cl1_20220830

Синелибри организира двудневен курс на тема „От идеята до големия екран“, който ще се проведе в рамките на предстоящото осмо издание на Международния кино-литературен фестивал! Курсът се състои от два последователни мастъркласа, предлагащи синтезирано, есенциално знание за основите на реализацията на един филм, фокусирайки се върху две ключови теми:

  1. Сценарно писане
  2. Предпродукция, снимачен процес и постпродукция

Безспорното предимство на тази обучителна инициатива са нейните лектори – доказани експерти в областта на теорията и практиката на кинопроизводството (респективно в българска и в международна среда), като и двамата са творци с многогодишен опит, които познават в дълбочина процеса на създаване на филми.

Мастърклас 1: Сценарият – задължителната основа на всеки филм

Лектор: Александър Чобанов

Успешен български сценарист и писател. Автор е на сборниците с разкази „Колекция 18“,  „Летен следобед“ и „Квантова градина“, както и на романите „Хлапета“, „Неотминало“ и „Дъждът оставя следи“. Сценарист е на едни от най-популярните български сериали през последните години – „Отдел издирване“, „Съни бийч“, „Дяволско гърло“, „Под прикритие“, сезони 2 и 3, „Четвърта власт“, „Дървото на живота“, сезон 2, както и на пълнометражния филм „Привличане“.

Мастърклас 2: Зад кулисите на кинопроизводството

Лектор: Владимир Тодоров

Владимир Тодоров е художник и илюстратор с многогодишен опит в игралното и анимационното кино. След завършването на Художествената гимназия в София и кратък курс по анимация във ВИТИЗ през 1990 г. заминава за Лондон, където започва работа в студиото на Стивън Спилбърг. През 1995 г. се присъединява към студиото на Ули Майър, където работи по „Космически забивки“ и „Изгубени в космоса“, а през 1997 г. си сътрудничи с „Warner Brothers“ във връзка с пълнометражния филм „The Quest For Camelot“. Следващата година е поканен в екипа на „Sony Pictures Imageworks“ в Лос Анджелис, където работи като аниматор и художник на сториборд. Работил е върху концептуалния дизайн на цяла поредица от хитови заглавия, сред които „Стюарт Литъл“, „Хари Потър и философският камък“, носителя на „Оскар“ – „The Chubbchubbs!“ и др. Съвместно с Робърт Земекис работи върху дизайна на „Полярен експрес“, „Беоулф“, „Коледна песен“.

За кого е предназначен този курс?

Целта на настоящия курс е да предложи фундаменталния знания, умения и практически съвети, необходими както в областта на подготовката и създаването на киносценарий, така и в самия процес на филмово производство. Мастъркласовете са адресирани към любители и представители на професионалните среди с минимален опит до този момент, желаещи да разширят своите познания и да се впуснат в предизвикателството „да правиш кино“. Подходящи са за сценаристи, писатели, драматурзи, продуценти, режисьори, маркетинг специалисти, студенти и за всеки, който мечтае да работи в киното и да разкаже своята история, стига да не е „абсолютно начинаещ“. Можете да изберете дали да посетите двата мастъркласа, или само единия от тях, в зависимост от знанията и уменията, които искате да придобиете.

Място на провеждане : Каза Либри (Casa Libri), ул. „Цар Асен“ 64, София
Дати: 29 и 30 октомври, 10:30 – 18:30 ч.
Тайминг:  2 дни всеки с по 4 модула с времетраене от по 100 минути. Предвидени са паузи за кафе и обяд.
Цени: 180 лв. за един ден/мастерклас; 300 лв. за два дни/мастеркласа

29 октомври, събота, мастърклас 1: Сценарият – задължителната основа на всеки филм

Модул 1 – Идеята

  • Кои са основните компоненти на една история?
  • Анализ на история
  • Как да развиете идеята си и да я превърнете в успешна история?
  • Какво стои зад понятията синопсис и трийтмънт?

Модул 2 – Структурата

  • Защо всички успешни истории имат една и съща структура?
  • 3 или 5 акта – Аристотел или Шекспир?
  • Други уловки и похвати в кинодраматургията

Модул 3 – Към белия лист

  • Как да напишем добър сценарий?
  • Как се създават: напрежение, интерес, обрати, пълнокръвни персонажи и пр.
  • Как се пише сценарий в различните жанрове

Модул 4 – Към големия екран

  • Да превърнем идеята в завършена история
  • Кога поредната версия на сценария е финална?
  • Практическо упражнение и заключение

30 октомври, неделя, мастърклас 2: Зад кулисите на кинопроизводството

Модул 1 – Идеята оживява

  • Сходства и различия между европейското и американско кино
  • Как започва всичко? Кога идеята за филм е надеждна?
  • Логлайн, пичинг и други първи стъпки, без които не може
  • Работа на ниво сценарий – скрипт-доктори и бюджетни рестрикции

Модул 2 – Предпродукция

  • Сформиране на екип
  • Подготовка за снимачен процес – кастинг, избор на локации и др.
  • Защо е нужен сториборд?
  • Защо ролята на режисьора е ключова?

Модул 3 – Работа на терен

  • Установяване на правила
  • Определяне на „важните“ роли: камера, звук, скриптър, асистент-режисьор
  • Работа в екип
  • Работа с актьорите
  • Снимачният процес и часовникът на продуцента

Модул 4 – Постпродукция

  • Монтаж
  • Звук
  • Музика
  • Картина
  • Финални надписи

Не се колебайте да се присъедините към този специален двудневен курс по време на фестивала. Ако искате да сте част от приключението на голямото кино и имате собствени творчески идеи, които трябва да бъдат реализирани, това е Вашият уъркшоп.

Билетите за двата мастъркласа са вече в продажба: https://epaygo.bg/2204905661
Присъединете се към събитието тук.
Повече информация за Синелибри 2022: www.cinelibri.com


Статията не е част от редакционното съдържание на „Operation Kino“

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *