Докато се чудим кое ще излезе първо – „Kung Fu” или биографичния филм за Елвис Пресли (ако въобще…), Баз Лурман е готов с новата оригинална поредица, специално за Netflix. Проектът „The Get Down”, обявен през февруари 2015, е разработван като идея от прочутия австралиец в продължение на почти десетилетие. Негов съавтор е Шон Райън. Първият сезон се състои от 13 едночасови епизода, а продуценти са Sony Pictures Television. Поредицата се рекламира като „митична сага за това как Ню Йорк, на ръба на финансовия банкрут, ражда хип-хопа, пънка и диското”.
http://www.youtube.com/watch?v=zejyzr5vW3A
It’s all sooo 70’s! Живо, цветно, изпълнено с музика, емоции, различни страсти и… леееко дългичко… Може би сме свикнали с по-кратки рекламни форми, но 3-те минути Лурман-есенция ми идват малко по-ненужно-подробни – като за първи поглед. А то че ще има за какво да се разказва, е ясно – фокусът на филма е върху „града на градовете” на ХХ век, Ню Йорк. Той е съкрушен, изпълнен с насилие, умира. Изоставени на произвола на съдбата, една група тийнейджъри от Южен Бронкс „пазят гърбовете си” един на друг, въоръжени с вербални игрички, импровизирани (танцови?) стъпки, няколко фокуса и разноцветни спрей-флакони. Историята ги превежда къде ли не – от Бронкс към артистичната сцена на Сохо, от CBGBs до Studio 54, а после и до стъклените кули на току-що построения Световен търговски център. Едни хлапета успяват да променят града, а всъщност и света… завинаги.
Част от ролите са разпределени между дебютантите Яхия Абдул-Матийн II и Мамуду Атие, участват още Шамейк Мур („Dope”), Джъстис Смит, Херизен Гардиола, Джейдън Смит, Тремайн Браун-мл., Джими Смитс, Скайлън Брукс („Southpaw”) и Джанкарло Еспозито. Поредицата все още няма премиерна дата, но е един от множеството сериали, представяни от Netflix през 2016 – знаете, втори сезон на „Daredevil”, а също и на „Grace and Frankie”, „Fuller House”, както и едно „кралско” предложение „The Crown”, за което предстои да ви информираме. За момента не сме сигурни как точно „The Get Down” ще ни се подреди в общия „сериален” пъзел, но при положение, че носи подписа на любимеца ни Баз Лурман – ясно е, че ще се гледа (вече има Netflix на българска територия!)!
Четох за това още преди доста време, оптимист съм като цяло, но ще видим дали тия сериали за музикалния бизнес (февруари излиза Vinyl, знаем и за Empire) няма да дойдат в повече. Във всеки случай, налице е тенденция в телевизионната продукция.
То за някои неща телевизията е не само по-тенденциозният, но и чисто по-практичният начин да се разкаже дадена история. Ако имаш налице качествен криейтив, форматът не пречи, а помага.
Така е, да, аз исках да кажа, че донякъде се засичат темите (хайде, да са тематични кръгове, но все пак) на определен брой вървящи по едно и също време сериали. В смисъл, както миналата година по отношение на филмите се оказа „шпионска“, така и тази в телевизията ми се струва, че ще мине под знака на сериали, засягащи музикалния бизнес.
В индустрията се знае кой какви заглавия готви в близко бъдеще и обикновено покрай даден тренд всички продуценти започват да кръжат като лешояди… или като хиени, та затова и често имаме близки по тема/поджанр заглавия. Понякога това е полезно – конкуренцията те кара да си по-добър, от което печелят както компаниите (финансово), така и зрителите (entertainment-oво). 🙂
Като цяло „Empire“ не може да се конкурира дори и с „Дързост и красота“ по тъпотия, така че остава само „Vinyl“, а съдейки по това, което сме виждали до момента като терйлър и знаем за него, ще е жистока конкуренция.