Старата класическа анимация „Красавицата и звярът”, новото българско предложение „Корпус за бързо реагиране” и поредното трилърско превъплъщение на Никълъс Кейдж „В търсене на справедливост” са новите филми, които се бориха за вниманието на родните зрители през изминалия уикенд.
Победител в съревнованието се оказа „Красавицата и звярът 3D”, който е вторият конвертиран в 3D вариант стар филм, появявал се в родните кина тази година след „Star Wars: Епизод I – Невидима заплаха 3D” (просто за информация, преди това сме гледали първите две части на „Играта на играчките”). Класическата приказка на „Disney” успя да дебютира на първа позиция, при това с доста приличните резултати от 6 163 зрители и 61 369 лева, които я поставят пред съвременни хитове като „Аз, проклетникът” (5 779 зр. и 58 912 лв.) и „МегаУм” (5 090 зр. и 51 972 лв.) и дори „Играта на играчките 3” (5 826 зр. и 61 720 лв.), ако се вземат предвид броя зрители.
Трябва да кажем, че сме изненадани, че родната публика е решила да види филма, тъй като знаем какви са предпочитанията ѝ, особено когато става дума за анимации или пък за детски филми. „Красавицата и звярът” е прекрасен филм и въпреки че 3D–то е кофти, той не е загубил и частица от очарованието си и се надяваме, че това ще му помогне и той ще се представя подобаващо и занапред.
На второ място с 5 926 зрители и 61 212 лева и със спад от 21% – най-ниския в топ 10, като изключим „Артистът”, който е увеличил приходите си с 33% – се класира „Пътуване до тайнствения остров”. До момента своеобразното продължение на „Пътуване до центъра на земята 3D” е регистрирало 38 741 зр. и 386 949 лв., което е повече отколкото имаше предшественикът му до момента и засега уверено върви към задминаване на финалните му резултати, които възлизат на 51 012 зр. и 533 260 лв.
На трета позиция остава победителят от изминалата седмица „Шпионски свалки”, който регистрира 6 480 зрители и 52 899 лева. За десет дни романтичната екшън комедия е спечелила 29 268 зр. и 238 961 лв., което е само стъпка зад резултата на „Истинска измама” (28 415 зр. и 245 555 лв.) за същия период, но е далеч от постижението на „Туристът”, който за десет дни можеше да се похвали с (незаслужените предвид качествата му) 48 521 зр. и 418 983 лв.
Най-новото предложение с БГ марка, „Корпус за бързо реагиране” дебютира на четвърто място с 6 526 зрители и 51 939 лева., резултат поставящ го по средата между по-успешните комерсиални български филми като „Тилт” (14 069 зр. и 112 178 лв.) и „Операция „Шменти капели” (13 007 зр. и 108 030 лв.) и далеч по-скромните „Лора от сутрин до вечер” (2 043 зр. и 14 144 лв.) и „HDSP Лов на дребни хищници” (1 703 зр. и 14 028 лв.). Това може да бъде прието като своеобразен успех на българското кино, защото „златната среда” е нещо необходимо, а определено липсваше на родното кино през последните години.
Петото място е за „Призрачен ездач 2: Духът на отмъщението”, който приключва уикенда с 2 203 зр. и 17 514 лв. За десет дни трагичното продължение е регистрирало 13 160 зр. и 107 110 лв., което е половината на резултата на първия „Призрачен ездач” (33 911 зр. и 201 001 лв.) за същия период.
Последното ново предложение, „В търсене на справедливост” на Никълъс Кейдж, дебютира на осма позиция с 1 397 зрители и 11 425 лева., което общо взето е най-трагичният дебют на Кейдж на родна територия. Дори „Мръсна игра” на Джоуел Шумахер дебютира с далеч по-добрите 3 589 зр. и 30 033 лв.
Тази седмица филмите от топ 10 са били гледани от 33 478 зрители, които са донесли приходи от 295 732 лева. Това е с 4% повече от миналата седмица, когато „Шпионски свалки” дебютира на челното място в класацията с 9 905 зрители и 79 528 лева и с 26,6% по-малко от миналата година, когато „Тилт” за четвърти път остана на първо място с 9 820 зрители и 75 707 лева.
[table id=120 /]
Анализа на бокс-офис класацията е добре да се прави, но изпускате един особено важен показател, по който се отчита до колко един филм (една инвестиция) е успешна – среден брой зрители и среден брой приходи на копие.
Няма как КБР да направи 14 000 зрители като Тилт (тръгнал с 31 копия) или Шменти-Капели (тръгнал с 23 копия), при положение, че КБР тръгва с 16 копия. Освен това в данните за Шменти Капели се включва и предпремиерата с над 4000 зрителя.
Похвално е, че не преписвате, а сами списвате коментарите си, но още една щипка обектвност и позитивност няма да навреди.
И като говорите за класация по зрители – КБР има най-много зрители този уикенд, но няма най-много приходи, поради факта, че билетите за 3Д са доста по-скъпи.
Поздрави,
Емил Симеонов
Продуцент на КБР
Г-н Симеонов, благодаря, че сте се включили с истинското си име и „професия“. Случва се от време на време да ни хокат хора замесени по един или друг начин във филми, скрити зад псевдоними. 🙂
Напълно сте прав в забележките, които сте отправил към нас. По принцип се стреми да отразяваме момента с броя копия, който е от изключителна важност, но този път го проспахме. Отдавна мислим да включваме и тази информация в таблицата, та ако пропуснем, хората да могат да се ориентират, също както сега могат с един поглед да видят, че КБР има най-много зрители за уикенда.
В „анализа“ ни на премиерния уикенд на „Шменти капели“, сме отбелязали, колко е действителния му уикенд 9 209 зрители и 76 767 лв., защо тук сме копирали резултата включващ предпремиерите, е отвъд нас.
Ще гледаме занапред да се стараем повечко, особено в отразяването на българските филми. Благодаря ви, че сте отделили време да ни прочетете.