Преди броени минути, чрез live stream в две части, Кумейл Нанджиани и Трейси Елис Рос обявиха номинираните за 91-вите награди „Оскар“ 2019 във всички 24 категории.

Лидери с по 10 номинации са Roma на Алфонсо Куарон и „The Favourite“ на Йоргос Лантимос, следвани от „Vice“ на Адам МакКей и „Роди се звезда“ на Брадли Купър с по 8. От режисьорите на четирите филма, единствено Купър се размина с номинация за режисура, a  само Адам МакКей е номиниран за режисура преди – за всички останали това е първа номинация в тази категория. Алфонсо Куарон пък е единственият от колегите си, който за втори път ще се бори за отличието „най-добър филм”.

Радваме, че Йоргос Лантимос настъпва силно в светлината на прожекторите. Но не сме напълно убедени, че трите актриси трябваше да заемат три от десетте места за женски роли, пред някои от своите колежки тази година. За сметка на това към  номинациите за мъжките роли нямаме никакви забележки, особено тази на Адам Драйвър за „BlackKklansman”. Същото важи и за Крисчън Бейл за „Vice“, Махершала Али за „Green Book” и, изненадата за нас – Уилям Дефо за „At Eternity’s Gate” – не знаем колко хора имаха възможност да гледат Дефо в ролята на Ван Гог, но гарантираме, че номинацията е напълно заслужена.

Черната пантера“ се сдоби със седем номинации, включително и за най-добър филм, което намираме за срамно, особено при положение, че „Първият човек“ се размина с такава. Филмът на Шазел се размина още и със, според нас задължителна, номинация за най-добра музика и бе отличен единствено за звук, звуков монтаж и сценография.

Всички имаме любимци, които не бяха отличени и вярваме, че всеки ще има какво да каже по въпроса. Един от най-големите пропуски за нас е липсата на номинация за „Free Solo” в категорията за Най-добро операторско майсторство. Въпреки че отличаването на документален филм може би щеше да бъде изненада, минималното замисляне над това как е сниман „Free Solo” според нас щеше да заслужи такова излизане от нормата.

Сред приятните изненада слагаме номинациите на „The Ballad of Buster Scruggs” за адаптиран сценарий (в лицето на братя Коен), костюми и песен.

Имаме малко повече от един месец да спекулираме и залагаме за крайния резултат. Според познавачите „Green Book” в момента има най-големи шансове за голямата награда, тъй като липсата на „Роди се звезда“ – другият де-факто фаворит, в ключови категории за режисура и монтаж не говори добре за общите му шансове. Въпреки това за момента залаганията са доста широки и за сега не бихме заложили пари на никого поне в категорията „най-добър филм“.

Като цяло смятаме, че разнообразието в номинациите е показно за продължаващите усилия на Академията да разнообразят състава си. В последните години те добавиха доста нови членове, което промени демографията на гласуващите, направи я по-млада и по-разнообразна. Това си личи, в отличието на толкова не-англоезични филми и присъствието на не-драматични филми в „големите” категории. Академията отдавна се опитва да бъде релевантна в отличаването си на популярни заглавия, какъвто смятаме, че е случаят с „Бохемска рапсодия“ и „Черната пантера“, но включването на „At Eternity’s Gate”, „First Reformed” и „Can You Ever Forgive Me?” ни показва, че признанието на заслужили филми все още не е оставено на заден план в името на рейтинги.

Вижте пълният списък с номинираните, а след това се върнете за още коментари:

Best Picture:
“Black Panther”
“BlacKkKlansman”
“Bohemian Rhapsody”
“The Favourite”
“Green Book”
“Roma”
“A Star Is Born”
“Vice”

Lead Actor:
Christian Bale, “Vice”
Bradley Cooper, “A Star Is Born”
Willem Dafoe, “At Eternity’s Gate”
Rami Malek, “Bohemian Rhapsody”
Viggo Mortensen, “Green Book”

Lead Actress:
Yalitza Aparicio, “Roma”
Glenn Close, “The Wife”
Olivia Colman, “The Favourite”
Lady Gaga, “A Star Is Born”
Melissa McCarthy, “Can You Ever Forgive Me?”

Supporting Actor:
Mahershala Ali, “Green Book”
Adam Driver, “BlacKkKlansman”
Sam Elliott, “A Star Is Born”
Richard E. Grant, “Can You Ever Forgive Me?”
Sam Rockwell, “Vice”

Supporting Actress:
Amy Adams, “Vice”
Marina de Tavira, “Roma”
Regina King, “If Beale Street Could Talk”
Emma Stone, “The Favourite”
Rachel Weisz, “The Favourite”

Director:
Spike Lee, “BlacKkKlansman”
Pawel Pawlikowski, “Cold War”
Yorgos Lanthimos, “The Favourite”
Alfonso Cuarón, “Roma”
Adam McKay, “Vice”

Animated Feature:
“Incredibles 2,” Brad Bird
“Isle of Dogs,” Wes Anderson
“Mirai,” Mamoru Hosoda
“Ralph Breaks the Internet,” Rich Moore, Phil Johnston
“Spider-Man: Into the Spider-Verse,” Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman

Animated Short:
“Animal Behaviour,” Alison Snowden, David Fine
“Bao,” Domee Shi
“Late Afternoon,” Louise Bagnall
“One Small Step,” Andrew Chesworth, Bobby Pontillas
“Weekends,” Trevor Jimenez

Adapted Screenplay:
“The Ballad of Buster Scruggs,” Joel Coen , Ethan Coen
“BlacKkKlansman,” Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee
“Can You Ever Forgive Me?,” Nicole Holofcener and Jeff Whitty
“If Beale Street Could Talk,” Barry Jenkins
“A Star Is Born,” Eric Roth, Bradley Cooper, Will Fetters

Original Screenplay:
“The Favourite,” Deborah Davis, Tony McNamara
“First Reformed,” Paul Schrader
“Green Book,” Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly
“Roma,” Alfonso Cuarón
“Vice,” Adam McKay

Cinematography:
“Cold War,” Lukasz Zal
“The Favourite,” Robbie Ryan
“Never Look Away,” Caleb Deschanel
“Roma,” Alfonso Cuarón
“A Star Is Born,” Matthew Libatique

Best Documentary Feature:
“Free Solo,” Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
“Hale County This Morning, This Evening,” RaMell Ross
“Minding the Gap,” Bing Liu
“Of Fathers and Sons,” Talal Derki
“RBG,” Betsy West, Julie Cohen

Best Documentary Short Subject:
“Black Sheep,” Ed Perkins
“End Game,” Rob Epstein, Jeffrey Friedman
“Lifeboat,” Skye Fitzgerald
“A Night at the Garden,” Marshall Curry
“Period. End of Sentence.,” Rayka Zehtabchi

Best Live Action Short Film: 
“Detainment,” Vincent Lambe
“Fauve,” Jeremy Comte
“Marguerite,” Marianne Farley
“Mother,” Rodrigo Sorogoyen
“Skin,” Guy Nattiv

Best Foreign Language Film:
“Capernaum” (Lebanon)
“Cold War” (Poland)
“Never Look Away” (Germany)
“Roma” (Mexico)
“Shoplifters” (Japan)

Film Editing:
“BlacKkKlansman,” Barry Alexander Brown
“Bohemian Rhapsody,” John Ottman
“Green Book,” Patrick J. Don Vito
“The Favourite,” Yorgos Mavropsaridis
“Vice,” Hank Corwin

Sound Editing:
“Black Panther,” Benjamin A. Burtt, Steve Boeddeker
“Bohemian Rhapsody,” John Warhurst
“First Man,” Ai-Ling Lee, Mildred Iatrou Morgan
“A Quiet Place,” Ethan Van der Ryn, Erik Aadahl
“Roma,” Sergio Diaz, Skip Lievsay

Sound Mixing:
“Black Panther”
“Bohemian Rhapsody”
“First Man”
“Roma”
“A Star Is Born”

Production Design:
“Black Panther,” Hannah Beachler
“First Man,” Nathan Crowley, Kathy Lucas
“The Favourite,” Fiona Crombie, Alice Felton
“Mary Poppins Returns,” John Myhre, Gordon Sim
“Roma,” Eugenio Caballero, Bárbara Enrı́quez

Original Score:
“BlacKkKlansman,” Terence Blanchard
“Black Panther,” Ludwig Goransson
“If Beale Street Could Talk,” Nicholas Britell
“Isle of Dogs,” Alexandre Desplat
“Mary Poppins Returns,” Marc Shaiman, Scott Wittman

Original Song:
“All The Stars” from “Black Panther” by Kendrick Lamar, SZA
“I’ll Fight” from “RBG” by Diane Warren, Jennifer Hudson
“The Place Where Lost Things Go” from “Mary Poppins Returns” by Marc Shaiman, Scott Wittman
“Shallow” from “A Star Is Born” by Lady Gaga, Mark Ronson, Anthony Rossomando, Andrew Wyatt and Benjamin Rice
“When A Cowboy Trades His Spurs For Wings” from “The Ballad of Buster Scruggs” by Willie Watson, Tim Blake Nelson

Makeup and Hair:
“Border”
“Mary Queen of Scots”
“Vice”

Costume Design:
“Ballad of Buster Scruggs”
“Black Panther,” Ruth E. Carter
“The Favourite,” Sandy Powell
“Mary Poppins Returns,” Sandy Powell
“Mary Queen of Scots,” Alexandra Byrne

Visual Effects:
“Avengers: Infinity War”
“Christopher Robin”
“First Man”
“Ready Player One”
“Solo: A Star Wars Story”

91-вата церемония по връчването на наградите „Оскар“ ще се проведе на 24 февруари.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

39 Comments

  1. Приятно изненадан съм – доста любов от Академията спрямо Roma и Cold War. Можело значи 🙂 А Павликовски в София е такъв подарък, че няма накъде. Само да пуснат билетите и почвам да бегам, бате (към гишетата).

    1. Кога ще излъчат Cold War и Shoplifters? Защо ни карат да чакаме толкова дълго…

    2. На София Филм Фест, доколкото знам, тоест март. Доста чакане е, но поне „Фаворитката“ идва на голям екран по-рано – някъде началото на февруари, или поне така гледах из разни сайтове, че е заложено.

  2. АДАМ ДРАЙВЪР!!!!! Много съм доволна. Като цяло поддържаща роля са много силни категории, особено мъжете.

    Общо взето никакви изненади, освен Мелиса Макарти в главна женска.

    Единственото друго нещо, за което най-много стискам палци е When A Cowboy Trades His Spurs for Wings,защото фак Шалоус 😀

  3. Голямо лизане на @нуси за Черната пантера. В един справедлив свят If Beale street could talk, би бил правилният номиниран, но ще ядосаме Уил Смит, жена му и всички уакандийци.

    1. Ами всъщност не, защото If Beale street could talk също е с изцяло чернокож каст, просто масата критици, както и масата хора в индустрията харесаха Пантерата повече.

    1. Най-вероятно няма да се въведе никога.

  4. Къде е „They Shall Not Grow Old“ мамицата им документална. Fallout липсва, „You Were Never Really Here“ потъна из фестивалите..

  5. Най добър филм Черна пантера.За режисура Куарон и за чуждоезичен оскар пак Рома.Дано поне Клоуз и Бейл да спечелят.Има и друг сценарии най-добър филм Зелена книга или Рома.

    1. Пантерата никога няма да спечели филм. Филм е между Roma, The Favourite, Green Book и Blackkklansman, няма четвърта опция. Номинациите са наградата за Пантерата и Рапсодията, A Star is Born не се хареса достатъчно, а докато расисте в България плюят по Пантерата, критиката и журналистите в САЩ ненавиждат Vice (и Green Book, но той има много защитници).

  6. Страхотни номинации.

    The Favourite, Roma, BlacKkKlansman и Cold War с толкова много номинации показва високия вкус на Академията и страхотните решения, които са взели, никой не предричаше чак такъв успех за тези четири филма.

    Mirai вместо The Grinch също е страхотно попадение при аниматорите.

    Кинематографията е невероятна категория, и петте номинирани са страхотни, май за пръв път имаме три чуждоезични номинации едновременно в категорията.

    Заслуженото пренебрегване на A Star is Born в монтаж (според мен беше зле направен и ужасно хаотичен) и на Black Panther за Визуални ефекти (много лошо направеня във финалните сцени на филма) дава голям престиж на Академията. Гилдията на специалистите по визуални ефекти винаги взима страхотни решения.

    Красивата песен Where the lost things go вместо много по-рекламираната, и доста по-слаба, Trip a Little Light Fantastic също ме изненада приятно.

    Бохемската рапсодия и Черната пантера са солидни филми и заслужават да бъдат тук като културните феномени на 2018та. Това е положението, приемете го.

    Vice, A Star is Born и Green Book са трите филма, които индустрията винаги е обичала, и които винаги ще подкрепя като типаж.

    Любовта към братята Коен също е страхотна.

  7. Черното е новото еврейско! 🙂 Все си мисля, че достойните негри, които са се борили за права преди 50-60г, биват поругаване по този подлизурски начин на раздаване на квоти. Ама кво ли разбирам аз. Само се чудя, къде е номинацията за главна женска на Серина Уилямс.

    1. Искаш да кажеш Серина Уилямс в категорията за главна МЪЖКА роля 😀 😀 😀

  8. а между другото Йоргос Лантимос, който започна с онази арт чикия Kynodontas вече е в Оскарите. Един пример, че качественото кино винаги успява и се оценява, независимо кой си и от къде идваш

  9. Колко са общо номинациите – 120 ? 120 и нещо ?
    Наистина ли тези 7 номинации за един филм са такъв трън в очите ?
    Колко % са т’ва от всички номинации – 5 % ? 6 % ?
    При Глобусите темата някак заглъхна – но тук пак да си дойдем на думата ?
    От 100% номинации – се забиваме в тези 5-6% ? А не някъде из останалите 90% ?
    Както правят и коментаторите, които задължително полепват като да-не-казвам-какво на да-не-казвам-какво…
    Защо ?
    Why ?
    Warum ?
    Pourquoi ?
    Perché ?
    Зачем ?
    De ce ?
    Pse ?
    Што ?
    Czemu ?
    為什麼 ?
    Miért ?
    なぜ
    Per què
    Varför ?
    He aha ?
    Kwa nini ?

    1. Ами, може би защото те тези са едни от най- важните номинации. Каквото и да си говорим, ама всеки режисьор тайничко (а някои- и доста явничко 🙂 ) се надява филма му да спечели в категория „Най-добър филм“, а не например за най-готина прическа или пък за най- качествен „фонов“ звук по време на финалните надписи 🙂 … А, да, и към Академията- ей, мушмуроци, опичайте си акъла, ‘щото 🙂 …https://youtu.be/gY05WFFvovU

    2. ето и част от интервюто на актиора Димитър Маринов който участваше във филма Зелената Книга
      „Защото не знам дали следите американската критика и медиите, но тук има доста недоволни хора от нашия филм, предимно от черната страна. Такава е политиката тук – не може бели хора да обсъждат расизма, което е една абсолютна глупост според мен, при положение, че те искат да отворят този въпрос и да помогнат и най-вече, че това е истинска история. В момента в САЩ до такава степен полюсите са обърнати, народът до такава степен е ненормален, че аз съм тук вече от 29 години и такова нещо не съм виждал. Заради политическата коректност и джендър културата всички ценности се унищожават и никой не гледа филмите като изкуство, важно е има ли в твоя проект гей, черен, азиатец или латино. Ако няма, значи си расист. Ако си бял и си мъж, ти си нарочен.“ и нямам повече думи!

    3. Malin, не съм сигурен колко меродавен е г-н Маринов по засегнатите социално обществени и естетически въпроси. Ако прочетеш бавно цитираното от теб, ще видиш, че то не би могло да бъде прието сериозно. Само в няколко проникновени изречения научаваме следното:
      1) ‘народът’ е ненормален
      2) ‘белите’ не можели да говорят за расизма
      3) всички ‘ценности’ се унищожават
      4) никой не гледа на филмите като на изкуство
      5) ако си бял мъж си нарочен, и ако във филма си нямаш незнам кой си, значи си незнам какъв…
      и т.н. подобни бисери.

      В английският език не съществува пежоративното понятие ‘джендър култура’ със същия смисъл, който се влага в жълтата преса в България. Има много други, като Gender Inequality, например, но както виждаме понякога и дълги години живот по широкия свят не водят до просветление по основни въпроси.

      И накрая – Зелената Книга е много пипнат и развлекателен филм, с чудни актьорски изпълнения. Защо разумен човек би избрал да разглежда и този успешен филм през все същото малоумно, неинформирано, задръстено, запотено, криво огледало ? Въпросът ми остава: защо ? I mean seriously … От цялата Америка- и от целия Холивуд – ти намери да цитираш това ?….

  10. Това сигурно ще е най-безинтересната церемония от много години насам. Даже нямат хост.

    П.С. Черната пантера за най-добър филм? Тея наистина се ебават.

  11. Излязох пророк – „Първият човек“ бе наказан, заради липсата на кадър, в който Гослинг забива американското знаме на Луната. Добре поне, че го номинираха за звук и звуков монтаж! Щеше да е СРАМ да го накажат и в тези категории. Който го е гледал в IMAX, знае за какво става въпрос! И за „Черната пантера“ си беше ясно – Mitakasan го е казал доста добре за Уил Смит, жена му и уакандийците! Ако има квота за супергеройски филм – тя трябваше да бъде дадена на „Infinity War“, но там последните не са главните действащи герои, затова е ясно защо не присъства.
    Стискам палци Адам Драйвър да спечели! Наскоро гледах „Човекът, който уби Дон Кихот“. Самият Тери Гилиъм го определи като един от най-добрите актьори от неговото поколение. Доказа го и като противоречивия образ на Кайло Рен. (Моля, не ме убивайте с камъни!?)

  12. А щом пантера е номинирана, то Инфинити трябва да получи супергалактически Оскар. Не че нещо, ама черната пантера трудно може да се бори с добрите филми в жанра, а пък за най-добър филм и не само си е малко смешка. Другите номинации са логични и очаквани, голямото отсъствие е на първият човек за най-добър филм, но каквото такова.

  13. Черната пантера…Защо?
    Няма номинация за главен актьор или актриса, нито за второстепенни, но…въпреки актрьорите е най-добър филм??? Нито за директор, сценарий или каквото и да било друго важно…
    Залагам:
    Филм – Green book
    Актьори – Реми Малек за главен и Махершала Али за второстепенен
    Актриси – Оливия Коулман за главна роля и Реджина Кинг за второстепенна

  14. Тази номинация е обида за всички други в категорията. Скоро малинките, ще са по-престижни от тая пародия на награди.

  15. Ясно е, че Black Panther е номиниран единствено за почесване на политкоректната краста от страна на холивудския елит (нещо, което вече е ясно и на наскоро заченатите бебета). Но дотам! Вари го, печи го, филмът си остава супергеройски Марвъл флик, така че fuck it. Проблемът с такива номинации е, че пренебрегват качествено кино като First Man. Единствено го виждам да грабне статуетки в техническите категории (пак на гърба на First Man).
    Ако има нещо, което гласуващите обожават е, че обичат да гледат истории за самите тях. Точно това им предлага и A Star Is Born. Всичко що е свързано със слава, шоубизнес или ентъртейнмънт, е като мед в нарцистичното сърце на Холивуд. Римейк на класика от „Златната ера“? Имаш! Режисьорски дебют от обичан от гилдията актьор? Имаш! Изненадващо солидна актьорска метаморфоза (по мнението на Академията) от страна на попзвезда? Имаш! Best Original Song категорията е повече от ясна. „Shallow“ се върти като дискотопка по радиата още с излизането на филма. Огромният минус на „Роди се звезда“ е, че е прекалено очевиден и предвидим. В последните години Академията не награждава големи, сълзливи и мейнстрийм филми за Best Picture. Дава ги на по-независими филми. Радвам се и за номинацията на големия Сам Елиът.
    Green Book е може би най-консенсусният филм по логиката на съвременен Холивуд. Имаш вече клишираното (не и за индустрията) терзание на човек от малцинствата, не е с някакъв голям бюджет, а и е биографична драма. За мен филмът е ОК, но не и шедьовър. Не ми е Best Picture за годината, но е най-вероятният „лауреат“ в категорията. Тук големият плюс на филма е бате Виго. Солиден както винаги! А Махершала продължава да е същият дървеняк, както преди.
    За Bohemian Rhapsody просто не виждам солидни аргументи като някакъв реален претендент за най-добър филм, освен Рами Малек за главна мъжка роля. Но и той ще усети мощта на гигантите измежду Крис Бейл, Уилем Дефо и Виго Мортенсен. Това, че чуждестранната преса на Холивуд му гласува доверие, не означава, че и Академията ще го направи.
    При BlacKKKlansman искрено се надявам финалната сцена с бавно превръщащият се в черно и обърнат американски флаг, както и кадрите от Шарлътсвил, да са направили някакво супер негативно впечатление на Академията. Чак толкова политически не може да са се зомбирали (hopefully).
    Да дойдем и на истинското бижу в категорията – Roma. Каквото и да се каже за този дълбоко откровен и интимен филм на уникален творец като Куарон, ще е малко. Универсалното му признание е достатъчно силен аргумент защо е в играта. Единственият негатив на филма е, че е продукция на Нетфликс. А както знаем, Холивуд фетишизира лицемерието (значи може да са социо-културно либерални, а когато стане въпрос за бъдещето на киното, се свиват в консервативните си черупки!!!). Въпреки изключителното силната конкуренция в категорията Best Foreign Language Film, смятам че Roma ще триумфира. Надявам се (само се надявам) и за режисура или в операторската работа. Абе Куарон все ще си тръгне с някаква награда 🙂
    При анимациите ще стискам палци на Isle of Dogs, разбира се, но според мен мексиканският Спайди ще си тръгне с „Оскар“-а. Смятам че всеки би отговорил на въпроса „защо“.
    Не съм гледал все още The Favourite и Vice, но не се съмнявам, че ще са отлични. Commercial Lanthimos is still Lanthimos <3
    P.S. Дано целият Божи гняв да се стовари върху Холивуд, заради това, че като цяло са пренебрагнали екзистенциалният Бергманов шедьовър на Шредър – First Reformed!

  16. Мощен кур за политкоректността, Дисни, Академията, негрите и Уаканда. Кур бе братя, кур! #OscarsSoNiggas

  17. Номинациите на Черната пантера, Роди се звезда и Бохемска рапсодия за най-добър филм са голям смях.
    Не съм фен на костюмираните филми, а и сюжетът ми се стува повърхностен, затова и Фаворитката не ми е фаворит.
    Рома вероятно е добър филм, лична история, но в контекста на стената с Мексико, антиемиграндските изявления на Тръмп и състава членове на Академията, не вярвам да спечели.
    Vice е като Маргарет Тачър. Само Крисчън Бейл.
    За филма за агентите в ККК не знам нищо.
    Според мен, най-добър филм е Green book. Има всички необходими съставки и качества, за да спечели. Американска история, по действителни събития, мултирасова, с прекрасна актьорска игра на Виго Мортенсен(дано спечели главна мъжка роля, стискам палци!), пълнокръвна, направена с любов към хората. Наистина много добър филм, който не е протяжен и скучен, а те оставя доволен и впечатлен.

  18. Много хора са недоволни и разочаровани от станалите ясни днес номинации за Оскар. Не съм гледал всичките номинирани филми и ще се въздържа от категорично мнение. Тоталното пренебрегване на чудесен филм като “First man” и за мен е безобразие. Когато нямаш големи очаквания обаче е трудно да се разочароваш. Какво имам предвид? Един бърз поглед на спечелите в категория „най-добър филм“ за последните десет години е показателен. Ето победелите от 2009г. насам: Slumdog Millionaire, The Hurt Locker, The King’s Speech, The Artist, Argo, 12 Years a Slave, Birdman, Spotlight, Moonlight и “The Shape of Water”. Колко от тези филми ще издържат проверката на времето? Колко от тях помните и са оставили следа в съзнанието ви? Колко от тях са истинско кино? Аз бих посочил единствено „Birdman“. Това исках да ви кажа 

    1. нито един от изброените не е шедьовър
      Като добри филми мога да определя единствено The Hurt Locker и Spotlight

      Всички останали са посредтвени или пълни боклуци. Последните филми, които наистина залужено получиха Оскар бяха No Country for Old Men от 2007 и Departed ot 2006

    2. Глупости :). Академията може винаги или почти винаги да е стъпвала на криво, но обикновено сред номинираните – качество и стойност е присъствало. Безопасно е да си подбереш нещо и да не останеш разочарован или поне да откриеш/видиш защо аджеба е там. Сега няма да се правя на дръж ми шапката, и разбира се ще се съглася, че някои избори за победители са били по-удобно/угодни от колкото други избори, но кво да прайш.

      Аз всъщност помня, че бях изненадващо доволен от това което избраха миналата година за победители. Тази година от това което ни представят средно около 2/5 сред повечето категории си е долна проба сланинка. Хеле пък Пантерката… комиксовите филми от колко години върлуват, и имахме (малко) количество класа и там, а те най-сетне решили се, намъндъхерцват това средняшко безумие за най-добър филм…

      Стефанов от тия дето изброи – Артистът, Птичето и Формата на Водата лесно ми влизат в определението за шедьовър. Другите са стабилни поне 8-ци (Арго и Лунна Светлина все още не съм намерил време да гледам :P).

      Като съм тръгнал, залагам на Спайки за директор, въпреки, че вероятно е най-слабият от петимата. Просто ми е забавно да предвиждам, вместо да отсъждам :D. Горе долу това което прави академията :D. Никъв шанс за Павката, Йорго или Куарон, пф… пак ли, тия шибани мексиканци, много ще им стане, има да си мечтаят 😛 (дано да греша). Предполагам също, че шоуто ще се превърне в суета и победен възход на черната раса, обирайки де що има номинация 🙂 (преднамерен расизъм :(). Новините – „X number of Oscars goes to people of African American descent, black power!“. Ихуй-Ахуй!

  19. Е, „Беднякът-милионер“ не е чак толкова лош (даже доста ми хареса). За останалите от десетката не мога да кажа (не съм ги гледал). Нещо друго си мисля обаче и ще се отклоня малко от темата. Признавам, не съм кино-специалист и филмов експерт (което си личи и от коментарите ми, де, хъ-хъ ) обаче за сметка на това пък смея да твърдя, че доста разбирам от (рок 🙂 ) музика. Та, при наградите „Грами“ (които както знаем са еквивалента на „Оскар“ в света на музиката), там пък какво мазало е – нямам думи 🙂 ! И там каква политкоректност, лицемерие и обслужване на интереси цари- направо не е истина! Да не мислите, че велика група като Лед Цепелин например е поучила награда „Грами“ в една от най-важните категории- ‘Албум на годината“… Или пък Дийп Пърпъл (всеки втори начинаещ китарист навремето едно от първите неща, което се опитваше да изсвири беше „Smoke on the Water“ от класическия им „Machine Head“). Пинк Флойд създадоха шедьоври и са една от най- продаваните групи в историята на съвременната музика- ония шушумиги от „Грами“- Академията, обаче тая работа въобще не ги е*е и не сметнаха за нужно да наградят това постижение…Металика пък получават ня’ква награда (обаче във второстепенна категория) чак през 91-ва за прочутия си “Черен албум” (не, че албума е лош- даже според мен е доста силен и си заслужава наградата). Просто не знам защо 80-тарските им „мелачки“си остават недооценени от “Грами”- Академията… И т.н., т.н., мога да изреждам още примери…

    Мисълта ми е, че “Оскари”-те (и виждам, това не е само мое мнение) все повече губят своята тежест и авторитет (особено през последните години). Аз лично не ги следя церемониите по награждаването и не ми пука особено за тях и даже и не помня и не знам, кой филм кога е получавал награда. Тази година просто ми стана интересно и се “запалих” покрай ”Рапсодия“-та (между другото- Куин също нямат награда“Грами“ за албум 😉 )… Отдавна вече спрях да се впечатлявам когато някой ми каже, че еди- кой си филм е спечелил „Оскар“ и ми препоръча да го гледам“… Ся, кат’ се замисля, май един от малкото случаи, когато съм останал наистина доволен от „Оскар“- награден филм беше „Мълчанието на агнетата”. И естествено, “Властелинът на пръстените“ (въпреки, че според мен награда трябваше да получи още за първия “Задругата на пръстена”, голяма епика беше като се появи). Мамка му, и сега като го гледам още настръхвам при “смъртта” на Гандалф на моста Хазад-дуум, (“Бягайте, глупци!!!” 🙂 )…

  20. Кято цяло няма кой знае какви изненади. Това, което ме фрапира обаче е тоталното пренабрегване на изпълнението на Тони Колет в Hereditary – тази жена направи зашеметяваща роля, която обезателно трябваше да бъде забелязана и ПОНЕ номинирана. Същото важи и за семейство Кразински в A Quiet Place – един от най-добрите филми на годината, а получава номинация само за Sound Mixing – ар ю кидинг ми??? Миналата година се разсипаха да хвалят помията наречена Get Out, а сега никаква любов за хорърите, които излязоха тази година. Тъжна работа…

    1. X-Force – напълно съгласен! Тия дни гледах по HBO „A Quiet Place“. Пропуснах го по кината, но наваксах в къщи – три пъти за седмица. Кразински, който е и режисьор на филма ми направи невероятно впечатление, разрових Net-а за всякаква информация. Чудех се, дали аз съм пристрастен, или този филм наистина е страхотен?“ Със смешния си бюджет от 17 милиона е изкарал към 350 до момента. Смятам, че лентата заслужаваше номинации в доста повече категории, актьорите до един бяха на ниво, режисурата – страхотна, а чудовищата – нещо ново и оригинално. Ама нас кой ни пита…

    2. Проблемът не е в теб – филмът е наистина стрхаотен! Но както казваш – нас кой ни пита… 🙂

  21. най-добрият филм на годината даже не получи номинация – First Reformed.
    да не говорим, че и First Man имаше място…
    заслужаваха да са в списъка, не е да няма място до запълване на 10 слота.