През 80-те години на миналия век за пръв път започва да се говори за филм за Фантастична четворка. Оглавяват го Бернд Айхингер и Роджър Корман („Sharktopus”, „Dinoshark”, „Sharktopus vs Pteracuda”). Заедно започват работа по филма точно 3 дни преди правата да се върнат при Marvel (28 декември 1992 г.). След премиерата Ави Арад, дългогодишен продуцент на Marvel, купува всички копия на филма и ги унищожава, затова днес той е апокрифен. След успеха на други комиксови филми („Спайдър-Мен”, „Х-Мен”) Fox продуцират два проекта по Четворката, първият от които е сравнително успешен в боксофиса. От Fox се чувстват длъжни да правят нови филми, за да задържат правата върху героите, като в един момент са склонни дори на direct-to-DVD продължения. Отношенията между Fox и Marvel се обтягат, защото Marvel започват да продуцират сами филмите си и отказват на Fox достъп до героите си (във „Фантастичната четворка и Сребърния сърфист” например Андре Брауър е трябвало да се превъплъти не в ролята на генерал Хейгър, а на Ник Фюри). В деня, в който Disney обявяват официално, че купуват Marvel за 4 милиарда долара през 2009 г., Fox съобщават, че започват работа по нова версия на „Фантастичната четворка”, а продуцент е Акива Голдсман („Батман и Робин”). Години наред по филма реално не се работи, но е немислимо правата да се върнат при Marvel, които междувременно вече успешно са си върнали Дявола на доброто, а и вероятно биха направили от Фантастичната четворка нов огромен бокс офис успех, наред с „Пазителите на галактиката” и „Отмъстителите”.
От режисьора Джош Транк се е очаквало да има визия, когато за заема със задачата. В неговия „Хроники” от 2012 г. отчетливо се забелязва необичаен поглед върху темата за суперсилите и човешката природа; дори само заради това „Фантастичната четворка” е имал някакъв потенциал на хартия. Ако бъдем напълно откровени, „Фантастичната четворка” трудно може да бъде обект на някакъв задълбочен прочит, суперсилите на героите не са никак интригуващи, a създаването на работеща семейна динамика сред супергерои също не е лъжица за всяка уста (темата в крайна сметка е и изчерпана от Брад Бърд във „Феноменалните”). За новата си творба Транк твърди, че опитва да направи добра научна фантастика, а не добър комиксов филм, което е смело твърдение, предвид целия научния нонсенс, с който в крайна сметка залива зрителите си.
Транк се оказва напълно неконтролируем по време на снимките. Не се вясва на работа със седмици или се явява мъртво пиян, причинява щети на снимачната площадка на стойност 100 000 долара (впрочем, вината била прехвърлена от FOX върху… кучето му). Той не просто е агресивен към екипа си, но и е откровено равнодушен както към персонажите в комиксовия им облик, така и към тяхното екранно съществуване. От Доктор Дуум, абсурден, но иконичен злодей, е останал раздразнителен блогър с името Домашеф, чиято визия е на CGI-наситено плесенасяло човече със светещи зелени очи. На него се противопоставят четирима герои, които никога нямат читава интеракция помежду си. На актьорите са дадени изрични указания да не се интересуват от предходните версии на образите си, а същевременно в новия им прочит липсват авторски идеи. Изпълнителите са от съвсем различна мая сравнени един с друг и изглеждат като събрани от кол и въже. „Фантастичната четворка” е като авто-пародия, полюс на „Хроники” за всеобща изненада; чувството за хумор е обидно, визуално не се предлага нищо, филмът не разполага с никаква индивидуалност, а на моменти липсва и базова адекватност.
Техническите грешки са абсурдни. Сю Сторм (Кейт Мара) например се появява от време на време с руса перука, без това да е сюжетно засегнато или обосновано. Размерът на Нещото/Бен Грим варира от сцена в сцена. Не се разбира кое е по-зле: нивото на ефектите или на дизайна, както в случая със срасналия скафандър върху кожата на Домашеф; очите му допринасят той да напомня на менте играчка от битак.
Цветът на кожата на Джони Сторм не бива въобще да е предмет на разговор, но промяната просто не внася нищо ценно за персонажа. Без значение е и дали Бен Грим носи гащи или не, особено когато между начина, по който изглежда и звучи, има такова разминаване. От сюжетните недомислици във „Фантастичната четворка” изпитах някакъв срам, за сметка на сценаристите на филма. Така например когато Домашев не успява да се върне на Земята, заедно с останалите от екипа на научната експедиция, абсолютно никой не обръща внимание и не регистрира факта; научният гений на Рийд Ричардс в училище е игнориран, защото макар очевидно да е открил как работи телепортацията, учителят му нарича действията му „фокуси” и му обръща гръб (аз пък исках да обърна гръб на екрана).
„Фантастичната четворка” се нарежда доста под повечето лоши комиксови филми през последните години, като например друга „научна фантастика” – „Зеленият фенер”. Подобен филм наистина е рисков и би могъл да се провали финансово дори да разполагаше с някакви уникални качества. Така или иначе той съществува само заради нежеланието на Fox да предадат ключа от крепостта, която като капак е просто барака. Най-неразбираемото е за кого е предназначен филмът: той не може да задоволи вкусовете на почитателите на научна фантастика. Съвсем целенасочено избягва комиксовия си първоизточник. Прекалено елементарен за всеки над 12-годишна възраст, твърде мрачен за всеки под нея.
Евала на Начката … почувствах обидата и без да съм гледал филма.
Явно Начката е някакъв медиум от телевизия 2001 и влияе на слабите мозъци в преценките им.за филми. Почуствай се обиден чак като гледаш филма.
Тоест „силните мозъци“ смятат „Фантастичната четворка“ за еталон за кино, така ли ? 😀 Ако изгледам филма и той се окаже дори наполовина толкова обиден, колкото предвещава ревюто, то ще имам сериозен повод да се разсърдя на себе си … тъй че ще взема да пропусна 😉
Лошото е когато друг ти дава наклон на „силния мозък“ и те кара да се чувстваш обиден. Обиждат се момиченцата. Мъжете повръщат от отвращение. Еталон за кино при супер героите – успех.
Изглеждаше слабо още на ниво постери/трейлъри. А що се отнася до комиксови филми – може да се има голямо доверие на автора, който е гледал един-два филма и знае за какво става въпрос 🙂
@Иван
Всъщност лошото е когато си блъскаш главата в стената, вместо да се довериш на приятел … цялото това безмислено и излишно упражнение най-много да направи „силният ти мозък“ – гладко тъп.
Иначе пак по темата – момиченцата се цупят, мъжете се обиждат, а пък повръщат или поради махмурлук или поради фалос ситуиран дълбоко в гърлото … ти от кои си ?!? 😉
Аз съм за дийптроута и доверието в приятелите които ти го поискат. Интересно е дали първо му се доверяваш за филм или за прочистване на полипите по гърлото. Или се редуват в пожелателна последователност. Може да си направите с приятеля и други такива една „Фантастична четворка“ и после да си блъскаш главата(не се знае коя) в стената. Ако си потопиш гладкия фалос в Чернобилско езеро ще се получи една чудесна ядрена бойна глава. И хоп вече си част от филма.
хехе ама ти да не се обиди … или се нацупи 😀
и защо, мамка му, да си потапям фалоса в Чернобилското езеро, като също толкова токсична среда мога да намеря и около дванадесетопръстника ти … пак ще влезна във филм, само че ще имаме привъзходен хепиенд, а и ще имаш възможността да се пребориш за Оскар 😉
Брех ти позна имам язва на дванайсетопръстника, но поне филмите по комикси не ме обиждат. А за Оскара се надявам да е за Леонардо Ди Каприо. Ако се цупя е заради това че нямаше хепиенд след хубавия дийптроут който ти направих, а така се постарах. Ще питам приятелите ти за съвет как да не се изложа другия път. Следващия път като се обидиш от некой филм пиши в книгата за оплаквания в киното или пиши на приятел да те посъветва преди да се набуташ. И бъди все така лудичък Макси, аз поне използвам името си Максимилиане.
Ванка, съжалявам за язвата ти … пиши ми, ако мога да помогна с нещо 🙁
(ако се поразтърсиш на страниците на този сайт, ще намериш и името ми)
Яко, Максим си намери майстора. Това можеше наистина да е интересна версия на Фантастичната четворка, макар че бих се изкефил ако по-скоро направят филм за някаква странна мисия и планета. Нещо странично, без светът да е заложен на карта.
Проблемът на „Фантастичната четворка“ е, че е тъп комикс с тъпи герои, които имат предимно тъпи сили. Затова и вече трети филм все тъпи екранизации му правят.
Тогава ги пращаш на шантава планета, където губят силите си и правиш атмосферен филм с голямо пуцане накрая.
Добро ревю, нямам търпение да го гледам филма вкъщи на по ракия с приятели и да се хилим на простотиите му.
Малко критика обаче – половина ревю всъщност не е ревю, разискващо филма, а свръх-дълъг урок по история, при това грешен – стоте бона щети са нанесени на снимачната площадка, а на апартамент и не е било куче, а кучета. Абе Транк може да дава уроци как да си провалиш кариерата в десет стъпки.
Определено пропуснат шанс е филма.По-слаб е от предните 2 🙂 ,но имаше потенциал да е по-добър от този му вид 🙂 И бюджета май не му е стигнал.
В последните три епизода на Fatman-on-Batman подкаста на Кевин Смит гост е Джош Транк и на дълго и широко се говори с него. Ще се окаже, че епизодите от подкаста са по-интересни от филма
@Иване Какво те впечатли във филма?
Впечатли ме обидата от филма без дори да е гледан. Аз лично не съм ходил да го гледам и съм доста склонен да вярвам на автора на ревюто че филма е скапан. Но да плюя филм който още не съм гледал и да се почувствам обиден от него – надали. Все едно един приятел ми каза че тя е грозна и аз вече почувствах погнусата си към нея. Филма не бих отишъл да го гледам най-вече за това че в Бургас си имаме само Cinema City, а там звука е по-зле и от вкъщи. Обяснението е че на хората им бил много силен звука, като им е силен да гледат нямо кино. Завиждам на пичовете от София заради Dolby Atmos залите, само два пъти успях да отида и звуковото преживяване мачка. Филм без брутален саунд си е живо мъчение. Онази тъпня Умирай Трудно 5 я гледахме в 4:3 формат.даже. Беше доста ретро излъчване на диво прост филм. Да живее Cinema City.
Аз вече се притеснявам за “Апокалипсис“ , понеже сценаристът е същият, но пък последният “X-Мен“ ми хареса и сега имам колебания 🙂
@ Иван
Не знам защо е нужно да правя дисекция на първия си коментар, но ми се струва, че заради язвата си загубил способността да разсъждаваш логично.
Ако бях написал „почувствах ОБИДА и без да съм гледал филма“ щеше да е ясно, че говоря за себе си. И понеже познавам лично Начев и знам какъв комиксов гийк е, в случая съм написал „почувствах обидаТА и без да съм гледал филма“, което според мен ясно навежда на мисълтта, че говоря за обидата на автора на ревюто. Ако знаех, че Ванката от Бургас ще се почувства засегнат, ще се фрустрира и ще възпали язвата си, може би щях да напиша коментара си по не чак толкова двусмислен начин и да спестя тая малоумна канонада от дебилни коментари 😀
Аз не съм то гледал, но ще го запомня с впечатляващите думи, които прочетох в Дневник:
„Филмът не само удря дъното, той копае по-дълбоко, завлича публиката в една черна дупка от бездушнo , причиняващo кома, отегчение.“ – от някой си Питър Траверс.
Малее, в IMDB е с оценка 4.1, и то още в началото.. 😀
Направо не е истина, неможе да бъде.. ахаххахах
@Явор Чомонев
След като Дисни му биха шута, аз се зачудих, „баси, що така, не е редно така да се отнасят към човек посветил се на идеята“, ама явно пича наистина не е у ред. Тези дни бил туитнал нещо от сорта „Моята версия на филма щеше да обере всички положителни мнения, ама не ми бе позволено“. Явно пича си има качества, ама големия бюджет и отговорности не му понасят.
Съгласен съм с Узомаки, че и сорса е тъп, но пък и зора само и само да не върнем правата на марвел, изнасилват проекта, Така и Сони преебаха Гоуст райдъра
@hristian
това не го знаех, мен там визиата на Апокалипс ме притеснява, ама що се касае до екс мените имам вяра на Сингър. Важното е, че май избегнахме кросоувъра им с 4орката
@ Riddick
И мен Апокалипс ме притеснява, много са го осрали, но се надявам да го пооправят с ефектите и да бъде малко по-огромен, но това най-вероятно му е първоначалната форма . Кросоувърът вече е една минала идея 😀 , въпреки всичко и аз имам вяра на Сингър, все пак това е най-очакваният ми филм за идната година 🙂
http://www.indiewire.com/article/watch-tbt-trailer-for-roger-cormans-original-fantastic-four-shows-how-history-was-doomed-to-repeat-itself-20150813
кой по дявола е финансирал този филм ?
150 млн$ за какво? Този филм жанрово, смело се нареди до Електра и Жената котка.
Не издържах, поддадох се на ината си и отидох да го гледам. Въпреки що-горе приличното начало и зверски занижените ми очаквания филма пак ме разочарова. И това с условието, че предните два FF филма ми допадаха – бяха далеч от X-Men 1 и 2, но бяха приятни. А това… нещо което гледах оня ден беше някаква абсолютна полюция. Нито монтажа му монтаж, нито историята му история, всички бяха по-фалшиви от пишман актьори в модерен БГ сериал и като цяла някаква абсолютна безмислица. А бутафорния Doom просто няма да го коментирам… То ясно, че Транк искал видиш ли, сериозен и мрачен прочит на FF дружинката, ама е километри от това, което постигна Снайдър с Watchmen, Man of Steel и почти сигурно ще направи и с BvS. Айде да си знаем лимитите, а ?
един от компанията заспа…..на DOLBY ATMOS, и пак заспа
Доста тъп филм. Чак сега го гледах.