Йерархията на властта в DC вселената наистина се променя! След дълго търсене на „техния Кевин Файги“, Warner Bros. Discovery явно са решили, че това, от което се нуждаят повече, е „техният Пийт Доктър“. Официално бе обявено, че Джеймс Гън, който вдъхна нов живот на някои от най-маргиналните DC герои в „Отрядът самоубийци“ и „Peacemaker“, ще се обедини с дългогодишния Warners продуцент Питър Сафран (отговорен за някои от най-свежите DC предложения като „Аквамен“ и „Шазам!“), за да поемат щафетата на филмовия, телевизионен и анимационен отдел на компанията, вече наречен DC Studios.

Може би след множество провали стана ясно, че случаят с Файги няма как да бъде повторен – няма скоро време да се намери друг продуцент, който да има подобна  визия, смесваща любовта към комиксите с перфектната, зарибяваща комерсиална стратегия. Следователно Warners поемат по пътя, който също е сравнително рядък, но е проработил за доста студиа досега – наемането на звездни креативни таланти като изпълнителни продуценти. Pixar е най-силният пример, създавайки си железен бранд с репутацията за необуздана креативност изцяло под ръководството на основните си творци (сегашният им CCO е режисьорът-ветеран Пийт Доктър). Да не забравяме и успеха на Amblin и по-късно Dreamworks, основани от Стивън Спилбърг в разгара на силите си.

g_20221027

След голям първоначален провал и няколко години, изпълнени с несигурни решения (понякога водещи до успехи, понякога – не), DC имат планове да подсилят бранда си под ръководството на Дейвид Заслав и отново да се фокусират върху споделената си вселена. Гън поради множество причини е перфектен избор за тази задача – той е доказал, че може да се вписва в установени франчайзове, герои и сюжетни линии, но и да ги превърне в нещо ново и вълнуващо. Планът засега е той да отговаря за креативните решения на студиото, а Сафран да поеме финансовата страна на нещата. Ако създадат среда с гъвкавост и свобода за творците, двамата могат успешно да преобърнат бъдещето на компанията.

Последният опит на Warners за грандиозен, сериозен супергеройски блокбъстър, който да бъде част от DCEU, бе „Черният Адам“, който ние считаме за меко казано позорен провал. Но за сметка на това на скоро бе потвърдено от самия Хенри Кавил, че той ще се завърне към ролята на Супермен, която отчайващо липсваше от този супергеройски свят през последните няколко години. Джеймс Гън винаги е умеел да вкарва някаква степен на традиционна, комиксова искреност, което звучи обещаващо за бъдещето на Супермен (след дългите Мрачни години).

Тази седмица определено бе вълнуваща за Гън и ние искрено се радваме за него. От всички режисьори в комиксовия жанр, той е този, който сякаш не обича нищо повече от супергероите. Искрената му любов към тези герои може да го направи перфектен креативен лидер за DC и ние сме развълнувани да видим какво ще излезе от всичко това.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 Comments

  1. само ще допълня, че се притеснявам да не стане това, което стана с Амблин през 80те и което се случва много зле с Пиксар сега – еднаквост! дано Гън не се фокусира само върху собствената си визия и не наложи един модел за всички тези филми. но Гън го заслужава това според мен, очевидно обича да прави тия неща повече от всеки друг (той прави супергеройски филми още преди Марвел), така че очаквам с интерес.

  2. Гън не е Файги, но е чудесен избор за подобна роля. Човекът разбира героите и знае как да ги пресъздаде адекватно на голям (и малък) екран. Отделно снима чудесно и му желая само успехи в новото начинание. Сафран от друга страна е safe choice имайки предвид финансовият успех на Conjuring Universe и този на предишните ДС филми, но аз лично не го понасям. И все пак – двама капитана на един кораб може да се окаже правилно решение. Виждаме как Файги вече почна да се разкъсва между твърде много проекти и това си личи в качеството им през последната година. Ще бъде интересен експеримент…

  3. „Последният опит на Warners за грандиозен, сериозен супергеройски блокбъстър, който да бъде част от DCEU, бе „Черният Адам“, който ние считаме за меко казано позорен провал“.
    ================
    Черганов, ти да не си от безполовите, ве?! Та затова пишеш в множествено число?! Ха-ха-ха!
    Вече няма DCEU, има DCU!! Това е разликата между предишното ръководство на WB и настоящото на WBD!
    Ако има провал, то той е на предишното ръководство в лицето на Хамада, Ан Сарноф и Тоби Емерик! В Черния Адам се забелязват доста дупки, които обаче са умишлени! Изглежда са изрязани доста сцени, с които старото ръководство се е опитало да прокара крайно лява пропаганда! Доста от героите почти нямат бекграунд и това е така, защото изглежда са премахнати едни около 40 woke минути! Да, в този си вид филмът не е за Оскар, но е попкорн забавление! И е ясно защо крайно левите „критици“ не го харесват! Ха-ха! Защото не е wоке!
    И определено е доста по-добър от последните „произведения“ на Марвел, които се радват на одобрение от критиката! Като Тор 4, Доктор Страйндж 2, Мис Марвел, Ши-Хълк и др.

  4. Колкото до Джеймс Гън, той ще е ръководител и много рядко ще е режисьор на някой филм, така че неговият модел и визия няма да се срещат често във филмите! Поне според неговите думи, както и думите на другия ДиСи шеф – Питър Сафран, те ще оставят режисьорите да развият докрай тяхната визия за филмите! Затова засега им давам кредит на доверие!

  5. Комиксовите филми отдавна излязоха от пубертета – в смисъла,че отдавна не са само шарени филмчета за деца.
    Както правилно отбеляза колегата по-горе : Гън не е Файги и това всъщност е добра новина.Ще добавя и ,че Уорнър не е Д(р)исни !
    Не вярвам някой все още да се заблуждава,че произведенията на Дисни са цветни,лековати,без лош език и кръв с цел да „опазят“ децата и детската психика и други подобни простотии.За Дисни основен приоритет е продажбата на играчки !
    За Уорнър мърчиндайзинга също е Голямо перо в крайните приходи,но май не чак в маниакалната степен на Дисни.
    За това и възлагам надеждите си,че новите шефчета в DC – Джеймс Гън и Питър Сафран ще допускат създаването на ПОВЕЧЕ филми с R – рейтинг.