Тази седмица, въпреки конкуренцията на цели пет нови заглавия, Слай и компания отново нямаха проблем в превземането на първото място в американската бокс офис класация. Последният път, когато това се е случвало – филм с участието на Сталоун да бъде два последователни пъти на върха на бокс офиса – е било преди 17 години, през 1993 г. с „Разрушителят”.
Според предварителните резултати “The Expendables” оглавява класацията с 16,5 млн. – вторият най-нисък резултат за филм начело на бокс офиса след 15,4-те млн. на „Как да си дресираш дракон” от 23-25 април – което е с 52,6% по-малко от миналата седмица. Въпреки че това е относително голям спад, той е по-малко от обичайното за такъв род филми и благодарение на това за първите десет дни от разпространението си “The Expendables” е донесъл приходи от 64,9 млн. долара. Това е повече от средните печалби на филм с участието на Стейтъм и Джет Ли, както и повече от цялостния приход на последния филм на Сталоун „Рамбо”. “The Expendables” със сигурност ще задмине и 70,3-те милиона на най-големия хит на Слай от последните години – ако не броим „Деца шпиони 3” – „Роки Балбоа” и дори има шанс да се превърне в първия му 100 милионник от „Роки 4” (1985) насам.
На второ място с 12,2 млн. дебютира вампирската пародия „Vampires Suck”, което е двойно повече от дебюта на последната такава тъпотия „Disaster Movie”. Филмът, който дебютира в сряда вече има общи приходи от 18,5 млн., което при бюджет 20 млн. ще рече, че за съжаление в скоро време няма да видим края на тези бездарни и абсолютно ненужни филми.
Джулия Робъртс и нейният „Eat Pray Love” остават трети с 12 млн., което представлява спад от 48% спрямо миналата седмица. Това е малко повече от очакваното – явно лошите ревюта си казват своето – но филмът, който до момента има 47 млн., има шанс да приключи разпространението си с около 70-75 милиона, което ще го направи най-касовия филм на Робъртс от „America’s Sweethearts” (2001) насам.
На четвърто място, при все лошите си ревюта, с приличните 11,1 млн. от 1,973 кина дебютира второто ново предложение за седмицата „Lottery Ticket”. И той е изключително близо до бюджета си от 17 млн. и предполагаме, че важи същото като при „Vampires Suck”.
Засега, преди да излязат окончателните резултати, петото се заема от Уил Феръл и Марк Уолбърг и техния “The Other Guys”, който финишира с 10,1 млн. и спад от 42%. До момента филмът има 88,2 млн. и се очаква да премине бариерата от 100 милиона още през следващия, празничен уикенд .
Плътно по петите с 10 млн. следва третото ново предложение за седмицата „Piranha 3D”, което изненадващо получи високи оценки от критиката, но засега не успява да впечатли публиката. Паричното му постижението изглежда още по-скромно предвид по-високата цена на билетите за 3D.
Нашата голяма любимка Ема Томпсън се завръща в шантавия си образ на Нани МакФий в „Nanny McPhee Returns”, който дебютира седми с 8,3 млн. При все че резултатите на филма са по-ниски от 14,5-те на първата част, струващият 35 млн. „Nanny McPhee Returns” вече може да се похвали с 62,9 млн. световни приходи.
На седмо място с 8,1 млн., съвсем заслужено, с най-нисък резултат от всички нови предложения тази седмица, дебютира „Пълно за празно”. Според нас филмът много точно е определян от някои критици като импотентен, и не ни се вярва бъдещето му да е много розово.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 101,1 милиона, което е с 5% по-малко от миналата година, когато „Гадни копилета” дебютира с 38,1 млн., но с 22% повече от 2008 г., когато „Тропическа буря” остана начело на класацията с 16,3 млн.
Минута мълчание в памет на Scott Pilgrim vs the World.
М-м, да. За съжаление Scott Pilgrim vs. the World” се провали финансово. Добре че поне ревютата са му супер.