Тази седмица американският боксофис минава под знака на Джесика Частейн, след като два филма с нейно участие заемат челните места в класацията.
Първи е продуцираният от Гийермо дел Торо хорър „Мама”, който според предварителните резултати дебютира на първа позиция с 28,1 милиона, което е повече от старта на „Texas Chainsaw 3D” (21,7 млн.) две седмици по-рано и, което е по-важното, повече от финалните приходи на последния продуциран от Дел Торо хорър „Don’t Be Afraid of the Dark” (24 млн.).
Предвид 15-милионния бюджет на „Мама”, това е един повече от отличен резултат, който доказва, че нискобюджетните хоръри все още не са изчерпали потенциала си, особено ако са насочени към младата публика, както е в случая – 63% от зрителите са били под 25 години, а една трета от тях под 17.
Втори със 17,6 милиона се нарежда „Zero Dark Thirty” на Катрин Бигълоу. До момента номинираният за „Оскар” филм е регистрирал приходи от 55,9 млн., с което вече изпреварва брадвата „Мъже от стомана” (49,1 млн.), от който изоставаше миналия уикенд, но все още е на крачка зад „Блек Хоук” (58,9 млн.). Предвид спечеления от Джесика Частейн „Златен глобус” и предстоящите награди „Оскар”, около филма не престава да се шуми и определено има шанс финалните му приходи да стигнат 100 милиона.
Подпомогнат от номинациите си за „Оскар”, доста симпатичният „Наръчник на оптимиста” („Silver Linings Playbook”) дебютира в национален мащаб с резултат от 11,3 милиона, с което общите му резултати стават 55,3 млн. Малко е трудно да го сравним с предишния филм на Дейвид О. Ръсел „Боецът”, тъй като стратегията им на разпространение е малко по-различна, но в общ план „Оптимиста” не би трябвало да има проблем да задмине крайния му резултат от 93,5 млн.
Четвърти се нарежда „Gangster Squad” на Рубен Флейшър, който финишира с 9,1 млн. До момента гангстерската история е спечелила 32,2 млн., което е много под очакванията предвид звездния актьорски състав. За сравнение, за същия период „Път към отмъщение” е разполагал с 47,3 млн., а „Обществени врагове” с 66,2 млн.
Пети е второто ново предложение за седмицата „Broken City” с Ръсел Кроу и Марк Уолбърг, който дебютира с разочароващите 9 млн., което е по-малко дори от последния политически трилър на Кроу „Правилата на играта” (14 млн.), а пък за Уолбърг да не говорим – той не е имал толкова нисък уикенд от повече от 10 години.
Последното ново предложение за седмицата е „The Last Stand” с Арнолд Шварценегер, който претърпява тотална катастрофа и дебютира на десето място с 6 млн. Последният път, когато бат Арни се излага по подобен начин в бокс офиса, е през далечната 1994 с „Джуниър” (9,8 млн.) А за да намерим по-нисък резултат трябва да се върнем още по-далеч до 86-та и „Raw Deal” (5,4 млн.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 112,3 милиона, което е с 8,9% повече от миналата година, когато „Подземен сят: Пробуждане” зае първото място с 25,3 млн., и с 34,7% повече от 2011 г., когато за третия си уикенд „Просто секс” дебютира начелото на класацията с 19,6 млн.
Топ 10 според официалните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Mama | 1 | $28,122,000 | – | $28,122,000 |
2 | Zero Dark Thirty | 5 | 17,600,000 | -28.0 | 55,945,000 |
3 | Silver Linings Playbook | 10 | 11,351,000 | 126.2 | 55,310,000 |
4 | Gangster Squad | 2 | 9,110,000 | -46.6 | 32,220,000 |
5 | Broken City | 1 | 9,000,000 | – | 9,000,000 |
6 | A Haunted House | 2 | 8,330,000 | -54.0 | 29,980,000 |
7 | Django Unchained | 4 | 8,243,000 | -25.3 | 138,362,000 |
8 | Les Misérables | 4 | 7,800,000 | -19.1 | 132,100,000 |
9 | The Hobbit: An Unexpected Journey | 6 | 6,405,000 | -30.1 | 287,395,000 |
10 | The Last Stand | 1 | 6,300,000 | – | 6,300,000 |
Леле, бай Арни катастрофира почти фатално!
Но имам усещането, че бокс офисът извън САЩ ще бъде доста приличен.
Което ми е леко странно, предвид класата на режисьора и добрите отзиви, които прочетох. Ама какво да се прави дядо Арни си е на години вече.
Няма значение колко е класен един режисьор, като никой в Щатите не го знае. Не че, ако режисьор на филма беше, Саймън Уест, Лен Уайзман или Пол У. С. Андерсън, финансовия резултат щеше да е чак толкова по-различен, но все пак….