За трета поредна седмица приходите на филмите от Топ 10 са по-големи от миналогодишните. Пет нови предложения опитаха да свалят Лиъм Нийсън от първото място, но нито едно от тях не сполучи. Така, за първи път в кариерата си, Нийсън се озовава начело в два поредни уикенда.
За втората си седмица, типично за екшън продължение, „Твърде лично 2” губи 54,6% от приходите си и според предварителните резултати финишира с 22,5 млн. За десет дни филмът е регистрирал 86,7 млн., което все още го поставя далеч пред предшественика му, който за същия период разполагаше с 53,6 млн., но пък той загуби едва 17% от приходите си спрямо първия уикенд и имаше доста дълъг боксофис живот и вероятността финалните му приходи да са по-големи е съвсем реална.
По света обаче положението е друго. До момента световните приходи на „Твърде лично 2” възлизат на 219,6 млн., което през следващите няколко дни ще го постави преди първа част, която завърши разпространението си с 226,8 млн.
Втори с 20,1 милиона дебютира третият режисьорски филм на Бен Афлек „Argo”. Това е леко отстъпление от предишния му старт с „Градът” (23,8 млн.), но пък е повече от повечето филми за Близкия изток от последните няколко години, като „Кралството” (17,1 млн.), „Зелената зона” (14,3 млн.) и „Мрежа от лъжи” (12,9 млн.). Впечатляващите 74% от публиката на „Argo” е била над 35 години и предвид отличните оценки, които са му дали, очакванията са филмът да има дълъг боксофис живот.
Третото място е за най-новото хорър предложение „Sinister”, което стартира с приличните 18,2 млн. Разбира се, това е далеч от постиженията на октомврийски хитове като тези от серията „Paranormal Activity”, но пък е повече от скорошни хорър дебюти като „Обсебване” (17,7 млн.) и „House at the End of the Street” (12,3 млн.). Филмът получи добри отзиви от критиката, но лоши оценки от публиката и очакванията за финалните му приходи не са големи.
Четвърти се класира „Хотел Трансилвания”, който приключва третия си уикенд със 17,3 млн. За 17 дни филмът разполага със 102,1 млн. и уверено върви към приходи от 150 млн., което ще го направи най-касовия филм на „Sony Pictures Animation”, изпреварвайки „Смърфовете” (142,6 млн.). Освен това „Хотел Трансилвания” стана 13-тият стомилионник на Адам Сандлър за последните 14 години.
Приятелчето на Сандлър Кевин Джеймс и неговият „Here Comes the Boom” закръглят Топ 5 с приходи от 12 млн. Това е най-ниският дебют за Джеймс за всички времена заедно с „Опашати сватовници” (20 млн.) и трагедията на Рон Хауърд „Да кажа или да не кажа?”(17,8 млн.). Критиката оплю филма, но публиката го харесва, така че на този етап все още не можем да го отпишем.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 119,2 милиона, което е с 66% повече от миналата година, когато „Жива стомана” остана на първото място с 16,3 млн. и с 2% повече от 2010 г., когато „Jackass 3D” остана начело на класацията с 50,4 млн.
Топ 10 според официални резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Taken 2 | 2 | $22,500,000 | -54.6% | $86,759,000 |
2 | Argo | 1 | 20,120,000 | – | 20,120,000 |
3 | Sinister | 1 | 18,250,000 | – | 18,250,000 |
4 | Hotel Transylvania | 3 | 17,300,000 | -36.1% | 102,193,000 |
5 | Here Comes the Boom | 1 | 12,000,000 | – | 12,000,000 |
6 | Pitch Perfect | 3 | 9,336,000 | -37.1% | 36,085,000 |
7 | Frankenweenie | 2 | 7,014,000 | -38.5% | 22,035,000 |
8 | Looper | 3 | 6,300,000 | -48.0% | 51,442,000 |
9 | Seven Psychopaths | 1 | 4,275,000 | – | 4,275,000 |
10 | The Perks of Being a Wallflower | 4 | 2,166,000 | 38.3% | 6,151,000 |