Колкото и да не ви се иска да го повярвате, родната кинопублика е деградирала тотално и американците са далеч, далеч по-напред от нас. Искате доказателство? Well, look no further, folks, просто хвърлете един поглед на най-новия боксофис, в който един от най-добрите филми тази година (който за съжаление не е първият), „Не казвай сбогом” на Дейвид Финчър не успя да привлече вниманието на гордите и интелигентни зрители, вечно мрънкащи за качествено кино, различно от обичайните „пуканкови брадви”.
За втора поредна седмица, при това в конкуренцията на цели три нови заглавия, победител в родната боксофис класация е „Закрилникът” на Антоан Фукуа и Дензъл Уошингтън. Филмът регистрира 7 405 зрители и 63 613 лева, с което общите му приходи до момента стават 28 735 зр. и 233 805 лв. – това е повече от последните няколко филма на Уошингтън „Два патлака” (18 454 зр. и 152 774 лв.), „Полет” (9 184 зр. и 70 659 лв.), „Секретна квартира” (19 020 зр. и 142 206 лв.) и „Неудържим” (15 691 зр. и 118 661 лв.), но по-малко от последния на Фукуа „Код: Олимп” (35 111 зр. и 291 545 лв.).
Второто място отново принадлежи на „Лабиринтът: Невъзможно бягство”, който приключва третия си уикенд със 7 200 зрители и 58 595 лева. До момента най-новата фантастична „young-adult” екранизация е спечелила 56 671 зр. и 440 768 лв., което е два пъти повече от резултата на „Дивергенти” (23 666 зр. и 171 143 лв.) и малко повече от „Аз съм номер четири” (49 225 зр. и 352 244 лв.) и „Игрите на глада” (32 578 зр.и 240 059 лв.). За същия период „Игрите на глада: Възпламеняване” е разполагал с 97 576 зр. и 770 490 лв.
На трета позиция с 5 942 зрители и 52 002 лева „каца” „Пчеличката Мая: Филмът”, който за десет дни е спечелил 15 540 зр. и 133 811 лв. Това е почти идентичен резултат с „Омагьосаната къща” (15 698 зр. и 135 698 лв.), което е малко по-малко от средното за анимации от подобен тип, като „Джъстин и рицарите на честта” (16 012 зр. и 142 747 лв.) и „Крадци на ядки” (19 305 зр. и 168 017 лева). За същия период „LEGO: Филмът” е разполагал със 7 758 зр. и 69 058 лв.
И така идваме до споменатия в началото „Не казвай сбогом” на Дейвид Финчър, който дебютира на четвъртото място с невзрачните 3 814 зрители и 31 297 лева. Просто за информация, през изминалия уикенд филмът стартира и в САЩ, където зае първото място с резултат от 37,5 млн. (според финалното преброяване), което е най-големият дебют в кариерата на Финчър. У нас „Не казвай сбогом” изостава както от Оскаровия „Социалната мрежа” (6 337 зр. и 57 014 лв.), така и от последната му трилърска екранизация „Мъжете, които мразеха жените” (5 141 зр. и 41 795 лв.). От тематичните му филми, за които имаме данни, с по-малко е дебютирал само „Зодиак” (3 925 зр. и 27 368). От друга страна „Херкулес” на Брет Ратнър стартира с 27 922 зр. и 285 475 лв.
Пети е второто ново предложение – трилърът „Преди да заспя” с Никол Кидман, Колин Фърт и Марк Стронг, който регистрира 2 949 зрители и 24 162 лева. Това е една идея по-малко от последния трилър на Кидман – брадвата „Мръсна игра” (3 589 зр. и 30 033 лв.), както и от „Принцесата на Монако” (3 486 зр. и 29 321 лв.).
Последното ново предложение, хорър „spin-off”-ът „Анабел” дебютира с 2 064 зрители и 15 820 лева, което е малко по-малко от „вдъхновителя на филма” „Заклинанието”, който дебютира с 3 354 зр. и 25 062 лв. В сравнение с други тазгодишни хорър заглавия, „Анабел” стартира пред „Както горе, така и долу” (1 432 зр. и 11 781 лв.) и „Избави ни от злото” (1 878 зр. и 15 277 лв.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са били гледани от 35 603 зрители, които са донесли приходи от 301 369 лева. Това е с 23,5% по-малко от миналата седмица, когато „Закрилникът” оглави класацията с 13 006 зрители и 112 089 лева, и с 20,5% по-малко от миналата година, когато „Metallica Through the Never” зае първото място с 8 119 зрители и 87 462 лева.
[table id=264 /]
Някой изненадва ли се. Ако има човек, който твърди, че в като цяло българите имат адекватен вкус за кино, или някога изобщо са имали вкус за кино, то той е достоен за съжаление.
Просто България е доста ориенталска държавица с провинциално мислене и критична маса човеци без никакви културни хоризонти.
Това е. И тук никога не е имало кино или съществен, значим брой хора, които разбират от кино или могат да правят кино. Подигравките към „тъпите американци“ – особено в частта за филмовите им предпочитания – са най-жалкото нещо и класическа черта на малките българи.
Vladi, много комплексарски коментар. Изкарваш българския зрител уникален с посредствения си вкус и възможности. Това просто не е вярно.
Не виждам вкусът на бг зрителя, да е по-ориенталски или провинциялен от на половин Европа. -> http://www.boxofficemojo.com/intl/
След уместния коментар на Влади, а и този в самата новина, друго не ми остава, освен да се прекръстя и да измърморя смирено пред балканската тъпота: „Амин!“
хммм… общо взето не бих казал, че е нещо неочаквано 🙂
btw има ли информация по колко копия/екрана се завъртат филмите?
Има да. Ето ти топ 20 тази седмица:
Заглавие / Бр. копия
THE EQUALIZER / 43
MAZE RUNNER / 26
MAYA THE BEE MOVIE 3D / 40
GONE GIRL / 31
BEFORE I GO TO SLEEP / 22
LEGENDS OF OZ: DOROTHY’S RETURN 3D / 21
ANNABELLE / 14
TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES 3D / 17
LET’S BE COPS / 12
LUCY / 12
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON 2 2D&3D / 20
STEP UP: ALL IN 3D / 11
GUARDIANS OF THE GALAXY 3D / 11
LIFE OF CRIME / 6
THE HUNDRED-FOOT JOURNEY / 8
HERCULES 3D / 5
A MOST WANTED MAN / 8
THE GIVER / 5
PLANES: FIRE AND RESCUE 2D&3D / 8
TINKERBELL AND THE PIRATE FAIRY 3D / 5
И не знам какво гледа половин Европа, ама в повечето страни „Не казвай сбогом” е отбелязал рекорд за Финчър.
Гледах филма на кино в петък в Арена The Mall и в залата имаше не повече от 20 човека.
В България хората обичат да ходят на кино на зрелищни филмни с много ефекти.
За филми като „Gone Girl“ казват: „Този филм не е за кино“. Чакат докато излезе на торент, за да го гледат.
Според мен и рекламата за филма не беше достатъчна. Имам много познати, които не бяха чували за него и като им кажа, че е на Fincher се заинтересуват.
Според мен втората седмица ще е по-силна от първата, понеже вече се разпространи мълвата, че филма е много добър.
Хайде сега не прекалявайте. Най-малкото, защото „Не казвай сбогом“ почти не беше промотиран по телевизията , в Търново например в Арена имаше само 2 или 3 прожекции.
Дринов, като не знаеш какво гледа половин Европа съм ти дал дал да видиш. 🙂
Факт е, че “Не казвай сбогом” беше слабо рекламиран( и избори имаше… 😀 ) и аз мисля, че затова му е нисък резултатът. Не щото масовият бг зрител е много тъп, тъп е колкото масовия зрител навсякъде. Ама ся, ако вие сте решили, че сме много уникални, ваша работа.
Хайде пък да не хвалим толкова ,,Не казвай сбогом“-историята е елементарна и я има във всеки второ и трето разреден сапунен сериал.Ето защо, а и филмът си е прехвалена кошница и сме гледали подобни сюжети милион пъти
Спойлери:Кучката е жива,но се цупи, че оня благоверният и е изневерил.След като сама е подготвила уж убийството си и се оттеглила в мотел я ограбват и тя е принудена да върже друг тъпак, който убива по време на секс(Първичен инстинкт ,а?)Накрая първият тъпак си я прибира забременяла от негова сперма от клиника.И никой не я подвежда под отговорност за криминалните и деяния.Айде бе .УАТ ДА ФАК?
Гледайте Рога на Александър Ажа-филмът почти ме разрева,въпреки акцента на Хари Потър и леката му неадекватност!
Фен съм на Финчър и филмът има своята стойност, но това не е филм за кино за масовия човек. Скъпото вино и френско сирене не са по вкуса на всеки, това не е филм за всеки!!! И ще кажа следното, ако искаш да се разстовариш от тежък ден, това не е филмът. Така че съвсем нормално, че няма да е в бокс офис.
Ебати кретените наминават насам. Дринов, спри сайта.
PS България вони.
Пичове в САЩ номер 1 е. всеки филм на Марвел айде по спокойно
Когато у нас направим филм като „Guardians Of The Galaxy“, Земята ще спре да се върти.
Много ясно, че всеки филм на Marvel, ще е номер едно. Не става въпрос за това. Става въпрос, че там „Gone Girl“ ще отбележи 100 млн., а тук 100 хил. лева. Става въпрос, че филми като предния на Финчър, като „Клетниците“, „Арго“, „Враг номер едно“, „Възходът на планетата на маймуните“ и още десетки стойностни заглавия, в Щатите и по света правят солидно количество пари, а тук няма кой да ги види. Става въпрос за това, че утре като излезе помията „Дракула неразказан“, за три дни ще направи повече от крайните резултати на което и да е от тези заглавия – а навсякъде другаде хората ще го пренебрегнат, както виждам, че се е случило в Англия.
Дринов, ама ти сериозно вярваш, че нашят зрител е уникелн.
Сравни нашия Бокс Офис с този на още поне 10 държави и тогава први заключения. А, ако разполагаш с подобни данни, дай да ги видим. Само това обаче няма да е достъчно, ще трябват и данни за разпространение, реклама и какво ли не, за да кажеш категорично – „бг зрителят е тъп и деградирал“.
В западните медии, преди и особено след премиерата, “Gone Girl” получи отразява, каквото никог не съм виждал. У нас и една тв реклама нямаше. Е, как точно е виновен зрителя, като дори не знае, че го има?! Не казвам, че биха го гледали колкото в САЩ, но ващо вайкане е прекалено, да не кажа истерично. “Дракула неразказан” го рекламират по 20 пъти на ден, как да не събере зрители.
п.п
“Клетниците” е мега тъпня. “Враг номер едно” още повече 😀
Не вярвам, че е уникален, вярвам че е тъп!!!
И принципно си прав, едно такова нещо е резултат от много изключително сложни причини и процеси, за да се генерализира по подобен начин, но статистиката е налице – последните няколко години, истински хубавите филми не се гледат у нас, независимо дали се рекламират или не. Форум филм хвърлят страшни успялия за реклама и дори безплатен шум като номинации за „Оскар“ и др. подобни не помагат. А последното ти изказване е в подкрепа на моята теория. 🙂
А аз вярвам, че не е по-тъп от средния европейски зрител. Ако навсякъде се гледа, горе-долу каквото и тук, значи не сме нищо особено. Аз точно това забелязах.
От последното ми изказване се разбира, че не харесвам престарли се мюзикъли и инфантилизираща националистка патриотарска пропаганда. 😀
Zed, ти, приятелю, си оптимист. 🙂 🙂
Всъщност сравненията бяха с американската публика, а не с европейската. И то защото сме свикнали да ги плюем, а излиза, че те наред с глупостите дават шанс и на голям част от хубавите филми. А „инфантилизираща националистка патриотарска пропаганда“ не може да е сериозен коментар за качествата или липсата на такива на един филм.
„Осама, Осама!“ шепне маринката и някви надничат и той ги отстрелва. Бхахахаха, по-нелепо нещо не бях гледал.
Ако направят страхотен и драматичен филм за борбата на нацистите с вътрешни и външни врагове, пак ли ще си на такова мнение. Ако си, влизаме в тезата изкуство заради самото искуство. Артът арт ли е ако не е политически, и, наистина, не е ли винаги политичски? В природата има много красиви и въздействащи неща, ама не са арт, защо?
Idiots! Idiots everywhere!
Zed, с теб сме на различно мнение по въпроса за цвета на небето, какво има да говорим?
Цитираната от теб част от „Враг номер едно“ е правен едно към едно по разказите на хората, които са участвали в акцията, това, че на теб ти звучи тъпо, нищо не означава. Освен това, целият рейд е заснет феноменално. Аз лично не с сещам за нощна сцена, която да изглежда по-добре и по-близко до действителността от нея.
За нацистите мога да ти кажа, че намирам „Triumph of the Will“ за страхотен филм – истинско изкуство!!!
А за природния арт, what’s your point?!
„по-близко до действителността“…???? Участвал си в военни акции?!?
Не, разбира се. Имах предвид визуалната презентация. Как изглежда и как е пресъздадена чрез езика на киното – „арта“, дето му викаш ти. Все едно наистина съм на тъмно и гледам, а не ужасяващите „синки“, които са в 99% от филмите, където хвърлят сенки като за август на обяд. Моя е грешката, че не се изразих по-точно.
А като знам какъв „рисърч“ е ударен и колко консултанти е имало, бих заложил, че и като реалистичност на самата акция, е много близко до действителността и не са си позволили много украсяване.
„Не, разбира се“, що бе, може пък да си участвал. Ако беше, най-вероятно друго щеше да ти е мнението за филма. И това е ключов момент. 🙂
Пойнтът ми с „природния арт“ е, че не е арт, щото не е в отношение, в social relation, не е продукт на такова, не е политическо. Ти разделяш формата от функцията, аз не. Казваш тук има такава и такава форма, тя е много хубва и това е абсолютно, неотносително. Оприродняваш, един вид казваш, това е natural, absolute, аз казвам, че е ARTtificial, relative, отнесено към нещо. Казваш Калашников е супер пушка без значение за какво се ползва.Филмът е хубав, щото е хубав. Изчистваш формата от всякако съдържание и…. готово. Съвършенна форма сама по себеси. Как става това?!? Според мен не става. Заблуждаваш се. И ти търсиш някакви „връзки“ – реализъм, по разкази, рисърч(това пък колко е наивно), консултатни. Разбира се може и да греша.
Та нещо таково, нахвърлях някви неща. Ако можех да си изразявам по-добре, щеше да разбереш какво имам предвид.
Вкусът ти, не е много по-добър от вкусът ми, който не е много по-добър от вкусът ни, който не е много подобър от вкусът им. 😀
Една от най-великите епически поеми – „Енеида“ на Вергилий е писана с цел да се свърже родословието на Август с това на легендарния герой Еней. Според теб омаловажава ли това по някакъв начин качествата на творбата и нейното влияние?
Ако пък говорим за филми, мисля че името на Айзенщайн е достатъчно. „Броненосецът Потьомкин“ си е пропаганда, но това не му пречи да е един от най-великите филми, правени някога, вдъхновение за хиляди режисьори.
Zed, кажи ми, че тролиш, моля те! WTF?
Ето кратко и ясно моята позиция, за да не ми слагаш думи в устата – какво деля и какво не. „Враг номер едно“ е добър и като форма и като съдържание! А ти, че имаш право да не го харесваш, имаш. 🙂
Оффф, добре, троля.
“Враг номер едно” има баси тъпото съдържание. Не го хресвам.
Рзбрахме се. 😉
Now we’re talking! 🙂 🙂
Само ще отбележа, че ти не харесваш и „Кръстникът“. Това е достатъчно за да спечеля спора. 🙂 🙂
Ми не го харесвам. Какво да му харесам?!? Не разбирам от кино толкова, че да видя в него някви детйли и майсторси подробности, които може би ти виждаш. Аз го гледам като прост зрител и не ми е „култов“ изобщо.
И не е достатъчно да спечелиш спора. А бе има ли спор изобщо(за филмите, за зрителите има и не сте прави ) аз просто излагам някви разсъждения.?!
Как какво да му харесваш бе, човек? 🙂 🙂
За зрителите може да не си съгласен, но аз виждам класациите с приходи от последните 3-4 години и е забележително колко малко зрители са събрали качествените филми, които в Щатите са направили доста пари.
А подобни разговори и разсъждения, винаги са добре дошли. 🙂
Бе мани го бе, драматизация на житието и битието на някви мутри. Митология. Хах, видя ли ся, пак го направих. 😀
Сега, дай да изясним нещо! Какво ми казват ми е мнмого по-важно от това как ми го казват. За теб изглежда е обратно. И най-великите кинаjии да ми направят филм за братя Галеви, няма да го харесам. Ти ще кажеш, супер режисура, актьорска игра и т.н, какво да не му харесаш. Даже напротив, колкото по качествено ми представят няква тъпотия, толкова по-зле. По-комплексно оценявам филмите, демек.
Скорсезе ще ми е тъп всеки път когато ми рекламира гангстери, без значение дали са от 19 или от 20 век, и дали бият с бухалка или с писалка. Тва е положението. 🙂
За зрителите, дори да е така, що точно те да са виновни ?! И по-важно, това не е само при бг зрителя.
Разликата между мен и теб е не, че за мен е по-важно как ми е казано едно нещо, а че ти наричаш тъп, всеки филм, който разглежда теми, които не харесваш. „Кръстникът“ не е само режисура, актьорска игра и т.н., това е една от най-добре разказаните история в света на киното – интересна, дълбока и комплексна. Този филм гради митологии, не е базиран на тях – например няма сведения в историята някой да е целувал пръстен или ръка на мафиотски бос, преди този филм. Също както „Островът на съкровищата“ изгражда образа на еднокракия пират, папагала на рамото на капитана и т. н.
„Този филм гради митологии… “ Не е истина. Точно, ама точно това ми е проблемът с тия филми.
Така ли не става ясно, от това което пиша?!? Се тая, казал си го перфектно.
п.п
Копола зарязва книгата на 50 страница и ако не е бил закъсал за пари е щял да откаже да го прави. Ако беше отказал, може би щяхме да живеем в малко по-добър свят. Може би. 🙂
Окей, I give up! 🙂 🙂
Zed , kak си успял да напишеш толкова много глупости за киното, че и един от великите филми си намесил?!?
Who’s Zed?
Zed’s dead, baby. Zed’s dead.