък и да нямаш – хубаво е малко повечко грамотни хора да драсват където и да е.
      Що се отнася до доводите ти – няма как да си кривя душата – съгласен съм с повечето от тях. Нолан е любимият ми режисьор „от новите“. Не го слагам на една релса с Финчър и други, както много хора правят – няма нито база за сравнение, нито пък смисъл. Филмите му за Черния рицар дадоха началото (и края) на една идея за Батс, каквато не е същестувала никога и никъде около тоя персонаж – една Ноланова трактовка, чудесен стори-телинг крайм епос, който обаче не е Батман. Превъзходно режисирани – макар и със сравнително слаба трета, но пък нова като поглед и чудесна като изпълнение първа и съвършена втора част. Това са филми, които няма да оставят чувствителна следа в Батман-вселената, но ще имат винаги своето напълно заслужено място в историята на киното. Другите филми на Нолан няма да коментирам излишно – шедьовърът Мементо и успиващият ме до смърт Безсъние са две крайности от палитрата на един брутално добър, откровен и принципен режисьор.

      Разбирам какво имаш предвид относно най-тъпо казано аурата на Батман – badass, непоклатим, мрачно-хладнокръвен. Виждам, че си запознат с нишките, респект за това. Аз не съм кой знае какъв познавач, има хора, които биха могли да ти цитират ебати моментите от някакви автори, които с теб може би не сме и чували. Или поне не са кой знае какво де, може и да сме ги чували. За мен обаче, прочитът на Снайдър е адски силен поради две основни причини. Първата е, че прави адски реверанс към тази основна нишка, изградила образа на Батман в последните десетилетия, за която ти споменаваш. Втората обаче е, че той, лично за мен – и това е мое мнение, не ангажирам никакви кинокритици, батс-фенбойс и тн., е, че дава на киното един Батман, който е възможно най-добър за киното след Батмана, който не е Батман на Нолан, за да се превърне в Батмана, който е всъщност Батман. За това се искат жертви, които са трудно преведими едновременно на езика на киното, на този на комиксите, на този на желязната логика и на този на боксофисов хит за суперхирос, когато базата за сравнение са Капитан Америка, Айрън Мен на Дауни Джуниър или 10-те Спайдърмени. Нека не забравяме, че предишният Капитан Роджърс в киното от деветдесета се измъкваше от хората, правейки се, че му е прилошало, след което открадваше колата им… И с този труден за правене превод, след тази трилогия на Нолан, която дълго време беше носител на логиката, че повече филм за Батман няма да видим – или поне в следващите 20 години – Снайдър се справя не просто добре, както става с други филми, които претендират за такова качество. Той се справя феноменално с буквално представянето на един Батман, какъвто не е виждан досега – на голям екран. Това с екранизирането на анмиациите е голяма болка на много фенове – аз лично – не разбирам защо. Тия филми ние пак си ги имаме – не виждам проблем, че са рисувани. Добрите пълнометражни анимации си ги има, аз не виждам особен смисъл или пък нотка на предизвикателство, която да движи даден режисьор да се захване с буквалното повтаряне на анимация. Игралното кино има инструментариум, който way beyond обсега на другото такова, независимо от десетките хипстър-напъни. Аномалиса никога няма как да бъде Изгубени в превода, да речем, колкото и да се струва посредствен някому такъв пример.

    6. Виждам, че си доста по-навътре в киното от мен. Аз съм повече по комиксите и затова се вълнувам толкова много от техните филми. Имам достатъчно синематографски познания, че да мога да преценя кое в един филм е направено и добре и кое – не, но не бих се нарекъл киноман, нито пък следя определени режисьори.

      За Нолан си прав 100%. Само не можах да разбера как след такъв силен филм като The Dark Knight, The Dark Knight Rises беше изпълнен с недоразумения, алогизми и ужасно нарушен ритъм. Иначе като вметка, Memento е един от най-добрите филми, които съм гледал. Страхотен е.

      А за миналото на филмите по комикси даже не искам да говоря. Ама то няма и нужда – въпреки, че Cap ми е един любимите Marvel герои (затова чета Captain Rogers със сълзи на очите; някои от смях, някои от тъга), The First Avenger беше изключително скучен. Сравнява се с Iron-man 2 (тройката няма да коментирам) или Thor: The Dark World. Колкото и да искат да го отричат фенбойчетата, и Marvel си имат своите изцепки.

  2. Аплодисменти, Касабов.

    PS The ultimate cut на BvS e труден за надскачане комиксов епос, но след това ревю със сигурност ще изгледам SS c нагласа да ми хареса. Има сериозен шанс обаче да видя филма поне след седмица-две, така че скоро не чакайте мнение.

    1. И аз съм се настроил с положителна нагласа да го гледам.Щом нашия любимец Бумеранг се е представил добре, значи всичко е наред 🙂

    2. Aз съм се настроил за всичко, но Мартс ми върна надеждата 🙂

    3. Знам, да – има шанс да го гледам около 15-ти в Есен, китайската ми програма и без това е турбо фул 🙁

  3. Аз още преди месеци като ви приказвах, че това ще е ролята на живота на Джай Кортни вие ме вземахте за лукова глава 😀 Трябва да се преориентира към роли на такива дебилни кретени, да го играе лъскав добър главен герой явно му е далеч над възможностите. Иначе и аз ще гледам да му хвърля едно оЧо тея дни, но с това море може и да почака за по-другата седмица. И, разбира се, поздравления за интервюто, толкова ли беше трудно и другите пишман критикари да се постараят да напишат нещо такова, а не да яхват текущия хейт тренд към DC вселената с идеята за повече кликове на жалките си сайтове?

    1. Кортни беше силен в тази роля ,няма спор 🙂 Ама за сериозни филми не става баш 🙂

    1. По-скоро зак снайдърчето и останалите некадърници, които осраха „Батман срещу Супермен“ и „Отряда“ 🙂

  4. Тези комиксови филми са много шум за нищо.Стават за загуба на време.

    1. Как обърка замунда.нет с тоя сайт, само това не знам. Или Блиц си търсил?

  5. Поздравления за ревюто г-н Касабов. Болката е любов! Марвел това никога няма да го разберат.

  6. Аз не мога да кажа дали това е най-добрия комиксов филм за тази година,но по-скоро се съгласявам с мнението на Касабов. Но и да не се забравя ,че за тази година има още един голям комикс филм ,,Doctor Strange“ 🙂

    1. Вече виждам ревютата – Marvel does it again! Brilliant! Groundbreaking! – 93% Rotten Tomatoes. Вече нямам абсолютно никакъв интерес към техните филми. Получват си високи оценки по default.

  7. Таман се върнах от прожекцията! Много як филм като цяло, страхотни моменти, много силна първа половина, но не без слаби моменти! Да разкараме първо, най-сериозното – лично мнение, но Джокера на Лето ми беше супер безразличен, дори ме издразни преиграването на моменти, което си личеше, как на някои места, просто заради липсата на повече реплики, замаскира положението с криндж-уърди гримаси и поглед като теле в железница. Странен ми беше, нещо не ме изкефи. За разлика от Маргото, обаче, която направо изкърти с Харли. Просто перфектна се оказа, въпреки, че от трейлърите имах опасения, виждайки я в цялостния филм, ме израдва на макс! Уил Смит си направи Дедшота много добре също. Но в крайна сметка, това са персонажите, които имат малко повече развитие. Енчантреса също, особено няколко визуални момента с нея, които са си направо артси! Няма да спойлвам, но странните и танцувални движения бяха WTF! 😀 Да не забравя да спомена към негативите, наистина учудващият на моменти монтаж, както и нещата, които си личи от километри, че са рязани и добавяни! Уорнър според мен тотално са откачили в манията си за догонване на Марвъл, наистина тези хора бутат масло, някой да им налее акъл в главата, възможно по-скоро! Каккто и да е – ако мога да си позволя да сравня филма с директният си конкурент, така да се каже, Пазителите на галактиката, е малко по-слаб, но определено DC, като че ли напипват добра нишка с този филм, голяма част, обаче, дължаща се на визията на Еър. Има моменти, които ако бяха правени от друг, въобще нямаше да са толкова запомнящи се! Като цяло един от най-готините и свежи филми за годината! И накрая, с риск да бъда разкостен – не знам как може да има хора, за които Цивилната Война да не е комиксовият филм на годината, при все очевадно превъзхождащите му БвС качества!

    1. Цивилната война имаше едни добри 40 мин., фрашкани с политическо мъмбо-джъмбо, от което ми втръсна. Летището беше супер, но не оправдава останалата досада.

  8. Съзнателно потърсих ревю в интернет, за да видя как се приема този филм, понеже го чаках цяла година. Учудващо прочетох толкова положително ревю, че се зачудих в пълната зала в Търновското Кино Арена, дали хората сме лишени наистина от чувство за хумор. Може би подвеждащите трейлъри и якото хайпване около този филм , вкараха прекалено много очаквания в мен и очаквах нещо по-добро. Истината е , че не намирам логика да се търси и пряк паралел с Дедпуул на Марвел, ако ще се търси такъв, по-скоро с Guardians of Galaxy. Истината е, че тези два филма на Марвел, изпреварват на светлинни години, тази екранизация „насипана с лопатата“. Не, че е лош филма, дори съм съгласен с много от написаното в ревюто и имаше моменти, в които се смях. Забога този филм ме отказа да гледам трейлъри.Явно хората в залата ги бяхме гледали всичките по няколко пъти и същинските весели моменти в целия филм, дори не ги оценихме. Филмът започва много силно и приятно. Саундтрака е убийствен. Това е най-добрата страна на филма. Просто по средата на филма, песните спират рязко за неопределено време и се получава малко разрив в първоначално създадената атмосфера. Оттам насетне Уорнър изобщо всички филми от вселената на DC до този момент, старателно искат да ни скалъпят някакъв драматичен момент. Кому беше нужно и тука да изваждат човечността в закоравели престъпници и видиш ли и те са хора. Сцената с дедшот , дъщеря му и Батман , беше толкова трагична, че е сравнима с някой индийски серила, където се гледат 30 минути, затова кой е изпуснал солта. Все едно Дедшот имаше адекватен шанс срещу Батман 🙂 Иначе, Уил Смит, въпреки , болните глави на американците да играят и чернокожи актьори , да не страдат от някаква расова дискриминация, въпреки пълния контраст визуално на образа на Дедшот, Уил Смит беше страхотен. Абсолютно ме грабна с излъчването си и съвсем закономерно образът му беше запомнящ се, въпреки фактът, че ДС не могат да си избягат от мелодрамата. Харли беше уникална , но за нея бях напълно и убеден, че Маргот Роби, ще е блестяща. Дори и само задника да и бяха давали 2 часа, пак щеше да е достатъчно. 🙂 Другият симаптичен Герой наистина е капитан Бумеранг и за пръв път този актьор си намери мястото 🙂 Аманда Уолър и тя блестящ образ, ненатрапчив на злата и безкрупулна лелка… Оттам насетне да се чудиш защо в този филм Килър Крок и Катана присъстваха….. Ясно,че са поддържащи, но те просто бяха там да запълват пространство. Като Крокодила беше нелеп… Все едно изваден от детска пиеса в предучилищната. Археоложката, сигурно беше най-глупавата такава на света. Тая влезе и счупи артефакта все едно е бай Кольо от строежа , който цял ден мята торбите с цимент. Тотално нелеп образ успешно седящ нелепо и до също толкова трагичния Рик Флаг, който освен приятни децибели в гласа, беше като неуспешно напъхан вибратор. Самите екшън сцени и ефекти, бяха далеч от показаното от предходните филми тази година. Липсваше точно тази динамика и солидните дози хумор, които точно тези герои предразполагат. Тъкмо се получи хумора им и ни хвърлят веднага в някаква вътрешна борба на някой дегенератите , който видиш ли не може да преодлее нещо в съзнанието си . Този филм е далеч от забавното. Инфантилността на харли и пародийното съществуване на Бумеранг, горе долу спасиха част от хумора в него. Самият Жокер, получи наистина прекалено малко екранно време и за негово съжаление ще бъде сравняван с цялостните роли на предходни актьори, където съответно няма как да впечатли. Реално приличаше повече на онези филми с Батман на Джоел Шумахер, похабили талантите на Джим Кери и Томи Лий Джоунс….. В пълен филм с батман , предполагам ще се добие повече представа , а и Джаред Лето е страхотен за ролята, просто тука го бяха представили като някакъв уличен бандюга , а не толкова като налудничевия гений на хаоса, който сме гледали преди, но тука надеждата, че този образ ще е успешен е абсолютно налице. Като цяло филма се характеризира с убийствен саундтрак, прилична химия межу главните персонажи, никаква такава с второстепенните… Слаби екшън сцени…. По-малко хумор, отколкото ни загатват трейлърите и като цяло една не много успешно реализирана възможност, ДЦ да излязат от скучната , мрачна и суха вселена, която създадоха.

    1. Първо да кажа, че рядко се случва някой толкова културно да изложи мнението си. Само следващия път пробвай да разделиш на абзаци и цена няма да имаш. : ))

      Guardians of Galaxy е добър паралел, да. Само че е отвратително family friendly. С енот и добродушно дърво. Комиксите в по-голямата си част са кървави и брутални (особено тези на DC). Неслучайно възмутени родители и „загрижени за обществото“ морализатори се надигат и налагат в Америка цензура, от която тръгва Сребърната епоха. Тук се появява излишният спор от кое трябва да има повече. Предпочитам по-мрачни истории и визии, но оценявам и нещата на Марвел, така че нямам никакви претенции.

      Саундтракът според мен е един от по-грубите елементи. Твърде много наблъскани класики. Guardians се справиха по-добре с подбора и подредбата. А иначе защо песните спират към средата – защото свършват експозицията и представянето на героите. Идеята им е била всеки да си има песничка – нещо като музикален номер, което донякъде подхожда, при все, че са досущ като freak show.

      Но това за човечността не може да е сериозна критика. Няма как да съчувстваш на героите, ако не покажеш и другата страна на природата им. Никой не е просто зъл. Хубаво е да има нюанси, дори при най-големите изроди. А тук очевидно не е такъв случаят. Не забравяй, че в Guardians също имаш една умираща майка в началото, а в Deadpool цяла романтична комедия.

  9. И между другото, престъпно малко думи съм отделил на Виола Дейвис, която просто смазва като Аманда Уолър. Може би най-практично-бруталния персонаж във филма.

    Също и първата поява на Магьосницата, което си е като сцена от хорър филм. Нямам търпение Благой да го гледа и да си каже мнението. : )

    1. Да му изпратим едно подвижно кино ,да го гледа още сега 🙂

    2. Това със сигурност ще го направи най-щастливото дете на света. 🙂

    3. Узумаки трябва да е доволен и от факта, че днес седнах и изгледах сериозно разширената версия на Батман с/у Супермен и определено му вдигам оценката. 🙂

      Но все пак Суицидният Отряд ми беше по-приятен и нямам търпение да видя как ще стои неговият extended cut.

    4. И аз трябва да го гледам скоро и да му вдигна, и аз оценката 🙂

    5. Разширената версия е не просто по-добър, а страхотен филм. Три пъти вече я гледах. 🙂

    6. За сега няма и дума за разширена версия на „Отряда“. Тия изроди са орязали толкова сцени с Жокера, които са достатъчни за един негов филм, според Джаред Лето. Дано все пак има разширена версия ,но не вярвам.

  10. И все пак, въпреки тоновете хейт, филма без проблеми си троши августовски бокс офис рекорди като клечки за зъби с едни стабилни 130+ милиона долара 🙂

    1. Успех е ,но се предвиждаха около 150 млн $

    2. Под 700 млн. долара краен световен приход не е оферта за Уорнър, а next weekend ce oчаква сериозен drop в приходите и засега тая сума хич не е сигурна 🙁

    3. Ще стане същото ,като с BvS ама тука бюджета + маркетинга е излезнал 250 млн. ,а при BvS беше 400 млн.Според мен и 650 млн.пак ще ги устройва за продължението 🙂

    4. Уау, ти си истински финансов експерт.

    5. Със всеки изминал ден, бюджета на BvS ставаше все по-голям. 😀 Видях няколко идиота, които се изцепиха с близо 1 милиард. Виждам, че историята се повтаря и със Skwad-a. Обаче съвсем случайно маркетинга и бюджета на Марвелските филми никога не се споменават.

  11. Не ми се влиза в детайли още, но филма беше зле. За жалост е толкова накъсан и наръфан в постпродукцията, а и някои креативни избори, на мен лично не ми харесаха. Останах с чувството, че тук е рязано повече отколкото и в БвС.
    Последната екшън сцена ми се струва, че е презаснемана, защото стоеше ужасно на фона на останалата част във филма. СПОЙЛЕР – момента, в който Харли „изигра“ Вещицата, половината зала се хвана за главата. Изобщо, как става този фемили – бонд, за който Ел Диабло говори, за има няма няколко часа…..
    Самият екшън беше скучноват, диалозите бяха зле.

    Личното ми мнение- докато в БвС можеш да видиш толкова много добри неща и страхотни идеи и да, някои спънки, то тук нещата просто бяха дърво- от -до. И ме е яд, защото предпочитам DCEU пред Дисни-Марвъл.

    1. Кевин Смит е комик нърд от-до и освен това е стандартите му за кино (комиксово пък най-вече) са толкова компрометирани (къде защото е слаб режисьор той самият, макар и добре да пише, къде защото ТРЯБВА да е политически коректен със студиата, та нали и той яде от същата паница), че колкото и да ми е симпатичен, не му връзвам вяра много-много. От друга страна, погледни му ревюто на Civil War (https://www.youtube.com/watch?v=LDAlnewl1A4) е толкова хвалебствено, че чак на мен ми стана неудобно, че харесвам този филм (и, да – смятам, че това е НАЙ-ДОБРИЯТ комиксов филм, правен някога – лично мнение).

      Утре ще отида да гледам Suicide Squad и много се надявам да ми хареса, въпреки, че след фиаското, което резултатите на BvS и отчаяната демидж контрол кампания на Уорнър с предсрочното пускане на режисьорска версия (малко по-добра от синематик версията), дозаснемане на сцени, предполагаемата смяна на тона на филма и пр., малко ме е страх, да си призная. Но стига филмът да не се взима твърде насериозно, да е написан поне над средното ниво и да има добра химия между актьори и герои, мисля, че ще съм щастлив 🙂

  12. abe q napravete nqkoi film po deistvitelen slu4ai ot minaloto ni dosta po interesen 6te e ot tiq komiksovi supergeroi deto dori i ne su6testvuvat ☺???

    1. Дядо казваше „Абе мине, не мине – и си ебе майката пак…“

  13. 8/10
    Хареса ми доста, забавлявах се през цялото време.
    Критиките за жокера…… не ги разбирам, кой е очаквал това да е филм за Жокера, че чак недоволстват от краткото му екранно време? Начинът му на игра – ми няма да е Хийт Леджър ъген /при все, че хич не си падам по Черния рицар/, имаше нужда от нов прочит. На мен ми хареса този вид – Кръстника със сериозни ишуси.
    Харли Куин – заради задника й се замислих дали да не вдигна оценката на 9/10
    Дедшот – Уил Смит си игра Уил Смит, което не е лошо, ама не е някакъв уникален Дедшот.
    Магьосницата – хабер си нямах от тая героиня, но ми хареса, а и веждите на Кара Делевин се вписваха идеално в мейкъп-а.
    Капитан Бумеранг с този пернишки аутфит ме дразнеше още на ниво трейлър, а във филма изобщо не разбрах защо присъства.
    Камеотата на Батман и Светкавицата много ми харесаха.
    Изкефи си ме филма, ама да се поставя над Дедпул, като Дедпул бил „претенциозен“ ай мол ти съ.
    А и защо постояно се бута тая фрик война Marvel v/s DC? По – горе един пич, нямало да гледа Док Стрейндж, щото Доматите давали ниска оценка на ДиСи. Че и аз се имам за Марвел фен, ама давам шанс на всеки комик филм, и когато ДиСи се справят, искрено се кефя, когато Марвел удрят греда, също така хейтя.

    П.П. имаше слух, че Уорнър натискали Зак Снайдър за скрита сцена след Човек от стомана, но той казал „ние не сме Марвел“, сега има такава, явно най-големият злодей на ДиСи не са доматите, а Уорнър, така че целият фенбой хейт трябва да се сипе натам

  14. И аз доста се забавлявах. Харли и Дедшот за мен направиха филма, а злодеите бяха супер дженерик, макар сцените с Магьосницата да напомняха на японски хорър, което си е задължителен плюс.
    Определено почвам да клоня по-сериозно към DC след BvS и Suicide squad, макар доста от (анти-)героите им да са ми сравнително непознати.
    Жокера обаче ми е тотална щета – вписва се в не-съвсем-сериозната атмосфера на филма, ама Лето през цялото време ми приличаше на малко момче, отгледано в богато семейство, което е решило да си играе на Никълсъновия Жокер, защото всичко останало му е омръзнало. И вместо анархист, получаваме шарен Дон Жуан, чийто единствен мотив е Харли. Бях чел, че в комиксите си има цял closet с (мъртви) Харли-та, та това ми беше съвсем неоправдано. И изобщо не ми се мисли напомпания Бен Афлек как би го прекършил.

  15. Като цяло ми хареса… май? 😀 Има суперски неща, но определено има и минуси. Нема да разгръщам, че ме мързи, но DC продължават да ме радват повече от Марвъл, които така или иначе отдавна (поне в моите очи) изпуснаха щафетата.

    Отделните герои ще ги коментирам друг път, смесени чувства към Лето и Жокера. Почти положително мнение към мърлата Роби. Обичаният от всички ви Уил Смит – пак същият jaw-dropping, tired-eyes драматичен актьор, ама си ме кефи 😀 останалото… абе не ми се пише бе! ФАК Ю! 😀

    1. Като не ти се пише, ще говориш пред камерата 🙂

  16. Че то и за сляп е пределно ясно, че най-големият враг на DC е Уорнър, а не критиците! Also, снощи си припомних, заради сравнението, анимацията Assault on Arkham от 2014-та. Ако искате да гледате нещо качествено със Suicide Squad, гледайте тази анимация! Около 3-4 пъти по-добра е от филма, да не говорим, че са крали от нея с бая големи шепи! Има сцени, които са 1 към 1!

    П.П. – Марвел изпуснали щафетата… браво, успя да ме разсмееш! 😀

    1. На П.П. – кажи ми, че не е вярно 🙂

    2. Не е, виж „Отряда“ колко е Марвелизиран, като се почне от хумора, мине се през неубедителните злодеи, и се завърши със скритата сцена. Явно е че ДиСи гонейки Марвел, почват да копират от тях. По-свежия тон в Лигата е също червена лампа.
      Марвел поне до „Инфинити уор“ ще са няколко стъпки напред, вече как ще успеят да развията Фаза 4 и новите герои е неизвестна…..но според мен пичовете там си знаят работата

    3. Може би Бриииий Ларсън ще вдигне щафетата? :p

      DC мачкат Марвел по избор на героини. Гал Гадот, Марго Роби, Кара Делевин… Йохансонката е супер, ама вече яко се амортизира. Никой не иска да я гледа как се прави, че се премята, а Бри никак не ми е симпатична и не мога да си я представя като какъвто и да е супергерой. 🙁

    4. @Мартин Касабов – братле, тук нещо кривна от пътя. Нито някой говори за героини, нито пък това, че еди-коя-си те кефи, а друга не, има някакво значение за това кое студио как си оправлява собствеността… :rolleyes:

      Иначе, Елфче, няма какво да се мъча да те убеждавам, ти си харесваш DC повече, то е ясно! Няма лошо и аз харесвам DC, като Батман е може би любимият ми герой евър! Просто не харесвам новата им филмова вселена и смятам, че Уорнър Брос са шибани олигофрени и подкопават страхотните истории и герои, които имат DC! Тва е! 🙂

    5. Намесвам жените, защото догодина е първият съвременен филм за жена-супергерой. Нали обясняваш как DC догонвали Марвел. 🙂

    6. Уондър Уоман е основна част от лигата, а колко хора преди модата на филмите, ще се сетят за женски Авенджър, който да искат да видят на голям екран.
      Това на ДиСи е необходимост, не мъдър ход

    7. Ами, лично за мене, кой ще пусне първия филм със изцяло женски герой не е от особено голямо значение, ама айде… :/

    8. Като го правят DC първи- естетсвено, че няма значение за теб 😉

    9. Разбрах ви.

      Мен обаче ме интересува друго. Аманда герой от комиксите ли е? Щото твърде убедително (или пък прозорливо) ми се вижда да е стронг индепендънт блек гавърмънт уоман! 😀 (не знам защо го написах така… всъщност знам – кур за вас) 😀

      Олсо, смехът на Лето? Не ми допадна честно казано… това задавено смеене, докато вдишва 😀

    10. В Arrow я има, и пак е кучка, пак е черна, ама е млада и секси, неам идея в комикса ква е

    11. Аманда е много badass в първите комикси. И пак е черна и дебела, да. 🙂

    12. Е нали имаше самостоятелна чекия за Жената котка. Много тъжна чекия…

    13. Има и един „Supergirl“ oт 80-те, който също бая смуче, така че „Жената-чудо“ със сигурност няма да е първият женски супергеройски филм, но има сериозен шанс да се окаже първият сносен такъв. 🙂 Иначе DC > Marvel, ъф коорс.

  17. След малко пускат трейлъра на Star Wars ,готови ли сте.Виждам някакво затишие

    1. По-скоро късно през нощта, но дано да е по-скоро. Чакаме го.

    1. Въпреки че го плюват критиците ,повечето фенове го гледат.А в Китай ,ако има шанс да го пуснат, сигурно ще е с цензура ( изрязани сцени) 🙂

  18. Едно от огромните разочарования тази година. Изключително плоско въведение и запознаване с героите и неадекватно повествование и ритъм. Филмът стои като някакъв неадекватен пачуърк. Просто си личи, че е рязано , снимано допълнително, тонът на отделните сцени не е кохерентен. Will Smith e абсолютен Deadshit – толкова обидно дразнещ и далеч от образа. Лето е ад. Единственият лъч светлина в цялата какофония е Марго Роби – красива и чудесна Харли!

  19. Отвратителен филм. Сценарият е пълно лайно, отделили са 6 седмици за нещо, което е свършено за 6 часа под въздействието на Кале + откраднатите сцени от анимацията. Енчантрес е копи-пейст на Алая от Кралицата на прокълнатите плюс Даун синдром. Всички персонажи са недоразвити, а половината дори нямат причина да са във филма. Целият филм е хаотичен и недомислен.

  20. Филма е пълна елементарна пародия на комиксов филм с някакви реални достойнства, и нищо чудно критиците от TOMATOMETER го направиха на пух и прах…Най- слабият до сега David Ayer до сега, а толкова го уважавам. Кво се пънете чак с елементарни ревюта пък именно за това филмово изчадие. Филма е пълен шит и само малоумник може да го хареса…. Кой ще ми върне 2 изгубени часа от живота, мамка ви???
    5/10 и са му много…

    1. Малоумник си ти! Ебаси пръднята нещастна.

    2. Не е нещастна, а щастлива – aлкохолиците са винаги усмихнaти. 😀

    3. Тооопа с този алкохолизъм…кой не пие по 1-2 бири в тази жега хахахах? Я виж Дринов и пред камера вече е фиркан и кво му е? Пича си е пич! И аз съм пич, щото съм Пич!
      п.п Моля ви, не пишете вече нищо за този шииит – Отряд самоубийци / Suicide Squad защото е пълен дисгрейс за всеки майнд от дъ уърлд! 🙂 🙂 Beer amigo!

    4. @ Топор73 : видя ли новия трейлър на Rogue one, пий още две бири и го оплюй

    5. Защо трябва да оплювам нещо, което още не съм видял? Но както се очертана „reloaded Star Wars“ серийките няма да са ми от любимото кино в близките 5-6 години. И както мислят да ни позатрупат с всякакви псевдо-продължения и издънки от тази вселена.Изхождайки от излагацията – Епизод 7, нищо добро не ни очаква.И не знам какъв е този напразен и детински хайп по всяка нова картинка излязла от всичката тази машина за пари на наш /зритeлите/ гръб.
      Мисля да се преориентирам в очакване на нещо по-добро надявам се – Alien Вселената и Прометей. Там нещата ще са по добри.

      Относно това кино-лайно Suicide Squad нека кажа по-сериозно кое не му харесах въпреки, че много харесвам всичката работа на David Ayer и то е ясно защо се е забъркал в тази комиксова каша – за кинти….
      Реално нито ме интересуват комиксовите вселени DC или Marvel, но определено пред тази пародия на комиксов филм BvS бе нива над всичкото това. Uzi е прав за ultimate cut на BvS, че там нещата са на друго ниво и Снайдер показа, че може да прави нова вълна в комиксовите ленти. Въпреки, че там си личи огромното влияние на Нолан, но работата на големия Larry Fong направи реално филма. Много анализатори правят огромна грешка, като не взимат под внимание работата именно на операторите, а без тях просто това, което иска режисьора няма как да се случи и пълната симбиоза между тях правят чудеса в киното. Да вземем оператора на David Ayer – Roman Vasyanov. Ами това момче /защото е 80-ти набор/ няма топки за да заснеме комиксов филм в такъв размер и нещата никак не са се получил. До тук визуално нещата не са както трябва, мудни сцени, блиски планови снимки на героите та чак пъпките им се виждат, жалко осветление, дезориентирана камера на моменти без да покаже мач пойнта. Слаба операторска работа за жалост. А от към сюжет-по лементарно нещо няма – отряд побърканиаци /въпреки, че не видях да са чак толкова с тия меланхолични и катарзически моменти показани им от живота/ събрани от една още по-безскрупулна чернилка, да се борят срещу нещо, което корени в отвъдното. И всичките тия гилзи дето ги събирахме под екрана бяха пълен фарс. Слаб недомислен сюжет пълен с абсурди. Прословутия Жокер- пълна пародия и дори можеше и без него. Героя на Уйл Смит – уж от безпогрешен и безмилостен килър стана най-размекнатата путка-герой с тия постоянни хленчения към дъщеря си и единственото нещо, което си заслужаваше тия 2 часа тъпотия бе изцепките на Harley Quinn. Хахах смял съм се от сърце, а Margot Robbie е една от най-красивите жени на планетата, и с таланта си дано да ни радва и за напред. Прекрасна и ненормална.

    6. искам да те усетя „блиско“, сатърче.

  21. Вчера го гледах и като цяло ми хареса. Има своите блестящи моменти и своите не толкова ставащи.
    На първо място – Виола Дейвис Е Аманда Уолър. Точка.
    На второ – Уил Смит и Марго Роби бяха страхотни. Killer Croc-a беше недооценен, както и Бумеранга. Джай Кортни направи впечатляваща за нивото си роля, но не му беше отделено достатъчно екранно време и внимание и беше изтикан на заден план. Ел Диабло беше много приятна изненада, един от силните образи. ситуацията със Слипнот беше абсолютна безмислица и беше вкарана само и само като препратка към анимацията със същото име преди няколко години, където потърпевшия май беше King Shark.
    Че имаше проблеми с едитването и монтажа имаше, но далеч не бяха толкова зле, колкото го изкара мълвата. А твърденията, че филма бил по-зле от Fant4stic както предполагах са толкова безпочвени, че няма накъде. SS няма мащаба на Guardians of the Galaxy, но няма и претенции да бъде. Образите, макар и куци на моменти си имаха своя чар и си личи, че бяха изпълнявани с мерак и сърце, явно колективния дух го е имало.
    A да, да не забравя Жокера. През цялото време имах странното чувствство, че не гледам актьор, играещ комиксов образ, а гледам преувеличаващ актьор, имитиращ Уилям Шатнър, който на своя глава пък играе комиксов злодей. Много странно чувство и не знам дали ми хареса или не. Ако сте гледали фен филмите Star Trek New Voyages, който са из нета и сте обърнали по-специално внимание на ентусиаста Джеймс Каули, който играе капитан Кърк или по-скоро имитира неуспешно Уилям Шатнър, играещ Капитан Кърк, ще добиете представа. Но от своя страна гаджето ми ми каза след прожекцията, колко противен и гнусен й се е сторил Жокера, тъй че явно Лето по-скоро си е свършил работата, въпреки малкото си екранно време. И те така…
    Накратко ако трябва да перифразирам филма не е толкова брилянтен, колкото се надяваха някои, но определено не е и трагедията, както тръбяха други. Заслужава си едно стабилно 7.5/10
    WB направиха (доста позакъсняла) стъпка в правилната посока със съзадаването на самостоятелното и да се надяваме сравнително независимо студио DC Films, защото явно определено не знаят как да си държат ръководството далеч от творческия процес специално на комиксовите филми. И в крайна сметка се губят сериозни пари и доверие от публиката, че и критиката. Дисни навреме явно са осъзнали, че един специализиран проект със относителна независимост като Marvel Studios може да направи бокс офис чудеса, стига да бъде оставен намира да си прави магията без вмешателства, време е и WB да дадат малко свобода на Джоф Джоунс, Зак Снайдър и компания в DC Films. Иначе в противен случай цялата иначе страхотна идея с DCEU ще се сгромоляса финансово и попкултурно в бъдеще, а DC вселената не го заслужава просто.

    1. Слипнот е имал също представяне, но са го изрязали, за да не стане досадно. Аз съм окей и предпочитам, че не ни занимаваха, при положение, че умря след 10 минути.

    2. Gogoto nails it for me. През цялото време си мислех „дано има extended version“, просто защото имаше прекалено много информация нагъчкана в тези 123 минути – определено имаше тромави моменти. Обидно малко екранно време за Жокера, а Харли просто изкърти ролята си (в добрия смисъл). 8/10

    3. Не може всеки път да се опитват да минат метър и да си просят одобрение с удължени версии на филмите си. Аз лично нямам против тях, но напълно разбирам хората, които негодуват по зле съшитите театрални версии. Ако WB не предоставят креативна независимoст на DC Films за в бъдеще цялата идея за стилна и мрачна Elseworld вселена ще отиде и финансово, и попкултурно право в лайната и дори и die-hard феновете като нас няма да могат да я спасят.

    4. А как се свързват нещата между Task Force X и Justice League? Противници ли стават? Не съм запознат много..

  22. По моему, този филм, написан, режисиран, изигран и ОСОБЕНО монтиран в сегашния си вариант е нищо повече от остатъчна и никому ненужна плака от недоразумението Batman v Superman. В малко повече детайл и ще го правя на части, че ще е дълго. И така:

    Отряд Самоубийци (уви, не шефовете на DC Studios)

    Не знам кой-кого, как и защо в WB и DC Studios и подозирам, че голяма част от вредите, нанесени върху тази лента, инак базирана на никак не-лоша колекция от комикси (аз самият не съм ги чел, но чувам добри неща за Suicide Squad) са налице, заради паниката, покрай критиките, които понесе BvS, както и разбираемото желание филмът да излезе в месец, когато Марвел нямат нищо планирано. Не ги виня, но не и е моя работа да им съчувствам. Аз съм просто задник в кино седалка, който ходи ДВА ПЪТИ на това чудо, защото явно страдам от сериозен мазохизъм И защото заспах първият път някъде по време на една от т.нар. екшън сцени. Но, хайде – да се върнем към концепцията, която не нищо ново – просто Мръсната дузина среща Escape from New York в шарени дрехи (не чак шарени, все пак е DC – предполагам абревиатурата за desaturated cliches).
    Та значи, след недомислените и тотално ненужни първи две сцени, представящи ни Харли Куин и Уил Смит с брада (сори, ама това не е Dead shot, това си е чист Fresh Prince в косплей костюм), идва ИСТИНСКАТА (и подозирам – по скрипт) първа сцена във филма (при това с войс оувър И акомпанирана от Sympathy for the devil – сори Ейър, ама не си дорасъл, та да ползваш Rolling Stones). И казва Аманда Уолър на някакви правителствени цървули, че е намерила НАЙ-ЛОШИТЕ от НАЙ-ЛОШИТЕ и им хвърля папка, запознаваща ни с въпросните по стилизиран като за видео игра начин. Виждаме Уил Смит с дъщеря му (впечатляващо по-слаба актриса даже от Джейдън Смит) и супер клиширания диалог. Добре, че е Бен Афлек, та да ни спаси. Следва т.нар. бекстори на Харлийн Куинзел, криво ампутирано от Mad Love, без грам обяснение как по-дяволите ужким нормална жена (та и психиатър) ще заебе всичко и ще се влюби в Жокера. Ама, айде – да минава; Аз, самият, имам няколко забележки към употребата (уви, не видяхме сексуална, а тя май само за това става) на Харли в тази история. Първо – в чисто драматургичен план тази героиня не е адекватна за основен протагонист, защото е луда и няма как да направиш какъвто и да е мост към нея, освен, ако не я проследиш от далеч преди лудостта й. Второ – в самата история не дават никаква причина защо аджаба тя им трябва на тоя Скуад (а реално не дават причина и за останалите, ама карай). Харли няма специални умения, отвъд тъпи шеги и да позира с бата. И Аманда Уолър смята, че тя е важен елемент от супер секретния й отряд за специални случаи? Сериозно? В Assault on Arkham (страхотен филм, значително по-добър от този) Уолър обяснява, че Харли е нужна на екипа, защото познава перфектно Аркъм отвътре и отвън. Тук, освен, че познава добре пениса на Джаред Лето, изглежда други умения няма. Тъй, натам – Капитан Бумеранг (който хвърля два бумеранга за целия филм, с един от които нищо не уцелва, а другия даже не се връща) – пишман бандита от Перник. Никога не съм вярвал, че ще го кажа, но исках повече Джай Кортни в този филм – той специално ме нахилваше всеки път като го видя. После Крок (специални умения – грим и носене на качулка), после Ел Диабло и Магьосницата. Не знам дали забелязахте, ама в началото на сцената Уолър говори за т.нар. мета човеци и как след появяването на Супермен, те са вече голямата работа. От една страна това не е вярно, защото Супермен е извънземен, за разлика от всички тия пичове, за които тя говори и които са били тук от преди него. От друга – в отряда й на практика има САМО ДВАМА такива. След като Магьосницата драсва по-късно – остава ЕДИН. Също като самият филм – цялата работа е false advertising.

    1. Сам го каза: „Аз съм просто задник в кино седалка“.

    2. Хъх, кому беше нужен целият тоя преразказ? И как така хем не си чел комиксите, хем обясняваш кое откъде е взето?

    3. Поредната нелепа „критика“ на Дорианчо по DC Comics 😀

    4. @Касабов, MAD LOVE не е Suicide Squad и съм го чел, защото е single issue. От друга страна, кому е нужен ТВОЯТ преразказ на историята на оригиналния комикс, след като пишеш КИНО ревю?

      @UZUMAKI, не знам дали е нелепа критиката ми, но съм си платил петте пари и имам право на нея. Па и не съм видял да разклатиш логиката на което и да е от нещата, които написах. И ако ми обясниш кое е толкова по-различното и възвишено в малоумните филми правени по DC (анимациите генерално са им изключение, както и всичко преди Снайдер), ще съм ти много благодарен. Всичко, което аз видях в този филм е посредственост и пропуснат потенциал. И ти гарантирам, че ако същия филм се казваше Resident Evil, щеше да си на моето мнение, ама то тая малоумна фенщина ви е превзела всички, та с телешки възторг поемате тези мазни кино храчки и обяснявате как валяло дъжд.
      Това е нелепо, не критиката ми.

      Разбира се, всеки има право да харесва какво иска. Ако речеш, ей-сега спрятаме някакъв функционален анализ сцена по сцена, акт по акт, за да видим аджаба какво толкова му харесвате на това лайно. Аз съм искрено изумен. И не, няма нищо общо с Марвел – когато те направят лайно (макар, че толкова зле не е било нищо тяхно – Тор 2 и Капитан Америка бяха просто blah филми), пръв ще го посоча. Искам да харесвам филмите на DC, мамка му – затова ходя да ги гледам на кино и си плащам затова. Обаче тия техни тъпотии на нищо не приличат вече.

    5. 3a DC cъм писал достатъчно в предни ревюта и коментари, че да тръгна да повтарям всичко само защото Дорианчо не внимава в час.

    6. Хъх, ти знаеш ли колко броеве са? Ако исках да преразказвам каквото и да е, щеше да отнеме поне три дена. Комиксовата основа е от значение за оценяването на филма. Поне 2/3 от негативните критики са плод на неразбирането на самата концепция за комикс и комиксова адаптация.

    7. @Касабов,

      Комиксовата основа не е, повтарям НЕ Е от значение за оценката на който и да е филм. Киното и комиксите са различни медиуми и като такива се оценяват по отделно. Това, че нещо е базирано на нещо друго, не би следвало да играе роля в оценяването на второто. Нарича се ‘КИНО КРИТИКА’ и се отнася към кино продукта единствено и само. Въпросният кино продукт би следвало да е независим от сорса си, за да функционира еднакво добре за запознатите с въпросния сорс и всички онези, които просто искат да убият два часа по приятен начин. Иначе никой нямаше да има нужда от origin истории, защото хора като теб щяха да им обясняват на дълго и на широко експозицията на творбата-оригинал, отношенията между героите и пр. Ти би следвало да знаеш това, вместо просто да нърдиш как се казвал брата на Enchantress, чието име никъде в самия филм не е упоменато.

      @UZUMAKI,
      Убеден съм, че си писал много за DC, но това твойто е като чревоизпразването – фактът, че се случва, не го прави жизнено важно, че да си заслужава конкретно моето внимание 🙂

    8. Фактът, че толкова навътре си го поел, значи, че по-скоро някой в твойте прищипани черва се е изпразнил, а не нещо друго. 😀 Eбати превзетата хленчеща принцеса.

    9. @UZUMAKI,

      Тук си напълно прав – чувствам се насилен и обран от WB и DC Films. Излязохме на вечеря след домашния побой, който беше BvS. Повярвах им, че нещата ще са различни. Дадоха ми нови трейлъри, дето се оказаха от кутията с хапчета на Бил Козби. И да – взел съм го навътре.
      ТИ, от друга страна, им гълтташ всеки път, облизваш се и молиш за още. Не знам да ти завиждам ли, или да те съжалявам, но фактът остава – SUICIDE SQUAD е шибано тъп филм. Това ми разби надеждите за League of Justice и за Wonder Bra.

    10. Това си ти – една курва с разбити надежди насред холивудска магистрала 😀

    11. Как може да отделиш произведение на изкуството от традицията, от която идва? Не е задължително да познаваш комиксите, но информативността помага да разбереш ограниченията и целите на адаптацията. Ако пък си мислиш, че с обща култура ще отсъдиш коректно качествата на което и да е произведение – успех ти пожелавам!

    12. @Касабов,
      Рабира се, че мога да отделя кино адаптацията от оригиналния сорс и да ги оценявам като различни творби. Ключовата дума тук е АДАПТАЦИЯ. Въпросът тук е ТИ защо не можеш?

      Anyway, аз ще допиша критиката си на части за този филм, така или инак 🙂

  23. Абе вие тука все трябва да защитавате отявлени кино-брадви /същото бе и с топътията Епизод 7/и да си затваряте очите като сте си заврели тъпите глави в задниците си и не се вслушвате в хората по света какво казват за даден филм. Защитават си като педали задника мненията независимо, че са толкова тъпи и неиздържани. Цял свят казва, че това кино-лайно не струва и е пълно с недоразумения и недостатъци още от самия му зародиш. А те ми вадят листо от лайно. Баси недоразуменията има тука пишещи пълни тъпотии. Това, че има тъпатари по света дето си дават кинтите да видят олигофренясали продукции си е техен проблем, но тава не прави филма да има качества и достойнство. Приходите никога не значат, че нещо струва в киното бе лайнари…разбиращи.
    „Hollywood Reporter пише, че продукцията е преминала през огромни проблеми, тъй като от Warner са поставили непосилни срокове, наели са режисьор, който няма опит в жанра и във филми, базирани на компютърни ефекти, наложили са допълнителни снимки и са привикали различни монтажисти, за да направят няколко паралелни монтажа на филма. Всичко това било с цел постигането на различен краен резултат от разочаровалия „Батман срещу Супермен“.“

    1. ти пък омбре, от своя страна си супер зависим от това което пише тук и там, и мнението се гради на Холивуд рипортър, Сульо експрес, Пульо де газет. Да приходите не са гаранция за качество, ама колко мега брадви има, с висок бокс офис. И стига си давал пример с Е7, щото там твоите доводи са неиздържани, и дори всички твои любими местенца, от които щедро крадеш цитати и кино-критика клишета му дават висока оценка. Любим момент ми е, като почнеш да нареждаш кви тъпаци са другите, а всеки твой пост освен издържан в стил „ментално увреден пишкопипец“ е и мега неграмотен.
      Докато беше просто различен, беше забавен, но гласовете в главата ти, не те правят Харли Куин, правят те сатър трудно поносим.
      Ай лека…

    2. Само за сведение аз изказах мнението си още преди да прочета каквито и да са коментари и критики за този филм, и съзнателно се пазя от такива и към всички други предстоящи и минали. И го правя съзнателно с цел именно да усетя аз, а не някой да ми казва какво е усетил. Да пълно е с помиари-драскачи и всеки луд с номера си по мнения и хич не ме е еня за тях. Киното е мое екзистенциално лично изживяване и не си развалям „Първия момент“ с чужди мнения….Но омбре, след този момент все пак трябва да се „свери часовника“ с по-разбиращи от нас и то си проличава навсякъде. Филма е пълен провал и всеки го вижда и няма да престана да сравнявам такива провали именно с Епизод 7, защото там нещата са груби и тези, които посмяха да се подиграят с цялата тази вселена.Тези заслужават не огромен боксофис, а заточение в ада.Тази гавра с феновете както и тук комиксовите, е нагла и елементарна и шефовете дебелаците от студията трябва да се извинят на нас хората за наглото унижение и подиграване със способността ни да оценяване.

    3. Че тоя филм си е брадва, очевидна за всички зрящи. Какви ли не теории на конспирацията не се изляза по въпроса „защо хората, разбиращи от кино не харесват Зак Снайдеровите тъпотии“ . Ми лоши са, пичове. Не е, защото масата критици са идиоти (не, че няма такива и сред тях). Не е защото Марвел били платили негативните ревюта, или защото агрегаторът Rotten Tomatoes (отчасти собственост на WB) били толове. Или пък Марвел са промили мозъците на всички с техните си филми и затова, видиш ли, DC филмите страдат. DAREDEVIL беше брадва далеч преди Марвъл да отворят студиото си. HULK – също. Предишните батмани на Шумахер – също. Както и Великолепните 4ки. Всепризнати брадви. Един филм или работи, или не. Не е ракетна физика, мамка му – има неща, като персонаж, арка, актова структура, които са обективни – всеки с малко познание по кино и разказ, може да направи разликата между нещо работещо и нещо нелепо.

      Не го казвам като критика към никого тук, а по-скоро от недоумение как хора, сравнително кадърно коментиращи други ленти, изведнъж стават на дъвка, като стане въпрос за DC.

    4. Аз съм Марвелист, ама тоя филм ме изкефи, точно щото нямам претенции към жанра да е нещо повече. Претенциозните филми в моята класация се дънят „Черният рицар“ определено съм сам срещу всички, чувствата ми към него са близки до омраза, а Хълк на Анг Лий изобщо не искам и да коментирам

    5. Претенцията наистина е смъртоносна при комиксовите адаптации. За мен единствено Rises се дъни. Но пък виж, Батман с/у Супермен имаше огромна амбиция, но реж. версия я покри.

  24. От много време направо си ме мързеше да пиша тук, но тия тук, наравно с ревю-писача /Касабов/ за този филм ме предизвикват да си попиша отново, за досада или радост на някои. 🙂
    Така е.Явно има някаква шибана и елементарна мода на низши елементи промъкнати във всеобщото съзнание на ниско скроени елементи от човешки вид, подаващи се на тази мода да възхваляват новата линия на така наречения Ноланов визионерски подход към опит на възраждане на комиксовото кино.
    Казват направил по-реалистично изглеждащи комиксовите шитни със съвременна и иновативна визия започваща от новата „преродена“ Батман вълна.
    Къв Нолан, кви 5 лева бе?! Ало Нолан, като беше гения в киното, защо никой не ти разбра труда на живота „Интерстелър“ ? Няма и да го разберат, защото това е единственият истински твой филм направен не по диктовката на студията, а твой и е достатъчно сложен за да стане хит. Ха хит. Бе пълен финансоф провал погледнато, но пък от към критика и писане беq от осана до разпни го.
    Никога, ама никога този английски надменен джентълмен само възвеличил се за съвременния кино-иновативен гений в киното, няма да достигне атмосферата и визията на Бъртановите Батмани. Да не говорим, че не му достига и пипе да му схване кино-идеите на чичо Бъртън, а и до ден днешен и на други не и стига да ги схванат. Не ме разбирайте погрешно – Нолан е прекрасен режисьор и може да направи всичко в киното, но не е кино-гуро, за каквото някои го пробутват. Просто е един т от младите съвременни кино творци, които имат хъс и искат да ни покажат все по-интересно кино. За мен един Denis Villeneuve е не по-малко интересен и креативен и го е доказал.

    Г-н Timothy Walter Burton е шибан гений в киното, и който е гледал негови Batman (1989) с Никълсоновия Жокер или Batman Returns (1992), то е това е визия, това е мрак, това е комиксов пресъздаден Готъм, а не някакъв си Ню Йорко-подобен Готъм , с който Нолан направо ни отвя с „иновативност“…Погледнете пак Sleepy Hollow и когато някой ми пресъздаде тази атмосфера и визия ми се обадете…Мога да ви дам тел за връзка…хахахах 🙂 В днешното кино такива като Бъртън изпадат в немилост защото той е от авторите, които не позволява да им се бъркат някакви ниско профилми кретени от студията в това, което твори. Защо не му дадоха на него тази „Суйсайд-шитня да направи. Защото нямаше да е такава, каквато те са искали. Нямаше да и го позволи.
    Имам една традиция – всеки уикенд си правя авторов маратон и гледам на определен режисьор или актьор филмите им. Истинско удоволствие е да видиш една след друга произведенията и да следиш мисълта на автора от произведение на произведение през годините. Слаби-силни ленти.Всичко се гледа. Истинско кино удоволствие е.

    Казват Жокера на Хийдж Ледър бил най-якия…хахах пълен фарс, но понеже момчето си беше дрога и си отиде нелепо и не ни показа колко струва с бъдещи проект. Но има предишни – там търсете гения му, но за жалост го няма и всичко е толкова преекспонирана история, че не го заслужава. Има далеч по многопластови и с крейзи-шит образи в киното от това, което Ледър показа.Като се замисля единствената му сносна предишна роля бе във прекрасния филм на Анг Ли и нищо друго. Гения е Никълсоновия Жокер и се говорело, че Ледър се е опитал да разбере и влезе именно в неговия образ, но неиздържал и неуспял да излезе и затова се е бил самоубил. На Жокер генияне му издържало пипето. Мир напраха му, но това е самата истина в дневниците, които са намерени го доказват. Сам го е признал.

    И никой да не обвинява режисьора за това недоносено кино-отроче, защото David Ayer е голям режисьор и първоначалната версия /неговата, не на студиото/ е била доста по-брачна и пълна с насилие, всъщност какъвто си е и неговият маниер на снимане и ако някога излезе Extended версия се надявам да е коренно различна. Същата намеса ще опропасти и Rogue One и ще игнорира работата на Едуартс, който е страшно талантлив също. Неговата Годзила е най-добрата правена до сега.

    1. О, Господи… кога ще има пак потоп, че да ни избави от такива елементи.

    2. О, приятелю Liubo Ursiny с твоята филологическа наблюдателност ме караш да се чувствам като малък Шекспиров гений тук. Моля те недей разкрива този мой гений. Недей, поне докато напиша новите си сонети…
      Хахах пълно е със смешници тук бре… 🙂

    3. Срамувай се! — Към себе си нехаен, ти обич нямаш и към никой друг.
      Светът е влюбен в твоя лик омаен, но явно ти си чужд към всички тук.

    4. колкото и да не ми се иска, поне един път ще се съглася със Сатъра. Нолановите Батмани може и да са добри екшън трилъри, но просто не са добри и автентични Батман филми. Реално ако главните герои имаха други имена и липсваше батман костюма и джаджите щяхме да гледаме просто поредния стандартен холивудски екшън със стражари и апаши. Откъм чисто комиксова атмосфера трилогията беше пълно зеро. А и каквото да си говорим, ако не беше неочаквания истеричен хайп, генериран около смъртта на Леджър неговия Жокер щеше да си остане просто поредния добре изигран кинопсихопат, но нищо повече. Снайдър осъзна навреме, че филмите по DC Comics реално трябва да си изглеждат…. еми комиксови, да го еба, но явните неразбории по високите етажи на WB осакатиха фатално интересната му визия и дадоха зверски фалстарт на цялата вселена. Добре, че поне е успял да намери все пак някакъв относително свестен баланс и филмите му не успяха да се провалят чак до нивото на Джоел Шумахеровата кино-мастурбация Batman & Robin. Аз лично съм му голям фен от всичко, което съм изгледал до този момент, въпреки спънките,през които преминава и бих желал да видя още негови филми след JL, но определено под шапката на едни наистина творческо независими DC Films.

  25. Всъщност, аз изобщо не разбирам от кино, а само си правя кефа да гледам мърдащите се картинки. Яко е. Знате ли?…ама те били и цветни…!

  26. Филмите за Батман държат рекорда по продажби на ДВД и блу-рей в Щатите, за последната седмица. „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“, вече четвърта седмица е номер едно в класациите.

  27. Чак онзи ден успях да го гледам. 🙂 Определено е найс, макар и да е филм с проблеми. Обективно му турих 6/10, но по кефобалната си е чиста седмица. Освен това се счупвам от кеф, като му гледам чудесния боксофис – има шанс да мине по приходи „Железният човек 2“ даже.

    PS Продължавам в пъти да се вълнувам повече от сюжетите и персонажите на DC, отколкото от тези на Marvel.

    1. Само заради Маргото съм му дал +1 отгоре. Факт е, че има проблеми с динамиката и фокуса, но с толкова персонажи it was a shitstorm waiting to happen. За жалост май, след като се разглезих с удължената версия на Batman Vs Superman, тук няма да ни огрее слънцето на щастието: http://www.slashfilm.com/suicide-squad-david-ayer-cut/ 🙁

    2. Мда, засега не предвиждат удължена версия, което е наистина жалко.

  28. :РАЗШИРЕНАта Версия: едва ~ 12 мин. повече – удължени/добавени сцени.

    1. Добре е. Повече Joker-Harley сцени, които заслужено вече дават повече време на Джаред. 1-2 шегички тук-там, но за съжаление същото куцо темпо и динамика. BvS разглези работата с неговата удължена версия #highhopesdown 🙂

  29. Като цяло ми хареса филма! Наистина беше хубав! Можеше да дадът още малко сцени с Жокера, но явно така са решили! Харесаха ми Харли Куин и Жокера като двойка! 🙂 Бяха като Бони и Клайд, но без самоубийството! Искаше ми се да бяха дали повече сцени с тях! Не напразно има един лав „Господ, лудите събира!“ 😀

  30. Тук хората, които пишат ревютата са отявлени фенове на ДС и мразят Марвъл до мозъка на костите. Не става така!

    1. аз съм на периоди. тази година например съм заклет Марвел фенбой!

    2. Нямам търпение есента „Justice League“ да размаже третия „Тор“. 🙂

    3. May be 🙂 Ма няма никъв шанс срещу „Infinity war“

    4. Няма и резон да се мери с него, онзи е наблъскан с 20 франчайза в едно и е резултат от близо 15-годишен маркетинг. 🙂