“Оскар” номинации 2012

Дървото на живота”, който ние избрахме за един от най-добрите филми на годината в личния ни списък, е номиниран за най-добър филм, а Терънс Малик за най-добър режисьор, и това е всичко, което искахме от тазгодишните “Оскар” номинации. Така дори и да не спечели статуетка, поне получи признанието, което заслужава и въобще не ни интересува, че сега има (прекалено) много хора, които си казват „тази пък претенция”, “голяма работа, Академията какво разбира” или „това нищо не значи”.

Другата добра новина е, че Гари Олдман е номиниран за „Дама, поп, асо, шпионин” и за него едва ли някой ще се заяде, че е било незаслужено. Не разбираме защо филма го няма сред 9-те за най-добро заглавие, но ще го преживеем, благодарение на “Дървото на живота”. И по принцип не държим да се робува на предварително подбрана бройка, но какво е това 9?! Не са видели достатъчно заслужили филми, за да ги направят десет? Как тогава са номинирали Олдман, ако не са гледали “Дама, поп, асо, шпионин”?

И колко е яко, че Кристен Уиг вече е номинирана за “Оскар” сценаристка? Въобще “Bridesmaids” е лека изненада, но пък приятна.

Както винаги обаче, освен номинациите, с които сме съгласни, има такива, с които определено не сме и естествено, има сериозни според нас пропуски. Най-ярък пример е ясно забележимата липса на “Приключенията на Тинтин” за най-добра анимация за сметка на “Кунг фу панда 2”, който поне беше забавен, и “Котаракът в чизми”, който не беше зле, но чак пък толкова?

За категорията “Специални ефекти” не ни се говори („Жива стомана” вместо „Дървото на живота”, но да не ставаме нагли), но ако знаете традицията (филм, номиниран за ефекти и най-добър филм, винаги печели за ефекти), шансовете за изненада са много малки – колкото и странно да изглежда, “Хюго” е фаворит.

О, да, и „double trouble” за Джон Уилямс. Напълно забравихме недоволството си от липсата (двойната, ако смеем да кажем) на Деспла.

Ето го и пълния списък с номинациите:

Best Motion Picture of the Year
The Artist (2011)
The Descendants (2011)
Extremely Loud and Incredibly Close (2011)
The Help (2011)
Hugo (2011/II)
Midnight in Paris (2011)
Moneyball (2011)
The Tree of Life (2011)
War Horse (2011)

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Demián Bichir for A Better Life (2011)
George Clooney for The Descendants (2011)
Jean Dujardin for The Artist (2011)
Gary Oldman for Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
Brad Pitt for Moneyball (2011)

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Glenn Close for Albert Nobbs (2011)
Viola Davis for The Help (2011)
Rooney Mara for The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Meryl Streep for The Iron Lady (2011)
Michelle Williams for My Week with Marilyn (2011)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Kenneth Branagh for My Week with Marilyn (2011)
Jonah Hill for Moneyball (2011)
Nick Nolte for Warrior (2011)
Christopher Plummer for Beginners (2010)
Max von Sydow for Extremely Loud and Incredibly Close (2011)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
Bérénice Bejo for The Artist (2011)
Jessica Chastain for The Help (2011)
Melissa McCarthy for Bridesmaids (2011)
Janet McTeer for Albert Nobbs (2011)
Octavia Spencer for The Help (2011)

Best Achievement in Directing
Woody Allen for Midnight in Paris (2011)
Michel Hazanavicius for The Artist (2011)
Terrence Malick for The Tree of Life (2011)
Alexander Payne for The Descendants (2011)
Martin Scorsese for Hugo (2011/II)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
The Artist (2011): Michel Hazanavicius
Bridesmaids (2011): Kristen Wiig, Annie Mumolo
Margin Call (2011): J.C. Chandor
Midnight in Paris (2011): Woody Allen
Jodaeiye Nader az Simin (2011): Asghar Farhadi

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published
The Descendants (2011): Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash
Hugo (2011/II): John Logan
The Ides of March (2011): George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon
Moneyball (2011): Steven Zaillian, Aaron Sorkin, Stan Chervin
Tinker Tailor Soldier Spy (2011): Bridget O’Connor, Peter Straughan

Best Animated Feature Film of the Year
Une vie de chat (2010)
Chico & Rita (2010)
Kung Fu Panda 2 (2011)
Puss in Boots (2011)
Rango (2011)

Best Foreign Language Film of the Year
Rundskop (2011): Michael R. Roskam(Belgium)
Hearat Shulayim (2011): Joseph Cedar(Israel)
In Darkness (2011): Agnieszka Holland(Poland)
Monsieur Lazhar (2011): Philippe Falardeau(Canada)
Jodaeiye Nader az Simin (2011): Asghar Farhadi(Iran)

Best Achievement in Cinematography
The Artist (2011): Guillaume Schiffman
The Girl with the Dragon Tattoo (2011): Jeff Cronenweth
Hugo (2011/II): Robert Richardson
The Tree of Life (2011): Emmanuel Lubezki
War Horse (2011): Janusz Kaminski

Best Achievement in Editing
The Artist (2011): Anne-Sophie Bion, Michel Hazanavicius
The Descendants (2011): Kevin Tent
The Girl with the Dragon Tattoo (2011): Angus Wall, Kirk Baxter
Hugo (2011/II): Thelma Schoonmaker
Moneyball (2011): Christopher Tellefsen

Best Achievement in Art Direction
The Artist (2011): Laurence Bennett, Gregory S. Hooper
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011): Stuart Craig, Stephenie McMillan
Hugo (2011/II): Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo
Midnight in Paris (2011): Anne Seibel, Hélène Dubreuil
War Horse (2011): Rick Carter, Lee Sandales

Best Achievement in Costume Design
Anonymous (2011/I): Lisy Christl
The Artist (2011): Mark Bridges
Hugo (2011/II): Sandy Powell
Jane Eyre (2011): Michael O’Connor
W.E. (2011): Arianne Phillips

Best Achievement in Makeup
Albert Nobbs (2011)
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)
The Iron Lady (2011)

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
The Adventures of Tintin (2011): John Williams
The Artist (2011): Ludovic Bource
Hugo (2011/II): Howard Shore
Tinker Tailor Soldier Spy (2011): Alberto Iglesias
War Horse (2011): John Williams

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song
The Muppets (2011): Bret McKenzie(„Man or Muppet“)
Rio (2011): Sergio Mendes, Carlinhos Brown, Siedah Garrett(„Real in Rio“)

Best Achievement in Sound Mixing
The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Hugo (2011/II)
Moneyball (2011)
Transformers: Dark of the Moon (2011)
War Horse (2011)

Best Achievement in Sound Editing
Drive (2011)
The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Hugo (2011/II)
Transformers: Dark of the Moon (2011)
War Horse (2011)

Best Achievement in Visual Effects
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)
Hugo (2011/II)
Real Steel (2011)
Rise of the Planet of the Apes (2011)
Transformers: Dark of the Moon (2011)

Best Documentary, Features
Hell and Back Again (2011)
If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front (2011)
Paradise Lost 3: Purgatory (2011)
Pina (2011)
Undefeated (2011)

Best Documentary, Short Subjects
The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement (2011)
God Is the Bigger Elvis
Incident in New Baghdad (2011)
Saving Face (2011/II)
The Tsunami and the Cherry Blossom (2011)

Best Short Film, Animated
Dimanche (2011): Patrick Doyon
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (2011): William Joyce, Brandon Oldenburg
La Luna (2011): Enrico Casarosa
A Morning Stroll (2011): Grant Orchard, Sue Goffe
Wild Life (2011): Amanda Forbis, Wendy Tilby

Best Short Film, Live Action
Pentecost (2011): Peter McDonald
Raju (2011): Max Zähle, Stefan Gieren
The Shore: Terry George
Time Freak (2011): Andrew Bowler, Gigi Causey
Tuba Atlantic (2010): Hallvar Witzø

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

41 Comments

  1. Дринов, “Дървото на живота” нe e най – добрия филм 🙂 Но пък се надявам Руни Мара да спечели 🙂 Тъй като отвратителното руско копие на Желязната лейди не ми позволява да преценя играта на Стрийп. А The Descendants (2011) се оказва изненадващо добър.

  2. Честно казано очаквах подобно нещо от самите номинации и никак не съм изненадан:)
    Макар че в няколко категории и номинации наистина ме изненадаха. АЯ не мисля точно така, но аз решавам за съжаление.
    Много уместен въпрос за Гари Олдман и „Дама, поп, асо, шпионин”. Честно казано онзи ден гледах филма и е много добър. Заслужава си номинация за най-добър филм, но както и да е.
    Това, което очаквах е, че ще има 4-5 филма, които ще покриват почти всички категории и така и се оказа. Интерсени са номинациите за поддържаща женска роля. The Help има цели две номинаци в тази категория, но честно казано и изпълнението на Брайс Далас Хауърд също заслужава номинация, защото изпълнението и е наистина много добро. Но 3 номинации в една категория щеше да е прекалено нахално дори и за критиците определящи номинациите. Явно ги е било срам да направят филма рекордьор по брой номинации в една категория 🙂
    Очаквах най мноог номинации да получат „Помощта“ ми „Артистът“ (въпреки, че още не съм го гледал и го чакам с нетърпение.
    Най малкото очаквах (това е най голямата изненада за мен) „гадния“ „Хюго“ да получи толкова много номинации. Скорсезе си е Скорсезе и филма (не съм го гледал) сигурно е хубав(ще го зяпам), но не очаквах толкова номинации. Тука ме хванаха по гащи какт се вика.
    Очаквах повече номинации за „Дървото“ наистина, защото мисля, че този филм заслужава мног повече. приятно съм изненадам, че „Дама, поп асо..“ е получил 2-3 номинаци. Да не казвам, че можеше и да получи и още някоя друга, защото смятам, че заслужава.

    Мен най мног сега ме притеснява ето този текст извадка от IMDB.COM за номинациите за тазгодишните оскари…
    he Tree of Life (2011): Nominees to be determined ????????????????

    П.С. Сега по мое мнение очаквам Хюго, Артиста, Помощта и Дървото да си поделят оскарите. И може би едно оскарче за „Дама, поп, асо….“ 😉

    Това е от мен. Сега ще чакаме церемонията.

    П.С2. Интересна се очертава битката в категория главна женска рола…. Аз залагам на Глен Клоуз или Мерил Стрийп (все пак отдавна не го е получавала, а само номинации всяка година 😉 )

  3. хаха, сгря ми душицата с онова ‘double trouble’ на Уилямс, ако разбира се, си го имал в предвид в контекст 😛 абе и аз се радвам за него, ама номинациите му не можаха да изтрият липсата на Деспла, може би защото той вече сам не може да си ги преброи… но в крайна сметка Бурсе така или иначе ще вземе наградата, но това, което най ме дразни в академията, е високомерното им и снобарско пренебрежение към блокбъстърите и фентъзито. Ето един пример – в Metacritic, който дори да не е някакъв универсален агрегатор, който да представя цялата критика, все пак доста точно определя настроенията. Чистите факти са, че само The Artist има по-висока оценка (8.9) от „Хари Потър“ – 8.7, като потресаващия Extremely Loud and Incredibly Close има потресаващите 4.9 (!). Не искам да звуча като фенбойче, каквото всъщност съм, но трябва да си заслепен от гигантски предразсъдъци, за да не признаеш, че поредицата промени индустрията като малко други, та по каква система „Extremely Loud…“ и „The Help“ се класират като по-добри филми? Просто като че елементарната логика ми се губи. 🙁 А и най-добре изобщо да си не отварям устата за музикалната част, че там и сам се усещам, че май прекалено съм се вживял.

  4. Drive с една, Shame напълно пропуснат… Най-тъпата филмова година си заслужава най-тъпите награди. Дано „дървото“ си ги вземе.То па стана модно да не го харесваш този филм, а е чудесен.

  5. Къде е Спилбърг в цялата работа? „Тинтин…“? Деспла? Хората от Академията не знаят какво правят в последните няколко години.. 🙂

  6. Всяка година едно и също – номинации и много сърдити 😀 и много недоволни.
    Винаги е било така 😀

  7. Винаги е било така и винаги ще бъде. Освен това твоето си лично мнение е най-меродавно и правилно, нали така? И това е коментар към всички изказали се. 🙂 🙂

    @Влади Неколов
    Рейтинга е като статистиката – показва много, но скрива най-важното – и можеш да допуснеш много сериозна грешка разчитайки го. Ето, вземи например „Пираня“, който има 73% свежест. Ама нали се сещаш, че тази оценка е относителна и всъщност не отразява някакви действителни качества извън жанровата принадлежност. Същото важи и за „Хари“. Колкото и да го харесвам, ако зависеше от мен, и аз не бих му дал номинация за най-добър филм. 🙁

    @troubadour
    Евала! Ей това е приказка! 🙂 🙂

  8. Ей, раздухте го до небесата тва „Дърво“. Даже и да не беше пълно дърво, пак щеше да го намрази човек от толко хвалби 🙂 🙂

    Ще вземе немия или Скорсезе, мноо ясно.

  9. Последното нещо, което очаквам от Дринов и компания е снобско отношение. А частта с „Дървото на живота” е точно това. Нито един режисьор, било то и гений, не може да си позволи да монтира филм от 6 часа, който в последствие да накълца до 2.30 минути и да се твърди, че осакатеното отражение на идеята му е завършен продукт. Още повече един от най-добрите филми на годината…

  10. Не мисля, че в компанията на Дринов има сноби, освен мен, но аз пък не харесвам Малик. Освен тоталното разочарование от отсъствието на „Тинтин“ от категорията за анимационен филм, ми се струва, че можеха да допълнят изключително постната категория за оригинална песен с Masterpiece.

  11. @Стоян Стоянов
    И защо да е снобарско? Защото ми харесва филмът ли? Ми да харесва ми, прекрасен е, и явно не само аз смятам така.

    А това с 6-те часа материал е глупав аргумент, защото така работят всички кадърни режисьори – даже в много по-голямо съотношения.Това се учи в училище! За да снимаш 30 секундна реклама, ти трябват поне 30 минути материал – разбира се, като всяко правило, често и то си има изключения.
    Същото става с мен когато пиша ревюта. Избацвам три страници и после съкращавам, докато придобие някаква форма.

    @troubadour
    След това клипче нямам никакво съмнение, че „Хюго“ ще вземе Оскар за спец. ефекти, точно според традицията.

  12. Сигурно аз нещо не разбирам този път – не схващам каква е тази агония покрай отсъствието на Тинтин … Номинираната френска анимация изглежда много много много интересна – и различна …

    За Дървото – само бегло ще спомена, че си тръгна с най-специалното отличие от Кан … което си е най-специалното по принцип – Аз имах адски високи очаквания от този филм – тормозех приятели и познати с трйлъра му месеци преди да го изберат в селекцията на Кан (да точно така беше); но резултатът е, че засега го оставих негледан – не искам да остана дори и малко разочарован – или пък да се натоваря по линия на това, че и аз имам двама малки сина …Изобщо не съм готов за него –

  13. „Дървото“ трябваше да е номинирано и за музика! Факт!
    За отличието в Кан, сега ще дойдат да ти кажат, че в Кан са снобари, претенции и какви ли още не. 🙂 🙂

    Когато му дойде времето на филма, ще се радва да чуя мнението ти. 🙂

  14. Абе какви са тези ВАШИ фиксации по Дървото? 🙂 Не че нещо, ама този т.нар. филм никъде няма шанс. И как Деспла може да го предлагаТЕ за двойна номинация, след като шматката Малик не допусна музиката му във филма? Двете сцени с динозаври бяха толкова смехотворни пък, че успяха да вгорчат горе-долу доброто впечатление от разните му там winamp-plugin абстракции (и навремето Дарън Аронофски го направи много по-добре това упражнение).

    За Тинтин и аз съм изненадан от некомпетентността на академията. Явно са се подхлъзнали и не са разбрали, че филмчето Е анимация, а не performance capture – просто е фотореалистична анимация, но като методология няма нищо общо с нещата на Земекис, които никога не бяха номинирани заради дефиниции (и по негово настояване).

  15. Може да няма шанс, ама е номиниран! 🙂 Пък и вече си спечели достатъчно други награди – напълно заслужени смея да твърдя – няма нужда да печели и тук. Така че, като се казва, „In your face!“ 🙂 🙂 🙂
    Между другото, понеже го спомена, същите разгорещени критики слушах и за „Дървото на живота“, който също е жесток филм. Преживейте го! И аз мога да не харесвам „Мерцедес,“ но това означавали, че не правят добри автомобили.

    За Деспла си прав, няма много от музиката му във филма и според правилата не е „eligible“ за „Оскар, но сам по себе си саундрака е страхотен и според мен заслужава.

  16. Мен ми се струва, че напоследък гледате прекалено много филми и се вкарвате в някакви филми 😉
    Дървото това, дървото онова.
    Тинтин това, тинтин онова.
    Деспла това, деспла онова…..
    Я се стегнете:) Истината е, че за мен Дървото е прекраснен филм, който ще остане в историята. Точка.
    Истината е такава каквато е. Това са номинациите и точка. Който му харесва харесва, който не да лови гората. И на мен не ми харесват някой неща, пък какво толкова.

    Най голямата истина е, че са съжаление нищо не зависи от нас. Нито номинациите, нищо крайното решение. Преодолейте го;)

  17. Абе, с „точки“ няма да стане. 🙂 Но да, нищо не зависи от нас и най-вече, нашето мнение въобще не е от значение.
    Доста често забравяме, че това са американски награди, а не световни или български или каквито и да било други, така че като различни хора от тях, е нормално да имаме различни разбирания, политически, културни, всякакви.

  18. Аз пък си мисля, че всичко зависи от нас – колективния сбор от човеците които искат и търсят excellence and perfection – който е толкова труден и непостижим и рядко случващ се – са в основата да има други човеци, които не правят компромиси – и също търсят или претворяват excellence – първо защото те също го искат и после, за да го share-нат точно баш със нас – колективно най-общо казано публиката – а не с извънземните или някакви същества от трети (нечовешки) вид …

    Така – въпреки, че не е съвсем така – но на практика е така – A SEPARATION e направен за мен – както и за сички други за които е направен – Този който го е писал и режисьора и другите – няма как да са го направили само за 6 000 членове на Академията – които да гласуват за него –
    Той първо е направен за всички останали – и после и за тях – или заедно за всички – целокупно някак си – Аз не съм някакъв външен на целокупното – ами съм част от него – Затова има номинации – и после и награди – които толкова ни афектират и радват – и други които по-малко – защото има взаимодействие – и нещата са свързани –

    Ако всички ние колективно спрем и замръзнем – и не се вълуваме и не коментираме – и не гледаме – и не правим нищо – резултатаът от това е, че няма да има има excellence and perfection and beauty – незнам какво ще има тогава – не мога да си го представя –

    Майкъл Дъглас в една от по-старите церемонии цитира създателите на Академията, които през 1927 год. казват „this award is to serve as a constant incentive“ ….Този incentive мотивира много – дори и у дома – (на което аз не гледам цинично, както имаме слконност да правим) – и съвкупния опит и нужда на толкова много и различни хора на различни места по света – заедно с техните зрители – води до тези малко на брой постигнали това, което е толкова трудно, но не невъзможно – – –

  19. като бях в училище, в някой учебник по маркетинг пишеше: всички мнения са субективни, но сборът от всички субективни мнения, дава едно обективно 🙂

    така че не се карайте, за всеки го по нещо.

    За псевдоинтелектуалните фестивални кукумявки има Дървото, за кухненските морални борци има The Help, за хората с излишни сополи има War Horse, за бейзболните и мениджмънт нърдовете има Moneyball, за дечковците и любителите на колоритни кадри има Хюго, за носталгично отвеяните артистични натури има Артистът, за романтичните изтънчени лигльовци има Midnight in Paris, за любителите на ъндърдоговете и изненадите има Extremely Loud… (звучи като порно филм, де :D), за драматично-сериозните и феноките на застаряващи мъже има филм с Джордж Клуни.

    😀

    Какво искате повече?

    А и за тийн-попкорн кич поколението има нещо: Трансформърс номиниран в няколко категории (лол)

    Преди някой да ме псува, да знае, че и аз имам няколко любими филма от горе-изброените 😛

  20. @Milbo
    Не е като да не си прав. 🙂

    @lammoth
    Искам да знам, кой от тазгодишните филми в категорията „За псевдоинтелектуалните фестивални кукумявки“ ти е любим? 🙂 И бъди честен! 🙂

  21. Такаааа:)
    Снощи гледах Артистът 🙂
    Ами какво мога да кажа…. Просто прекрасен филм…
    Невероятен. Разбира се, че има някой и друг дребен кусур, но няма и нужда да се коментира даже. мен лично филма ми хареса и изпълнението на аткьорите е много добро. На всичките го един.
    Честно казно има и доста смешни моменти на който се забвалявах доста.
    Така че момчета и момичета (този път ви изпреврих) и мога само силно да ви препоръчам да гледате този невероятен филм.
    С коеот номинаците за мен за тази година (въпреки че считам че е слаба) има 4 прекрасни филма които си заслужават. Дървото, Помоща(Южнячки), Дама, Асо, Поп, Щпионин. и Артистът. Сега ще гледам и The Descendants(Потомците), тъй като и него са пуснали вчера 🙂 От прегледа ми набързо на филма виждам, че също ще е хбав филм.. като го гледам ще споделя мнение 🙂
    Въпреки че не съм гледа изненадата за мен тази година „гадния Хюго, който поречи тези филми да имаш още повече номинации 🙂
    Между другото гледах онзи ден трейлъра на Хюго. Честно казано не видях кой знае(поне в трейлъра) каквито и да е ефекти…. та не знам откъде са му измъдрили номинациите в някой категории. Мога и да греша разбира се, но аз в трейлъра не видях нищо „особенно“

  22. @Дринов
    Знам че въпроса е до ламот, но ако мога да споделя мнение.
    мен лично ми е трудно да определя от тазгодишните филми кой ми е любим, защото всеки от тези филми носи свой собствен дух.
    И са толкова различни, че просто няма база за сравнения.
    Дървото носи духа за смисъла на живота и съществуването ни….
    Помоща носи духа за смисъла на обикновоенния е труден живот на човека. за трудния път на житова през който минава.
    дама, асо носи духа на отнинали времена, когато всичко е било рализно и носи отпечатъка на историята. Както и на шпионските заговори и криминалистика…
    Артитсът носи… извинявам се но тук ми е трудно да се изразя просто в момента не намирам думи… 🙂
    „гадния“ Хюго… не знам какво носи, ама ми се струва че е духа на нещо детско…. 🙂
    Трансформаторите например носят духа на комерсиланото кино и производните му простотии….
    И т.н. Така че филмите са толкова различни и затова няма и неможем да ги съпоставяме 🙂
    Всеки си има нещо любимо и то е изключително субективно. Защото е за него си. Това се определя от нашата индивидуалност която носим в тялото си, ако щете да го наречем и душата. Просто обяснено за да не навлизам в някакви утопични умопомрачения ( и не ми се ще в момента. а па си и забравих мисълта:) ), ако един човек харесва и много обича чушки с бобо например, това не означава, че и на всички останали трябва да им харесват чушките с боб:) Аз ги обожавам, но например непонасям комбус, пилав и такива дивотии. Яжте си ги вие ако ви харесват 😉

  23. @heinrich
    Виж клипа, който е релинкнал Макси и ще видиш, че „Хюго“ не само иам ефекти, но ще вземе и „Оскар“. 🙂

    За другото съм на мнение, че съществуват филми, които са отвъд личното ти мнение. Не харесваш Пикасо? Хубаво, ама той е един от най-важните художници раждали се на този свят и това няма как да се отрече. Същият принцип е приложим и за много филми!

  24. @Дринов
    Да разгледах линка.
    Да има ефекти и то добри, но аз лично не смятам, че са чак пък главозамайващи 🙂
    Това не означава, че не харесвам филма или пък ефектите му 😉
    Тук не става дума за това кой, колко е допринесъл и съпоставянето му с това дали го харесваш или не. Говорех съвсем принципно. Макар че дадох много опростен пример с чушките с боб(мисля, че ме разбрахте) , това не означава, че ако не харесваш определена личност значи, че отказваш да приемеш и отпечатъка оставил в историята.
    Пък и Седмото изкусвто не може да го сравняваме с художественото такова;)

  25. Моето преположение относно победителите е следното:

    Най-добър филм – „Артистът“
    Най-добър режисьор – Мишел Хасановишиъс (За пръв път тази година ми е все едно кой ще спечели за режисьор, другите четирима са ми любими режисьори. Е, добре де като най-старши може би Мълик, би било хубаво да спечели, защото няма Оскар. А, ако Хасановишиъс наистина спечели дали няма да е най-щастливият човек на света, а? Да биеш, Скорсезе, Мълик, Уди и Пейн на веднъж – мокрият сън на режисьора 😀
    Най-добра главна мъжка роля – Жан Дюжарден (но, сърцето ми казва Клуни)
    Най-добра главна женска роля – Виола Дейвис (тук войната е до кръв просто! Всичките заслужават да спечелят и не бих се учудил да видя всяка една от тях с Оскара. Поради липса на Оскар ще е хубаво Глен Клоуз да го вземе, все пак има 6 номинации, но надали)
    Най-добра поддържаща мъжка роля – Кристофър Плъмър
    Най-добра поддържаща женска роля – Октавия Спенсър
    Най-добър оригинален сценарий – „Полунощ в Париж“ (няма дя се учудя и да е „Артистът“)
    Най-добър адаптиран сценарий – „Наследниците“
    Най-добра анимация – „Ранго“
    Най-добър чуждоезичен филм – „A separation“
    Най-добра операторска работа – „Дървото на живота“
    Най-добър монтаж – „Артистът“
    Най-добра музика – „Артистът“
    Най-добра сценография – „Хюго“
    Най-добри костюми – „Артистът“
    Най-добър грим – „Хари Потър 7.2“
    Най-добра музика – „Артистът“
    Най-добра песен – „Мъпетите“
    Най-добър звук – „Хюго“
    Най-добри звукови ефекти – „Хюго“
    Най-добри специални ефекти – „Възхода на планетата на маймуните“

    И the wild guess в тези категории:

    Най-добър документален филм – „Paradise Lost 3: Purgatory“
    Най-добър документален късометражен филм – „Incident in new Baghdad“
    Найй-добра късометражна анимация – „Wild Life“
    Най-добър късометражен игрален филм – „The shore“

  26. Много интересно!
    Аз не съм мислил по въпроса, кой ще победи, щото честно казано не се вълнувам особено. Знам само, че ако „Дървото“ вземе за нещо, ще се размажа. 🙂 🙂

  27. @ Дринов

    Супер много искам и аз „Дървото на живота“ да вземе поне един Оскар и като че ли Еманул Любецки е фаворита за оператор тази година. Но ще видим де, изненади всеки път.

    Колкото до специалните ефекти ще стискам палци за „Хюго“ до последно, но ми се струва, че Планетата ще вземе. Тия от WETA са просто луди братче 🙂 . Моушън кепчъра на Съркис – Цезар е безпогрешен, но пък от друга страна казват, че „Хюго“ бил най-добрият рендър на 3D до момента (жалко, че най-вероятно няма да можем да го видим в България 🙁 ), ясно е че битката ще е между тях двата.

    P.S. GO, GO Marty and Malick!!!

  28. Много ще се учудя, ако „Хюго“ не вземе за ефекти. Както съм споменал и в самата новина
    – филм, номиниран за ефекти и за най-добър филм, винаги печели за ефекти. 🙂

    Иначе „Малик и Скорсезе за президенти!!!“ 🙂

  29. Всъщност се е случвало няколко пъти филм номиниран за най-добър филм и за най-добри ефекти да не спечели за ефекти. Тъй като „Челюсти“ ми е един от любимите филми знам, че е номиниран за най-добър филм, но и също така си спомням, че няма Оскар за ефекти, колкото и да е странно – супер яката аниматроника на Брус 🙂 . А, иначе и „Патън“, който има Оскар за филм е само номиниран за ефекти, печели „Тора, Тора, Тора“, който пък няма номинация за филм. Ако се порови малко, може би ще изкочат още 1-2 филма може би, но си напълно прав, че в по-скорошната история не се е случвало подобно нещо, последният такъв случая е наистина с „Челюсти“ през 1976г.

    Дано традицията от последните 30-на години да се запази и видим филма на Скорсезе с Оскар за най-добри специални ефекти!!!

  30. За да съм коректен нека добавя, че „Челюсти“ никога не е бил номиниран официално за ефекти. Понеже през 1976г. победителят е избран директно от всички филми през годината и е награден със Special Achievement Award за ефекти – „The Hindenburg“ на Робърт Уайз. Затова както може да се сметне, че „Челюсти“ не е бил претендент, така може да се каже и че е бил, още повече, че ефектите му се превърнаха в култови и сложиха началото на тяхното използване във филмите на Спилбърг, които и до ден днешен играят важна роля в творчеството му. Но все пак, ако трябва да съм честен и да говорим спрямо фактите „Челюсти“ няма категорично обявена номинация за най-добри ефекти.

    Така, че последният черно на бяло случай, в който някой от номинираните за най-добър филм е номиниран и за ефекти и не печели за ефекти е „Патън“ през 1971г., печели както вече написах по-горе „Тора! Тора! Тора!“, който няма номинация за най-добър филм. В този случай точната цифра е 41г. откакто не се е случвал подобен прецедент. 🙂

  31. Да, но имам и доста грешки 🙁 .

    За щастие не съм познал специалните ефекти! Като много приятна изненада за мен отчитам Оскара на Робърт Ричардсън за „Хюго“. При монтажа според мен си беше tough call, но пък се радвам за Финчър. В грима обаче признавам, че ме хванаха по бели гащи. Наистина очаквах да спечели „Хари Потър“. Мислех си, че ще му дадат поне един за сбогом, ей така на изпроводяк в знак на благодарност към милиардите, които им донесе тази поредица. Само дано да не се появи някой продуцент и да кажа: „Имаме недовършена работа!“ и Б-А-М!!! Още 5 филма за малкото лайне…..

    Абе, някой забелязал ли е Даниел Радклив, че е кинта и 66 висок? От толкова алкохол на тази крехка възръст братче, тоя разви някакъв хипофизен дуорфизъм.

  32. Е, сега, не може всичко да е на 100% 🙂

    Даниъл Радклиф ми беше трън в очите дълги години. След това го гледах в един епизод на „Кю Ай“ и останах много приятно изненадан. Според мен той е един от малкото деца звезди, който не се пропи качествено. 🙂