След разбиващия си рекорден дебют, „Бързи и яростни 7” отново е недостижим лидер в родната боксофис класация с приходи от 48 528 зрители и 411 441 лева. През последните години няколко филма имат по-добър втори уикенд от него, в това число „Аватар” (46 599 зр. и 528 616 лв.), „Хобит: Битката на петте армии” (43 417 зр. и 450 565 лв.) и „Мисия Лондон” (55 224 зр. и 427 166 лв.), но общите им приходи за същия период – най-много има „Хобит” със 152 313 зр. и 1 506 580 лв. – не могат да се мерят с „Бързи и яростни 7”, който до момента разполага с невероятните 238 701 зр. и 1 953 935 лв.
Разбира се, трябва да се вземат предвид допълнителните празнични дни и по-ранния старт на филма, но дори и така, финансовият успех на „Бързи и яростни 7” е впечатляващ. За сравнение, за същия период предишният филм от поредицата „Бързи и яростни 6” е разполагал със 113 356 зр. и 1 135 959 лв.
Второто място и тази седмица принадлежи на най-новото предложение на DreamWorks Animation „У дома”, който приключва третия си уикенд с 8 578 зрители и 78 925 лева. До момента анимацията е спечелила общо 68 535 зр. и 606 215 лв., което е по-малко от резултата на последната голяма анимация, която видяхме по нашите екрани – „Спонджбоб: Гъба на сухо” (79 004 зр. и 688 558 лв.), но е повече от „Как да си дресираш дракон 2” (63 227 зр. и 551 912 лв.), „Чудната петорка” (53 433 зр. и 520 046 лв.) и скорошния „Героичната шесторка” (49 716 зр. и 461 603 лв.).
На трето място е първото ново предложение за седмицата „Пандиз експерт” с Уил Феръл и Кевин Харт, който дебютира с 4 929 зрители и 38 756 лева (7 400 зр. и 71 553 лв. с предпремиерните прожекции). Това е близко до резултата на последния голям филм на Феръл, който се е появявал по родните кина – „Ченгета в резерв” (4 114 зр. и 41 925 лв.), но е по-малко от скорошния „Ченге за един ден” (8 300 зр. и 64 543 лв.) на Кевин Харт.
Второто ново предложение, прекрасният „Ex Machina: Бог от машината” дебютира на четвърто място със скромните 2 890 зрители и 25 360 лева. Това е два пъти по-малко от резултата на „Чапи” (6 053 зр. и 52 822 лв.), но пък е повече от „Живи машини” (“Autómata”) с Антонио Бандерас, който стартира с 1 829 зр. и 15 340 лв. и „Тя” (1 271 зр. и 10 229 лв.) на Спайк Джоунс. Жалко, че у нас няма кой да го види този филм, тъй като наистина си заслужава.
Пети остава „Пепеляшка” на Кенет Брана, който приключва петия си уикенд с 2 735 зрители и 21 175 лева. До момента модерният прочит на класическата едноименна приказка е спечелил 92 032 зр. и 684 026 лв., което – както отбелязахме и миналия път – поставя филма между супер успешни, модерни приказни екранизации като „Господарката на злото” (146 994 зр. и 1 393 248 лв.), „Хензел и Гретел: Ловци на вещици” (135 815 зр. и 1 280 060 лв.) и „Алиса в Страната на чудесата” (115 470 зр. и 1 263 467 лв.), и разочарования като „Снежанка и ловецът” (65 601 зр. и 464 120 лв.) и „Джак, убиецът на великани” (31 500 зр. и 288 304 лв.).
Последното ново предложение е „Най-дългото пътуване” по Никълъс Спаркс, който дебютира на шесто място с 1 900 зрители и 15 656 лева. Това е по-малко от резултата на „С дъх на канела” (2 976 зр. 25 391 лв.) и „Най-доброто в мен” (2 326 зр. и 19 561 лв.), но повече от „Последната песен” (2 052 зр. и 15 676 лв.) – и трите заглавия са създадени по романи на Спаркс.
Тази седмица филмите от Топ 10 са били гледани от 72 876 зрители, донесли приходи от 619 923 лева, което е с 35,8% по-малко от миналата седмица, когато „Бързи и яростни 7” оглави класацията с рекордните 87 196 зрители и 729 987 лева, но с 23,1% повече от миналата година, когато „Рио 2” застана начело за втори път с 20 180 зрители и 183 842 лева.
[table id=292 /]