Рой Андершон притежава специфичен авторски подход – и към историите, които разказва, и към визуалната интерпретация на сюжетите. Филмите му няма как да се сбъркат – в смисъл, че от първия попаднал ти кадър можеш да познаеш, че той е режисьор. Преди четири години неговият „Гълъб, кацнал на клон, размишлява за битието” получи „Златния Лъв” – престижната най-голяма награда на Венецианския филмов фестивал, а през 2019 най-новата му творба „About Endlessness” също беше удостоена с признание – и с приз за режисура, отново във Венеция.
Ето един деликатен намек за какво става дума във филма:
Животът може и да е застинал в своята еднообразност, но сигурно има нещо повече, нещо под повърхностното всеобщо безразличие, което движи хората и света напред. С „About Endlessness” Андершон завършва своеобразната си трилогия, чието начало поставя филмът му от 2007 година „Вие, живите” – посветен на човечеството, радостта и тъгата, самоувереността и тревожното безпокойство, стремежа на човешките същества да обичат и да бъдат обичани. Не се съмняваме, че подобни теми вълнуват и героите на най-новия филм на шведския майстор, в който участват актьорите Татяна Делауни и Мартин Сернер, а ето какво гласи и официалният му синопсис:
С „About Endlessness” Рой Андершон добавя към своето кинематографично творчество размисли върху човешкия живот, неговите красота и жестокост, неговите блясък и баналност. Зрителите наблюдават действието, подобно на пътуване в нечий сън, направлявани от разказвач, който прилича на Шехерезада. Моменти без особена важност се оказват сравними като значение и влияние с исторически събития: една двойка преминава през Кьолн, разтърсван от военни действия; баща спира в проливния дъжд по пътя към празник, посветен на рожден ден, за да завърже връзките на обувките на дъщеря си; тийнейджърки танцуват пред кафене; победена армия се отправя в строй към военнопленнически лагер. „About Endlessness” е едновременно ода и елегия, своеобразен калейдоскоп на човечността, една безкрайна история на уязвимостта на самото съществуване…
Седмият пълнометражен филм на шведския режисьор ще имаше своята северноамериканска премиера на 11 септември в програмата на филмовия фестивал в Торонто – и засега е ясна единствено премиерната дата за разпространението му в Австрия – март 2020.
Ще очакваме новини за възможност (евентуално) да го видим и у нас на голям екран…
what a guy ….
иначе се обърквам като започнат историческите закачки … чак така ми е необичайно да си разтегна въображението…
Палец.