За втора поредна седмица безапелационен лидер в американската боксофис класация е най-новият анимационен филм на Disney „Зоотрополис”, който, според предварителните резултати, регистрира най-ниския спад в Топ 10 (-33%) и приключва уикенда с 50 милиона.
За десет дни „Зоотрополис” е спечелил 142,6 млн., което е повече от приходите за същия период на други мартенски анимации като „Лоракс” (121,7 млн.), „Ледена епоха 2: Разтопяването” (115,7 млн.) и „Чудовища срещу извънземни” (104,7), както и от последния хит на Disney „Героичната шесторка” (110,3 млн.). Прогнозите са, че крайните му резултати ще са от порядъка на 250 млн. и нагоре. В световен мащаб „Зоотрополис” спечелил общо 431,3 млн.
На второ място се нарежда „10 Cloverfield Lane”, който дебютира с относително приличните 25,2 милиона, които обаче са доста далеч от постижението на предшественика му „Cloverfield” (40,1 млн.). С подобен резултат стартира последният филм на М. Найт Шамалан „The Visit” (25,4 млн.), който финишира с 65,2 млн. Ако и „10 Cloverfield Lane” успее да постигне подобни приходи, това определено ще е успех за него.
Трети с резултат от 10,8 милиона е „Дедпул”, който за пет седмици разполага с 328 млн. и уверено изпреварва крайните резултати на „Железният човек” (318,4 млн.) и „Железният човек 2” (312,4 млн.), а най-вероятно още следващия уикенд ще задмине и „Пазителите на Галактиката” (333,1 млн.) и „Спайдър-мен 3” (336,5 млн.) – постижение, което е наистина впечатляващо и дори и най-големите оптимисти не му предричаха.
Четвърти се нарежда „Код Лондон” с 10,6 милиона и с общи приходи от 38,5 млн. – срещу 54,8 млн. за предшественика му „Код: Олимп”, а пети остава „Whiskey Tango Foxtrot” с резултат от 4,6 милиона за уикенда и 14,5 млн. за десетте си дни разпространение. За същия период „Admission” с Тина Фей е разполагал с 11,7 млн.
Тази седмица дебютираха и още три нови заглавия: на шесто място „The Perfect Match” с 4,1 милиона, на седмо „The Young Messiah” с 3,4 милиона и на осмо „The Brothers Grimsby” със Саша Барон Коен – единственият филм от трите заглавия, който ще удостоим с коментар. Той дебютира с 3,1 милиона, което е най-лошият дебют в кариерата на Коен (досегашният срамен рекорд принадлежеше на „Суини Тод” с 9,3 млн.), което е напълно заслужено, тъй като това е един от най-обидните филми, които сме гледали през живота си.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 116,7 млн., което е с 1% повече от миналата година, когато „Пепеляшка” оглави първото място с 67,9 млн., и с 18% повече от 2014 г., когато през своя втори уикенд „Мистър Пибоди и Шърман” се изкачи начело на класацията с 21,8 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Zootopia | 2 | $50,000,000 | -33.4% | $142,615,000 |
2 | 10 Cloverfield Lane | 1 | 25,200,000 | – | 25,200,000 |
3 | Deadpool | 5 | 10,800,000 | -35.4% | 328,077,000 |
4 | London Has Fallen | 2 | 10,668,000 | -50.7% | 38,850,000 |
5 | Whiskey Tango Foxtrot | 2 | 4,600,000 | -38.2% | 14,572,000 |
6 | The Perfect Match | 1 | 4,150,000 | – | 4,150,000 |
7 | The Young Messiah | 1 | 3,404,000 | – | 3,404,000 |
8 | The Brothers Grimsby | 1 | 3,150,000 | – | 3,150,000 |
9 | Gods of Egypt | 3 | 2,500,000 | -51.9% | 27,313,000 |
10 | Risen | 4 | 2,200,000 | -43.7% | 32,300,000 |