10-те най-сваляни филми в интернет зa 2012

Като знаете, по това време на годината отвсякъде изскачат класации, включващи всякакви „най” – от най-добрите и най-лошите филми, до разочарованията, подценените и надценените заглавия, изненади, сцени, реплики и т.н. неща, свързани с филмите на изминалата година.

По традиция една от тези класации е „10-те най-сваляни (пиратствани) филми в интернет” (изготвена от Torrent Freak), към която изпитваме известно любопитство и ви представяме всяка година и която и този път предлага изненади.

На първо място с 8,7 милиона сваляния не е някой от големите блокбастъри на годината, които по традиция се пиратстват най-много, а продуцираната от Тод Филипс тийнейджърска „found-footage” алкохолна ексцесия „Проект Х” („Project X”), чиито световен боксофис е малко над 100 милиона долара.

При останалите заглавия всичко си е наред, особено като се вземе предвид времето, за което някои от тях са били достъпни за сваляне. Това обяснява и липсата на „Скайфол”, да речем. Сигурни сме, че догодина ще присъства в класацията.

# Име Приходи Уикенд Общо приходи
1 Project X 8,720,000 $100,931,865
2 Mission: Impossible – Ghost Protocol 8,500,000 694,713,380
3 The Dark Knight Rises 8,230,000 1,081,041,287
4 The Avengers 8,110,000 1,511,757,910
5 Sherlock Holmes: A Game of Shadows 7,850,000 543,848,418
6 21 Jump Street 7,590,000 201,585,328
7 The Girl With the Dragon Tattoo 7,420,000 232,617,430
8 The Dictator 7,330,000 177,547,352
9 Ice Age: Continental Drift 6,960,000 875,093,094
10 The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1 6,740,000 712,171,856

Разбира се, за пореден път трябва да кажем, че тази класация е относителна и ако се вземат всички тракери със световна (и по-големите с локална) значимост, сигурно резултатите биха били по-различни.

Относно неумиращия дебат за пиратството и как то ограбва представянето на филмите по кината, хвърлете едно око на този материал, в който се твърди, че всъщност няма такова нещо. Доказват го и тазгодишните рекордни приходи от кино показ, които възлизат на 10,8 милиарда.

Завършваме с един любопитен анти-пиратски трейлър на един от най-очакваните от нас филми, за който не вярваме, че ще стигне до някоя подобна класация.

Similar Posts

Вашият отговор на Анита Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

6 Comments

  1. Да беше линкнал „този материал, които ясно показва“, а? 🙂

    Иначе резултатите в подобни класации недвусмислено сочат, че главната демографска група, която пиратира, са пуберите. Всьо в парядке.

  2. Б*си, понякога си мисля, че само аз харесвам умопомрачителният Проект Йекс, който въпреки малоумната, но забавна идея си беше заснет и представен като цяло на „почти“ смазващо ниво… meh :/

  3. Пиратството може да не ощетява в САЩ, но ми е интересно да видим такова проучване за България.
    Защото няма как Замунда и Арена, в съдействие на неадекватното разпределение на кината в страната, да не намаляват родните бокс офиси и то не малко.

  4. Мерси за линка към статията.
    Практична е и разсъжденията й са доста близко до ума (на всеки, който го има включен в черепната кутия).
    Ето това изречение е супер важно: „…movie pirates in the US wouldn’t have bought a ticket at the box office if file-sharing was nonexistent.“
    Хубаво е човек да си зададе въпроса колко от пиратстващите биха си купили билет за кино, ако:
    – имаха кино в града/квартала си
    – в него даваха същите филми.
    – билетите бяха на сносни цени.
    КОЛКО? Помислете за приятелите и познатите си и направете съответния извод за България.

    @MTK,
    неадекватната дистрибуция и стопанисване на киносалоните у нас РОДИХА пиратството, кво има да ми страдат от него…

  5. Споделянето е неизбежно когато светът е пълен с хора, които искат информация… ‘Пуберите’ също са хора (as in: human beings) и те баш са от най-любопитните понякога и тези, които най-много имат да научават (за света и себе си)…

    (Ако го няма споделянето….) Кога ще видя норвежкото нещо, или испанското нещо, или корейското, или японското или датското или полското или френското нещо, ако ги чакам да дойдат в киномрежата НИ така порядъчно наебана в задника (до кръв) от некви закони на разпространението, които нямат нищо общо с (гънките и приумиците на) моята интуиция и любопитство и интерес … Аз виждам само кръвта, която остава след всеки нов ежедневен сеанс …а той се случва отново …и отново …и отново …

    (Ако го няма споделянето…) Кога ще видя онова затънтено документално нещо от преди 8 години, за което не съм знаел досега и което открих докато правих незнам какво си в три през нощта – тотално заплеснат в някакъв си път на откриване и научаване ? Или пък новото политически-некоректно безобразие от Салиери ? Или пък съвсем новото написано от 25-годишна сценаристка американско телевизионно нещо от миналата година, честността и естественността на което никога никога никога няма да чуя и видя написано и изречено на български език в рамките на живота ми – дори да се съберат всички български сценаристи от всички епохи на тригодишен банкет с едничката цел да напишат десет нормални серии? Или еди кой си Роман Полански, който изведнъж ми се е приискало да покажа на жена ми или на сина ми докато сме си говорили – и говоренето се е отплеснало натам без причина някаква ….все неща и работи, за които съм чул, или видял, или потърсил в последния един или два месеца …и поради това са успели да пресекат живота ми докато съм дишал. мислел, ял и вървял по пътя си такъв какъвто е –

    Повечето работи дори не се продават онлайн – а ако трябва всички да се купуват на сегашните им (пазарни ?) цени – в реда в който аз по естествен път съм ги потърсил – ще ми е необходим годишен доход от стотици хиляди в някаква друга валута … Целокупното любопитно население на планетата няма такива ресурси от време и пари – за да търси, получава и споделя информацията от която има нужда…

    Очевидно естеството на нещата се променя – сигурно има и работещ бизнес модел – и сигурно като го измислят ще се наложи от само себе си …Информацията и свободата, обаче, са безценни ( в смисъл нямат нито пазарна, нито никаква друга цена, която да отрази адекватно тяхната стойност) – и когато непромокаеми бордюри като Румънеца и Генчев (кой ги сваля тях – те какви са) ми заговорят за авторски права или когато се рекламира поредния надлежно разпостранен, но негледаем филм (а повечето са такива) – наложен от незнам кой и незнам как – как да стана привърженик или приятел точно на тези, които имат ресурсите – и мислят единствено и само как да ги огментират все повече – – с каква цел ? И как да не потърся точно тези от които имам нужда – и които са правили това което правят точно за мен – и когато има един единствен начин то да стигне до мен ….

  6. Всъщност, Милбо, няма особено значение какви екзотики сваляш и „споделяш“ ти или аз.

    В класациите на даунлоудите са начело – с огромна преднина – същите комерсиални боклуци, както в боксофиса, а по-някога и по-големи комерсиални боклуци. Не?