Пълният списък с победителите тук.

На кратка церемония в Academy’s Samuel Goldwyn Theater в Бевърли Хилс, Дж. Дж. Ейбрамс, Алфонсо Куарон, Крис Пайн и президентът на Американската академия за киноизкуство и наука обявиха номинациите за 78-те награди „Оскар”.

Като всички останали хора на планетата, и ние имаме свое собствено мнение за това кой е най-добрият филм на годината и кой заслужава „Оскар” или не и – каква изненада – смятаме, че то е доста по-меродавно от това на „изветрелите старци” от Академията.

В този ред на мисли, и тази година имаме няколко разочарования. Първо, от липсата нa „Foxcatcher” сред най-добрите филми (добре, че поне има за режисура), второ, от липсата на страхотния „LEGO: Филмът” сред номинираните анимационни филми, и трето, от липсата на Джейк Джиленхол сред избраниците за най-добра мъжка роля. Момчето направи феноменално изпълнение в „Лешояда” и направо е престъпление, че не беше оценен от Академията. Убедени сме, че Брадли Купър не се справя по-добре от него. Явно Джиленхол ще е новият Дикаприо – него поне го номинират чат-пат от кумова срама.

Имаме и още недоволства, но тях ще ги оставим за по-натам – не ни се иска само да мрънкаме. Затова, ето и няколко неща, които ни зарадваха: номинациите на Пол Томас Андерсън за сценарий, на Розамунд Пайк за най-добра женска роля и на Стив Карел за главна мъжка роля, както и отсъствието на Дженифър Анистън. Малко ненужна злоба тук, но щеше да е срамота която и да е от оценените актриси да беше пренебрегната за нейна сметка.

Ето пълния списък с номинираните:

Best Motion Picture of the Year
American Sniper (2014)
Birdman (2014)
Boyhood (2014)
The Imitation Game (2014)
The Grand Budapest Hotel (2014)
Selma (2014)
The Theory of Everything (2014)
Whiplash (2014)

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Michael Keaton for Birdman (2014)
Benedict Cumberbatch for The Imitation Game (2014)
Eddie Redmayne for The Theory of Everything (2014)
Bradley Cooper for American Sniper (2014)
Steve Carell for Foxcatcher (2014)

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Felicity Jones for The Theory of Everything (2014)
Rosamund Pike for Gone Girl (2014)
Julianne Moore for Still Alice (2014)
Reese Witherspoon for Wild (2014)
Marion Cotillard for Deux jours, une nuit (2014)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Nominees:Edward Norton for Birdman (2014)
Ethan Hawke for Boyhood (2014)
Mark Ruffalo for Foxcatcher (2014)
J.K. Simmons for Whiplash (2014)
Robert Duvall for The Judge (2014)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
Patricia Arquette for Boyhood (2014)
Laura Dern for Wild (2014)
Keira Knightley for The Imitation Game (2014)
Emma Stone for Birdman (2014)
Meryl Streep for Into the Woods (2014)

Best Achievement in Directing
Richard Linklater for Boyhood (2014)
Alejandro González Iñárritu for Birdman (2014)
Bennett Miller for Foxcatcher (2014)
Wes Anderson for The Grand Budapest Hotel (2014)
Morten Tyldum for The Imitation Game (2014)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Boyhood (2014): Richard Linklater
Birdman (2014): Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris,Armando Bo
Foxcatcher (2014): E. Max Frye, Dan Futterman
The Grand Budapest Hotel (2014): Wes Anderson, Hugo Guinness
Nightcrawler (2014): Dan Gilroy

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published
American Sniper (2014): Jason Hall, Chris Kyle, Scott McEwen, James Defelice
Inherent Vice (2014): Paul Thomas Anderson
The Imitation Game (2014): Graham Moore
The Theory of Everything (2014): Anthony McCarten
Whiplash (2014): Damien Chazelle

Best Animated Feature Film of the Year
The Boxtrolls (2014)
Big Hero 6 (2014)
How to Train Your Dragon 2 (2014)
Song of the Sea (2014)
Kaguyahime no monogatari (2013)

Best Foreign Language Film of the Year
Mandariinid (2013): Zaza Urushadze
Ida (2013): Pawel Pawlikowski
Leviafan (2014): Andrey Zvyagintsev
Relatos salvajes (2014): Damián Szifrón
Timbuktu (2014): Abderrahmane Sissako

Best Achievement in Cinematography
Birdman (2014): Emmanuel Lubezki
The Grand Budapest Hotel (2014): Robert D. Yeoman
Mr. Turner (2014): Dick Pope
Unbroken (2014): Roger Deakins
Ida (2013): Lukasz Zal, Ryszard Lenczewski

Best Achievement in Editing
Boyhood (2014): Sandra Adair
The Imitation Game (2014): William Goldenberg
The Grand Budapest Hotel (2014): Barney Pilling
Whiplash (2014): Tom Cross
American Sniper (2014)

Best Achievement in Production Design
The Grand Budapest Hotel (2014)
Interstellar (2014)
Into the Woods (2014)
Into the Woods (2014)
Mr. Turner (2014)

Best Achievement in Costume Design
The Grand Budapest Hotel (2014): Milena Canonero
Inherent Vice (2014): Mark Bridges
Into the Woods (2014): Colleen Atwood
Maleficent (2014): Anna B. Sheppard
Mr. Turner (2014): Jacqueline Durran

Best Achievement in Makeup and Hairstyling
Foxcatcher (2014)
The Grand Budapest Hotel (2014)
Guardians of the Galaxy (2014)

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
The Imitation Game (2014): Alexandre Desplat
The Grand Budapest Hotel (2014): Alexandre Desplat
Interstellar (2014): Hans Zimmer
The Theory of Everything (2014): Jóhann Jóhannsson
Mr. Turner (2014): Gary Yershon

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song
Selma (2014): Common, John Legend(Glory)
Begin Again (2013): Gregg Alexander, Danielle Brisebois(Lost Stars)
The Lego Movie (2014): Jo Li, Andy Samberg, Jorma Taccone, Akiva Schaffer(Everything is Awesome)
Beyond the Lights (2014): Diane Warren(Grateful)

Best Achievement in Sound Mixing
American Sniper (2014)
Birdman (2014)
Interstellar (2014)
Unbroken (2014)
Whiplash (2014)

Best Achievement in Sound Editing
American Sniper (2014)
Birdman (2014)
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Interstellar (2014)
Unbroken (2014)

Best Achievement in Visual Effects
Captain America: The Winter Soldier (2014)
Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Guardians of the Galaxy (2014)
Interstellar (2014)
X-Men: Days of Future Past (2014)

Best Documentary, Feature
Citizenfour (2014)
Finding Vivian Maier (2013)
Last Days in Vietnam (2014)
The Salt of the Earth (2014)
Virunga (2014)

Best Documentary, Short Subject
Crisis Hotline: Veterans Press 1 (2013): Ellen Goosenberg Kent, Dana Perry
Joanna (2013): Aneta Kopacz
Nasza klatwa (2013): Tomasz Sliwinski, Maciej Slesicki
La parka (2013): Gabriel Serra
White Earth (2014): Christian Jensen

Best Short Film, Animated
The Bigger Picture (2014): Daisy Jacobs
The Dam Keeper (2014): Robert Kondo
Feast (2014/I): Patrick Osborne
Me and My Moulton (2014): Torill Kove
A Single Life (2014): Joris Oprins

Best Short Film, Live Action
Aya (2012): Oded Binnun, Mihal Brezis
Boogaloo and Graham (2014): Michael Lennox, Ronan Blaney
La lampe au beurre de yak (2013): Wei Hu, Julien Féret
Parvaneh (2012): Talkhon Hamzavi, Stefan Eichenberger
The Phone Call (2013): Mat Kirkby, James Lucas

Церемония по връчването на 87-те награди на Американската киноакадемия ще се проведе на 22 февруари 2015 в Dolby Theatre в Лос Анджелис и ще се води от Нийл Патрик Харис.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

40 Comments

  1. Jake Gyllenhaal заслужаваше поне номинация за Nightcrawler, не мога да кажа че останах очарован от филма, но ролята му беше страхотна

  2. Може би трябва да гледаш Кейк преди да правиш „ненужни и злобни“ констатации. Човек вижда толкова, колкото знае…

  3. Да, Кейк е много добър, не очаквах да ми хареса и честно казано нямаше да се разочаровам, ако бяха номинирали Анистън. А относно Бойхууд, не ми е ясно защо го превъзнасят толкова.

  4. Не смятам, че Патриша Аркет или Итън Хоук показват кой знае какви умения в този филм. Жалко за Джейк, той си е класа.

  5. Анистън заслужава потупване по рамото за опита. Сега вече може да се връща към това което умее най-добре: да бъде лоша актриса. 🙂 🙂

    Не съм го гледал „Бойхуд“, но тази работа с 12-те години, ми се струва „биг дийл“ само за актьорите – бая ще да е трудно да запазиш образа кохерентен.

  6. Джуджетата и орките ще си тръгнат с празни ръце тази година… 🙂

  7. Birdman 9
    The Grand Budapest Hotel 9
    The Imitation Game 8
    American Sniper 6
    Boyhood 6
    The Theory of Everything 5
    Whiplash 5
    Foxcatcher 5
    Interstellar 5
    Mr. Turner 4
    Unbroken 3
    Into the Woods 3
    Selma 2
    Guardians of the Galaxy 2
    Ida 2
    Wild (2014) 2
    Inherent Vice 2

  8. Дженифър Анистън направи с „Кейк“ това, което Моник направи с „Прешъс“ – излезе от амплоато на комедийната актриса, която всички ние НЕ харесваме и доказа, че когато сюжетът го налага – тя може да играе. Който не е гледал „Кейк“ не знае, колко трудна е ролята, която й е поверена. Това е много сложен образ, който е невъзможно да бъде пресъздаден от актриса, която не може да играе. Това, че я заместиха с Марион Котиар, доказва само добре познатия факт, че Академията си има фаворити, които толерира и такива, които колкото и добре да играят, ще видят награда само през крив макарон.

  9. Относно Бойхууд само това с 12-те години е биг дийл и наистина интересно, но от там нататък историята за мене не беше нищо интригуващо.

  10. Коя, по дяволите, е Моник… и какъв е тоя шит „Прешъс“?

    PS „Вoyhood“ е супер.

  11. @Stanko
    Заслужено! 🙂

    @pavel717
    Не е случайно. 🙂

    @Zhivko Petrov
    Дано тази роля на Анистън не се окаже „one hitt wonder“ като при Моник.

    @Мариола
    На мен ми е интересно само от към актьорски подход и риска с момченцето. За историята не мога да кажа нищо, щото не съм го гледал.

  12. Узумаки ти си скапан префърцунен боклук.Моник е страхотна актриса,на която за съжаление поради холивудските расизъм и предразсъдъци не и дават достатъчно добри роли.Прешъс пък е 100 пъти по хубав филм от всички номинирани тази година .Номинациите -шит след шит и най големият шит скапаният Гранд Хотел Будапеща-само аз ли не снобея и не твърдя,че този боклук върху лента бил хубав филм..Хаха,колкото и известни актьори да набутат в тази глупост -филма ще си остане пълна прилика на съветско комунистическо клише-бързо забравимо и тотално негледаемо.За съжаление напоследък Холивуд награждават само очевадни лайна-като 12 години робство-това филм ли беше и кой го помни?

  13. Аз съм леко изненадан, че Birdman не е номиниран за монтаж. Да направиш филм да изглежда все едно е сниман в един кадър – не е от най-лесните задачи. Що се отнася до т. нар ключови категории – към момента според мен победителите ще са (и тук казвам не кои ми се иска, а кои смятам, че ще са) – Boyhood за най-добър филм, Майкъл Кийтън за най-добър актьор, Джулиан Мур за най-добра актриса, Дж. К. Симънс за най-добър поддържащ актьор, Патриша Аркет за най-добра поддържаща актриса, Ричард Линклейтър за най-добър режисьор, Birdman – оригинален сценарий, Imitation Game – адаптиран сценарий.

  14. @Papa Joe проблемът с Моник не е холивудския расизъм или предразсъдъците, а поведението й като цяло. Алчността и високомерието съсипаха кариерата й. Това че се скара с Опра също помогна.

  15. Чак сега видях, че Gone Girl не е номиниран за адаптиран сценарий… Без коментар. Тоя „Американски снайпер“ трябва да е егати филмът, че да го хвалят толкова тия оскари.

  16. Едни от най-сбърканите номинации и отсега мирише на едни от най-лесни предвидимите награди евър.

    Доста разочароващо дори за вече твърде плитките критерии на Академията.

  17. TTT, ако беше „… снайпер“ от друга държава тоя филм нищо нямаше да получи без да съм го гледал съм сигурен.
    п.с. Много харесвам Брадли Купър

  18. И аз го харесвам Брадли Купър (в „Американска схема“ особено ме изкефи), а и филмът може би ще ми хареса (е, не вярвам чак толкова, колкото го изкарват тия номинации). Но както и да е – това са само награди, тоест много повече политика и лобистки игрички, отколкото оценка на реални художествени постижения. Всички награди са така. И според мен няма смисъл от кавги и обиди, пък и крайно негативни квалификации относно тези по същество добре направени филми. Всеки има своя вкус за кино, но той не бива да му пречи да вижда и признава обективните достойнства на филми, които не съвпадат с него (вкуса 🙂 ).

  19. И нещо, което ми хрумна, като си прочетох коментара – а бе, тоя Брадли Купър все в „американски“ неща се снима 🙂

  20. Да Узумаки хомо съм тоест човек, а ти какъв си -мутирал от пестициди инсект най вероятно…мерси на Живко за инфото..ми всеки си сърба това що е надробил…любопитно е защо Не казвай сбогом няма номинация за най добър филм..Розамунд Пайк обаче играе роля,която всяка жена би изиграла-абсолютна психопатка….по добре да си си хомо в такъв случай..хо хо .Фокскачър е доста слаб филм ,въпреки доброто изпълнение на Карел..и пак холивудците се плашат от хомота..никъде във филма не е намекнато, че Дюпон е изкрейзило без секс хомо(той може да си плати ..и опа си е плащал) и филма в последната си част е направо необясним..прескачаме 6 години и какво..нищо.Няма го и Валентин Йорданов,на когото Дюпон май е завещал 80 процента от имуществото си…Руфало е по добър в Нормално сърце,в тая дрисня се появява в 4 сцени ..май

  21. Разочаровам съм, че Джейк Джиленхол го няма. Изненада за мен е присъствието на Брадли Купър. Лешояда спокойно можеше да получи номинация за най-добър филм, както и Foxcacher. Предполагам, че Boyhood, или Birdman ще спечелят. Надявам се да не изберат Американски снайпер. За най-добър актьор всичко изглежда ясно – Майкъл Кийтън, за актриса предполагам Джулиан Мур. За поддържащ актьор Нортън, или Симънс. За поддържаща актриса ми изглежда най-трудно да кажа, всяка може да спечели. Режисьор – Richard Linklater, или Алехандро Гонзалес.

  22. Все още съм нямал шанса да гледам Бърдман, но толкова ли е добър Кийтън там, че всички смятат, че ще вземе Оскара вместо Eddie Redmayne, при положение, че знаем любовта на Академията към такива превъплъщения?

  23. В Birdman целият актьорски състав е на много, много високо ниво. Умът ми не побира колко труд са положили (а и колко талант се иска), за да се получи това, което е възнамерявал режисьорът. Но да – факт е, че Редмейн може да вземе оскара. И тази категория е една от най-интересните, определено има интрига. Към момента ми се струва, че Кийтън води с много малко, но най-вярна индикация какво ще се случи на оскарите би трябвало да получим от т. нар. SAG Awards – http://www.sagawards.org/awards/nominees-and-recipients/21st-annual-screen-actors-guild-awards

  24. Кийтън заслужава Оскар, но малко взе да ми писва тая тенденция, която наблюдавам. Актьори, които с години не са играли нещо добро на дърта възраст напипват нишата, която би им донесла номинация и в комбинация с преебания досега си актьорски потенциал се изсилват заради едната награда. Всичко мяза на доста сбъркано с минаващите си години – за мен Кийтън ще остане винаги истинския Батман, но пък Бейл е Големия – безспорно. Карел, да речем, показва умопомрачително добра игра – което не е изненада за никого, интересуващ се от кино. И пак – ролите са сбъркани, някакси мирише на „написана за Оскар“ игра. Розамунде играе както би играла всяка жена? Донякъде съм съгласен, има доста истина. Но много от номинациите са точно това – роли, филми, които са за Оскар заради самата концепция. Не заради играта, не зради филма, не – за ради сценария. Объркано ми се струва, най-вече защото и мен обърква.

    Гледах всички филми, лично за мен Оскарите, следвайки логиката, с която си втълпявам, че съм израстнал, в най-големите категории – трябва да са:

    Анди Съркис
    Дженифър Анистън или Рийз Уидърспуун

    Робърт Дювал
    Ема Стоун

    Интерстелар или Gone Girl

    и режисьор:

    Финчър или Иняриту.

    Може да ви се сторят тъпички някои предложения, здраве да е. На мен няй-голям кеф през годинита, ходейки на кино, тия горните ми докараха.

  25. Интерстелар или Gone Girl“ Това е обида за всеки с поне капчица ум в главата.

  26. Interstellar и Gone Girl са много добри филми, включително лично за мен са по-добри от някои от номинираните тук. Но както Кубрик и Хичкок (които според мен са режисьорите, от които съответно Нолан и Финчър са най-вдъхновени в случая) никога не са получили полагащото им се признание, така и техните последователи засега не могат да се надяват на режисьорски оскар или оскар за най-добър филм. Просто с Академията имат различни разбирания 🙂

  27. Gone Girl е голям филм! Единствената причина, поради която не е номиниран за филм и режисура, е защото е жанров и „дарк“, а академията не уважава подобни неща (поне в повечето случаи).

  28. Gone Girl е филм, в който „няма празно“ , всеки кадър крещи „Кино“. не разбирам как може да обичаш киното и да не го харесаш…

  29. Абсолютно съгласен. Gone Girl е „кино“ отвсякъде, а Интерстелар е от филмите, които – подобно на тези за Инди – ме карат да ги обичам forever. Жалко е, че страхотното забавление и жанровото майсторство не се оценяват от академията за сметка на клишарията около робство/сегрегация/феминизъм/хомосексуализъм/ментални отклонения и пр.

    Снощи гледах филма за Хокинг. Не смятам, че The Imitation Game заслужава Оскар и блести с нещо уникално за биографичен филм, но честно казано дори той заслужава повече от The Theory of Eeverything. Две по-слаби версии на „Красив ум“, не добре разказани, не напълно реализирани и вече доста гледани.

    А Финчър прави едно чудо, което, цитирам Сланислав – крещи „Кино“.

    Еми… дееба 🙂

  30. Много интересно развитие на състезанието за филмовите награди – Birdman победи Boyhood на наградите на продуцентската гилдия (последните седем пъти който вземе това отличие, печели и „Оскар“ за най-добър филм). Освен това Birdman взе и наградата за най-добър актьорски ансамбъл от Screen Actors Guild. Но пък Майкъл Кийтън не взе наградата за най-добър актьор – Еди Редмейн излиза пред него в надпреварата за „Оскар“. Останалите актьорски категории изглеждат заковани – победители Джулиан Мур, Дж. К. Симънс и Патриша Аркет.

  31. Аз все още не съм гледал „Бойхуд“ и не мога да взимам страна.
    Но така ще има напрежение за това, кой ще спечели. 🙂

  32. след като гледах филма с Марион Котиар, която безумно харесва, съм в шок, че е номинирана за Оскар. Имайки предвид възможностите й, тук е супер зле, ма той и филма не е кой знае какво. И аз мога да обикалям без грим и несресана и да обяснявам едно и също на 10 човека. Сори, не съм съгласна с номинацията й.

  33. Пфф оскарите за пореден път доказаха колко „празни“ награди са. Моите уважения към всички киномани и критици,но половината филмите, за най-добър филм, са въздух под налягане. Кога киното стана това? Къде е номинацията на Gone Girl , който те държи през цялото време, или Интерстелар който е емоционално провокиращ. Само Birdman остава да гледам. Клишета и комплекси. Това са наградите „Оскар“. Винаги е било така.

  34. Иняриту спечелил наградата на режисьорската гилдия, а 59 от 66 спечелили после печелят и режисьорския „Оскар“ 🙂 Тази година състезанието определено е много шантаво 🙂

    Тhe victory means that Inarritu’s daring black comedy has now won the top award from three of the four major Hollywood guilds, with the Writers Guild of America Awards coming next Saturday.
    The last film to win PGA, DGA and SAG Ensemble and not win the top Oscar was 1995’s “Apollo 13,” which lost to “Braveheart” after nearly sweeping the guild awards.

    Още повече информация – тук: http://www.thewrap.com/alejandro-inarritu-wins-directors-guild-award-for-birdman/

  35. И гилдията на сценаристите се произнесе 🙂 Там са и малко по-особени формалните критерии да те допуснат до номинации, поради което Birdman изобщо не беше номиниран. Но Boyhood пак не успя да спечели, за сметка на The Grand Budapest Hotel. За адаптиран сценарий спечели The Imitation Game, явно фаворитът и за „Оскар“ в тази категория.

    Накратко, Boyhood за пореден път с празни ръце, та интригата е голяма – дали Академията ще вземе решение в противоречие с избора на гилдиите или пък не 🙂