Включваме се с кратък ъпдейт от нашите приятели в Пловдив Стефан Димов и Мартин Касабов, които преди точно една година създадоха клуб за филмови дискусии – нещо, което отдавна не сме виждали да работи по адекватен и смислен начин в българската реалност. Всяка седмица клубът се събира (обикновено в четвърътк вечер) и обсъжда два филма, за които предварително е имало анкета във фейсбук групата им. Ето какво гласи описанието на клуба:
„Кино клуб Пловдив“ е неформално място, където имате възможност свободно да споделите впечатленията си по въпроси, свързани с киното.
Като жители на град с толкова богато културно наследство и разрастваща се социална активност, изпитахме необходимост от събирателен пункт, където да се провеждат филмови дискусии. Място, където да изказваме своите интереси и гледни точки и да разберем вашите.
Поради огромния интерес към провеждащите се филмови куизове, решихме да стартираме дискусии в клуб „Фарго“. Всяка среща ще бъде съпътствана със събитие и тема на обсъждане. Темите ще бъдат избирани чрез предлагане и гласуване на самите срещи и в електронната група. Очакваме вашите предложения и въпроси.
Темата на последната им (45-а по ред) дискусия са били чудесните „Under the Skin” и „Небесно царство“, а другия четвъртък ще се обсъждат „The Dreamers” и „Perfect Blue”. По случай рождения ден редовните членове на клуба имаха възможност да дадат гласа си за десет филма, които според тях са най-добрите за годината. Ето и крайния резултат:
За да добиете по-пълна представа за атмосферата, тук можете да гледате част от дискусията за „Децата на хората„. Всичко следва демократичния принцип и след края на всяко събитие участниците имат възможност да предложат оценка на филмите, което в крайна сметка се отразява в една обща класация, която можете да разгледате и тук:
- Inception – 9.9 (11 гласа)
- Pulp Fiction – 9.6 (12 гласа)
- The Dark Knight – 9.6 (11 гласа)
- The Fountain – 9.5 (6 гласа)
- Heat – 9.4 (11 гласа)
- Fight Club – 9.1 (10 гласа)
- The Grand Budapest Hotel – 9.1 (7 гласа)
- The Prestige 9 (19 гласа)
- Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back – 9 (11 гласа)
- Blade Runner – 8.8 (13 гласа)
- Children of Men – 8.8 (12 гласа)
- American Honey – 8.8 (11 гласа)
- Sex, Lies & Videotape 8.8 (11 гласа)
- Inside Llewyn Davis – 8.8 (7 гласа)
- Jagten – 8.8 (6 гласа)
- Blade Runner 2049 – 8.7 (15 гласа)
- Birdman – 8.7 (10 гласа)
- Trainspotting – 8.7 (8 гласа)
- Sicario – 8.7 (7 гласа)
- Kontroll – 8.7 (3 гласа)
- Donnie Darko – 8.6 (8 гласа)
- Star Wars: Episode IV – A New Hope – 8.4 (11 гласа)
- Captain Fantastic – 8.3 (6 гласа)
- The Lobster – 8.2 (10 гласа)
- The Dark Knight Rises – 8.2 (10 гласа)
- Batman Begins – 8.2 (9 гласа)
- Kingdom of Heaven – 8.1 (20 гласа)
- La La Land – 8.1 (16 гласа)
- Възвишение – 8.1 (14 гласа)
- Lola rennt – 8.1 (7 гласа)
- Mulholland Drive – 8.1 (7 гласа)
- Jaws – 8.1 (6 гласа)
- Youth – 8 (12 гласа)
- Split – 8 (9 гласа)
- In Bruges – 8 (9 гласа)
- Tokyo Godfathers – 8 (8 гласа)
- It Follows – 8 (4 гласа)
- Star Wars: Episode VII – The Force Awakens – 7.8 (9 гласа)
- Silence – 7.7 (7 гласа)
- 25th Hour – 7.7 (7 гласа)
- Man on Fire 7.6 (10 гласа)
- T2 Trainspotiing – 7.6 (9 гласа)
- Pierrot Le Fou – 7.6 (5 гласа)
- Broken Flowers – 7.5 (17 гласа)
- Boyhood – 7.5 (11 гласа)
- Hail, Caesar! – 7.4 (7 гласа)
- Да обичаш на инат – 7.4 (5 гласа)
- Star Wars: Episode VI – The Return of the Jedi – 7.3 (11 гласа)
- Ronin – 7.3 (11 гласа)
- Левиафан – 7.3 (10 гласа)
- Rogue One – 7.3 (9 гласа)
- Love – 7.2 (8 гласа)
- The Neon Demon – 7.2 (8 гласа)
- What We Do In The Shadows – 7.1 (13 гласа)
- The Counselor – 7.1 (9 гласа)
- Никой – 7.1 (14 гласа)
- Natural Born Killers – 7.0 (11 гласа)
- Halloween (1978) – 6.9 (10 гласа)
- Under the Skin – 6.8 (19 гласа)
- Scoop – 6.8 (12 гласа)
- Take the Money and Run – 6.8 (12 гласа)
- Our Hospitality – 6.8 (10 гласа)
- Juste la fin du monde – 6.8 (7 гласа)
- Bad Santa – 6.7 (7 гласа)
- Borat – 6.7 (6 гласа)
- One Flew Over The Cuckoo’s Nest – 6.5 (6 гласа)
- Melancholia – 6.4 (11 гласа)
- Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith – 6.3 (12 гласа)
- Дзифт – 6.3 (9 гласа)
- The Ninth Gate 6.2 (9 гласа)
- Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi – 5.9 (8 гласа)
- Стъпки в пясъка – 5.8 (8 гласа)
- Primal Fear – 5.7 (12 гласа)
- Star Wars: Episode I – The Phantom Menace – 5.6 (11 гласа)
- Продавачи – 5.6 (9 гласа)
- Star Wars: Episode II – Attack of the Clones – 5.3 (11 гласа)
- Черна котка, бял котарак – 4.7 (7 гласа)
- Passengers – 4.6 (6 гласа)
- Момчето и неговото куче – 4 (5 гласа)
- Fifty Shades Darker – 3.9 (7 гласа)
- Fifty Shades of Grey – 3.7 (9 гласа)
- Воевода – 3.1 (11 гласа)
Гости на клуба до момента са били режисьорът на независимия български филм „Никой“ Андрей Андонов, както и Виктор Божинов на „Възвишение“, а в сряда 07.02 ще се проведе среща и разговор със Стефан Командарев и Герасим Георгиев-Геро по случай филма им „Посоки“. Междувременно след всяка дискусия остава време за лично творчество:
Клубът тепърва ще се разширява, така че в случай, че сте в района, силно ви препоръчваме да наминете на някое от предстоящите събития. Повече за тях можете да научите от фейсбук страницата на клуба или от групата им. Нека силата бъде с тях!
Сега в петък ставаме на 2 години и на рожденото парти ще обявим новата класация, след което ще я пуснем и тук : ))
Който е в района в петък може да намине през Фарго: https://www.facebook.com/events/2176927812328102/
Партипартипартипарти!
Ами честито :). Тая класация много biased бе :P. Мислех да правя коментар по някои точки фор тех лулЗ, ама ще стане много дълго. Все пак ИнсЦепшън първи с 9.9 :(, стига де.