“Социалната мрежа” е един от най-обсъжданите филми тази година. Много бързо той се превърна от „Какво, филм за Facеbook?” в едно от най-добре приетите от критиката заглавия и вече се заговори за номинации за Оскар. Понякога обаче, това съвсем не означава, че той ще се представи също толкова добре и на бокс офис сцената, където публиката в много случаи е склонна да пренебрегва подобни филми.
В крайна сметка, след дебютирането на филма по американските кино салони, според предварителните резултати, приходите му са 23 милиона долара за първите три дни, което му позволи лесно да изпревари другите две нови предложения за седмицата, хорър римейка „Let Me In” и доста позакъснелия „Case 39”.
Макар и да не е много, 23-те милиона на “Социалната мрежа” е постижение напълно в крак с подобни филмови заглавия от месец септември, които условно сме свикнали да наричаме „филми за възрастни”. Филми от рода на “The Town” на Бен Афлек, който само преди две седмици, записа много близките 23,8 млн. или пък на „От другата страна”, който преди четири години изкара 28,6 милиона. Лично ние се съмняваме “Социалната мрежа” да направи някакъв впечатляващ бокс офис, дори и наистина да си спечели номинации, а защо не и големи филмови награди, но ако не друго, поне 50 милионният му бюджет не е много голям, така че със сигурност ще успее да си върне инвестициите и да излезе на печалба.
На втора позиция анимационният проект на Зак Снайдър „Легенда за пазителите” отбелязва най-ниския спад на филм в топ 10 – 32,6%, което му отрежда приходи от 10,9 млн. За първите десет дни от разпространението си совите на Снайдър са донесли 30 млн., а специалистите им предричат без съмнение разочароващия краен резултат от около 55-60 милиона, предвид бюджета на филма, за който се говори, че е от 80 млн. нагоре.
С приходи от 10,1 милиона на трето място пада победителят от миналата седмица „Уолстрийт: Парите никога не спят”, който регистрира спад от 47%, което от своя страна е най-големият за филм от топ 10. До момента филмът е успял да спечели 35,9 млн., което го отпраща в траектория с финален приход от приблизително шейсетина милиона, тоест по-малко от предишни филми на Оливър Стоун като „Световният търговски център” и „Всяка една неделя”, както и по-малко от обявения бюджет на филма от 70 млн.
Четвърти се подрежда “The Town”, който свива нови 10 милиона и прави общия си приход 64,3 млн. При бюджет 37 млн., това е сериозен успех, а ако се окажат верни прогнозите за някакви големи филмови награди, приходите на филма могат да скочат още малко и да направят този успех още по-голям.
Топ 5 закръгля комедията „Easy A”, която губи една позиция от миналата седмица, както и 34% от приходите си, печелейки нови 7 млн. До момента общите приходи на филма възлизат на 42,4 млн. – което, както споменахме и миналата седмица при бюджет от 8 млн. си е повече от фантастично.
Както може би сте отбелязали, разликата в приходите на филмите от второ до четвърто място е под един милион и не е изключено при излизането на окончателните резултати да настъпят промени в класирането. Същото се касае и за двете нови заглавия, „Case 39” и „Let Me In”, които дебютират съответно на седма и осма позиция със супер близки резултати с разлика от едва 50 хиляди.
Засега преднина печели Рене Зелуегър с миналогодишния „Case 39”, който чак сега тръгва по екраните с приходи от 5,35 млн. Римейкът на скандинавския хорър-шедьовър „Покани ме да вляза” „Let Me In” го следва плътно с 5,30 млн. Общо взето, както казват специалистите, дори и взети заедно тези резултати биха били разочароващи.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 83,8 милиона, което е с 4% по-малко от миналата година, когато „Zombieland” дебютира на първа позиция с 24,7 млн., и със 7% по-малко от 2008 г., когато „Beverly Hills Chihuahua” оглави класацията с 29,3 млн.