Изгладете костюмите, изтупайте наметалата и грабвайте оръжията, защото вчера интернет пространството изригна с новина, която всички фенове на комиксите (най-вече тези на DC) мислеха, че никога няма да се случи – всеизвестната режисьорска версия на „Лигата на справедливостта“ на Зак Снайдър (за по-кратко в статията ще го наричаме Snyder Cut) най-после ще види бял свят на една от най-големите стрийминг платформи HBO Max.
Новината идва от The Hollywood Reporter, а Снайдър и HBO я потвърдиха в Twitter профилите си:
#ReleaseTheSnyderCut. Only on HBO Max 2021. @ZackSnyder https://t.co/cfXCK1B6pA pic.twitter.com/hqeA9i7tTL
— HBO Max (@hbomax) May 20, 2020
This is real. #releasethesnydercut@HBOMax pic.twitter.com/Cnvupwg48W
— Zack Snyder (@ZackSnyder) May 20, 2020
Горчивият вкус от кино версията на „Лигата на справедливостта“ е почти измит с научаването на такава новина. Няма да навлизаме в подробности около драмата преди 3 години, но ще припомним на незапознатите читатели, че снимките на филма бяха спрени заради трагедия в семейството на Зак Снайдър. В резултат той се отдръпна от проекта, а Warner Bros бяха принудени да викнат на помощ Джос Уидън („Отмъстителите” и „Отмъстителите: Ерата на Ултрон”), за да спасят проекта. Уидън направи каквото можа с малкото време, което имаше, но дори неговите усилия се оказаха недостатъчни. Финалният продукт бе катастрофа за студиото, печелейки само 658 милиона долара срещу бюджет от 300 милиона, а критиците и най-вече феновете бяха изключително недоволни от Франкенщайн-версията на двамата режисьори, където видимо две различни визии, съчетани с корпоративен натиск за комерсиализация, не спираха да се бият за екранно време. Колкото по-малко говорим за тази версия на филма – толкова по-добре…
Но какво се случи след това? Веднага след премиерата на „Лигата на справедливостта“ се появи немалка база фенове, които наводниха интернет пространството в продължение на повече от две години с коментари, че настояват да видят първоначално замислената версия на Зак Снайдър, а мотото „Release The Snyder Cut” се повяваше не само в интернет пространството и по петиции, но и по билборди в Америка и като огромен банер на Comic Con. През цялото време Снайдър не спираше да налива масло в огъня, разпространявайки кадри от неговата версия, което насърчаваше феновете да настояват още повече за въпросния Snyder Cut.
Всички от екипa ни знаехме, че рано или късно Snyder Cut ще излезе под някаква форма, но никой не предполагаше, че ще бъде толкова скоро. В крайна сметка е всеизвестен факт, че макар Зак Снайдър да има у себе си някаква предварителна версия на „Лигата на справедливостта“, тя не е завършена откъм ефекти, подобаващ монтаж, музика и евентуални допълнителни сцени, които налагат появата на някои от главните актьори. За да се завърши подобен проект са необходими поне 20-40 милиона долара, които Warner Bros отказаха да вложат преди две години. Очевидно студиото си е променило мнението, като в статията на The Hollywood Reporter се съобщава, че Warner Bros ще вложат около 20-30 милиона в проекта, а някои от главните актьори се очаква да се завърнат за допълнителни презаснемания. Ето какво казва и Зак Снайдър по темата:
Получих обаждане от Тоби Емерих (президентът на Warner Bros) ден след 2 годишнината от премиерата на филма, като той ме попита дали искам да работим по моята версия. Естествено се съгласих веднага. Ще бъде изцяло нов проект, най-вече за тези, които са гледали предишната версия. Аз самият все още не съм гледал кино версията, но предполагам, че зрителите са видели в нея само една четвърт от заснетия от мен материал. Преди Емерих да ми се обади, мислех, че това ще се случи след 20 години, когато някой се захване да прави документален филм, а аз ще му дам назаем част от кадрите, които никой не е виждал досега. Не можеш да пуснеш такъв проект по кината. Но всичките тези стрийминг платформи отварят възможност, която я нямаше преди две години. Когато приключих работата по филма, просто взех хард диска с мен и честно казано, не мислех, че ще види бял свят. След като получихме обаждането от Емерих, трябваше да осмислим как да завършим филма и с какви средства.
Впоследствие, през февруари Зак Снайдър и жена му Дебора са направили презентация в къщата им в Пасадена, Калифорния, пред малка група от борда на директорите на Warner Bros, HBO Max и DC. На срещата Снайдър е презентирал своята версия на филма в черно-бяло, а за финал той не само е представил идеи за завършването на филма, но и концепция за разделяното му в епизоди, които да завършват с т.нар. cliffhangers (неочакван момент). Изпълнителните директори напуснали срещата с огромен ентусиазъм, вярвайки в проекта, но точно тогава COVID-19 ситуацията връхлетя света и те започнали да се двоумят, имайки предвид, че Холивуд е затворен за неопределен период от време.
Дебора Снайдър споделя:
Хората мислеха, че няма да е възможно да свършим нужната работа и може би проектът трябва да остане замразен за неизвестно време. Но ние твърдо отказахме. Сега е правилното време да бъде завършен, защото партньорите ни, които работят по визуалните ефекти. разчитат на нас особено сега, когато нямат работа. Също така много от тези фирми имат оригиналните файлове от VFX сцените на филма и ще е по-лесно за тях просто да ги довършат, вместо друга фирма да почне от нулата.
Зак Снайдър добавя:
Този филм трябваше да е кулминацията на пътешествията на тези герои. Идеята винаги е била да покажем как те са се превърнали в героите, които всички обичаме днес. Най-хубавата част е, че имаме възможността да вникнем в тях по начин, който няма как да се получи в по-кратка кино версия. Очевидно всичко това нямаше да стане реалност, ако не бяха феновете. Искам да благодаря на тях и на студиото, че ми позволява да направя моята версия на филма, в такъв формат и с такава продължителност. Това е смел ход, който е без прецедент в индустрията.
Снайдър е прекарал целия април месец, за да се свърже с огромния персонал, който е работил по „Лигата на справедливостта“, да им даде преднина, да обясни какви са плановете и да им каже, че услугите им ще бъдат необходими отново. На този етап няма график, тъй като разговорите с пост-продукционните екипи тепърва се осъществяват. Това дава време и на HBO Max да проучи какъв ще е най-добрият вариант за разпространяване на филма – дали ще е един 4-часов филм или 6 епизода.
Същевременно Зак Снайдър работи по пост-продукцията на новия си филм „Army Of The Dead”, който се очаква да дебютира по Neflix по-късно тази година. Екипът ни очаква с огромен интерес развитието по „Лигата на справедливостта“ и без значение под каква форма ще ни бъде сервиран догодина, всички ще го гледаме и стискаме палци за наистина качествен продукт, който героите заслужават.
В завършек ви предлагаме няколко снимки от Snyder Cut и предварителни постери на филма.
Аз имам малко по-различно мнение по въпроса. Хората, феновете си мислят, че има такова нещо, като Снайдер кът, някъде в шкафовете на Уорнър, което те от инат не дават да види бял свят. Сериозната работа тепърва предстои, с монтаж на суровия материал, спец ефекти, и евентуални Reshots, а Бен Афлек официално заяви, че окачва наметалото, така че и това ще е трудно. И в крайна сметка рискуваме да получим нещо много желано, много чакано, но тотално разочароващо. Всички обвиняват Уидън, но Лъчезар добре го е написал, с оглед крайните срокове, времето което му е предоставено и ресурсите, той извърши подвиг. И сега съществува реален риск Снайдер кът да е по-голяма тояга.
Аз съм за, но студиото си вкарва автогол и в двата случая, ако филма е тояга ясно, ако е добър, за това, че се остави феновете да ги изнудят. А и хвърля сянка към продължаващото развитие на DCU.
От тук какво следва „Release the JJ cut“ на Възхода на Скайуокър? За всеки разочароващ филм, а такива е неизбежно да има стотици, вече феновете ще имат база, на която да се надяват, че мрънкането им ще бъде чуто.
П.П. Аз се радвам като фен , че ще получим този филм, но …….
Мислиш, че феновете мрънкат, защото театралната версия е „разочароваща“ ? Хората просто искаха справедливост за семейство Снайдър. Да, Уидън и Джонс са изцяло виновни за тая история. Оригиналния филм е 214 минути. Фабиан Вагнер каза преди няколко месеца, че е видял едва 10% от неговите сцени в кино версията. Що за постъпа е да наемеш Уидън да работи върху филма зад хърба на ЗС, докато той е на премиерата на Жената Чудо в Китай ? Да не говорим, че по същото време са загубили една от дъщерите си. Радваш се, но… ? Но, какво ? Грозно е.
баш за това говоря, ей такива пойзън фен бойчета, като теб, тровят атмосферата около този и подобни проекти.
Говориш, като продуцент в проекта, а това което знаеш, е от разни съмнителни статии, в още по-съмнителни сайтове.
Ай със здраве, нямам време за диалог с теб
Ридик, единствената…повтарям – единствената причина студиото да инвестира в проекта е печеленото на пари. Нито им пука за Снайдър и трагедията му, нито им пука за феновете. В техния свят всичко е пари и феновете показаха съвсем ясно, че са готови да платят, за да гледат въпросния кът на филма. Нека го направят – лошо няма. Нека видим каква в била първоначалната визия за филма – ако на някой не му хареса – да си гледа кино версията. Win win за всички. В момента, в който филма дебютира по HBO няма да се учудя ако месец-два по-късно от студиото решат да го пуснат в ограничен релийз и по кината, за да направят още повече пари. Както казах – всичко е цифри…
Много знаеш ти аз от къде и какво знам. 😀 Прав ти път.
Новината е чудесна, макар и очакванията да са по-скоро сантиментални. 🙂 Ще е по-добър филм, for sure, но едва ли ще е „Гражданинът Кейн“ на комиксовото кино. Нямам търпение… и се надявам да стане канон на DCEU. 😀
Чак пък канон 😂Ще видим – стискаме палци 👌🏻
Чудесна новина. Малко да ви попврява написаното : Снимките не бяха спрени. Снайдър си ги завърши и премина в пост-продукция близо 6 месеца преди да напусне заради магарийте на Джеф Джонс.
Хем си прав, хем не си. Principal photography приключи под ръководството на Снайдър, но в последствие е имало reshoots с начело Уидън. Всеки го разбира по негов си начин, но за мен лично – снимките на даден филм не приключват докато не се завършат задължителните презаснемания.
Да, това имах предвид. За principal photography. И да, презаснемането е под ръководството на Джос. Идеята ми е, че процеса на работа на Снайдър е такъв, че да заснеме всичко нужно повреме на principal photography, за да няма нужда от reshoots. Задължителни няма, а само такива наложени от студиото. От там и тези доста дълги негови режисьорски версии, които излизат едва на dvd и blu ray, а по кината доста орязаните.
наскоро приключи анимационната вселена на DC
с доста нелошия Justice League Dark: Apokolips War
1.1 Justice League: The Flashpoint Paradox (2013)
1.2 Justice League: War (2014)
1.3 Son of Batman (2014)
1.4 Justice League: Throne of Atlantis (2015)
1.5 Batman vs. Robin (2015)
1.6 Batman: Bad Blood (2016)
1.7 Justice League vs. Teen Titans (2016)
1.8 Justice League Dark (2017)
1.9 Teen Titans: The Judas Contract (2017)
1.10 Suicide Squad: Hell to Pay (2018)
1.11 The Death of Superman (2018)
1.12 Reign of the Supermen (2019)
1.13 Batman: Hush (2019)
1.14 Wonder Woman: Bloodlines (2019)
1.15 Justice League Dark: Apokolips War (2020)
Опитах се да дам шанс на Hush понеже комикса ми е любим, но някак не го издържах. И все пак – евала, че DC бълват толкова мат’рял за феновете 🙂
Разгеле… По какъвто и вариант да излезе ще е в пъти по-добре от оная оранжева бутафория.
Безпрецедентна простотия е това за мен и само още повече показва, че WB нямат никаква идея какво да правят с DC собственостите си и вместо да търсят нови, интересни варианти и да си намерят схема, която работи за тях, се поддадоха на Twitter троловете, които така или иначе никога няма да бъдат щастливи.
Тяхната нова схема бе соловите филми, която се оказа успешна. Но сега покрай пандемията предприемат по-отчаян ход с нещо, което е наполовина готово 🙂
Аз пък съм на противоположното мнение. До края на годината големите студия едва ли ще реализират снимки на каквато и да е високопрофилна продукция. Единственото сравнително незасегнато звено в едно студио би било анимационния отдел. Когато не можеш да реализираш нови филми, какъв по-добър ход от това да работиш по нещо, което от една страна не изисква физическо присъствие, ако наистина остават само монтаж и специални ефекти, и от друга – е очаквано от немалък брой фенове? Не съм запознат с всички детайли и слухове около продукцията преди и след напускането на Зак Снайдър, нито пък съм гледал или ще гледам някоя от версиите на този филм, така че не мога да спекулирам за качество, но според мен от финансова гледна точка WB са си направили доста добра сметка.
Намерението им да го насочат към новата платформа на HBO още повече засилва тезата ми. Както каза X-Force, единствените мераци на хората в костюмите е печеленето на пари, а възможността явно им се е явила.
Фоновете си бяха достатъчно щастливи с началото на вселената, докато истинските тролове в Twitter и Rotten Tomatoes не се разреваха, че DC не са като Марвел и Супермен не си носи слиповете върху панталоните.
Много ми е интересно дали харесахте и Batman v Superman: Dawn of Justice- Extended Cut? Преди години тук спорехме относно качествата на Зак Снайдер за режисьор и някой разбирачи ме оправергаваха и изказваха твърдение, че той не е качествен режисьор…Но именно с „300“ и „Пазителите“ той доказа качествата си и те са доста.Но реално силният филм за мен е Sucker Punch, а с Човек от стомана вече затвърди мащабите. Но незнайно защо някои Нолановски поклонници толкова превъзхвалиха Черния рицар на Нолан, а в Batman v Superman: Dawn of Justice не видяха това, което се препокрива с Нолановия Батман. За мен Batman v Superman: Dawn of Justice е уникален и мрачен с сюреалистична визия заснета от невероятни Larry Fong.За мен Zachary Edward „Zack“ Snyder е уникален режисьор
Снайдър е уникален режисьор. BvS Extended е по-добър от кино версията, но въпреки това има сериозни проблеми на сценарно ниво. Sucker Punch е не само най-подценения филм на Снайдър, но и един от най-недооценените филми правени някога. Наскоро го гледах отново и не мога да разбера защо получи такъв хейт. Колкото и да обичам и Man Of Steel, в крайна сметка Пазителите е най-доброто заглавие във филмографията на Снайдър.
Кога имам време ще гледам удължената версия. Чудно как още не съм е гледал
Реално Снайдър с “Пазителите” дава началото на новата реалистична версия на комикса като цяло. Но примерно с Човек от стомана той прави най-реалната и автентична визия за тази версия комикси. Не знам дали Нолан дава това начало, което е уникално, но Снайдер по нищо не му отстъпи. Не съм фен на Авенджър визията, която е смесица от недействителна фантасмагория поднесена с едно 90% CGI, което отблъсква кинаджийте, които искат да видат практични реални с разум направени ефекти. Не искам да видя CGI огън от зрив, а реален огън. И сега с идеята за възможността да видим Снайдеровата версия на Лигата никак не е за подценяване, защото знам неговата брутална визия и нестандартен подход към сценария.
“300” бе събитие, както Матрицата бе в киното и едва ли има някой, който да го отрече. Брутално Милъров визуално. Единствено Sin City на Родригес е от този калибър.
Не знам за вашите комикси, но аз чакам
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmZhYjk1YzQtZjc3My00ZjNmLTgyYWItNmMzMTM3ZTE5ODc1XkEyXkFqcGdeQXVyNTM2NTY4NzU@._V1_SY1000_CR0,0,1026,1000_AL_.jpg
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=lPjF9sJcj4A&feature=emb_logo
Да е жив и здрав Рей Фишър.
https://twitter.com/ray8fisher/status/1278362556214755329
Уидън получава доживотен пас от мен заради Avengers, но явно е поредният идиот зад камера…