Ще започна направо – разочарован съм. Не много, защото филмът притежава известни кинематографични (а и някои повествователни) качества и като цяло представлява един добър завършек на трилогията, с която Кристофър Нолан завинаги промени облика на модерния комиксов филм. Но все пак разочарован, защото прекалено много елементи в него не ми допадат (особено развръзката и финалът) и просто е невъзможно да ги пренебрегна.
Разбира се, възможно е, точно както се случи с „Черният рицар” (който първоначално харесвах по-малко от „Батман в началото”, а сега най-много от всички), с времето тези елементи да започнат да ме дразнят все по-малко и по-малко и в крайна сметка да оценя „Възраждане” по-високо отколкото в момента, но това „ревю” важи за „точно тук и сега”, а и по никакъв начин не искам да се извинявам за това, че доста неща във филма не ми харесват и не работят – да не кажа, че са глупави.
Не ми харесва главната заплаха и политизирането на цялата сюжетна идея. Разбирам желанието на Нолан да направи филм, който да носи отгласи от действителността, в която живеем – терористичната атака върху борсата и стадиона, термоядрената бомба (която дори си има брояч), погазването на конституционните права, измисления съд, воден от Плашилото (или по скоро от д-р Крейн – лично за мен ужасен „misuse” на образа) и армейската обсада на града – но начинът, по който са представени тези идеи, е елементарен, деривативен, на моменти (особено във втората част на филма) скучен и доста напомня на глупотевината „Блокада”.
Друг минус са по-конкретни моменти като затварянето на цялата полиция на Готам в каналите(?!), ненужното и необяснимо двойно акцентиране върху темата (веднъж в началото и веднъж към края) с моралното и физическо пречупване на Батман и последвалото му завръщане – разбирам и ми допада връзката (и визуалната също) със „Защо падаме? – За да се изправим отново” от първия филм, но наистина не виждам логиката в подобно повторение. Освен това изглежда, че счупен гръбнак не е някаква тежка травма, лекува се само с наместване на прешлени и скоци от десетки метри височина с въже не оказват сериозно влияние. Бат-хомеопатия? – при здрав човек скокът ще причини счупване на врата, но при Батман това помага на лечението.
Най-големият недостатък обаче е един финален „изненадващ” обрат, който, освен че в известна степен е очевиден (за повечето хора само едно име е разстоянието до пълната степен), но и напълно демитологизира, кастрира и понижава образа на Бейн, като го превръща просто в мускулна маса за поръчки, пък макар и не съвсем лишена от разум. А това е жалко, защото, сам по себе си, Бейн е доста добър и интересен образ с повече от любопитна история. Този обрат би бил много-по интересен, ако беше направен по-рано или пък имаше възможност за продължение в някой следващ филм, който да доразвие злодейската линия и очертаващия се интересен сблъсък между два образа, споделящи колкото разлики, толкова и прилики помежду си.
„Черешката на тортата” е самият финал, който ми е истински трън в очите. И, не, нямам предвид разкритието на истинското име на героя на Джоузеф Гордън-Левит, който между другото е интересен и определено е едно от работещите неща във филма – това е поклон към феновете и лично аз смятам, че няма нищо общо с образа, който всички познаваме, а е логичното продължение на идеята за „Батман като символ” и доказателство за това е поправеният от него Бат-сигнал. Това, което имам предвид, е един конкретен кадър, свързан със съдбата на Брус Уейн, кадър, който спокойно можеше да го няма и да останем с отворен, но все пак ясен финал, защото ни бяха дадени предостатъчно улики.
Най-лошото в цялата работа е, че както казах в началото, „Черният рицар: Възраждане” има качества и определено не заслужава да бъде зачеркнат и поруган тотално. Въпреки недостатъците си, той работи като част от по-голямата картинка. С тематичното (и визуално) свързване с „Батман в началото”, историята прави пълен кръг и наистина има усещане за някаква удовлетворителна завършеност, особено в арката на Брус Уейн/Батман, който честно казано е един от най-добрите, пълнокръвни и психологически богати образи, поне що се касае комиксовите филми, за които лично аз се сещам. И освен това продължава да разглежда философски теми, над които си заслужава да се замисли човек.
Филмът работи и чисто като спектакъл – мащабите и техническото и артистично изпълнение на екшън епизодите са наистина впечатляващи. Нолан взима най-доброто от първите два филма и го представя по начин, който няма аналог в модерните комиксови филми. Разбира се, има един-два по-тромави момента – като изключим развръзката от първата им среща, лично аз не съм доволен от индивидуалните сблъсъци между Батман и Бейн и съм леко разочарован от гласа на Бейн или по-точно от начина, по който звучи. Ако беше на същото ниво като всичко останало, както е Дарт Вейдър например, а не кънтеше толкова силно, нещата щяха да са далеч по-добре, но това са бели кахъри.
Изпълненията на актьорите също са на висота и дори ми се струва, че са най-добрите от трите филма, поне що се касае до Крисчън Бейл и Майкъл Кейн – една конкретна сцена между тях е просто сърцераздирателна. Том Харди като Бейн е обречен да бъде пренебрегван заради сравненията, които ще се правят с Хийт Леджър, но той се справя повече от отлично, имайки предвид, че играе само с (окепазен) глас и очи. Гордън-Левит е силен като Блейк, както и Гари Олдман, но този път образът на Гордън е малко по-инертен. Същото се отнася и за Морган Фрийман. Общо взето, само Марион Котиар издиша, но пък това може да си е моя проекция, заради разочарованието ми от образа й.
Умишлено не споменах никъде Ан Хатауей. Честно казано, не съм сигурен какво точно мисля за нея и за образа ѝ на Жената-котка. Тя е от изключителна важност за сюжета и отношенията ѝ с Брус Уейн – и съответно с Батман – са доста интересни, но като че ли и при нея се промъкват един-два инертни момента. Освен това не съм доволен от финалната ѝ поява, която е очаквана, но все пак е в стил „deus ex machina”. Все пак след повечко размисъл, смятам, че включването ѝ във филма е успешно.
Накрая, още веднъж искам да изразя разочарованието си от няколко глупави елемента, без които „Черният рицар: Възраждане” щеше да бъде паметен филм – наистина мрачен и безкомпромисен – дори и със сюжетните и повествователните си проблеми. Не ми се иска обаче изцяло да се подвеждате от негативните ми забележки към него, защото в сравнение с други комиксови филми, той е доста „напред с материала” и предлага забавление, което не се вижда всеки ден по екраните. Струва ми се, че е достоен завършек на трилогията, макар и да не е завършекът, който ми се искаше.
Хехе, нали ви казах, че ще е зле!
Дринов не каза , че е зле , wtf
ооо абе имаше си наистина проблемите, но защо трябваше да прецакват така образа на Бейн??? Имаха шанса да създадат злодей, който по нищо да не отстъпва на предишния. Това ми развали целия кеф от филма!
Добре, че си оцветил спойлерите в червено, за да мога да ги скипна по-лесно 😀
Иначе въпреки критиките, все още съм любопитен да го гледам, най-малкото защото цялостната грандиозност на Нолъновите Батмани е впечатляваща, фен съм си на noir филмите по комикси, а и не всеки ден виждаме Кейн, Фрийман и Бейл на едно място.
А като го гледам, чак тогава ще мина по-обстойно червените буквички 😀
In Drinov we trust! 😀
Аз ще го гледам довечера и официално почвам да се притеснявам от разочарование…
Мдаа, Кристофър Нолан отдавна страда от тежкия синдром „яко глупави елемента, без които „………………..” щеше да бъде паметен филм“. До скоро тия елементита бяха изключително поносими, но след като изригна в Инсептион се разбра, че болеста се е засилила. 🙁
Аз сега се връщам от прожекцията на лентата и на (все още) прясна глава да драсна следното:
Дрин, не знам кой филм си гледал ти, ама тоя дето аз го гледах си беше ЕПИЧЕН.
Ще започна по-отдалеч, за да вкарам и останалите (надявам се) в дискусия.
Има два основни фактора, класифициращи едно кино като качествено:
-БОКСОФИС – отнася се до блокбастърите, тоя пада там, очевидно. От тоя тип филми рядко се очаква да има какво да ни кажат, гледаме ги заради – eye candy stuff-а. Всеизвестни с това, че РЯДКО са авторско кино, по-често СТУДИЙНО (и прилежащите му канони)
-ФЕСТИВАЛНИ НАГРАДИ (говоря за четири-петте по-големи и уважавани кинофестивала в света, по-рядко тези на хамериканската академия) – доста по-скромни бюджетно творби, т.нар. АВТОРСКО КИНО. Стреми се да бъде ексклузивно и рядко връща пари, защото масата народ са лумпени и по-скоро ще гледат последната инсталация на Пол W.S. Андерсън, отколкото на талантливия му адаш, дето има шест филма, четири от които титанични арткино икони.
Та на въпроса: Нолан, не знам от какви синдроми смятате, че страда, ама човекът има усет за спектакъл и усещане за това как да го подплати драматургично. Нещо повече – джъмпстартна мъртъв франчайз и го направи пример за кино, което минава границите на жанра си.
Аз самият от трите филма най-малко харесвам първия – плаха драматургия, чепати екшън сикуънси (нищо се не видеше от туй бойно изкуство, дето Бейл се фука, че тренирал половин година), незадоволителен антагонист (всъщност няколко) и куца актова структура. Но мозъкът му и визията за бъдещето на жанра си бяха на правилното място, също и душата на тоя филмец, Нещо повече – това е първия комиксов филм, който съм гледал и актьорите му не играят tongue-in-cheek , щото имат маски, наметала и пр. (включително и неприятната Кейти Хоумс, но нейните хм… актьорски напъни няма да ги обсъждам).
Dark Knight беше белязан от доста по-стабилна режисура (вероятно има общо с това, че направи малкия филм The Prestige междувременно), по-ясна посока жанрово (по-далеч от комикса, по-близо до crime-thriller) и гениалната игра на Хийт Леджър. По-силен и като екшън и като драма. НО! Отново проблеми с актовете (трети акт се тътри, ей-0ся шсе разпадне), което си е проблем на Нолан принципно. Хората обаче забравят, че по-голямата част от удоволствието от гледането на филма си идваше именно от клоуна и по-малко от останалата част на плота. Бейл на този етап беше започнал (и в терминатора) да бъде надбашван от привидно поддържащи персонажи, или антагонисти. Филмът си беше повече за Жокера, по-малко за едноименния си герой. И те така.
Rises.
По-слаб злодей ? – Не. Чисто и просто по-малко гледаем. Харди прави каквото може (а то не е никак малко) с това, което му е дадено. Но в крайна сметка това не е история за него, а история за завършека на пътя на Уейн. Бейн е антагонист от най-най-чист вид – той е събитието, което отприщва героя по пътя му. Да се има предвид, че сянката на Леджър няма как да бъде запълнена, камо ли от герой, на когото му е оставено да работи само с очи и тяло (и пак е заплашителен да си ебе….) Освен това да отбележа само, че никъде във филма не се казва, че му е счупил гръбнака, ама айде.
Жената-маца ? – Кефя се да заявя, че Ан Хатауей е според мен най-близо до първоизточника на героинята и никой да не реве за Мишел Пфайфър и оня грозен художник с прехвалените му батмани, дето никога даже не е отварял комикса. Онази героиня си беше доста курвенско изпълнение и като изключим милионите ерекции, които е причинила (то и това важи, ама за друг жанр) не мисля, че е добавила много към вселената.
Батман – АЛЕЛУЯ ! Бейл прави най-пълнокръвното си изпълнение в този филм, поне според мен. И то точно защото арката го връща обратно към началото. Напълно инвестирах в персонажа този път, в предишния филм POV персонажа беше Дент.
Кейн почти ме разрева. Пикова точка и за него.
Миранда Тейт – пф…. тоя туист си беше ясен за хората, запознати с вселената – виждаше се от километри. НО! Нолан не прави филма основно за тях – така, че не се брои. Марион принципно не я харесвам, така, че … К*Р за нея.
Блейк е супер успешен персонаж, добра арка.
Балансът на филма е много над този на предишните. Шоуто също. Драмата също. Вътре има долепени два филма гръб до гръб и почти не усетих трите часа кога минаха. И музиката …! Музиката е гигантска. Последния акт на филма (последните 45мин. + епилога) ме оставиха без дъх. EPIC! Боят накрая разбива. (с хореографията на боевете са ми и плюсовете и един минус – бе тия пичове и нашия, не би ли трябвало да са нинджи ? Щото се млатят като люлински мутри и не изглежда никак като изкуство – бял кахър де, но да кажа)
Забележки ? Разбира се. Лентата далеч не е перфектна: има твърде много клише моменти без които можеха спокойно да минат, вместо да ме карат да въртя очи. Бомбата >?!? Част от репликите ? Пф… Образа на Тейт е недоразвит, ама яко. Не с Бейн, с нея можеше да бъде наистина интересно. Но това си е концепция за цял ноар филм, така, че … да. Селина и появяването й накрая – очаквано. Deus Ex Machina ? Да, определено. Но е заслужено и на очакваното място.
Епилогът ? Логичен. Не ме подразни, но и не ръкоплясках, също.
Но след всичко казано този филм трябва да се гледа като част от цяло. Последната част от пъзела. Тази трилогия, мили хора, е една от най-големите правени някога. И най-добрите. По-рано говорех за авторско кино и студийно такова ? Еми гения на Нолан е, че ги събра успешно.
The End
Добър анализ на Dorrian. Не съм гледал още филма, за да взема някакво мнение, но именно подобни дискусии придават смисъл на коментарите в Операционната 🙂
Колкото и да харесвам Нолан, това безспорно е най-слабата част от трилогията. Префектно техническо и посредствено творческо изпълнение, което ме кара да мисля, че този път продуцентите не са му дали много да мърда. Предвидим сценарий, познати и изпитани от блокбастър индустрията похвати и прекалено много герои, от които нито един не получава нужното развитие. Абсолютно излишна Марион Котияр и ненужно патетичен финал, който много се надявах да бъде избегнат, тъй като беше ясен още в средата на филма.
Споделям анализа на Дрин и впечатленията на break…
Не мога да кажа кой е по-слаб – дали този или първият филм от трилогията на Нолан, ала впечатлението от втория (което със сигурност се дължи до голяма степен на Жокера, но и като персонаж, не само като изпълнение!) не може да се „надхвърли“!
Много, ама много ми е мъчно за тоталния misuse на талантливия Том Харди (някой друг можеше да е само „мускул-буци-и-каяци“), пък и напълно споделям мнението за сюжетната „кастрация“ на образа му!
Филмът е добър, но отново отидохме с много по-големи очаквания, отколкото той може да понесе 8)
Идеален ми беше.
За мен Черният рицар е разочарование (казвала съм го и преди) и този надгради успешно доста от нещата, заради които харесвах Батман в началото.
С повечето аргументи на Д. Данте съм съгласна.
Естествено, че филмът има кусури, но е епик, епик, епик и е about Батман най-накрая, а не за някакъв си умрял Жокер.
Пробвайте да поставите филм като средния на финала на трилогия – и ще видите, че щеше да се представи много по-зле в общата картина.
Пропуснах да кажа (КОГА ще има едит пост, кога?!?), че изглежда, отношението към Rises масово е диктувано от това, какви чувства е имал/има конкретният зрител към Dark Knight – и съответно, очаквания от новия.
Вече с доста хора, гледали филма, говорих – и се сещам поне за десетина примера, в които тази връзка е налице. И в двете посоки.
@Dorrian
Не знам какво искаш, при положение, че си потвърдил доста от нещата, които съм казал и аз. Просто аз не го определям като ЕПИЧЕН, а като ДОСТОЕН.
Имаме съгласие за качествата на Нолан като режисьор. Аз съм фен, а „Джъмпстарта на мъртъв франчайз” е шибан факт!
Батман – добро завършване на арката на героя и напълно съм съгласен за Бейл, казал съм си го. Кейн и мен почти ме разрева – огромен. Миранда Тейт и Марион – зле! Блейк, като изключим финалното разкриване, което е „фен сървис” и нищо повече, е много добре. Мисля, че всичко това го има в ревюто ми.
Относно този ти абзац:
Забележки ? Разбира се. Лентата далеч не е перфектна: има твърде много клише моменти без които можеха спокойно да минат, вместо да ме карат да въртя очи. Бомбата >?!? Част от репликите ? Пф… Образа на Тейт е недоразвит, ама яко. Не с Бейн, с нея можеше да бъде наистина интересно. Но това си е концепция за цял ноар филм, така, че … да. Селина и появяването й накрая – очаквано. Deus Ex Machina ? Да, определено. Но е заслужено и на очакваното място.”
Ами, за това говоря и аз. Само за жената котка не знам, но повече от това, което съм написал, поне до второ гледане не мога да кажа.
За „Епилогът ? Логичен. Не ме подразни, но и не ръкоплясках”. Като се има предвид, че аз говоря главно за един конкретен кадър, мисля, че и тук сме съгласни.
Разликите:
Бейн по-слаб злодей? Абсолютно. Жокера беше енигматичен – няма друг такъв. Без минало – само много истории, всяка от които лъжа – без конвенционални мотиви, не иска пари не иска власт, а просто „да гледа как гори света”. А тук, най доброто качество на Бейн, това, което го правеше специален отиде в канавката с онзи скапан обрат. И какво според теб му направи на Батман? Как я наричаш тази травма? И кажи ми, какво точно беше специалното на ролята му като „събитието, което отприщва героя по пътя му”, при положение, че имахме такова събитие в началото, при това доста по-натоварено психологически. Така както аз ги виждам нещата имаме едно повторение. С това, както казах, не искам да го омаловажавам Бейн, защото според мен той е интересен и готин образ.
Баланса – според мен се получава само драма и екшън. Структурно и сюжетно, не. Определено втората третина дойде дълга и беше скучничка, доста от образите увиснаха, други бяха излишни. За успешното събиране на авторско кино и студийно такова, бих могъл да приема, но с доста уговорки. 🙂
Музиката, дори не съм я чул – беше ми никаква.
Големият сблъсък беше епичен, вярно, но индивидуалния… зле, точно както и ти си го усетил.
Последно едно съгласие с ”на филма трябва да се гледа като част от цяло, там му е силата”. Да, иначе има проблеми – които според мен са като на средна част. 🙂
За най-добрите трилогии, нека да кажем, че е една от добрите. 🙂
Та, така. Пак да повторя, струва ми се, че имаме доста общи точки. Само дето ти му даваш Отличен 6, а аз много добър 4 и две трети. 🙂
@ Анита
Нормално е да има такава връзка.
Много искам да го гледаш пак „Черният рицар” без да си натоварен с „хайп” и всякакви други лайна, и да видя какво ще ти е мнението.
Бтв, и в този филм Батман/Уейн липсва през много голяма част от времето. Повече филма е за Батман като символ, а не за самия него. 🙂
На мен филма ми хареса .
Спойлери : Бейн беше много добре представен – мускули и военна стратегия в едно. Говорът му бил такъв,онакъв …на мен ми хареса че го изкараха английски наемник работещ в Южна Африка нещо от рода на „Кучетата на войната“на Фредерик Форсайт .
Селина Кайл – уникално добро попадение на Нолан . Селина Кайл не е Жената- Котка на Тим Бъртън , възкресена от тумба котки които й лижат цялото тяло и тя се събужда и като обсебена от дух се променя и става злодей .Тя е крадец катерач “ cat burglar“ на български , котка -крадец. Образа е принизен до най реалистичен поглед изпечен крадец измамник така персонажа е по достоверен до оригинала в комиксите .Селина не е нито добра, нито лоша, тя просто се бори да оцелява на всяка цена.
Джон Блейк -копие на младия Брус Уейн , сирак ,устремен да се бори за справедливост за онези като него самият ( малко рано според мен призна на Брус че знае тайната му ).А за края то се знаеше че така ще стане все пак Дик Грейсън оригиналния Робин става ченге след като напуска Батман и решава да е соло под новото си име Найт Уинг . Нолан просто е бил принуден да използва името „Робин“ вместо „Дик“ щото второто име значи и друго нещо на английски (+18) “ все пак деца ще гледат тоя филм “ американското СЕМ и то трябва да се обади , няма как .Края с Брус и Алфред малко напомня на „Добрия Уил Хънтинг “ ама айде простено е ….
Филма е малко дълъг и наистина накрая притупват на бързи обороти нещата. но е страхотен , хареса ми!!!! Смеска между драма , шпионски , фантастика и пре-апокалиптичен . Гледайте го !!!!!!
@Дринов
Относно Бейн:
Образът му не е енигматичен и очарователен като този на Жокера и причините не са нито актьорски, нито сценарни; характеризацията на героя на Леджър е изградена около алогизми, безпорядък и мрачна лудост в комбинация с чувство за хумор – емного ясно, че е по-гледаем персонаж от Бейн. Честно казано, не се сещам за друг персонаж в какъвто и да е филм (жанров или не), който да има такава стойност на гледане. Но като казвам, че не го прави по-слаб злодей, имам предвид следното:
Бейн е най-сериозната заплаха за Готам и Батман изобщо във вселената на Нолан. Първият, който успява да пречупи прилепа физически, психически и емоционално и всичко това е чудесно пресъздадено и в първата им битка, която (сега, след като се връщам от второ гледане) няма паралел като тежест и FUCK момент (като се затвори онази решетка) в предишните филми. Усещането за истинска, реална заплаха не е била излъчвана по този начин от нито един герой в предишните филми. Самият език на тялото на този пич, жестикулациите, израженията му – абе цялото му присъствие мачка всичко наоколо. Това в комбинация с факта, че метафорично образа и плана му събират всичкия боклук изпод килима, където нашите са го замитали последните осем години… Бейн е retribution. Reckoning. И като оставиш всичко това настрана – бексторито му и начина по който той го предава в предпоследната си сцена само с поглед – еми, пич -на мен ми въздейства. Два пъти.
Гледах и Батман в началото и Тъмния Рицар преди да гледам този. Днес, преди да отида на кино пак гледах първия филм, за да направя още мостове. И такива има. Огърлицата на майката е много приятен малък мотив, който бях пропуснал. И пак твърдя, че този филм е най-балансираният и най-ултимативният от трите. Не би работил без тях, но без него и те не ми работят вече толкова добре. Спънки има, чийзи реплики също („Дойдох, за да те спра“ – Сериозно, това ли е най-доброто, което могат да напишат?!), но завършва всички арки по красив начин; Селина Кайл ми е още по-любима вече и реално последното й решение не ми е вече толкова трън, защото на този етап отношенията й с Брус са си го заслужили.
Е те така. В неделя пак го гледам.
Някъде по-горе четох следното „Префектно техническо и посредствено творческо изпълнение, което ме кара да мисля, че този път продуцентите не са му дали много да мърда“ – еми с това не съм никак съгласен, защото всъщност няма никаква продуцентска логика да появиш Батман три пъти във филм от три часа, изчаквайки развитието му и взимането на решението за слагане на маската толкова дълго. Аз пък си мисля, че точно на Нолан са му дали всичката свобода да разкаже тази доста мащабна история с много персонажи, много мотивации, керактър девелапмънт и доста редовно темпо.
Само за Котиар съм на ръба – все повече си мисля, че в тази си форма тя е crowbar-ната във филма, както Харви беше в последния, само, че по-малко чаровна. Истината е, че историите, които Нолан разказва са за по-дълги филми (или повече) и е почти невъзможно да се балансират толкова сюжетни нишки едновременно.
Много е зле. Голяма скръб. :((
Някой да ме погали по болящата главица, че да ми мине.
@Дринов … прочетох повечето неща, които написа, но когато видях :
„Музиката, дори не съм я чул – беше ми никаква.“
спрях и просто реших да ти кажа. Много слабо братле … няма нужда нищо повече да казвам, нито пък да чета какво пишеш. Good luck!
@Dorrian.Dante
Напълно съм съгласен. И аз го гледах днес за втори път и пак обсъдихме точно този момент при Харди – играта с очи. Меко казано е въздействащ. Нещата, които казва на Уейн в затвора са поднесени с убийствена актьорска игра. Много, много добро представяне от страна на първия и на всички като цяло.
Иначе, накратко и аз да си изкажа мнението – ами на второ гледане се потвърдиха всичките ми мисли и разсъждения след среднощната прожекция, а именно, че „Черният рицар: Възраждане“ е изключителен филм. 🙂
Смазващо добър филм сега се връщам от прожекцията и още ме държи.
Много ми хареса филма честно
Филмът е смазващо епичен. В самия край усетих, че аха-аха да пусна някоя сълза.
Съгласен съм с Дейн Кук който определи филма като парче лайно. Изобщо не ми хареса и съдейки по огромния спад в бокс офиса, цели 76 процента, изглежда че интереса пада главоломно. Което изобщо не ме изненадва. Нолън има няколко забавни филмчета, но Батманите му, особено този, са просто трагедия. То бива претенциозност и сълзлива мелодраматичност, но този приятел вече се увлича. Нека му припомнят, че все пак става дума за човек, който се облича като прилеп. Прилеп! И да вземе няколко урока от Бъртъновските Батмани.
Както и да е, филма на мен изобщо не ми хареса и определено няма да го препоръчам на приятелите и колегите си. Колко дупки в сюжета, колко невъзможни и тъпи моменти, направо нямам думи. Дори и Кевин Смит, който е огромен фен на Батман, не можа да скрие разочарованието си. Пример от финала на филма: камиона с Котияр и Олдман пада от надлез и се удря жестоко в асфалта. Олдман, който би трябвало да е минимум потрошен от този удар, излиза отзад буквално една секунда след удара все едно нищо не е станало. Нолън определено мисли че публиката е съставена от олигофрени. И това е една от многото му грешки. Ако този приятел не се вземаше толкова насериозно то тогава хората едва ли биха се оплаквали толкова от изцепките във филма. Ето това е предимството да не се взимаш прекалено насериозно. Ето защо с кеф ще гледам бат Арни и останалите сърдити старчета как се млатят с Ван Дам в Непобедимите 2. Защото това е филмче без никакви възвишени претенции и от което просто очакваш нон-стоп екшън и въргал. А претенцията Черният рицар: Възраждане ще я игнорирам и ще се надявам да не вземе да вдъхнови още един психопат с убийствени наклонности. Лошото е че наистина има много нестабилни шматки които се вживяват в това филмче и го обявяват за НАЙ-ВЕЛИКОТО ЧОВЕШКО ТВОРЕНИЕ след електричеството. Същите тези амеби изпращаха и смъртни заплахи на критиците които не харесаха филма. С две думи, трагична работа. Както казва поговорката: „Наречи го Батман-фен и не го обиждай повече“ .
Както и да е. На мен този филм ИЗОБЩО не ми хареса, но не ме е яд за дадените пари. Защото знам със сигурност, че оттук нататък няма да плащам за филм на Нолън. Сега е ред на Нолън-феновете да се появят наведнъж и да започнат да ми цитират хвалби на 70 годишни критици от Rotten Tomatoes, ревюта и рейтинги на 10 годишни хлапета от IMDB и да ми казват че не разбирам нищо от кино и да ходя да гледам Здрач.
Предсказуемостта в този случай е просто удивителна.
Боксофисът на филма в САЩ е непоправимо повреден от стрелбата в Денвър. Там случаят се раздухва ден и нощ и винаги започва с това „Стрелбата при прожекцията на Черния рицар“…
А критиките в стил „а онзи като падна трябваше да умре“ са забавно. Може би пишещите тия редове забравят, че гледат игрален филм, а не документален такъв.
Очаквах страшна тъпотия и май именно затова по-скоро съм с положително мнение. Не прекалено положително де – т. нар. епичен финал бъка от тъпотии. Доста под нивото на предните два е и със сигурност е твърде претенциозен и помпозен завършек без грам емоция, но като stand alone филм става. И толкова.
PS Селина Кайл беше yummy.
Не знам Селина Кайл, но ромът Captain Morgan със сигурност беше yummy !!! Нека те е яд 🙂
Повече ме е яд за рома, отколкото за тъпия Батман. Честно!
@Век
Един вид да разбирам, че съм нестабилна шматка 😀
Е, най-накрая и аз да се включа…
Най-чаканият филм за годината не оправда на 100 процента очакванията ми. От среднощната прожекция излязох напълно доволен, но след като се поразмислих за някои детайли установих, че не всичко е наред. Все пак ще се наложи пак да се гледа, за доизясняване на някои подробности, а пък и филма си го заслужава.
Определено, на първи прочит, по ми допадна написаното от Dorrian.Dante, но на второ четене и самото ревю се приближава много до моето виждане за филма.
Това, което най-ме издразни са някои недоразвити моменти, очевидно отпаднали при окончателния монтаж. Например, смъртта на Фоли. Всичко намирисва, на окастрен филм, само и само да се вмести във физическите ограничения на IMAX. Което е опира до лошо структуриран сценарий, който не е преценен за дължината на филма. Явно целта да се вкарат повече герои изиграва лош ефект.
И от тук следва въпроса, дали ще видим разширена версия на филма, след като Нолан няма такава практика?
Не мога да не се съглася, че филма е епичен. Епичен фейл. Епохален бих казъл. Възхищенията, които доста от предходните постове описват са просто тотално неразбираеми за мен. Явно сме гледали нещо различно. Сценарият беше на ниво серия на пауър рейнджърс. За пръв път в живота си заспивам на филм. Мързи ме да изброявам всички тотални глупости, които се случиха в този филм и то с претенцията на сериозност и реализъм. Но все пак не мога да не отлича стърчащите прешлени, които се наместиха с помоща на въже, нестабилната ядрена бомба с часовников механизъм и полицаите, които се крият в тунелите като част от съпротивата. Искам си парите обратно за това безумие.
Истината е, че ако (spoiler!) на финала все пак Прилепа беше умрял (или поне бяха оставили двусмислен завършек), щях да простя останалото. Уви, именно предпоследният кадър на филма скапа зверски нещата… А можеше да бъде велико. Баси, след преспиване филмът започва адски да ме дразни, сигурен знак, че 7/10 му е много, ама твърде много дори по милост. 🙁
7/10??? 3/10 е чисто подаяние и изключително великодушие. Наистина не разбирам как може на някой да му хареса. Ако беше непретенциозно като предишните батмани, там с робинчовци и подобни бози, нямаше изобщо да го храня, но „това“ е обида към всеки със завършен трети клас.
Вие ме отчайвате 🙁 Днес се каня да го гледам и честно казано почвам се притеснявам 🙁 Интересното е, че мненията са в двете крайности … или много го харесват или точно обратното … средно положение няма.
Обективно няма как да му дам по-малко от 6/10; филмът има качества, просто не е достатъчно качествен в контекста на самата трилогия.
Ами обективно аз не мога да му дам повече от 3. За мен киното е комплексно изживяване. Не мога да му дам 8 за визия, 2 за сценарий – средно аритметично 5. Просто си е 2:) Както и да е, нещо много му припалвам, не заслужава толкова внимание от моя страна. Нека хората си го гледат и си съставят мнение.
Аз днес ще го гледам за втори път и тогава ще дам окончателната си оценка, но на този етап не мога да приема нито възхваляването му като „епичен шедьовър“, нито тоталното му оплюване. Има си и плюсове и минуси.
@Dorrian Dante
Само дето Бейн е лишен и от двете неща, които изтъкваш като негови плюсове. Първо, Батман, вече е пречупен и физически, и психически, и емоционално когато се срещат за първи път (той затова и губи), така че не виждам какво му е специалното на Бейн в това отношение. Второ, усещането за заплаха е поради физиката му, а това което беше интересно отвъд това, бе съсипано с появата на Талия – тя е мозъкът зад всичко, Бейн е само прост изпълнител – мутра или за да не го принизявам толкова, е само лице на кампанията. Единственото интересно нещо при него остава това, че се е жертвал за да я спаси.
@Stefan Dimov
Успех и на теб!
@MKT
Много ме кефи как се разминаваме с теб. Задължително трябва да се видим някой път на по бира! 🙂 🙂
Ако решите да се видите на по бира, има опасност да се разминете.
Мен пък не ме учудват войнстващо противоположните мнения.
Така беше и за предишната серия 🙂
Което означава, че филмите си работят…
Човекът се е опитал да наблъска всичките добродетели, заучени сцени, туистове и клишета на Холивуд в един филм, като в същото време се мъчи да ги замаскира като нещо друго, авторско и оригинално. Не е успял и филма страда от това. Голяма работа.
Днес Арнолд Шварценегер и Кристофър Нолан имат рожден ден. Вие за кой по-скоро бихте пийнали по една бира? 🙂
За бате Арни и лимонада не бих пийнала даже.
Е, за теб е разбираемо. Теб сигура други неща са те вълнували, докато той вършееше с шестцевна картечница на лош VHS. 🙂
При мен даже беше бетамакс. Считай!
Ctrl+Alt+Del – нали това казвам, истинските шестцевни картечници, не картинките с дублаж от Васко Кожухаров 🙂
У нас всичко беше в плакати на Хищника и Командо. На тая муха Нолан дали някое от сегашните деца си е сложило плакат?
@Анита
Веднага си вземи обратно думите за Арни !!!
Аз имах плакат на „Черният рицар“ само до няколко месеца. И ако не се бях преместил, все още щях да го имам. 🙂 Разбира се като малък на Бат Арни имах цяла стена! 🙂
Е, как – плаката от ЕКРАН с Жокера седеше до предишния ремонт. А Арни – какъвто и плакат да служиш – ще му е малък!
И двамата са много големи – всеки в своята си област!!!
Арни е ancient history, докато при бай Крис още не сме видели най-доброто!
Дринов, не мисля, че мненията ни се разминават много!
Ти не критикуваш тотално филма, ти просто изразяваш съжаление, че не е това, което си очаквал.
Аз съм въодушевен и то много, но обективно знам, че това е най-слабия филм в поредицата. Не изостава с много от другите, но е по-надолу. Като за мен лично, основният проблем е че в толкова малко време са се опитали да кажат толкова много. Не знам защо не са прибегнали да евтиния трик да сцепят последния филм на две половини по два часа. Определено щеше да стане много по-силно!
Филмът трябваше да свърши с кимването на Алфред, (без да видим към кого), и щеше да е велик. Сега е само супер. 🙂
@HerMamut
Абсолютно съм съгласен! 🙂
По този въпрос мисля, че няма несъгласни.
Holy stupid movie, Batman!!! Тази година надпреварата за най-малоумен филм е изключително ожесточена. Единствената яка сцена е когато Бейн наковава кофата на тъпия Батман.
И студена вода не бих пил за Губернатора.
Да се оправя- с развода си, с проблемите от стероидите, дето го налегнаха, с имиджа на тотален съсипител на Калифорния и с бремето на най добрата си роля- на робот. Щото освен безизразен киборг, друго не можеше да изиграе нормално. Конят в Конан, казват, е бил по изразителен от него.
@jo
Това е Конан бе пич, не е Хамлет. Шибания Конан е безизразен, отсечен от скалата варварин. Другия път да го играе Джим Кери специално заради тебе.
@HerMamut
Трябваше, ама… 🙂
@Sick S
Еееее, ти пък сега. Не е чак такава трагедия. 🙂 🙂
@jo
Нещо да не си се объркал? Да не си жена? как може така да говориш за Институцията? 🙂
Всъщност… приложената картинка в края на ревюто ми напомня за този клип… Оу, ноуз… such a shame!
Арнолд е Конан и Конан е Арнолд в един от най-великите филми. Вярно е, само жена не би го харесала.
По притеснителното е, че го харесват мъже 🙂
Очевидно сме наясно, че той е извън всякакви категории за актьорска игра- в смисъл, удря дъното на отрицателните стойности в тоя занаят. Така че, остава да го харесвате като мъж… по нормално е в подобни параметри, жена да го хареса, та ви куца логиката 🙂
Иначе да- той е безизразен- навсякъде!!! „Конан“ беше споменат поради простия факт, че там един кон го бие откъм артистизъм…
Аз говорих за филма, а не за Арнолд. Но и Арнолд е готин де.
Има добра причина жените да не харесват Арни колкото мъжете: Шварценегер е концепция за подръжание само в мъжкия мозък – реално нито една себеуважаваща се жена не би си паднала сериозно (и задълго) по комбинацията от точно неговите характеристики – само нашия пол така си мисли.
Всъщност последното се отнася до повечето осемдесетарски ‘звезди’. Може би само Слай е по-харесван, но това има общо с факта, че той не е опериран от талант и това се усеща (макар и рядко)
Къде му е таланта на Слай, че не ми стана ясно? Помазаха го с Оскар за един „Роки“, тотално клиширан филм, в година в която претенденти за отличието на Академията бяха, внимание:
– Цялото президентско войнство
– Телевизионна мрежа
– Шофьор на такси
… и победител е… „Рокииии“ … ай сиктир 🙂
От там може и някой да се е объркал, че е заслужен, заради актьорска игра, боже опази… Слай е толкова актьор, колкото и Ван Дам… колкото и оня с опашката, айкидо недосегаемия… а бе да не ги изброявам всите комици на 80-те и началото на 90-те.
Иначе, нямам причини да смятам, че жените не гледат по начина по който мъжете гледат на жените. Варианта в който хубавици си падат по ниски, очилати и хилави интелектуалци се среща предимно във филмите на Уди Алън . Мария Шрайвър вероятно е оценила интелекта му, а?
🙂
С какво е талантлив Сталоун ?
Ами създател е на underdog поджанра в американското кино (въпреки, че Лъмет и Скорсези са далеч над класата на Слай, че и Пакула, без да ми е любим) и това е причината да изберат Роки онази година. Наградата не е за режисура, очевидно, а за филм. И въпросният наистина (за онова време) е събитие.
Също така за въпросния филм (че и за Първа кръв) смея да твърдя, че пичът играе с километри преднина от Шварц, Ван Дам и останалите. Освен това ги е написал тези филми, а също и още двайсетина филма по-късно Играе достатъчно адекватно и в Cop land – отново – не твърдя, че човека е Поатие, но според мен се отличава ярко от останалите буци на онова време.
Колкото за другото – Мария Шрайвър едва ли ще разберем какво точно му е харесала. Обаче ме съмнява да е прекарала години с тоя пич на базата на достойнствата му, които мъжките фенове оценяват 😉
Подозирам, че Шварца е доста умен мъж, надарен и с други качества извън чисто физическия фронт. За жалост обаче в киното е демонстрирал само това – т.е. всички фенски адмирации продължават да ми се струват плоски и недорасли. Смисъл, мога да разбера защо едно хлапе на под 12 ще се кефи на Конан, но идва момент от който нататък фенщината граничи опасно с хомо-нърдщина.
А вариантът в който хубавици си падат по ниски, очилата и хилави интелектуалци, well. .. да не дълбаем в крайностите. Сигурен съм, че и такива има (даже някои по любов, мани ти), но все си мисля, че някъде по-към средата е истината за това какво харесват жените (и не само ‘красавиците’ щото те не са отделна група, знаеш). Само ще отбележа няколко ниски и дребни магнити в Холивуд: ДеНиро, Пачино, Круз, Крейг, Стилър, Дауни Джуниър, Слейтър е доста нисък, Хоффман е нисък (едва ли е страдал от женско внимание на младини). Ей, дядя ти Орсън Уелс е бил доста пълничък като се е оженил за Рита Хейуърт. Да не мислиш, че заради тялото го е взела ? Да не започвам рок музикантите, защото там ниски и кльощави има страшно много и познай какво – шибат по-убави девойки от екшън дружината. За няколко стендъп комици също мога да се присетя. Та тезата ми е проста – това ‘мачо’ нещо, дето даже и мачо не е – с цялата тази мускулна маса и малоумни уанлайнъри – само нашият си пол точи лиги по тези прототии. Ако й добавиш съдъражание е съвсем друга бира – но това е съвсем друга тема.
Баце, всеки малоумник участвал в Биг Брадър или друг риалити формат където и да е по света е с рота фенки. Без значение колко е прост, дебел или нисък. Мисълта ми е, че завъртяно по медиите, дори шимпанзе би се обзавело с дузина гаджета, само защото е изживяло своите 15 минути слава. Та, много ми е интересно, как биха се пласирали физономиите на Дъстин Хофман и Пачино, ако бяха таксиметрови бакшиши или сервитьори.
Колкото до „Роки“ и далечната 1976-та- няма сила или логика която да оправдае, не просто избирането му, но дори номинирането му. Самото присъствие на подобен филм е обида за останалите претенденти, които са не просто огромни, а шедьоври на световното кино. Друг е въпросът, как Академията е добила смелост да номинира филм като „Телевизионна мрежа“, но пък разбираемо, защо не е бил отличен с Оскар.
Относно Арни, не изпадам в подробности за житейския му път, но оставам с впечатлението, че бизнес начинанията и славата му на предприемач по не особено оригинален начин съвпадат с обвързването му с клана Кенеди. Да речем, че това е умен ход, макар да не съм много сигурен кой в кого е видял по голям потенциал и дали госпожица Шрайвър не си е направила по тънко сметките. Пък може и любов да е било, без задни мисли, знам ли 🙂
Едно е сигурно, в условията на стрес и огромни очаквания, „способностите“ му на финансов мозък се оказаха силно преувеличени и Калифорния определено не случи на губернатор. ДА, Арни е класика! Една специфична, необяснима и смешна класика- почти колкото отварящия кадър от „Командо“ – носещия небрежно на рамото си огромна борова трупа Шварценегер.!
🙂
Носталгия. Толкова ли пък е сложно за разбиране? Не е хомо-нърдщина, а просто носталгия. Просто помня почти всяка среща на цели класове за да гледаме Хищнико, помня цели квартали да отиваме в Петър Берои да гледаме Терминаторо, помня как паузирахме Командо с часове за да правим акуратен боди каунт, как стопихме лагерите на едно от малкото записващи видеа в квартала от записване предимно на Арнолд (първа бизнес идея евър хаха), продължавам да си избирам слънчеви очила на терминаторски принцип и некви такива. Кво не ми е наред, че съм израстнал с Арнолд и продължавам да си го уважавам заради това? Че е бездарен актьор, политик и дърво, а и че аз съм остарял, не ми променя спомените и носталгията.
Арнолд е бил милионер от бизнес много преди да отиде в Холивуд и да се срещне с клана Кенеди. Дали заради мозък или заради късмет, аз не мога да знам, но си е факт.
Четенето на ревюта и коментарите към тях на този сайт ми напомня за доброто старо време, когато бабите от квартала се събираха на седянка и започваха да сипят негативи и омраза във всички посоки и към всички възможни отсъстващи, но всяка баба се опитваше да говори само за собствените си достойнства.
От прочетеното по-нагоре заключавам, че огромна част от вас са любители на крикета, в което няма нищо лошо, може би освен, че suicidal ви е Капитан.
Филмът е един от малкото, заради които хора, които рядко ходят на кино стават от торент-гладните си задници и се замъкват в залите – и това не е случайно. Не го пропускайте!
Та значи вчера гледах филма и първо искам да кажа, че не съм прочел нито един от коментарите, за да мога да представя мнението си изцяло от моята гледна точка, без да се влияя от другите. А ако трябва да опиша с една дума филма – очарователен! Страхотно зрелище изживях вчера и като цяло едно от най-добрите неща, които съм гледал на кино в последно време. Много добре пипнат във всяко едно отношение, но като се замисля пак трябва да гледам първата част, че някои части ми се губят ( беше доста отдавна, а и не бях особено очарован от цялата идея за рибуутване тогава…). Та по-нагоре беше станало дума за взаимстването от филма „Обсада“ – лично на мене приликите не ме подразниха, а напротив – доста добър подход, пасващ идеално на идеята за „контролиран хаос“. А и ролята на Марион Котилард съвсем не е толкова излишна, туиста с нейната героиня накрая ми допадна (естествено, няма да ви кажа за какво иде реч, ще се наложи сами да си го гледате, за да разберете 😀 ). Относно Бейн – страхотен злодей, далеч по-достоен противник за Батман от прехваления хърбав Жокер от миналата част ( респект за покойния Леджър, но просто всички се насраха от незаслужен хайп по него…). Бейн беше наистина всичко, което беше нужно за да се пречупи Батман – силен физически, интелигентен, ловък манипулатор, абе като цяло нямам забележки! Изключително останах доволен и от образа на Блейк и неговото място в цялата дандания. А Морган Фрийман и Майкъл Кейн няма нужда да ги коментирам, нали? Относно така коментираната Ан Хатауей – справи се с ролята си учудващо добре в ролята си на Жената-котка , въпреки, че очаквах тя да е слабата брънка в целия филм и не беше сложена само за да оплакне очето на любителите на латекс :D. Образа на комисар Гордън за мен винаги си е оставал едно от най-емблематичните неща в историята за Батман и е може би най-значителния второстепенен герой и специално в Нолъновите Батмани му е отдадено много сериозно място, което му отива. Гари Олдман е просто излят в ролята на Комисаря и аз лично не мисля, че има по-подходящ човек за нея. Откъм озвучение нямах кахъри, солидна музика и ефекти, as usual.
Ако мога да критикувам някой аспект, то той би бил монтажа – на няколко места сцените бяха доста зле навързани една след друга – рязко преминаване, без някакъв особен финес и разваляха иначе доброто впечатление от цялостната картинка. Също така и дежурния кух американски патриотизъм по холивудски под формата на смелите готъмски полицаи в края на филма, а и няколкото пренапомпени фрази за Батман могат да дойдат прекалено на по-скептичните, но се преживява.
Като цяло, без да претендирам за някаква изчерпателност, мога да заключа, че това беше едно от най-приятните ми ходения на кино тази година и май трябва да призная, че Нолъновите Батмани бяха правилният начин да се възроди мрачната история за Батман и за добро или за лошо извратените шарени на Тим Бъртън и компания са в миналото и е най-добре да си останат там.
А дали поредицата е „най-великата трилогия на всички времена“ и прочее овърхайъпнати дивотии, които ни заляха около втората част? Едва ли, но определено са много солидни филми и си заслужават.
Не забравяй , че Жокера пречупи Батман психически за 8 години ,отне му Рейчъл и обърна Харви срещу Готъм ,като отне най-силното оръжие срещу престъпността.
Та ако не беше Жокера , батманчето щеше да си ступа Бейн още на първия бой ,но все пак беше извън форма цели 8 години , не излизайки от вкъщи , подпирайки се на бастунче.
Супер е, всичко ми допадна, няма да се втелясвам в детайли, че може да размисля.
Мда, супер е!
О, Боже! Незнам кво ви слагат в пуканките, за да се прехласнете по най-кухия филм на годината. Сразен съм….
Ами то не е чак толкова сложно за рабиране и сразяване. Азис в момента е най-вървежният, успешен, печеливщ и слушаем артист в България за всички времена. На световната сцена това е Джъстин Бийбър. На същият принцип този филм е велик, шедьовър, впечатляващ и тн.
Даже няма и да се наемам да отговарям на тези два коментара. Не заслужавате моето време и внимание.
Много ми е интересно и дори забавно, как след един по-слаб филм (в сравнение с другите му такива), Нолан се превърна в най-посредствения, надценен и прехвален режисьор на света. 🙂
И аз съм сразен.
Явно има два варианта: три поредни дни ми дрогират пуканките и неизвестна сила ме кара искрено да харесам ‘най-кухия филм на годината’
или
Кинознанието и вкусовете ми са продукт на света в който Бийбър е станал толкова популярен. Или пък съм фен на Азис.
Кое ли да избера ?
Пичове…. сериозно? 😀
Значи само една вметка: единствените показатели по които едно кино се оценава обективно са боксофиса й фестивалната критика (в този жанр това отпада, но пък имаме критическа гилдия и сайтове като rottentomatoes.com)
Та искам да разбера по кое от двете филмът се е провалил ? Защото от моята гледна точка освен мейнстрийм успех, филма (в световен мащаб, до колкото съм чел ревюта) е широко разпознаваем като качествено кино и от професионалната критика (за разлика от неща, които имат само фен база – Бийбът, Twilight, Aзис и др. неадекватни примери)
Та се чудя – е ли възможно всички тези хора да са друсани, или не в час, или има и друга опция. Защото твърдения от типа на „най-тъпия филм на годината“ освен, че звучат меко казано нелепо (предвид другите филми ‘на годината’), със своята „обективност“ атакуват и хората, които искрено са го харесали и честно казано започвам да се нервя и ще задам следните въпроси: откъде накъде ВИЕ ще ми кажете кое е тъпо и кое не ? Какво разбирате от кино повече от мен и какво прави вашето мнение по-екпертно от моето (да не споменавам предишните два фактора, демонстриращи успеха на лентата)?
Коментарите на самоубийствения и тъпата чешка напитка принизяват дискусията до ниво футболен форум. Обосновете се за „най-кухия филм на годината“ и за Азис, Бийбър и каквото и да е!
Момчета, наистина ли мислите, че момичетата от това поколение не харесват Конан и Арнолд като цяло? Ако е така кръгът ви от познати от този пол ще да е тесничък или вие просто си говорите малко на изуст 🙂 Арни е иституцията на нашето детство и юношество дори, моля да не си го присвоявате на полов принцип. А за интелекта му, потърсете из нета неговите принципи на успеха, те говорят много за това. Поздрав!
Аз имам претенции, че разбирам от кино. 🙂
Имам забележки към „Батманът“, но не мога да кажа, че е пълна помия и за нищо не става. Всъщност абсолютно мнение по въпроса – помия/шедьовър – е несериозно да има.
@grah
Евала! 🙂
След прожекцията бях разочарован,но и отидох с много големи очаквания.На второ гледане вече не чак толкова ,дори мнението ми за филма е положително.Като цяло съм доста голям фен на комиксите и съм изчел всички по-важни арки и за това имах и доста претенции и очаквания за този филм.Съгласен съм с почти всички проблеми споменати в ревюто на Дринов. Според мен най-големият проблем на филма са екшън елементите. Заснети са по начин,по който въобще не ме грабват а някои сцени ми стояха статично и дори документално. Освен това аз се надявах филма да е доста по-личен и движен от героя, в случая това почти го имаше но не достатъчно-човека е искал да снима блокбъсрър и т’ва е.Друг проблем според мен е композицията на филма.Според мен чарът на Нолан е в нелинеарното представяне на история както ярък пример за това е Престиж. Според мен подобно третиране на този филм би било адекватно като се има предвид паралела между „злодей“ и „герой“. В случая имаше само флашбак кадри които според мен само вредяха на структурата и стояха като помощни колела ако случайно има тъпи в залата. Обаче аз смятам,че недостатъците са по-малко от предимствата и ако се игнорират /преглътнат ,филмът удря правилни акорди и краят наистина оставя добър вкус . Не съм съгласен единствено с мнението на Дринов за въпросният кадър на края на филма,тъй като Батман умира/изчезва като част от живота на Брус Уейн с тази последна саможертва. Смятам ,че беше нужно да се покаже как е продължил на пред и не е нужно просто загатване на този факт (просто кимане на Алфред) . Освен това мисля ,че беше важно да се покаже ,че е със Селина Кайл,защото в началото на филма тя беше тази която го извади от летаргията.
Както и да е де,филма ми хареса,но не се кефя ,че Нолан се изйживява като екшън режисьор,не му се полчи в Генезис,не се получи и тук.
Обосновавам се много кратичко специално за тоя дето оставя лигава диря след себе си и не е гимнастичка на шпагат върху теракот. Намирам този филм за тъп главно заради сценария му. Първо, ако сте запознати с вселената на Батман ще разберете, че Бейн е е дно много хитро и умно копеле, а не някаква тъпа мутра на демоничната дъщеря на Раз. Но да кажем, че това не е важно, защото повечето хора не са чели комиксите. Това, което е важно обаче е Нолан и екипа му да имат малко уважение към зрителя, защото една много голяма част от филма беше обидна за мен. Счупен гръбнак оправен с въже, криещата се съпротива от полица в каналите, разнасяната ядрена бомба с часовников механизъм….обидно е. В смисъл, ако нямаше претенцията за реализъм и едно по-сериозно ниво изобщо нямаше да водя тази дискусия, но предишните две серии бяха с класи над това „нещо“. Ако беше непретенциозен екшън нямаше и дума да кажа за него. Ма той е спукано гърне и като екшън. Дори сцената на епичната битка между двамата беше увяхнала и скучна.Иначе си се кефете, в крайна сметка реализма в киното, още повече филм по комикс изобщо не е задължителен. Но този филм е като правен за петокласници и лично за мен е страшен фейл и безобразно похарчени 12 лева.
ОК, така да! Всъщност мой проблем си е, че намалявам изискванията си към хора и събития, с цел намаляване на разочарованията! Това очевидно ми пречи да оценявам коректно! Плюс е, че си прекарвам добре, но…
Батман номер 3 – убедително заема място номер 3…
🙁
Твърде много минуси, при това изключително нелепи (приличат на грешки, допуснати от новобранец в жанра), които смъкват цялостното удоволствие от филма.
Някои срамни мои части желаят този филм да го няма, но… в комплекта на трилогията е приемлив.
И на мен не ми допадна особено!
Наистина не е задължително да е реалистичен но все пак…….
Въпросът със счупеният гръбнак е най-интересен. Баси с един удар и едно въже и нашто момче е като нов!
Ами полицаите.Три месеца или колкото бяха там стоят в канализацията и всичките изглеждаха едни спретнати, чисти и без бради!
Явно всеки полицай постоянно си носи несесерче с необходимите принадлежности.:D 😀
Мда, за ебавки – много можем да си говорим 🙂 Сега заради тия тъпотии, ще направят нов „Страшен филм“, в който за пореден път група негри ще си серат в устите, докато се опитват да ни забавляват, „пародирайки“ филмите от „силното“ лято.
Кефи как коментарите за филма се появяват след като го пуснат в Замундата…
И мен ме кефи!
Защо веднага решихте че е Замунда?
В арената също го има! 😉
MKT 11/19/2012 at 15:57
Кефи как коментарите за филма се появяват след като го пуснат в Замундата…
********************************************************
Thumbs up! 🙂
Бях забравил какви коментарни култовости имаше тук ?