Възползвайки се максимално от обявените в края на миналата седмица номинации за „Оскар”, както и цялата шумотевица и полемики около темата на филма, „Zero Dark Thirty” на Катрин Бигълоу увеличи броя на киносалоните, в които се показва, от 60 на почти 3 000 и според предварителните резултати успя да оглави щатската боксофис класация с приходи от 24 милиона долара.
Сравнено с дебюта на други претенденти за „Оскар” за най-добър филм, като „Линкълн” (21 млн.) и „Арго” (19,5 млн.), както и с предишния филм на Бигълоу „Войната е опият”, чиито финални приходи бяха в размер на 17 млн., този резултат определено представлява успех, но в сравнение с други военни филми, номинирани за „Оскар”, като „Блек Хоук” (28,6 млн.) или пък на фона на тотална брадва като „Мъже от стомана” (24,8 млн.), резултатът съвсем не е толкова впечатляващ.
На второ място с 18,8 милиона (доста повече от очакваното) дебютира пародията „A Haunted House”, който има по-висок среден приход по киносалони от „Zero Dark Thirty”. Явно американците не са се уморили да гледат тъпотии и колкото и да не ни се иска, резултатите на предишни „филмови безобразия” („Романтичен филм” – 19,1 млн., „Епичен филм” – 18,6 млн., „Запознай се със спартанците” – 18,5 млн.) доказват, че този род безмозъчни пародии имат твърда аудитория.
Трети се класира вторият голям дебютен филм за тази седмица „Gangster Squad” на Рубен Флейшър, който приключва уикенда с 16,7 милиона, което е под очакванията. Предвид количеството звезди във филма, както и гангстерската тематика, повечето специалисти предричаха, че филмът ще стартира с резултат около този на „Обществени врагове” (25,2 млн.) или поне „Път към отмъщение” (22 млн.). Поне не станахме свидетели на тотално разочарование като дебюта на „Беззаконие” (9,7 млн.).
„Джанго без окови” на Куентин Тарантино не успя да се възползва от номинациите си за „Оскар”, регистрира спад от 44,7% и заема четвъртото място с 11 милиона. Откъм положителната страна, общите му приходи вече са в размер на 125,3 милиона, което официално го прави най-касовия филм в кариерата на Тарантино, изпреварвайки „Гадни копилета” (120,5 млн.).
Пети с 10 милиона остава „Клетниците”, който също както „Джанго без окови” не успя да се възползва максимално от номинациите си за „Оскар”, по начина по който го направиха „Zero Dark Thirty”, „Линкълн” и „Silver Linings Playbook”. До момента общите резултати на мюзикъла са в размер на 119,2 млн., което го прави петия най-касов мюзикъл на всички времена. Пред него са „Брилянтин” (188,7 млн.), „Чикаго” (170,6 млн.), „Mamma Mia!” (144 млн.) и „Омагьосана” (127,8 млн.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 112,4 милиона, което е с 6% по-малко от миналата година, когато „Контрабанда” зае първото място с 24,3, млн., и с 4% повече от 2011 г., когато за третия си уикенд „Зеленият фенер” дебютира начелото на класацията с 33,5 млн.
Топ 10 според официалните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Zero Dark Thirty | 4 | $24,000,000 | 790.2 | $29,481,000 |
2 | A Haunted House | 1 | 18,817,000 | – | 18,817,000 |
3 | Gangster Squad | 1 | 16,710,000 | – | 16,710,000 |
4 | Django Unchained | 3 | 11,065,000 | -44.7 | 125,399,000 |
5 | Les Misérables | 3 | 10,127,000 | -36.8 | 119,200,000 |
6 | The Hobbit: An Unexpected Journey | 5 | 9,080,000 | -48.2 | 278,124,000 |
7 | Lincoln | 10 | 6,314,000 | 16.6 | 152,579,000 |
8 | Parental Guidance | 3 | 6,100,000 | -37.1 | 60,650,000 |
9 | Texas Chainsaw 3D | 2 | 5,150,000 | -76.3 | 30,752,000 |
10 | Silver Linings Playbook | 9 | 5,000,000 | 38.2 | 41,306,000 |
„Zero Dark Thirty” ще го има ли у нас?
Да, февруари. Ще се казва нещо от рода на „Враг номер едно“. 🙂
Превода не беше ли „30 минути след полунощ“ или нещо подобно?
„Zero Dark Thirty” се превежда като “30 минути след полунощ”, да.
Не знам как се превежда, щото прочетох няколко обяснения (включително от военни) на фразата (общо взето идеята наистина е за (не)определено време от денонощието), но, засега, официалното заглавие подадено от Форум филм е „Враг номер едно“. 🙂 Премиерата е 22.02
Българските разпространители много ще загубят с това закъсняло пускане на филми, които излязоха в края на миналата година (тези, които се борят за наградите). Що народ вече ги изгледа от интернет, съмнявам се, че повечето от тях биха отишли на кино да ги гледат пак.