Едва ли е изненада за някой, че фантастичната спортна робо-драма „Жива стомана” успя лесно да нокаутира политическия трилър „The Ides of March” на Джордж Клуни и дебютира на първа позиция в щатския боксофис, при положение, че знаем, че не качествата на филма са тези, които определят финансовото му представяне.
Според предварителните резултати „Жива стомана” е донесъл 27,3 млн. долара за първите три дни от разпространението си, което е най-големият уикенд за филм на боксова тематика, изпреварващ „Роки 4” (19,9 млн. – макар че изчислени с инфлацията те ще са доста повече), и вторият най-успешен дебют за спортен филм въобще, след абсолютния хит на Сандра Бълок „The Blind Side” (34,1 млн.). Така представен, успехът на филма е неоспорим, но доста хора, включително и ние, очакваха повече от тотален „crowd pleaser” с гигантски роботи, а резултатите му отстъпват дори и на “Изкуствен интелект” (29,4 млн.), камо ли пък на някой от Трансформърите.
На второ място остават Джордж Клуни и Райън Гослинг с техния „The Ides of March”, който дебютира с 10,4 млн. Това е резултат една идея по-малко, но все пак в границите на последните постижения на Клуни пред и зад камерата като „Американецът” (13,2 млн.), „Майкъл Клейтън” (10,4 млн.), „Мъжете, които се взираха в кози” (12,7 млн.), „Високо в небето” (11,3 млн.) и последния му режисьорски проект „Leatherheads” (12,7 млн.). С малко помощ под формата на една-две номинации в предстоящия сезон на големите награди, филмът би трябвало да може да достигне приходи от около 40-50 млн.
Победителят от миналата седмица „Dolphin Tale” бележи най-ниския спад в топ 10 от 34,2% и финишира трети с 9,1 млн. До момента вдъхновяващата делфинска история с Морган Фрийман е донесла приходи от 49,1 млн., което е по-малко отколкото имаше „Осем герои” (58,6 млн.) за същия период от време, и шансът да достигне крайния му резултат от 81,6 млн. изглежда все по-малък.
Бейзболната драма на Брат Пит „Moneyball” остава четвърти със 7,5 млн., с което общите му приходи за 17 дни разпространение възлизат на 49,2 млн. Засега филмът се движи според прогнозите и би трябвало да приключи разпространението си с около 70 млн.
Топ 5 закръгля „50/50”, който завършва уикенда с 5,5 млн. Въпреки горещите си млади звезди като Сет Роугън и Джоузеф Гордън-Левит, раковата комедия може да се похвали с едва 17,4 млн. и ще приключи с по-малко постъпления от романтичния хит на Левит от 2009 „(500) Days of Summer” (32,4 млн.). Но предвид бюджета на филма от едва 8 млн., и това си е сериозен успех.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 79,4 милиона, което е с 3% повече от миналата година, когато „Социалната мрежа” остана начело на класацията с 15,5 млн., но с 14% по-малко от 2009 г., когато „С жени на море” дебютира на първо място с 34,3 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Real Steel | 1 | $27,300,000 | – | $27,300,000 |
2 | The Ides of March | 1 | 10,400,000 | – | 10,400,000 |
3 | Dolphin Tale | 3 | 9,160,000 | -34.2% | 49,070,000 |
4 | Moneyball | 3 | 7,500,000 | -37.7% | 49,253,000 |
5 | 50/50 | 2 | 5,500,000 | -36.4% | 17,300,000 |
6 | Courageous | 2 | 4,600,000 | -49.5% | 15,892,000 |
7 | The Lion King (in 3D) | 4 | 4,552,000 | -57.1% | 85,962,000 |
8 | Dream House | 2 | 4,500,000 | -44.6 | 14,500,000 |
9 | What’s Your Number? | 2 | 3,050,000 | -43,7% | 10,306,000 |
10 | Abduction | 3 | 2,900,000 | -48.3% | 23,369,000 |