Лий Уанел ще режисира „Invisible Man“ и ще напише римейка на „Бягство от Ню Йорк”

от на 2019-02-03
 

Лий Уанел е актьор и сценарист, познат на масовата публика най-вече като един от създателите на хорър франчайзите „Убийствен пъзел“ и „Коварен капан“, които прави заедно с „аверчето“ си Джеймс Уан. Наскоро обаче той реши да се пробва и с режисурата, като първият му проект беше „Коварен капан 3“, последван от миналогодишния „Upgrade“, който, абсолютно непонятно за нас, се превърна в хит и (по всичко изглежда), че успя да легитимира Уанел като сериозен творец и името му започна да изскача във връзка с няколко интересни проекта.

Първият от тях (или по-скоро първо на него обръщаме внимание) е отдавна планираният, абсолютно ненужен римейк на фантастичната класика на Джон Карпентър и Кърт Ръсел „Бягство от Ню Йорк“. THR съобщават, че Лий Уанел е бил нает да напише сценария на римейка (с опция за режисиране, но сделка в тази посока няма), който ще запази идеи от оригинала, но ще вкара и много нови, като целта е да се избяга от посоката на излишно раздути студийни римейки от рода на „Зов за завръщане“ и „Робокоп“.

В новината на THR се съобщава още, че няма финализирана сделка Лий Уанел да седне и на режисьорското място, позиция, за която последно се спрягаше Робърт Родригес, но вратите за тази възможност са широко отворени. Нещо, на което ние казваме, не, благодаря! И без това сме против какъвто и да е римейк на „Бягство от Ню Йорк“ – дори на самия Карпентър не му се получи с „Бягство от Ел Ей“, а досега не сме видели нищо от Уанел, което да ни убеди, че той е подходящ за този проект, който след успеха на новия „Хелоуин“, уви ни се струва неизбежен.

Проектът, който Лий Уанел по всяка вероятност ще оглави и като сценарист, и като режисьор, е „Invisible Man“ на Universal. Доскоро филмът беше част от злополучната им, тъпкана със звезди чудовищна вселена „Dark Universe“ и ролята на Невидимия трябваше да се изпълнява от Джони Деп, но след краха с „Мумията“, студиото поема в нова посока, залагайки на „креативни режисьори с ясно изразен стил“, които да вдъхнат нов живот на иконичните им чудовища.

Variety отбелязват, че новите филми на Universal ще са „с корени в хорър жанра, без ограничения в бюджета, тона или рейтинга“ и авторите им ще имат свобода в интерпретацията на героите и техния произход, за да ги модернизират за съвременната публика. И първите автори, които Universal са избрали да се нагърбят с „Invisible Man“ и осъвременяването на едно от  позабравените чудовища от пантеона им, са Лий Уанел и продуцентът на предишните му филми – Джейсън Блум.

Казвали сме, че сме фенове на чудовищата на Universal и се радваме, че от студиото продължават с плановете си да ги върнат на екран. Смятаме, че именно това – ангажирането на творци със свой собствен филм и идеи, а не предварително планирана, равна във всяко едно отношение вселена – е правилният път за тях. И в този ред на мисли, изборът на Лий Уанел е удачен. При всички случаи е по-добре да се насочи към подобен проект, отколкото към споменатия по-горе римейк.

В очакване сме на развитие и по двете теми и ще ви държим в течение за всичко по-интересно.

коментари
 
Отговорете »

 
  • radi
    2019-02-03 at 12:51

    Ако ще са от рода на „Зов за завръщане“ и „Робокоп“. По-добре да не ги започват :)

    Отговор

  • stealth
    2019-02-03 at 13:41

    Upgrade изглеждаше като поредното никакво нетфликсче. Обаче се оказа, че не било клипче от стрийминг платформа. И въпреки, че с нищо конкретно не мога да го похваля, всъщност останах с положително впечатление. Което ми се случва толкова рядко вече, че чак си е събитие.
    Та, да. Ето ни нов „сериозен творец“, дайте му да прави римейки/рибуути…

    Отговор

    • radi
      2019-02-03 at 15:59

      Според мен Нолан би се справил с римейк на „Бягство от Ню Йорк”


    • UZUMAKI
      2019-02-03 at 20:28

      Аз едвам издържах „Upgrade“.


    • X-Force
      2019-02-03 at 21:02

      Узи, що така с Upgrade? На мен много ми допадна. Не е шедьовър, но като за режисьорски дебют на Уанел беше супер. ?


    • UZUMAKI
      2019-02-03 at 21:25

      Откачих от тъпотия, заклевам се. Нищо не ми проработи в тоя стерилен rip-off на „Робокоп“, освен тук-там камерата. Даже специално повдигнах темата пред Дринов, ‘щото се чудех само в мен ли е проблемът, но се оказа, че и той е бил крайно възмутен от филма. Бай дъ уей, смотаният „Insidious: Chapter 3“ е всъщност дебютът на тоя кретен. Още лекувам травмите си от покъртително ужасния първи „Insidious“ на надценения занаятчия Джеймс Уан. Ох, болката е голяма при тия самозванци, хефе. Голяма!


    • radi
      2019-02-03 at 22:17

      Уан е пичага. Мъчи се :)


    • X-Force
      2019-02-03 at 23:08

      Вярно, че Insidious 3 му беше дебюта… Малко са противоречиви и двамата с Уан. Death Sentence и The Conjuring примерно са страхотни, но определено имат слаби неща във филмографиите си. Дето се вика – не са за всеки. Интересно, че и първия Insidious не ти е харесал – за мен беше доста добре направен, макар и с някоя друга пробойна тук-там. Тия филми винаги ще имат заемки/препратки/клишета и ще са сходни с нещо, което вече сме виждали.


    • UZUMAKI
      2019-02-04 at 00:05

      Нека е пичага, Ради… и нека продължава да се мъчи. 😀 He cъм фен и на “The Conjuring”, който е страшно банален и клиширан филм, но за съжаление обра лаврите за сметка на класи по-силни хорър филми от последните пет години. Кур за Уан, наистина. Извънредно компетентен наемен режисьор, който бълва тривиални генерики до припадък.

      PS “Insidious” e eдин от най-тъпите филми, които някога съм гледал.


Коментирайте