Тъжна новина за феновете на киновселената на Marvel (MCU) – преди броени часове Скот Дериксън съобщи в Туитър, че няма да заснеме едно от най-чаканите заглавия от четвъртата фаза на MCU, а именно „Доктор Стрейндж в Мултивселената на Лудостта“ („Doctor Strange In The Multiverse Of Madness”). Причината, според думите на режисьора, са творчески различия.
Заедно с Marvel взехме решение да не режисирам „Доктор Стрейндж в Мултивселената на Лудостта“ поради творчески различия. Благодарен съм им за сътрудничеството и ще остана свързан с проекта като изпълнителен продуцент.
Marvel and I have mutually agreed to part ways on Doctor Strange: In the Multiverse of Madness due to creative differences. I am thankful for our collaboration and will remain on as EP.
— N O S ⋊ Ɔ I ᴚ ᴚ Ǝ ᗡ ⊥ ⊥ O Ɔ S (@scottderrickson) January 10, 2020
Изключително неприятна новина. Ако имате опит с подобни PR мъгли, сигурно четете между редовете като нас и знаете, че под „творчески различия“ режисьорът най-вероятно има предвид друго. На този етап можем само да спекулираме, но при положение, че снимките на филма се очаква да започнат през май тази година, въобще не е изключено да е имало доста сериозни спорове между Дериксън и Marvel. Режисьорът неведнъж е казвал, че предвижда продължението за магьосника да се наклони силно към хорър жанра, като за допълнение се очакваше злодеят във филма да е героят Кошмар (Nightmare), чието присъствие би се вписало добре с тази идея.
Благодарение на източници от Collider научихме, че сценарият е бил поверен на Джейд ХейлиБарлет. Имайки предвид, че за първия филм Скот Дериксън е писал сценария съвместно с Робърт Къргил и Джон Спейтс, не е изключено Барлет да е написала сценария сама и това да е довело до раздялата между Дериксън и Marvel. Другата теория е, че той е искал да осъществи оригиналната си идея за по-сериозен хорър филм, докато от Marvel са искали нещо по-леко, което да стартира лятото и да събере възможно най-много очи пред големите екрани.
Не всички от екипа ни са фенове на първия „Доктор Стрейндж“, който бе режисиран от Дериксън, но авторът на тази новина е, въпреки минусите му. В последствие героят претърпя доста по-добро развитие в „Отмъстителите: Война без край“ и „Отмъстителите: Краят“, циментирайки позицията си като един от най-ценните играчи в отбора на Отмъстителите. Засега не е ясно кой ще седне на режисьорския стол и ще заснеме новия филм, но ще следим развитието отблизо и се надяваме качеството на филма да не пострада от тази неочаквана рокада.
Премиерата на „Доктор Стрейндж в Мултивселената на Лудостта“ („Doctor Strange In The Multiverse Of Madness”) засега остава 7 май 2021, като Бенедикт Къмбърбач и Елизабет Олсън са потвърдили участието си, докато Кевин Файги отново ще е изпълнителен продуцент заедно с Скот Дериксън.
Наистина ли има хора, които си мислят, че Марвел (ни в клин, ни в ръкав) ще направят истински ужасен филм – ей така, между всички останали филми, предназначени за максимално широк кръг публика, ще изтупат 2 часа кървища/психарии с някои от основните си герои.
А от статията се разбира, че не става въпрос за раздяла – няма как някой да остава като изпълнителен продуцент и в същото време да си тръгва от даден проект :)))
Никой не говори за 18+ филм с кървища и какво ли още не. Става въпрос за PG13 с по-мрачни елементи. Причините Дериксън да остане като продуцент е, че 1) обича героя и 2) той също трябва да яде – не е като да е милионер и да няма нужда от пари. Да не говорим, че със сигурност това е било клауза в договора му, с която компанията го е обвързала (или той сам е изисквал да е така?).
Значи вместо първия ужас на Марвъл ще гледаме поредния ужасен на Марвъл…
Чух, че Скорсезе иска да режисира 😀
Дано го направят малко по-дарк, като Батмана на Тим Бъртън
Тепърва ще започнат „творческите различия“ между различни режисьори и Дисни/Марвел, защото последните искат напълно да контролират процеса, така че даден филм да е PG-13. И по-точно на границата с PG, за да бъде гледан от максимално много хора. Но всъщност по този начин филмите на Дисни/Марвел стават все по-детски. И може би от студиото се надяват покрай децата и възрастните да гледат техните филми(защото са завели децата на кино). Но има едно проучване – в последно време в САЩ повечето родители ходят да гледат заедно с децата филми на Дисни, но в Европа и останалия свят не е така. Родителите завеждат децата на кино, а след това гледат някой друг филм, който не е детски. И предпоставка затова са мултиплексите, където има можество зали с различни филми. С други думи, скоро филмите на Дисни/Марвел ще се гледат почти само от деца(и от фенбойчетата на Марвел, което всъщност не е много по-различно).