Бензин

Кай чесно?
от на 2017-05-19
 

Темата за българското кино отдавна е мутирала от културологичен през социален до патологично-шовинистичен абсурд. Най-странното е, че все още гледаме на родната кинематография, като на нещо, на което сме длъжни – само защото е българско. Мазохистичният ни националистичен нагон да хвалим, очакваме и подкрепяме поредния онанизъм с аргумента, че произходът ни задължава, е не само когнитивен, но и морален нонсенс. През всичките десетилетия на провали и разочарования отдавна трябваше да приемем, че нашенското кино е виновно до доказване на противното и не ние сме длъжни да му ходатайстваме, а то самостоятелно трябва да си извоюва респекта и търпението на зрителите. Едва тогава (може би) ще започнем по-често да гледаме заглавия, които имат някакъв адекватен резонанс – както в контекста на самото седмо изкуство, така и спрямо съвремието ни.

българия

Надежда всяка тука оставете…

За да сме още по-буквални (по примера на всичко екранно, изпълзявало от тукашните географски кино ширини), ще направим и едно на пръв поглед пошло сравнение – с бозата. Тя може и да не е „родом“ от татковината ни, но ни е пословично присъща. Закърмени сме с нея посредством смесената ни култура и огромна част от българите са придобили положителен рефлекс към нея, поглъщайки подозрително изглеждащия кекав фермент, кълнейки се пред опулените чужденци колко е вкусен и питателен за консумация. Същото е и с кинаджийските ни изцепки – ние си ги кльопаме, пошляпваме гордо търбусите си и се оригваме на бяло, зелено и червено, без да си дадем сметка, че отстрани изглеждаме като самодоволни, но крайно заблудени австралопитеци, които упорито отказват да напуснат Каменната ера. Ако пък случайно някой от племето ни реши да се усъмни в качеството и достойнствата ни, веднага го квалифицираме като вреден родоотстъпник, на когото някой популярен из малоумните конспиративни кръгове капиталистически евреин е платил, за да плюе по команда това, което по закон трябва да се люби, тачи и милее. Най-тъжното в цялата тази циркаджийска картина е, че тя днес е повече банална, отколкото обществено значима, а споровете и страстите, свързани с нея, не са нищо повече от буря… в чаша боза.

боза

Наздраве, родолюбци!

Цели два абзаца увод сигурно са твърде претенциозен подход за филм като „Бензин“, но изредените симптоми изцяло важат за драматичния екшън на Асен Блатечки и Катерина Горанова. Още трейлърът подсказа, че трябва да се подготвим за изпитание. Само че несгодите, които проектът среща в процеса на финансиране и заснемане, далеч не са главната причина за слабия резултат и в никакъв случай не могат да бъдат ползвани като потенциално извинение от страна на създателите. Дупките по предното стъкло личат отдалеч и са още на ниво драматургия, а традицията ни да играем с ужасяващо изкуствени маниери и дикция отново е спазена във всичките й възможни криви форми. Нека обаче съвсем сбито маркираме сюжета, който описва „една много яка история“ (по думите на самия Блатечки по време на едно от безбройните му ТВ-участия в рамките на маркетинговата кампания): Дим излиза от затвора след дълга присъда за убийство и се опитва да подреди разбития си живот и да сглоби парчетата му, воден от несломимия и тежък спомен за изгубената си любов, докато обстоятелствата не го принуждават да се завърне към отколешната си мания (автомобилните състезания), но и да се изправи срещу стари врагове. Разбира се, предвид необходимостта от по-конкретни примери в съдържанието, тук-там ще бъдат разкрити някои от елементите във фабулата, но не се притеснявайте: спойлерите за „Бензин“ не биха могли да бъдат по-сериозен проблем от спойлерите на самия филм (извинете за очевидния pun).

асен блатечки

Асен Блатечки

Когато тръгнеш да правиш някаква източноевропейска версия на иначе отдавна наложилите се в САЩ високоскоростни криминалета, трябва преди всичко да подходиш фокусирано на занаятчийско ниво. Дори и задачата да е непосилна от художествена гледна точка, поне зрелището е редно да бъде изпипано докрай. Да, в „Бензин“ има и нелоши неща – например операторската работа. Само че няколкото чудесни кадъра, независимо дали се опитват да следват видеоклиповата естетика (сцената със спуканата гума и острия ракурс, разкриващ почти голия задник на прелестната кибритлийка Люси) или имат по-сериозна цел и внушение (чудесната панорама от птичи поглед върху нощната магистрала и автомобила, приближаващ града), не могат да компенсират по никакъв начин останалото. Не спираме да се извиняваме с робства, комунизъм, преходи, но вече сме шибаната 2017 г. и трябва да спрем с оправданията. На всичкото отгоре не може добре свършената работа при едно-две от многото изискващи условия да е достатъчна, за да ръкопляскаме. Това, че бавноразвиващото се дете най-сетне, години след навършването на своето пълнолетие, е успяло да нацели сладоледа не в челото, а в устата си, не значи, че можем да му пишем отличен в бележника по граматика на филмовия език.

башар рахал бензин

Башар Рахал не е споменат в ревюто, но го споменаваме тук, за да се помолим никога повече да не му дават роли с акцент… или каквито и да е роли всъщност

Ако ще се заяждаме за техническото изпълнение, то хаотичният монтаж обира най-много негативни точки, но объркването от това, което наблюдаваш, идва преди всичко от слабия сценарий и странните режисьорски решения да се миксират (в крайна сметка – изключително нехомогенно) мелодраматичните колизии със стандартния попкорн кьотек, без да бъде ясно дали „Бензин“ иска да е по-сериозен филм или просто някакво пролетно жанрово забавление. По отношение на актьорите ситуацията е не по-малко плачевна, но и до известна степен изненадваща – неоспоримо талантливият Калин Врачански тук е принуден да се превъплъти в обидно карикатурен злодей, а маниерите и репликите му са урок по инфантилно преиграване и нелепо престараване, докато обичайно посредственият Блатечки на практика стои през повечето време що-годе поносимо, въпреки типичната за него инертност и постоянната му стратегия да замести спорния си талант със сърдито алфа-мъжкарство (още по-куриозното е, че до него дори второразредният Майкъл Медсън е почти като Лорънс Оливие). При поддържащите имена положението е сходно, като донякъде при Пламен Манасиев се забелязват проблясъци, а Лиляна Станаилова изглежда превъзходно, което за съжаление не е достатъчна причина да я похвалим. Както тя, така и повечето й колеги говорят като повредени роботи – не само заради осезаемия на места куц дублаж, но и защото все така не можем да се отърсим от обсесивно-компулсивното си старание когато се озовем на снимачна площадка, да се мъчим всякак да наподобяваме холивудските модели.

лиляна станаилова бензин

Щом Лиляна Станаилова слуша великия Трент Резнър, ще й простим, че си пада и по отвратителния Боно…

Въпреки сериозността си „Бензин“ се опитва и да е смешен – злокобно несполучливо. От клиширания фарс с голите братя до всяка генерична псувня, която може да предизвика смях единствено при почитателите на комедийни престъпления като „Комиците“ (паралелът не е случаен – нашенци имат афинитет предимно към трапезен хумор, но тук все пак целите уж са други), наративът поразително цялостно са проваля във всяка посока. Донякъде успешен е сегментът със стопаджията, само че ефектът при него е предизвикан не от нещо друго, а от първосигналната мотивация да вкараме (отново) някаква ругатня в нечия уста (в случая – в тази на Съли Ерна, който може и да е страшен пич, но употребата му е чисто самоцелна; даже в разочароващия „Терминалът“ на Стивън Спилбърг култовото „Мамка му!“ на Том Ханкс беше по-симпатично… но да се сравнява Спилбърг с каквото и да е родно произведение е само по себе си непростим грях, така че отново се извинявам).

съли ерна

Съли Ерна надава отчаян вой след първия скрийнинг на „Бензин“

При все всичкия този (праведен) хейт, в никакъв случай не агитирам Блатечки и Горанова да спират с това, което правят. Може то да не е добро сега, но след време да стане; може да не стане при тях, но някога при някой друг да се получи. Опитът е нужен, за да имаш някакъв задоволителен резултат… евентуално; вложената страст е от жизненоважно значение, когато твориш (каквото и да било). Тук се усеща старание, но се усеща и липсата на практика. На всичкото отгоре киното ни по крайно трагичен начин е пристрастено към имитациите и „Бензин“ не прави изключение, но ако това е пътят към една бъдеща по-търпима епоха, то добре заснетото копие е необходимата стъпка, за да имаме шанса да се подготвим и за нещо по-оригинално. Сега може да ни дразни тривиалният избор на тема (адреналиновите мъжки фетиши) или продуктовото позициониране (почти си купих кафе на излизане от залата), което би посрамило дори някой щатски блокбастър, но ако искаме да запазим някакъв бегъл оптимизъм, ще приемем тези неща като належащо зло, като цената, която трябва да платят по-издръжливите и упорити киномани, за да могат да доживеят по-смислени времена, поне що се отнася до филмовата магия… стига да не се очаква от тях да хвалят по презумпция или поради дълг. Напротив: „хранилката“ е метод за осмисляне и приземяване, когато не произлиза от лична неприязън, вродена завист или детински инат, а прилагането й би могло да доведе до някакво осъзнаване и до логичната за това осъзнаване творческа инициация.

калин врачански в кадър от бензин

Калин Врачански в кадър от „Бензин“

Накратко, „Бензин“ не е непременно трагичен, ако решиш да си по-щедър, но в него трудно могат да се намерят истински попадения. От приличната хореография, каскадите, визията и бомбастичния саундтрак обикновено се изисква да бъдат инструменти, а не цел, особено в конкретния случай. Непрестанният напън на Блатечки и Горанова да изградят някакъв по-дълбок или по-секси продукт, отколкото е по силите им, завършва с челен сблъсък, косвени жертви и мирис на изгорели газове, а мечтата да реализираме филм, чиято функция и чието въздействие успяват да напуснат тясната ни трибагрена капсула и реално да впечатлят световната публика, засега си остава болезнено недостижим мираж.

4/10, ‘щото не съм щедър :)

коментари
 
Отговорете »

 
  • 2017-05-19 at 10:12

    колко се радвам, че го написа това ревю. бяха ме набедили, че само аз недоволствам. :))

    Отговор

  • 2017-05-19 at 10:19

    С две думи, „Бензин“ катастрофира :)

    Отговор

  • Doc Braun
    2017-05-19 at 10:35

    Съгласен съм с ревюто на 100 процента. Положителното в „Бензин“ е че е плаха стъпка в правилната посока – жанрово комерсиално кино. Само жанровите ленти са пътя към истината дори и те да се бледи имитации. Италианското кино винаги е било подражаващо в началото като копира всеки успешен холивудски жанр от уестърните, през римските епоси и полицейските филми до еротичните трилъри и фентъзи брадвите наподобяващи Конан Варварина. Да по-евтини са и и не със същото качество но ги има и създават именно комерсиалното о кино. Трябва да се спре държавното финансиране на разни тъпаци , връзкари и роднини на соцкинаджии или любовници на дърти псевдопрофесори като онова нещо Зорница София. Стига безсмислени филми – наречени арт кино направени с единствената цел да се открадната парите на днъкоплатците. Българският зрител иска жанрово комерсиално кино и доказателство за това че дори брадвата Крал Артур се радва на успех по родните екрани. А филмът си тъп отвсякъде.

    Отговор

  • 2017-05-19 at 10:58

    Само не разбрах защо такъв негативизъм към… бозата. :/

    Отговор

    • Gogoto
      2017-05-19 at 14:23

      И аз, бе, ебаси и хейтърите…
      LEAVE BOZATA ALONE !!!!!111!!!11!!1
      Иначе две думи по темата – неам думи…


    • UZUMAKI
      2017-05-20 at 15:01

      В Перник я обожават… или по-скоро я оБОЗАват!


    • Gogoto
      2017-05-22 at 08:24

      Are you proud of yourself with that pun, young man ?


    • UZUMAKI
      2017-05-22 at 11:19

      I am, but I’m not proud with that пън Блатечки.


  • 2017-05-19 at 10:58

    Големи снимки 😀

    Отговор

  • 2017-05-19 at 11:03

    Валери Симеонов звъня заради първите два параграфа. Brother, you are going down!

    Отговор

  • 2017-05-19 at 11:32

    Прекрасен Бла! Както винаги :)

    Отговор

  • heinrich
    2017-05-19 at 11:40

    Що бе… има добри български филми (е този не е от този), които напуснаха трибагрената капсула. Тилт, Мисия Лондон, Светът е голям и спасение дебне отвсякъде….

    Чакам КовЕ-нант…

    Отговор

  • Ove
    2017-05-19 at 13:33

    Положението е майка плаче – грамофон свири!
    Поздравления за сполучливия за мен саундтрак! Това е положителното, което аз видях.
    Поздравления и за авторите, че въпреки всички перипетии около този проект, все пак успяха да го завършат. Да му мислят зрителите.
    Към изброените по-горе неразбории бих добавил и времевия континиум, който за мен беше дълбока загадка. Започвайки с надпис 2017-а, героят през целия филм попълва Календар от 2016-а (може пък само такъв да са имали в книжарницата до гаража). В един момент трябваше да е 20 години в затвора, след това някой спомена 15, а пък после стана тя, каквато стана.
    Хит е, разбира се и продуктовото навиране в случая. Има и по-елегантни начини да покажеш, че някой ти е помогнал да си завършиш филма, за Бога.

    Отговор

  • Гошо
    2017-05-19 at 14:43

    Комедийно престъпление ‘Комиците’. Добре казано!

    Отговор

  • Hitchcock
    2017-05-19 at 15:32

    Вие знаете ли колко пари са изхарчени за това филмче? И да от данъците ви също, защото е субсидирано от националния филмовия център. Честито на печелившите!

    Отговор

  • Az
    2017-05-19 at 17:22

    Всъщност, в това ревю се изказва едно мнение, което (разбира се) само по себе си е субективно и пречупено през някаква призма, която, за съжаление, изглежда предварително ,,програмирана“ да си блещи негативните коментари и безпочвен хейт. Да, наистина, когато говорим за някакъв вид изкуство, няма как да не се изпада в субективност и безстрастно да се изкажем, отърсвайки се от личните си впечатления. Но предварителната (лоша) нагласа и предразсъдъците не са начин да се изкаже мнение (или поне не такова, което да принадлежи на някой интелигентен човек). Като цяло, тук нищо не се казва – излива се някаква помия, защитена с цялостната ситуация в българското кино и ,,украсена“ с популистки изказвания, които звучат оригиналничко и завъртяничко, но пак са лишени от кой знае какво съдържание.
    Аз гледах филма и мога да кажа следното. Съвсем реалистичен е – не ти предлага вече омръзналия на всички, изкуствен ,,хепи енд“. Всички говорят колко е комерсиален филмът. Че, що?! Щото имало бързи коли и се говорело за любов. Ами, някъде из изляните кофи с лайна и хейт, коментаторът е написал нещо вярно: ,, шибаната 2017 сме…“ Именно, пич, именно! През 2017 г. (а и много преди нея) бързите коли са на дневен ред. А относно любовта, въобще не смятам, че има нужда да убеждавям някого, че това е тема, която никога няма как да бъде комерсиална…
    Като за финал – според мен филмът е чудесен (не отричам, че винаги има какво още да се желае и коригира в някои аспекти) и, в крайна сметка, е изпълнил главната си цел – да въздейства. Щото дори на Сульото, написал статията, трябва да е въздействал, че да вложи толкоз усилия да бълва тия, с извинение, лайна.

    Отговор

    • Na_Um
      2017-05-19 at 17:56

      Добре дошли от екипа на филма! :) Всеки път едно и също – Щом коментарът е негативен – се започва с обидите!


    • Doc Braun
      2017-05-19 at 18:08

      ТроЛ!!! Екипа ви ще върне ли парите на на данъкоплатците или ще продължите да крадете за да снимате БОЗИ?!!


    • Az
      2017-05-19 at 18:09

      А-ха, разбирам. Щом някой не се включва в общия хейт с тълпата и каже нещо различно (или не дай си Боже да му е харесало, леле!), значи задължително това трябва да бъде някаква ,,конспирация“ и да е някой от екипа на филма. Ама много сте сладки, бе… :)


    • YoBa
      2017-05-22 at 15:31

      Една от най-„пляс-по-челото“ и неконструктивни карти, които може да се играе в какъвто и да е критичен диалог, е тази със „субективизма“. Няма по-детско нещо от това, при неспособност да отговориш на поне една от критиките, просто да ги категоризираш по някакъв начин. – Тип „мама е лоша, защото ми удари шамар“, но да отбягваш, че си я напсувал, ‘щото всички псували майка си в твоя клас и т’ва е норамлно. Като видя реакция, като Вашата, „Az“, си пляскам челото. Тя е очаквана и описана баш в началото на статията, а Вие, в желанието си да оборите написаното / явно сте щедър зрител / , по-скоро го потвърдихте. Давам си сметка, че отговора ми тук вероятно звучи надменен и се извинявам, че не съм успял да бъда по-дипломатичен. За в бъдеще е хубаво да се избягват аргументи като „ама всяко мнение е субективно“, „всеки е прав за себе си“ и тем подобни… няма по-задъдена улица от тази. Субективно не е равно на мнение на един, както и обективно не е равно на мнение на мнозинството. Може един да е обективен и мнозинството да е субективно. Просто проверете значението на думите в речника (препоръчвам този на БАН).

      Ето конкретни отговорори на Вашата критика. Да се каже, че „Бензин“ е реалистичен филм – дори създателите му биха се спогледали с леко недоумение, защото екшън сцените по принцип целят невероятни ситуации и развои, които да впечатлят. Да се каже, че целта е била да просто да въздейства също е нелепо. То и прегазен гълъб на улицата въздейства, но това не го прави изкуство, нито пък шофьорът е артист, като без да иска гълъбът му е попаднал под гумата. Третото нередно е да наречеш черното – бяло. В случая да наречеш непопулисткото – популистко. Авторът описва „трибагрената капсулация“ на фона на нездравословното количество алогичен и действително „програмиран“ национализъм в българскоото общество – т.е. 2+2=4 и това е непопулистко. Четвърто, лицемерно е да се каже, че авторът не казва нищо, при положение, че Вие не обяснявате защо така мислите – просто казвате, че е така и точка. Пето, щом си позволявате да наречете „сульо“ критик, който критикува, защото това е работата на критик, може би просто не харесвате критици. Но, ако това е така, попадате в категория описана отдавна от Алеко.


    • хо
      2017-05-23 at 04:48

      Към коментара на УоВа,
      Ти си тотален кретен.
      Незнам за какви речници говориш но това сравнение с прегазен гълъб може да го направи само дете на 8 години.
      Ходи се прегледаи а не само да плюеш.


    • penzata
      2017-05-25 at 13:18

      xo, лично на теб, един правописен речник би ти свършил работа. Пък после, може да помислиш и за пунктуация. :)


  • noname
    2017-05-19 at 18:36

    Умозаключения като ,, В България нищо не става“, ,, Поредната българска глупост“ и прочие, някаква тенденция ли са?

    Отговор

  • Mirlin
    2017-05-19 at 18:56

    Голям лайк:)

    Отговор

  • Т.
    2017-05-19 at 19:04

    Щом след такова ревю оценката е 4/10 представям си… Но може би е заради бозата.

    Отговор

  • Iv
    2017-05-19 at 19:43

    А, не… Тръгнах с интерес да чета това шеговито „изложение“, в началото ми беше забавно, но стигнах до коментарите под рандъмли избраните снимки и, честно казано, ми дойде в повече. Що за коментар е: „Щом Лиляна Станаилова слуша великия Трент Резнър, ще й простим, че си пада и по отвратителния Боно…“ Ся, ако щете се хванете, че е облечена с бял потник, пък вие не харесвате бялото 😀 😀
    Хапливите коментари и сарказмът са готини, като са на място, ама това тук е просто някаква целенасочена храна срещу всичко дишащо около този филм…

    Отговор

  • d4
    2017-05-19 at 20:01

    „Неоспоримо талантливият Калин Врачански“ е един голям, сочен и тлъст оксиморон.

    Виж, продължението на изречението „…обидно карикатурен злодей, а маниерите и репликите му са урок по инфантилно преиграване и нелепо престараване“ – ето тука вече разпознах добрия стар Врачански. С по-точни думи не би могла да се опише „играта“ му във Вила Роза, най-добрата българска комедия за последните 30 години.

    PS – Башар Рахал е още по-„талантлив“ актьор и от Врачанския, ако това изобщо е възможно за постигане;

    Отговор

  • Georgi
    2017-05-19 at 20:39

    Авторът вероятно е компетентен по-темата, но оставам с впечатлението, че е очаквал да гледа някоя продукция на Ларс фон Триер. Това е филм за коли, ясно е че ще бъде изтъркан, след като дори многомилионните „Бързи и яростни“ са пълни фантасмагории.
    И все пак, разочароващия „Терминалът“?! Ясно, направих си изводите за компетентността на автора и дали да чета други ревюта тук. Чао, успех и по-ведро оттук нататък!

    Отговор

    • Mad Max
      2017-05-19 at 21:35

      Е, искаш да кажеш, че „Терминалът“ не е разочароващ за филм на Спилбърг ли? Ако беше режисиран от някой талантлив новак -ок, ама тук вече работи визитката и произхождащите от нея очаквания, така че изобщо не мисля, че е преувеличено.


    • 2017-05-21 at 17:14

      „Терминалът“ е супер.


    • UZUMAKI
      2017-05-24 at 11:56

      Дефинирането на смотания и отдавна забравен „Терминалът“ като разочарование не е толкова проява на лично мнение, колкото констатиране на неоспорим факт: филмът получи изключително противоречиви отзиви и поне 50-60% от ревютата за него са негативни.


  • Савина
    2017-05-19 at 20:44

    Аз също гледах филма и ми хареса. Да, има пропуски, но чак такъв хейт, ми навява на злеприкрита поръчкова статийка. Има история, има реалност, има съспенс в „Бензин“. Изказвания от рода на „липсва йеродикция на въображението и няма пиетет към алтернативната естетика“ не правят рецензията добра. Напротив, личи си неподплатена злоба (треторазрядният актьор Майкъл Медсън???, Боно какъв беше??? :))), че и Асен Блатечки – посредствен!), словоплетеници с цел спечелване на привърженици и никаква издържана, подкрепена с истински примери критика.
    Оценка на коментара 1/10. Щ’от съм щедра (а и реалистка).

    Отговор

    • Mirlin
      2017-05-19 at 23:20

      Ти, пък, се обиди. 😀 От кого е платена, не разбрах. 😀


    • Джон Га
      2017-05-20 at 02:30

      Хахаха

      платена

      статийка.

      Прецтаяш ли си! Ех-аа

      ^____^

      Не бе, сериозно. От филм не съм си излизал никога. Никога. А съм гледал към единаесе пъти Мъже в черно на Кино Бияд къде бех осми клас ръб, начи може си го прецтаиш.
      Не дочаках финала на Бензин, обаче. И по-добре че стана така…

      Хахаха
      платена
      статийка.

      Серьозно ле, за тоя филм ли точно????? Лел.


    • Geoff Johns
      2017-05-20 at 10:38

      Ревюто е платено от Веселин Марешки.


    • хо
      2017-05-23 at 04:52

      само не разбрах правите ли разлика между поръчкова и платена или просто пишете без да четете?


  • Kal-El
    2017-05-19 at 23:19

    Като видях Врачански в трейлъра ми напомни на Джоуи в един епизод на „Приятели“.

    https://youtu.be/Fe61tMfVKrk?t=176

    Отговор

  • Вектор
    2017-05-20 at 10:20

    Скоро прочетох някъде следното: „“Какво е искал да каже авторът“ – ми е травма от малък“, та и аз така с автора на това творение. Абсолютен елементаризъм в опита за копиране на касов сценарии, осакатен до родна действителност, което да го направи смилаем за масовия зрител. Но хората все по-малко ядат fast food… БББ – Блатечки, Бензин, Боза. А много, наистина много пари са пръснати по този, хм… филм. Питайте го Асен докато кръжи гордо (за което няма никакво основание) за безчет интервюта из телевизиите, по колко е плащал на ден на един гъзар от тези, на които тате им е купил яката кола, предоставена за нуждите на продукцията. Аз знам, ама няма да ви кажа, че ще се разплачете и ще си искате обратно поне парите за билета, защото загубеното от живота ви време, да гледате тази титанична творба, няма кой да ви плати. Ако тези пари бяха вложени да се плати на някого с креативна мисъл, можеше и да става филмът. Сега, не, мерси!

    Отговор

  • Ned
    2017-05-20 at 13:38

    Дайте на Ганьовците терен за злоба и…ето, на! Кацат като мухи на лайно. Смърдите, ама много смърдите… И ,,ревюто“, и всички овце от стадото, следващи овчаря. Смрад на простотия и обор…
    То човек да не се опита да даде на българската публика нещо ново – или се оплакват, че ,, се опитва да бъде като еди какво си“, или било боза, или, или… Абе, хейт да има… То затова подобна публика не заслужава нищо различно от боза.

    Отговор

  • Веси
    2017-05-20 at 19:01

    Спрях да чета в момента в който се намекна идеята „нека спрем да даваме пари и да подкрепяме българското кимно щото то няма пари“. Ами мили автори, продукцията на филм не струва 2,20 като 2 банички с боза, струва пари, които трябва да дойдат от някъде.

    Отговор

    • Na-Um
      2017-05-20 at 23:15

      Тук става въпрос какъв е критерият за даване на парите, защото финансирани от държавата, струващи милиони, са вече десетки ужасно слаби филми.


    • UZUMAKI
      2017-05-21 at 20:37

      Никъде не казвам, че не трябва да се дават пари за българско кино, а че то не трябва да се жали, когато го коментираме, за да има поне някакъв шанс да се подобри.


  • Кирил
    2017-05-20 at 23:33

    С хейт, не само българската кутлура, ами и държава няма да имаме.
    Аплодисменти на автора, който допринася за вечно хленчещия, недоволен и пълен с празни приказки българин.

    Отговор

  • Slav Mavrodiev
    2017-05-21 at 02:20

    Не схващам смисъла на това ревю :Д:Д:Д. Като цяло имаш сравнително забавен екшън, с бой, алогични след алогични случващи се неща, фантасмагории и т.н, а ти му правиш философска дисекция все едно по начало е трябвало да бъде нещо дълбоко и смислено :Д. Общо взето имаш нещо весело и комерсиално стил „Шифърът на Леонардо“ и идеята е пряко ясна – да е забавен и разтоварващ филм – обаче ти поради някаква причина подхождаш все едно анализираш „Престъпление и наказание“ и логично с оглед на подхода ти недоволно стигаш до апокалиптични заключения за развитието на българското кино :Д. А сериозно ме изгуби с тоя коментар за „Терминала“ :Д Пийс иначе за мен филма беше окей, за разтоварване и почивка става, а и аз такъв продукт отидох да получа срещу парите си, не отидох с идеята да гледам дълбоко философски филм, с вечни стойности и някакъв много дийп шит смисъл :Д

    Отговор

  • Шляпър
    2017-05-21 at 08:01

    Това ревю е 90% метафорично предъвкване на едно и също – възмущение от родното кино. Тъкмо се поема в посока анализ на актоьр или на филма в общ план… и отново булдозер с тежък хейт (в никакъв случай не казвам, че не е оправдан) готов да пълни обем . Авторът толкова много се е надъхал да злобее, че е забравил дори да спомене за колите във филма. Буквално споменаването на колите под каквато и да е форма е само „…отколешната си мания (автомобилните състезания)…“ и „…върху нощната магистрала и автомобила, приближаващ града…“. В смисъл, човек, бахти. Да правиш ревю на Бензин и да не говориш за коли, е като… де да знам. *добави сравнение за нелепост по избор*

    Отговор

  • 2017-05-21 at 08:31

    Скучно ревю – Боза/бозаво. За дякон Левски поне беше на градус:)))

    Отговор

  • Елица
    2017-05-21 at 10:04

    Еее, хайде стига бе! Знаете ли какво означава за един автор, 5 години да се труди над нещо, то в крайна сметка да се случи и някой да се изака мощно отгоре. Дано да не Ви чете!

    Когато минат 4-5 седмици, ще можете да сравните зрителските резултати на прехваления от вас „Никой“ и на „Бензин“. Те разликите са ясни още сега, но ако можеш да критикуваш авторите, можеш ли да критикуваш зрителите. Ако зрителите обичат да гледат Бози, кое всъщност е Бозата.

    Отговор

  • 2017-05-21 at 11:07

    Никой не е филм, а Аудио-визуална импресия. Бензин е кавър, с цел печалба. Ревюто е пасквил. Въобще, който дръзне да работи, е под гумите:)

    Отговор

  • Kal-El
    2017-05-21 at 20:26

    Абе има ли ревю на Български филм, все изкача от някъде една тълпа да говори за хейт, ганьовщина и т.н. Хора, които иначе няма шанс да ги видиш да коментират под другите статии.

    Отговор

    • Geoff Johns
      2017-05-21 at 21:03

      Екипът на филма най-нагло се изсипа тук и започна да се възмущава. В ревюто много хладно са показани многобройните дефекти на филма, но когато не си способен да чуеш градивна критика, те отпушва на приматизивъм и патриотарщина 😉


    • UZUMAKI
      2017-05-21 at 21:12

      Надявам се апологетите на този роден кино траш да не са наистина от екипа на филма, ‘щото би било повече от жалко. :) Според мен са по-скоро рандъм възмутени патриотари, които имат сериозен когнитивен дисонанс. Така или иначе, всякакви мнения са добре дошли и хич не ми пречат, независимо от съдържанието, а тези, които непохватно прибягват до ad hominem, просто доказват тезата ми от първите два абзаца. 😀


    • Gogoto
      2017-05-22 at 08:21

      Има и одобрени , „Каръци“ е един от тях. За жалост такива приятни филми са толкова редки в родната БГ действителност, че ме е срам да говоря…


    • хо
      2017-05-23 at 04:58

      Как може да наричаш този хейт ревю?


  • 2017-05-21 at 23:33

    БЛАТЕЧКИ ГО ИГРАЕШЕ МНОГО КИСЕЛ. ТРЪТЛЕСТ С ГЪРБИЦА, ГУША И ШКЕМБЕНЦЕ , А В ХОЛИВУД СВАЛЯТ И КАЧВАТ ПО ТРИЙСЕТИНА КИЛА ЗА ФИЛМ. СЛАБИ ДИАЛОЗИ И ЕКШЪН СЦЕНИ. АБЕ ЕДИН НЕСПОЛУЧЛИВ ОПИТ. ИНАЧЕ АПЛАУЗИ ЗА ОПИТА.

    Отговор

    • Ива
      2017-05-22 at 16:00

      Завиждаш, поручик Бенц. Че е най–секси мъжът на земята. Дори и да се изложи с този прехвален филм!


    • UZUMAKI
      2017-05-22 at 16:05

      Aма разбира се, сигурен съм, че Бенц се пука от яд, че не е като „най–секси мъжът на земята“ 😀


  • Настя
    2017-05-22 at 01:08

    За Ревюто 10 / 10 !!!
    А за бензиновите “ автори“ прикрити зад няколко никнейма – “ По високо по билото братя!“ …И Провалът е събитие! Освен това за да правиш добро кино не е достатъчно само да си падаш по великия Сили Ерна…трябва и талантец! Капиш?

    Отговор

  • Нема
    2017-05-22 at 05:00

    Браво момчета от Operation kino! Във вас ми е надеждата! В България приемат всяка критика за хейт и затова сме на това дередже…Докато не започнем да чуваме критиката нищо няма да се промени. Вие сте единственият източник на обективна критика, доста профи btw… Дерзайте!

    Отговор

  • Жеко
    2017-05-22 at 11:54

    Филмът е далеч по-добър от трейлъра си.
    Определено не съжалявах, че го гледах на кино(както и никой от приятелите ми).
    Има добър ритъм.

    Отговор

  • Сара
    2017-05-22 at 14:50

    За филма няма да говоря, защото не съм го гледала, но ще го направя. Ще говоря за автора на ревю-то както му казват или по скоро на критиката. Написаният текст е жестоко и престъпно нелеп, дано професията на автора не е – писател или критик, защото е пълна боза, както той сам нарича филма. Завистливото хейтърство не е критика а проява на много лош вкус. Дано хората не се водят по текстове, като този, макар че българите имаме склонността да се увличаме по негативизмът на хората. Това е и причината да сме винаги на дъното, защото сме закоренели от негативна мисъл и долнопробна критика към всичко, което се създава.

    Отговор

    • d4
      2017-05-22 at 15:11

      „… закоренели от негативна мисъл…“?

      Коренът на мисълта ти не е много дълбок.


    • YoBa
      2017-05-22 at 15:52

      Айде сега обяснете защо е нелепо, хейтърско, лош вкус, боза, завист и прочее? Вие просто хвърлихте квалификации и толкос. Ако намирате написаното за нелепо, то Вашия коментар е още по-нелеп. Критикът критикува с критики, както си трябва, а Вие критикувате него, но нищо от казаното. Просто категоризирате. Безпочвено е. Изключително неконструктивна е тази реакция. По Вашата логика, вместо да изписвам предните 3 изречения, да се обособя логично, просто пък да ви категоризирам и аз някак си. Е, това не е ли тъпо?


    • Gogoto
      2017-05-22 at 22:46

      Разликата между критика и хейтъра е, че първия казва “ това нещо не е сполучливо, защото така, така, така и така… “ , а втория казва “ т’ва е бахти боклука, щото… еми щото така! “
      Добре е да си го припомните следващия път като обявите тоз и онзи за хейтър.


    • хо
      2017-05-23 at 05:02

      че тои хейтъра(критика) точно това казва.
      т’ва е бахти боклука, щото… еми щото така
      никакво обоснование


  • Ива
    2017-05-22 at 15:56

    За съжаление и аз като ОГРОМНА фенка на Блатечки трябва да призная, че се разочаровах, главно от Лилянчето, сценария тип Шивачки (тук двойка и за доскоро симпатичния ми Кожухаров) и абсолютно Холивудския край. Силната химия между Блатечки и Макавеева се разбива в посредственноста на филма и акцентирането върху липсатана динамика при Асен и Лиляна. Като се изключат тези недоглеждания, филмът става за гледане, дори и да е само защото си умирате за режисьора. Аз лично ще събера пари, ще се върна в киносалона и ще се смея на копиращия Живи Легенди саундтрак, без да забравям да си запушвам ушите всеки път щом Лилянка заговори.
    Моята оценка е 6/10, много съжалявам, Асене.

    Отговор

  • Иван
    2017-05-22 at 22:36

    Фактът , че определяте „Терминалът“ на Спилбърг като разочароващ, ме кара да приема ревюто Ви като пълна БОЗА! Мисля, че турските сериали отиват да редакторите в този сайт повече, отколкото писането и анализите. Иначе “ Бензин “ е зле наистина, колкото и да сме новаци в такъв тип жанр.

    Отговор

  • КОГ
    2017-05-24 at 04:06

    Някой се опитва да имитира Синемаскротум, но не се е получило нищо. Елементарно, плоско и злобно ревю

    Отговор

  • 2017-05-24 at 11:40

    Чудя ти се как си успя да си го причиниш даже 😀
    Обаче ми се допи боза сега…

    Отговор

  • Соня
    2017-05-24 at 14:21

    направете по хубав филм бе вие като много знаете … лесно ви е на вас.. Според мен филма е страхотен !

    Отговор

  • Ха
    2017-05-24 at 14:54

    Определено няма да го гледам.

    Отговор

  • batmile
    2017-05-24 at 15:41

    Дойде време и аз да споделя впечатленията си от този така наречен „филм“.
    Никаква представа нямам защо някои от по-горе коментиралите са нрекли ревюто на автора с типичната българска дума “хейт”. Като цяло това ревю е по-скоро положително, защото най-малкото нарича Врачански “неоспоримо талантлив”-сериозно? Склонен съм да споря дълго по този “неоспорим” факт. Обичайно посредствения Блатечки е вярно, ако се визира играта му на театрална сцена, защото според мен в киното и конкретно в този филм е катастофално слаб. Останалите “актьори” даже не си заслужава да бъдат коментирани. Няколкото добри операторски кадъра не бих нарекъл добра операторска работа. Сценарното безсилие предизвиква хихикане и е истинско недоумение, а Съли Ерна и Майкъл Медсън вероятно искат час по-скоро да забравят участието си в тази “кино” творба, най-малкото заради безспирните подигравки на които са подложени именно заради този Бензин. В заключение ще кажа, че този бензин е марка А-86 и много се надявам да претърпи финансов провал, защото в противен случай някой от създателите му ще остане с грешното впечатление че от творението му става нещо, а всъщност се е получило едно огромно НИЩО!

    Отговор

  • тото
    2017-05-24 at 15:48

    В ревюто има скандални твърдения, по скандални и от самата лента.

    Като например „талантливия Врачански“ в какви точно произведения си е развявал таланта? Какъв точно е потенциала на Блатечки и кога го е показвал, че да го крие зад баналното смешно „алфа мъжкарство“- забавен чичко с паласки и меки мускули, които незнайно защо се опитва да демонстрира по често и от Матю Макконъхи в ранните му филмови години?!

    Уникално е, че тия типове до толкова са се взели насериозно, че дори не са снимали своите „млади“ версии с различни актьори, а се правят на младежи с остригана глава и с обърната бейзболка. Гледаш Врачански, с торбички под очите, натежали като разполовени любеници и си вярваш, че влиза в образ?!

    Играта на тези двамата не прилича на нищо което в киното се свързва с актьорство. А това са „звездите“ в лентата!!! Какво да кажем за останалите самодейци? Макар че, с последното обиждам хилядите аматьори които снимат с подръчни средства „продължения“ или „допълнения“ на „Междузвездни войни“, „Властелинът…“ или „Игра на тронове“…

    Съжалявам всички които са фенове на Блатечки или Врачански. Без значение дали става дума за „Бензин“ или в каквото друго са замесени. Единственото ви спасение е, че вероятно сте в интервала 11-15 години и тепърва ще преоткривате киното като изкуство.

    Отговор

  • UZUMAKI
    2017-05-24 at 16:00

    Ох, айде да уточня малко за актьорите, че излезе все едно ги хваля повече от заслуженото – никъде не твърдя, че Блатечки има потенциал. :) За мен той винаги е бил клишираното и банално „лошо“ момче, което зад сърдитата си мутра не крие никакви актьорски заложби. Колкото до Врачански – имал съм навремето за кратко възможност да го наблюдавам как „влиза“ в роля и според мен ако му дадат правилен текст и го режисират адекватно, може да изкара някакви смислени неща (това имам предвид под „безспорно талантливия“ – в никакъв случай обаче не го възприемам като нещо специално).

    PS Думата „лента“ все повече ми лази по нервите.

    Отговор

  • тото
    2017-05-24 at 16:52

    Приемете „лента“ като заместител какъвто е „зеленият килим“ за футболен терен 😀

    Иначе да, ревюто е твърде снобско за типично жанров филм какъвто се явява „Бензин“. „Бензин“ е техническо зле изпълнен проект (да не е лента)- от озвучаване, режисура, до актьорска игра, сюжет, ако щете и грим… Един пример- любовната сцена на Блатечки с Лиляна Станаилова вероятно е гонила прилика с цветна версия на „Sin city“, но визията блъска на пореден клип от „Планета“- евтино и некадърно.

    Не знам защо всичко което се снима у нас изглежда фалшиво и превзето, защо няма ритъм, сюжет и актьорска игра? Трябва да има обяснение защо… на Запад от нас, на 50-100 км, не по далеч правят страхотно кино. Живеем на една ширина, говорим почти един и същ език… те го могат, ние не?! Защо?

    Отговор

  • 2017-05-24 at 17:55

    Четох ревюто и се смях на глас!!! Много добро! Някак ми е съмнителна идеята, да се прави български римейк, на нашумяла американска боза! Виж, ако направят филм за скоростно изковаване на казан за ракия, или за състезание по мачкане на джибри, ще уцелим национално-еснафската жилка. „Джибра“ или „Похитители на селския казан“!!!!!

    Отговор

  • Andrey
    2017-05-24 at 19:03

    Весел празник!
    Филмът NO ONE „Никой“ може да се гледа онлайн от тук!
    Споделете!
    https://vimeo.com/ondemand/noone

    Отговор

  • Гергана
    2017-05-24 at 19:09

    На мен, пък, фабулата ми хареса. Явно критика не е гледал нито една част от „Бързи и яростни“ защото, освен колите, сценариите нямат нищо общо. Музиката към филма е много добра, няма невероятни каскади, образите са натурални и не разбирам защо са оплюти актьорите, които, според мен, са се справили добре. Филмът, не може да претендира за „Оскар“, но определено ми беше приятно да го гледам, не съжалявам за деветте лева, които дадох и го препоръчвам на всички, които подкрепят българско кино и усилията, които полагат българските артисти и актьори за да го има. Аз им благодаря и им желая да имат много търпение и сили за да продължат да работят, заради хора като мен, които уважават и ценят труда им! Благодаря, бъдете здрави!

    Отговор

  • 2017-05-24 at 20:39

    Бензин е нелепа пародия на култовите чейс филми ! Той е много далеч от шедьовъра It’s A Mad Mad Mad Mad World (1963)!

    Отговор

  • Riddick
    2017-05-24 at 22:30

    Вярно всяка родна кино диария, предизвиква бум от патриотични постове, от съмнителни профили

    Отговор

  • феята
    2017-05-25 at 10:36

    С мръсна газ: Родният „Бензин“ изпревари дори „Пришълецът“
    Филмът на Блатечки и Горанова оглави бокс офиса ни
    25 май 2017 09:07, Петя Славова

    Българският филм „Бензин“ – режисьорски дебют на Асен Блатечки – е най-гледаният след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Заснетият през последните три години филм, в който преобладават каскади и високи скорости, е гледан от 24 508 зрители и има 211 270 лева приходи за първите три дни от премиерата му.

    Прочети още на: http://www.dnes.bg/kino/2017/05/25/s-mrysna-gaz-rodniiat-benzin-izprevari-dori-prishylecyt.342116

    Отговор

    • Na-Um
      2017-05-25 at 11:33

      Нова ТВ са си свършили работата – яко помпане месеци наред, 66 киносалона! Моля ви се, това е добър маркетинг, не критерий за качество! В салона вчера имаше 4 човека!!!!!!!!


    • UZUMAKI
      2017-05-25 at 15:52

      Очакваше се да привлече някаква публика, но като че ли се очакваше да е по-гледан от реалните резултати. Филмът едва ли ще бъде финансово успешен.


  • Иван
    2017-05-25 at 18:37

    Първо Асен е нефотогеничен. Не става за кино. Второ, той е емоционално слаб актьор – няма дълбочина, няма нюанси. Играе като дърво, което „играе себе си в предлаганите обстоятелства“, колкото и да бяга точно от това. Да сте гледали Асен неузнаваем в някоя роля?! Не. Асен си е Асен във всяка роля. Само Захари го бие по постоянство. И за какво му е да се поти да прави роля Асен?! Всички ходят да гледат медийния продукт Асен, „да му видят лчицето“ след като са чели жълтини за него, за личното му животче, в което са си пъхали нослето, защото в тяхното собствено лично животче няма тръпка, а в животчето на Асен има – има пари, готини мацки, слава… Голяма част от зрителите на Асен правят това, което той прави в играта си – представят си, че са на негово място, че спят с неговите красавици, че броят неговите мангизи и се къпят в неговата слава. По същия начин и Асен си представя, че е Мастъра, Брандо, Медсън (абе някой, който ще да е, само да е от Холивуд), и подобно навита на пружина кукла, го имитира във всяка роля. Каквото и да прави Асен, в подсъзнанието му е мисълта „Как би го изиграл Мастъра?!“. Персонажите му са плоски и предвидими, като мутри, защото Асенчо не може да избяга от себе си – от неуспялата мутра. Какво ли си е казвал, когато е кандидатствал на времето за ВИТИЗ – не успах да се реализирам като мутра, поне да мога да изиграя ролята на мутра, на лошо момче. На мачо. Винаги ме е изумявало как може елитарни, свръх недостижими мацки, високо морални парчета, като актрисите във ВИТИЗ, да си губят групово ума по мъже като Асен! Мъже като Асен минават за мъже, само заради вродения бъг в женския мозък, който ги кара първо да нарочват някой невинен, съвсем обикновен мъж, за Супермен, а после взаимно да се заразяват една друга с утопии, че ги обича, че… Видят, че една си е легнала с Асен, ама не е сигурно, и всички след нея – за по-сигурно. „Знаеш ли как май ме погледна?…“ И се скъсват да се съревновават за вниманието на нарочения за Мъжкар на елитната група богоизбрани витизлии, в случая – за Асен. И той, горкия, ще-не-ще, станал човека секссимвол, нищо, че няма данни, че не е фотогеничен. Актьорстово просто му се случва! Това е, накратко, обяснението на феномена „Асен Секссимвола – това може да го има само в България“. Това обяснява също така защо в играта му, както и на повечето български актьори, когато става дума за кино, а не за театър, личи липсата на въображение. И едно огромно усилие да не преживява, онова което преживява героят му, защото не било професионално – да преживяваш персонажа си. Така им внушават големите, световно неизвестни киноактьори, които вегетират като преподаватели във ВИТИЗ. Българския актьор може да изиграе Хамлет, но не може да изиграе бай Пешо, шивача, от с. Долно нанагорнище. Българският актьор може да говорит като държавен вестник и тъковен речник, но не може да говори така както говорят зрителите му – тогава, когато това се налага спопред ролята, разбира се! Помня един филм, пак български, в който Асен се местеше от кадър в кадър, седеше кога на стол, кога на маса и гледаше начумерено с безизразно, каменно, лице. Сигурно е играл по Брехт, защото на зрителите едва ли им стана ясно какво чувства героят му. И дали въобще има вътрешен свят, защото каменното лице на мачото Асен не ги допусна в него, най-вероятно защото Асен не си бе направил тръда да изгради вътрешния свят на героя си. Всъщност, Асен е толкова велик, почти колкото Брандо в „Апокалипсис сега“, че не се налага да играе – достатъчно е просто да присъства в кадър и го пълни. Истината е, че парите развалят актьора. Асен е селяк, чието самочувствие се крепи на парите, които трупа по един или друг начин. Дай на простия човек пари и слава и той се размечтава – как е станал велик актьор, защото има много пари, как ще покори света с амбициозни филми, защото има много пари, как ще взема умопомрачителни хонорари, защото има много пари… Пари, пари, пари!… Опаричил се, изведнъж българският актьор започва да гледа на себе си като на фирма. Като писано яйце се пази и е готов на всякакви магарии, само и само да осребри всяко свое показване пред повече хора. Гледах филма и се питах: „За какво му е на един човек да прави нещо, което вече е правено до втръсване безброй пъти?! Какъв е смисълът на този форсиран с трейлъри филм, който ще бъде забравен, веднага щом се влее в потока от жанрово себеподобни холувудски мутанти?! И си отговорих: „Смисълът е, Асен да покаже, че може да снима като холивудски режисьор, като какъвто, явно, се преживява в мечтите си, да покаже, че и българското кино (по традиция негледаемо) може да изглежда съвременно, грамотно заснето. Какво постижение е за български режисьор да си направи разкадровката предварително, вместо да се чуди на снимачната площадка къде да сложи камерата, как да върже предния със следващия кадър… Какъв подвиг, наистина, е „Бензин“ в кинематографично отношение! Това е първия български филм, който се състои от повече от 20 кадъра. И в него има монтаж. Мислех си доста да ви кажа, и осъзнах, че това, всъщност, е една много скъпа дипломна работа, с която дипломантът Асен трябва да покаже възможностите си, за да му дадат после субсидия от НФЦ и така да направи, филм след филм, кариера. И се запитах: „Колко ли стойсностни, филми можеше да се направят с парите, които тази бензинова хала е глътнала, филми каващи нещо смислено, ако не беше това пусто актьорско его. Вероятно никога няма да разберем! …

    Отговор

  • Ne-fenka
    2017-05-25 at 23:08

    Филмът е добър, според мен е много въздействащ. Не знам защо трябва да злобеете толкова и какво толкова намирате по-добро в чуждите филми. Актьорите играят непринудено (с изкл.на Врачански и М. Медсън :Р), има напрежение през цялото време. Дразнещо е само натякването на спонсорите, можеха да го направят по-прикрито и елегантно. Препоръчвам го за гледане!

    Отговор

  • Ели
    2017-05-26 at 01:35

    Всяка седмица пускате информация за боксофис класацията в БГ. Тази седмица обаче – не. Ами „хейт“ е – отявлен. Не е ревю.
    И пак да напомня. Не съм от екипа на филма. Обикновен киноман съм, разбиращ сложността на този вид изкуство и подкрепящ всеки, който опитва да създава. На вас за какво ви е да рушите? За какво ви е да рушите нещо, което още няма стабилни основи?

    Отговор

  • Mano
    2017-05-26 at 03:54

    Ревюто ми беше една идея по-забавно от лентата.
    Малкият ми брат хареса филма , жалко ако авторът е целял нещо повече от одобрението на децата и тъпата част от широката публика. Не мога да пусна коментара без да вметна , че на моменти изпитвах наслада гледайки прожекцията.

    Отговор

  • Още един хейтър
    2017-05-26 at 04:32

    Какво да кажа… Повечето вече е казано. Днес (вчера) ходих със сестра ми на кино да гледаме този така рекламиран филм. Аз отидох с нагласата, че ще е пълна боза и въобще не бях разочарован, защото си беше пълна боза – каквото очаквах се случи. Тая дето игра Нико (щото е много трудно да изречеш и едно „Л“ накрая) е мноо грозна (не си правя труда да запомням имената на слаби актьори). С тея фалшиви зъби ептен разваля всичко. Блатечки (да, казах че не си правя труда да запомням имената на слаби актьори, но тоя мноо го рекламират и някак си съм го запомнил) има ли някакво друго изражение на лицето си освен „аз съм мутра“? Изключително слаба игра. Врачански преигра с тея опити да докара някакъв диалект и да псува. Много слаба игра от всички актьори. По шестобалната система им пиша 3 – заради опита да направят нещо. Сюжетът беше много разхвърлян. В един момент се случва в това, в следващия нещо от преди 20 години, изведнъж пак се връщаме към сегашния момент, без даже да разбереш, чак след 5 минути усещаш това…

    А какво каза сестра ми след като излязохме…
    I expected nothing and I’m still disappointed…
    Не очаквах нищо и пак съм разочарована…

    Толкова за поредната БОЗА родно производство. След като гледах 11а си казах „няма да ходя повече да гледам БГ филми“, ама на – пак отидох и сега след като излязох пак си го казах… Да видим дали ще си изпълня този път обещанието…

    Отговор

  • toto
    2017-05-26 at 10:34

    Едно е сигурно, безмозъчните патки които ходят на театър заради Врачански и Блатечки ви образуват солиден трафик… скоро ще отиде на кота 100 коментара.

    😀

    Отговор

    • penzata
      2017-05-26 at 11:00

      Ей това, пък ептем не ми е ясно. Врачански и Блатечки нали уж са театрални актьори, а и в театъра са пълна пародия.
      Навремето гледах режисьорския дебют на Блатека в театъра. Постановката беше „За мишките и хората“. Беше се самокастнал, заедно с Врачански в главните роли (на Лени и Джордж), беше бутнал и тогавашната (уж, според медиите) приятелка на Врачански и бяха стъкмили такава манджа, че ме беше срам за Стайнбек.

      Врачански може и да има някакви актьорски заложби (не съм ги виждал досега, де; освен добрата физическа подготовка за „Парижката Света Богородица“ :) ) и някой режисьор може и да ги изкара наяве, обаче не виждам кой (от тези, на които им се дава да правят филми в България) ще го направи, защото толкова са лишени от визия и въображение, че просто не е за вярване.


    • UZUMAKI
      2017-05-26 at 11:15

      Единствената критика по ревюто, която започвам да приемам насериозно, е по линия на Врачански и „таланта“ му. Може би сте прави. :) Аз наистина имам по-скоро окей впечатления от него, но те не са толкова много, така че нищо чудно да съм го надценил.


    • penzata
      2017-05-26 at 11:40

      Еми, знам ли.
      В „Парижката Света Богородица“ играта му беше вяла, обаче братчеда трябваше три часа да се придвижва само с ръце по движещата се сцена, нагоре-надолу, наляво-надясно и същевременно да играе и като се има предвид, че това не е еднократна постановка, видимо бе, че усилията, които е положил, са голями.


    • UZUMAKI
      2017-05-26 at 13:29

      Сигурно, ама как ли би стоял при директна съпоставка с Чарлз Лотън… направо не ми се мисли.


    • penzata
      2017-05-26 at 13:51

      Подобна „физическа“ роля в театъра Лотън не знам дали е имал. Ако говориш за актьорски възможности, не знам защо трябва да се прави сравнение. Диапазонът на Лотън е огромен.
      Такова сравнение би било удачно, единствено, ако самият Врачански го прави за себе си. Всичко, зависи от това, какъв актьор иска да бъде (от кого се вдъхновява, на кого иска да подражава и кого иска да надскача), което е съвсем друга тема. :)


    • UZUMAKI
      2017-05-26 at 14:49

      По-скоро се шегувах по линия на Квазимодо. Лотън е великан и в театъра, и в киното; Врачански е, в най-добрия случай, падауан.


    • penzata
      2017-05-26 at 15:18

      Ееее, то едното е театър, другото е кино.
      Съпоставка с Квазимодо на Хопкинс също е безсмислена. :)
      Това, което исках да кажа е, че подкрепям мнението ти, че читав режисьор може и да съумее, да източи актьорски качества от Врачански, просто в момента не виждам кой.
      Харесвам Абаджиева, но (сигурно, заради физическото натоварване) тя не успя да измъкне кой знае какви драматургични качества от Врачански, но бе хубава наченка в правилна посока. За съжаление, по-лесно е да си стоиш в „дадена групичка“, да текат кинти при минимално (дори и липсващо) усилие и толкоз.
      Един Леонид Йовчев е прекрасен актьор и е видимо, че следва цели, обвързани с изкуство, а не комерсиални, заради това и търпи развитие.

      П.П. Още ме държи това, което „изсмука“ Линч от Матю Лилард в новия сезон. :)


    • UZUMAKI
      2017-05-26 at 17:35

      От по-младите ни актьори ай лайк Плетньова :)


  • 2017-05-26 at 18:14

    Генчев трябваше да вземе Врачански за Левски, щеше да му извади образа и отвътре

    Отговор

Коментирайте