За разлика от Съединените щати, където през своя втори уикенд „Дракула: Неразказан” изпадна от Топ 5, у нас той продължава да царува и в конкуренцията на цели четири нови заглавия, гордо заема първото място с 23 698 зрители и 191 210 лева, които, ако питате нас, са му много като за финални резултати, камо ли за втори уикенд. И като говорим за финални резултати, за две седмици „Дракула: Неразказан” е спечелил 97 632 зр. и 759 890 лв., което е повече от двата най-незаслужили успеха си филма тази година „Люси” (96 228 зр. и 721 606 лв.) и „Херкулес” (74 471 зр. и 720 347 лв.).
Ако се чудите дали е възможна по-голяма трагедия, възможна е. За същия период също толкова безобразният (че дори и повече) „47 ронини” е разполагал с 96 254 зр. и 966 080 лв. Ако пък сте заклети оптимисти и предпочитате да гледате от положителната страна на нещата, може да се утешите, че тази година има поне един стойностен филм, който е разполагал с по-добри резултати, и това е „Ной” (98 087 зр. и 973 427 лв.). Вярно е, че не е голяма утеха, но все пак – можеше и той да мине и да замине с около 150 хиляди лева.
„Пчеличката Мая: Филмът” повишава приходите си спрямо миналата седмица с 12% и се изкачва до второто място с резултат от 3 627 зрители и 31 322 лева. За месец разпространение анимацията е спечелила общо 25 916 зр. и 220 005 лв., с което вече изпреварва общите приходи до момента на „Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” (23 435 зр. и 205 886 лв.). За същия период охлювите от „Турбо” са разполагали с 33 684 зр. и 295 614 лв.
Трети с 3 154 зрители и 26 227 лева се нарежда „Лабиринтът: Невъзможно бягство”. За пет седмици „young-adult” екранизацията е спечелила общо 71 383 зр. и 551 412 лв., което е два пъти повече от крайните резултати на „Дивергенти”, които са в размер на 35 587 зр. и 257 245 лв.
На четвърто място дебютира първото ново предложение за седмицата „Съдията” с Робърт Дювал и Робърт Дауни-син, който регистрира 3 069 зрители и 24 925 лева. Това е на половина на последния некомиксов филм (и не част от поредици като „Шерлок Холмс”) на Робърт Дауни, който сме гледали на голям екран у нас – комедията „Път с предимство” (6 766 зр. и 57 714 лв.). Едно сравнение със „Солистът” щеше да е далеч по-точно, но той така и не се появи по родните екрани.
Петото място е за „Закрилникът” на Антоан Фукуа и Дензъл Уошингтън, който за четвъртия си уикенд регистрира 2 587 зрители и 22 588 лева. За месец разпространение, екшън-трилърът е спечелил 44 074 зр. и 351 691 лв., с което вече значително изпреварва последните няколко филма на Уошингтън „Два патлака” (27 251 зр. и 214 812 лв.), „Секретна квартира” (29 921 зр. и 219 188 лв.) и „Неудържим” (25 915 зр. и 189 199 лв.).
Останалите нови предложения: романтиката по Никълъс Спаркс „Най-доброто в мен”, фантастиката с Антонио Бандерас „Живи машини” и българският „Отрова за мишки или как да си направим банка” дебютираха съответно на седмо, девето и единайсето място.
„Най-доброто в мен” регистрира 2 326 зрители и 19 561 лева – това е по-малко от резултата на „С дъх на канела” (2 976 зр. 25 391 лв.), но повече от този на „Последната песен” (2 052 зр. и 15 676 лв.) – и двата създадени по роман на Спаркс. „Живи машини” приключва уикенда с 1 829 зрители и 15 340 лева, което е един от най-слабите фантастични дебюти – с по-малко е дебютирал „Кутията” (1 316 зр. и 12 245 лв.). Родният „Отрова за мишки” е спечелил 2 116 зрители и 11 031 лева – това е малко повече от резултата на „Вяра, любов и уиски” (1 278 зр. и 10 169 лв. ), но по-малко от този на „Аве” (1 599 зр. и 12 284 лв.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са били гледани от 46 860 зрители, които са донесли приходи от 384 779 лева. Това е с 24,3% по-малко от миналата седмица, когато „Дракула: Неразказан” оглави класацията с 40 873 зрители и 334 625 лева, но с 37,2% повече от миналата година, когато „Облачно с кюфтета 2” зае първото място за втори пореден път с 9 048 зрители и 80 856 лева.
[table id=266 /]
Филми като „Не казвай сбогом“ се гледат вкъщи на спокойствие с чаша вино. Филми като Дракула се гледат на добра уретба и голям кино екран.
Точно заради такива плиткоумни разсъждения сме я докарали до този резултат…
УреДбата и големият екран са за филми с първокачествени музика и операторска работа. Филм, точно какъвто е „Не казвай сбогом“. Без да съм гледал тази версия на „Дракула“ (не смятам и да я гледам), се съмнявам, че филмът ще бъде номиниран за „Оскар“ или за каквато и да била друга награда дори и заради техническите си качества. Много по-вероятно е обаче да видите сред номинираните авторът на музиката към „Не казвай сбогом“, както и операторът на този наистина великолепен филм. Но както е и с виното
… не всеки има сетива за тия работи.
И още нещо (и приключвам) – най-странното е колко малко хора осъзнават, че дори и чисто развлекателно, „Не казвай сбогом“ е просто супер. Дори и да не си изгледал един камион филми и да не хванеш всички тънки киноцитати, които качват филма на Финчър на ниво „класика“, той (филмът) пак си остава един адски добър, интригуващ трилър. Тоест, всички ключови елементи на жанра са налице и са разиграни на ниво.
Но не съм кой знае колко изненадан де. Все пак все още масово царува мнението, че например „екшън“ означава само гонки с коли и експлозии (не че и тях не трябва да ги има). Който споделя този възглед, нека се замисли кое е по-важно в първия „Умирай трудно“ – ефектите или образът на Джон Маклейн. Жокер – махнете Маклейн от картинката и кажете дали филмът все така ви кефи.
HC верно е ебати смотания кретен.