Новата шантава филмова екстраваганца на Тайка Уайтити прилича по някакъв странно-гротесков начин на трите основни оръжия, с които се вихрят главните му герои – конструирана е от различни по големина, значение и форма парчета (помните съдбата на Мьолнир, нали?), ревнива е към материала и интерпретацията му, като се гордее с ръбатия си външен вид (досущ егоцентричната брадва Stormbreaker) и разпръсква безумни многоцветни фойерверки в името на задължителния „show off“ (точно като златната мълния на оригиналния древногръцки гръмовержец Зевс). И макар персонажите, които добре познаваме и (дори) харесваме да са на линия, не откриваме нещо свръхестествено и важно за живота на този филм – липсва душа…

Дръзкият новозеландски авантюрист извървя изключително интересен път, за да се стигне до този момент на откровение… или на изтощение, а може би и на изчерпване?! Следя с интерес разнообразните проекти, с които се е захващал през годините – безстрашните му интрепретации на всевъзможни неочаквани или неконвенционални теми са предизвиквали възхищението ми. Абсолютната лудост на „Тор: Рагнарок“ беше въодушевила и шефовете в Marvel, след като почти удвои приходите от първия филм, посветен на изваяния рус кандидат-властелин на Асгард и пакостливия му брат-чаровник. Може би това е основната причина жадните за приходи продуценти да заложат още веднъж на „печеливш кон“, който – уви! – пред очите на зрителите безславно се превръща във вреслива коза (или две?!).

thor-lt-2-20220708

Далеч съм от мисълта да оневинявам някого, но според мен основната причина за неуспешното „фокусиране“ на гръмотевичната буря е именно Тайка Уайтити. Новият му филм е професионално изпипан (откъм спец-ефекти) „пачуърк“, в който ръбчетата на различните късове не винаги съвпадат, а цялостното усещане е за хаотична работа с поредицата случки, които са заснети и монтирани просто защото са се получили „cool“ и защото могат да се впишат в тона на цялата история. Темите са няколко – „любовта побеждава всичко“, „боговете са безполезни“, „дори и най-големият злодей стига до откровение във Вечността“ – и общо взето всички епизоди са подчинени на някоя от тях. Преди няколко дни попаднах на откъс от интервю с режисьора и Крис Хемсуърт, в който те коментираха времетраенето на грубия монтаж на филма – около четири часа и как целият екип е бил убеден, че заснетите кадри са най-великите в историята на киното, но… когато се отиде в монтажната, всичко започва да изглежда по съвсем различен начин. Тайка обясни, че са „събрали и стегнали“ филма, но резултатът би бил задоволителен за детска аудитория. А може би Marvel тенденциозно свалят възрастовата граница за/на феновете си?!

thor-lt-3-20220708

Цялата първа обяснителна част на „Тор: Любов и гръмотевици“, с въвеждането на отчаяния и жаден за мъст Гор и инфантилните изцепки на Тор в екипа на Пазителите на галактиката е сглобена в опит да се „зададе“ настроение – „помните ли батко си Тайка колко е „отворен“ и готин, сега той ви кани на купон отново“. Ала едно е да увлечеш неусетно публиката в своята лудост, защото на теб самия ти е забавно, друго е да заявяваш намерения и да очакваш аплодисменти, които си въобразяваш, че ти се полагат. Сюжетът е подреден около новата поява на бившето гадже на Тор – Джейн Фостър, която се опитва да победи болестта си със свръхестествените сили на жадния за нови подвизи Мьолнир. Първата среща след известен брой години на двете въплъщения на „могъщия“ Тор е в селището на имигрантите от Асгард, откъдето Гор и мрачните му чудовища открадват всички дечица. Групата спасители – Тор, Джейн, Корг и кралицата-валкирия решават да търсят помощ от сборището на боговете, а после влизат и в директен сблъсък с „убиеца на богове“. След зрелищна схватка, в която Тор-Тор предава част от божествените си сили на своеобразната армия от малчугани (трогателно решение), а Тор-Джейн решава да му помогне въпреки неумолимия рак, основните противници попадат в странното междинно пространство на Вечността (защо преходните територии вечно са представени като белезникаво-сини и/или като звездни купове?!) и идва ред на развръзката. Тя е доста семпла и мелодраматична, особено в сравнение с финала между Гор и Тор, описан в комиксите – няма мъчения, няма антибожествени бомби, които да изтребят всички горделиви свръх-същества в миналото и бъдещето на човечеството, само Черният меч-богоубиец се разпада в небитието, а последното желание на Гор предопределя бъдещето на неговия основен противник.

thor-lt-4-20220708

Независимо от всички хаотични недостатъци на този претенциозен кандидат-блокбастър, „Тор: Любов и гръмотевици“ притежава нещо безспорно ценно – присъствието на Крисчън Бейл. Доказан майстор-перфекционист, актьорът не просто се превръща в отчаяния, гневен, разочарован, изпълнен с омраза Гор, но и във всички кадри без негово директно участие се усеща застрашителното му присъствие. След края на филма зрителите остават с впечатление, че са наблюдавали деца, които просто си играят в пясъчника и си погаждат различни шегички (особено австралийско-новозеландската шайка Уайтити-Хемсуърт-Кроу) и че единственият актьор, отнесъл се сериозно към поставената му задача, е Бейл. Той самият споделя, че с удоволствие е обсъждал с Тайка дълбочината, до която трябва да стигнат с образа на Гор и дори са подготвили/заснели още по-зловещи епизоди, но са решили да не ги оставят във финалната версия на филма, за да има кой да го гледа… Всички нюанси в чувствата, които предопределят действията на Убиеца на богове, са представени категорично и убедително и дори за момент не се усъмняваме в мантрата на злодея – „Всички богове трябва да умрат!

thor-lt-5-20220708

Другото сполучливо хрумване за кастинг вероятно е появата на почти 60-годишния Ръсел Кроу в образа на всемогъщия Зевс. Той демонстрира въртеливи движения в стил „съчетание с бухалки“ при театралната си поява пред лъскавия конклав на най-разнообразните вселенски богове, материализира нелепото си чувство за хумор (по автор!) с премахването на дегезировката от мускулестия оригинален Тор и хвърля няколко закачливи реплики преди около и от него да се разхвърчи златна кръв. Ето предположение за кастинг-диалога между Уайтити и Кроу: „Йо, мейт, трябва ми солиден пич за ролята на всемогъщия Зевс – свободен ли си?“ „Сигурен ли си, че искаш точно мен?“ „Ще изработиш изчанчен акцент и ще го раздаваш нафукан шеф, когото всички останали богове смятат за забавен и велик само защото ги е страх да му противоречат.“ „Супер – идвам!“ Личи си, че Кроу се забавлява и честно казано, след като вече съм гледала филма – не си представям по-подходящ избор за тази роля в тази „божествена“ конфигурация.

Бих поставила акцент и върху пристрастията на Уайтити към пародийното преиграване, което вече си е част от имиджа му. Но докато този подход беше използван съвсем на място и най-вече – с мярка и в „Тор: Рагнарок“, и в „Джоджо Заека“, то при новото приключение на ТорХ2 епизодите, които разчитат на това, май са прекалено много. И прекомерното разнищване на реплики, и „закачките“ на Тор с чука и с брадвата му, и представянето на връщането на оригиналния Тор към мисията за спасяване на галактиката (предимно като част от преразказа на Корг, но и с диалози между Пазителите и Тор), и новата среща на двете Тор-въплъщения, при която си мерят… броните и крилете-украшения на каските – все едно Тайка е дал простор на актьорите си да импровизират върху „брилянтния му сценарий“ (шеговита реплика от негово интервю) и в някакъв момент просто е решавал къде да каже „стоп“. Резултатът, конструиран в „Тор: Любов и гръмотевици“, изглежда разочароващ именно защото заявките на автора-режисьор бяха демонстрирани като интелигентна провокация с предишното му включване във вселената на Marvel – и сега зрителите разчитат да открият (все пак) някакъв смисъл, дори и в комиксов филм, когато носи неговия подпис.

thor-lt-6-20220708

Има цвят, има блясък, има звезден прах и добри актьори, но усещането ми е сякаш Тайка Уайтити се обръща през рамо и ни се плези: „Знаехте, че ще правим хумористична гротеска; знаехте, че съм обещал нещо  шантаво – сега защо се сърдите?! Нищо не трябва да се приема прекалено сериозно, особено пък рисувани картинки. Аз съм над нещата – който не ме харесва, значи няма вкус!“ Тъжно, Тайка, и доста разочароващо… Така ли изглежда трансформацията на провокативния, ентусиазиран автор в самодоволен trend-setter?! Ще повторя един цитат от негово интервю, дадено преди време: „Никога не съм искал да правя кино.“ Може би и (вече) не трябва…

Similar Posts

Вашият отговор на Иван Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

26 Comments

  1. Аз лично винаги съм мислел, че подходът на Тайка никога не е бил правилен за Тор, и този филм е характерен за всички негови провали като режисьор и всичките задънени улици, в които са се вкарали Марвел, умишлено или не. Жалко, защото Гор и Джейн-Фостър-Тор са от най-интелигентните идеи някога измисляни в комиксите за деконструиране на Тор и света му (и двете идват от сагата на автора Джейсън Аарън, която е от най-силните Тор истории някога) и имаше потенциал и тук да бъде нещо страхотно…но не и в ръцете на Тайка…и не и ако Марвел ще продължават да правят филмови еквиваленти на това да пиеш обезгазирана напитка през хартиена сламка.

    1. Искаш да кажеш, че филмът е като топла бира ли

  2. Новият филм ми прилича малко на вторият филм за мечето Тед. Първият беше забавен и оригинален и досте се посмях, докато следващият беше същото умножено по две и нито беше оригинално, нито забавно и едвам изтърпях петнадесет минути от него. Същото е и с Утайка-та, уж е оригинален и иновативен, но да е само веднъж и без повторение, щото вече става досаден и повторяем и никак не/оригинален, но пък смятам че би се харесал на неолибералчетата и “свободомислещите”, за които е адски прогресивен и вдъхновяващ! Сполай!

    1. Поуката е, да не се дава на един режисьор да снима два поредни 🙂

    2. Поуката е да се дава на добри режисьори да снимат две поредни

      Или Марвел да не се пречка толкова

      Или и двете

  3. Няма по-голяма пародия от този филм! При това е пародия на Марвел филм! Ха-ха-ха! Може единствено да бъде сравнен с „Батман и Робин“(1997) или Жената Котка(2004) с Хали Бери! Въпреки че последният е доста по-сериозен(уж)! Залитанията към педерастия няма да ги коментирам, щото са очевидни!
    Обаче доживях филм на Марвел да е доста по-зле от най-слабите ДиСи филми, а това си е героизъм! Ха-ха!
    В боксофиса нищо чудно другата седмица да има огромен спад! И в крайна сметка да направи по-малко пари от Тор Рагнарок! При бюджет от 250 млн. долара може да се окаже, че накрая Дисни/ Марвел са на загуба от този филм!

  4. Тия разбирачите тук, пак тръгнаха да търсят шедьоври в жанрове, които са си скопени изначално😂 Елементарни “пазители на истинското кино”, смешни сте!
    Нито комиксите са истинско кино, нито Марвел е компанията, която ги прави… Просто се забавлявайте бе!😁

    1. За тия Марвелски бозици не бих дал и лев на кино, защото това не е кино. Тия чекии ги чакам в Замунда и не бих финансирал комикси, та да им давам повод да правят още от това…
      Но ми е ясен!

      Възхитен съм от друго: Прегледах на ново Игра на тронове от 1-я сезон заради новия, коюто ще излиза, и мога да кажа, че това е уникално нещо. Дори оплютия последен сезон е жесток и брутален. Е това е кино, а не тъпотии като малрвелските боклуци.

    2. Като не смяташ Марвел за кино, просто не ги гледай! Какзваш, че не ги харесваш, ама се занимаваш да пишеш коментари на ревютата! Като не харесваш нещо- запази омразата за себе си или я изрази по човешки начин, вместо да ръсиш обиди!
      И аз предпочитам нещо, което не включва вадене на очи или рязане на пръсти!

    3. Марвел е като лунапарк, забавлява те и ядеш захарен памук, но като излезеш и просто забравяш къде си бил… Тъпо, но факт🤫 Да, това не е кино, а мода и то преходна, безвкусна и консуматорска, пошла и безстойностна. Жалко за милиардите хвърлени на вятъра в такива продукции. А можеше да се финансират уникални неща, исторически яла- Гладиатор, фантастики със стойност истински Si-fi проекти, уникални драми и интелигентни филми. А тези кретени видели че перковци и дечорлига дават кинти за това и бълват бълвачи, които няма да издържат на времето.

      Не казвам, че няма добри попадения, но са единици. Последните Авенджъри са уникални като реализация, Стрейндж също, но останалото е боза.

      Лошото е, че добри актьори се полакумяват за кинти и се пускат в това, както и добри режесьори, но повярвайте ми, всичко е до време, и то наближява да се изтъркат идейно, както вече се вижда.

      Истинското кино изкуство не е това! То е съвкупност от идеи реализирани за да провокират, да отразяват и да предвиждат реалността. Комиксите са дъното на всяка всякакъв пит жанр независимо дали е литература или графити. Реално вселената на комиксите ми допада повече DC вселената, но тя е мрачна и доста повече пълна с реални идеи от шаренията при Марвел.

      Абе гледа ми се хубаво кино, а не пошлости🥴

    1. duh.

      Кевин Файги трябва да започне да се притеснява, че всички изведнъж започнахме да гледаме с носталгия към Dark World, сякаш е добър филм. Phase 4 е болезнено слаб за сега, и макар че все още има безбройни фенове и боксофисът не спира да доказва обратното, имам чувството, че Марвел балонът почва да се пука. Имаше слухове, че Файги е решил, че повече му харесва да работи с режисьори като Рейми, които стават за подобни филми и няма нужда да ги наглежда и контролира. Дано скоро почнем да виждаме истинско кино от Марвел, а не да ходим да гледаме реклами, които рекламират себе си.

      (Ragnarok е най-добрият, но пак не е особено добър и донякъде е виновен за Love and Thunder)

    2. The Dark World е съвсем нелош филм като за героя на Тор. Да, има проблеми и там също комедията пречи в доста ситуации и е излишна. В крайна сметка беше не само добро продължение на първия филм, но и имаше доста креативни неща. Отделно в него беше интродукцията на един от камъните на безкрайността, та за мен си е окей. Съгласен съм, че в момента гледам с носталгия към него и с удоволствие бих си го пуснал, за да измия лошият вкус от новата част. Рагнарок е супер в моя тефтер и получава почти отлична оценка. Под слоевете комедия на Тайка, точно в този филм имаш най-много последствия в солов филм (Тор губи окото си, Один умира, Асгард бива разрушен и т.н.). Файги винаги е балансирал между това да наема доказани режисьори и същевременно да дава възможност на нови имена да се докажат. Вчера обявиха режисьора на Captain America 4 и отново е някакъв световно неизвестен тип. За мен лично Phase 4 е наистина най-слабата фаза от всички, но то се и очакваше. Няма какво да надмине Infinity War / Endgame. И все пак – Шан Чи, No Way Home и Doctor Strange 2 бяха чудесни. Вдовицата беше посредствен. Вечните е мешана скара (аз се изкефих, но много не го харесаха и имаше проблеми). Имам надежди за Guardians Vol.3 и Fantastic Four, но да видим там как ще е … Просто не искам Тайка да припарва повече до тези филми, да вземат нов режисьор и да направят нещо различнo и малко по-сериозно с героя, че тук се оляха отвсякъде.

    3. Имаме различни мнения за No Way Home явно 😌
      Аз харесах Стрейндж заради Рейми, който абсолютно е мой човек, и Eternals ми беше интересен поради същата причина, заради режисьора.
      Но общо взето всичко друго от тази фаза е било обидно зле направено според мен. No Way Home беше някакъв някакъв некохерентен мишмаш от претоплените остатъци от вчера. Шан-Чи беше фън, но забравим. Черната вдовица и Тор са на много ниско ниво според мен, абсолютна посредственост от всички страни. А сериалите повечето също са зле, WandaVision е надценен, What If има добри епизоди и толкоз.
      Само един проект истински ме е впечатлил и това е Loki. Беше доста умно направен според мен. И Рейми все пак бих казал че вдъхна много живот в тези филми. И аз имам надежда че Джеймс Гън ще направи нещо яко поради същата причина – просто се радвам да виждам, когато режисьори наистина режисират тези филми…а не когато имаш Джон Уотс, който очевидно нищо не е могъл да направил на свобода.

    4. Мда, наистина имаме коренно различно мнение за Уотс и No Way Home, така че няма смисъл да дебатираме там 😀 За мен WandaVision, Loki и Moon Knight са супер, макар първият и третият да се сгромолясват в последния епизод поради корпоративен натиск за конвейрно кино. Иначе бих гледал Шан Чи много по-често от Ант-мен, Капитан Марвел или Черната Пантера примерно. Беше доста добре направен като за първи солов филм. Ще видим какви ще ги свършат занапред от студиото. Пак казвам – Phase 4 е осезаемо най-слабата фаза от всички, но над нея дебне сянката на предишните три фази и е малко нечестно да се сравнява с проекти, където имаш Iron Man, Captain America и прочие. Дано следващите филми са добри и виждаме повече неща направени от хора като Гън и Рейми.

    5. След като падна малко нивото, а то е нормално след толко филми е време за някаква промяна. Иначе очаквам най-много може би ,,Блейд“ , първите 2 филма бяха супер 🙂

    6. Трябва да може да надскача предишните, а не да оправдаваме боклука, че е боклук, защото предишните са по-добри

  5. Супер добре почна. Сцената с Гор и след това екшъна, дето Тор ги пръсна, бяха чук (хуе). Но след това, много тежко предобриха с хумора, направо на моменти не се траеше. Разваляше голяма част от сцените. Очаквах доста по-добър баланс от Тайка, не е като да не го може. Буквално се сещам за точно 2 или 3 сцени, в които няма смешки. И въпреки, че някои бяха ок, много ме натовари тоя непрестанен хумор. И кат цяло много пешеходен филм, нищо кой знае какво не ми даде, почувствах го като точно поредния епизод от сериал. Актьорската игра също не ми хареса особено, и то от основното трио. Нещо, хич не ми кликваха. Поднасянето на репликите ли, режисурата ли, не знам точно. Единствено, на края драмата м/у Джейн и Тор, беше що-годе ок. Валкирията, буквално нямам идея какво правеше в тоя филм, нула развитие. Опитвам се да намеря и някакво адекватно обяснение, защо се наричаше Крал а не Кралица, но не успявам. Бейл и Ръсел Кроу бяха хайлайта, въпреки, че Бейл преиграваше малко, на моменти, дори правеше странни Хийт Леджър Джокерови неща. Но Кроу беше велик като Зевс. Мога да гледам цял филм само за него. При него цялата театралност, помпозност и маниер ми сработиха мн добре. Ефектите и цялостния дизайн бяха доста добри, за това ги поздравявам. А да, някой в тоя свят умира ли изобщо? Явно и в отвъдното не си умрял, лол. Особено при Зевс малко се изгуби шок-фактора, тип „Илюминатите от Д-р Стрейндж“, като го ресъректнаха на края. Но да, доста разочароващ филм, очаквах много повече от Тайка, но тук се е разлигавил прекалено много. Явно много му се е дигнала работата, в Холивуд от няколко години вече непрестанно му лижат гъза.
    Оценка: 6,5/10

  6. Всички го очакваха, но вече е потвърдено – Отмъстителите, отборът от супергерои на Marvel, ще се завърне на голям екран. При това не с един, а с два филма и то един след друг.
    От филмовото студио Marvel Studios разкриха плановете си за фази 5 и 6 на своята Филмова вселена на Marvel (MCU), която обединява всички филми и сериали за супергерои на компанията. Информацията беше разкрита от продуцента Кевин Файги по време на фен събитието Comic-Con в Сан Диего.
    Там стана ясно какво е бъдещето на продукциите на студиото до края на 2025 г. – както за малкия, така и за големия екран. Освен, че ще видим ново събиране на Отмъстителите, предстоят срещи с чисто нови герои, както и завръщане на екран на Daredevil.
    Общата картина
    Първата голяма сюжетна арка, свързваща продукциите на Marvel, се състоеше от три фази от филми и сериали и носеше името The Infinity Saga („Безкрайната сага“). Тя завърши с филмите „Отмъстителите: Краят“ (2019 г.) и „Спайдър-мен: Далеч от дома“ (2019 г.) – извънземният титан Танос беше победен след невиждано обединение на героите на Земята, някои ключови лица загинаха или се пенсионираха, а нови лица започнаха да излизат на преден план.
    На Comic-Con стана ясно, че в момента тече втората голяма сюжетна арка – The Multiverse Saga („Сага за мултивселената“). Тя ще включва както настоящата фаза 4 от филми и сериали, така и предстоящите фази 5 и 6. Ще завърши с филма Avengers: Secret Wars през ноември 2025 г.
    Основно място в историите от тази фаза има мултивселената – огромният брой алтернативни вселени, които се превръщат в източник на нови заплахи, нови герои и нови версии на познати такива.
    Мултивселената беше „създадена“ в първия сезон на сериала Loki. Там публиката се запозна с The One Who Remains (Джонатан Мейджърс) – вариант на междувселенския завоевател Канг. Именно Канг – и неговите други варианти из мултивселената – очевидно ще е големият враг в The Multiverse Saga, подобно на ролята, която Танос изпълняваше в The Infinity Saga.

    Оставащото от фаза 4
    От тази фаза вече видяхме филмите „Черната вдовица“, „Шанг-Чи и легендата за десетте пръстена“, „Вечните“, „Спайдър-мен: Няма път към дома“, „Доктор Стрейндж в мултивселената на лудостта“ и „Тор: Любов и гръмотевици“, както и сериалите WandaVision, The Falcon and the Winter Soldier, Loki, What If..?, Moon Knight и Ms. Marvel.
    В някаква степен тя се явява въвеждаща за The Multiverse Saga – обясни на зрителите концепцията за мултивселената, запозна ги с няколко нови супергерои и подложи основата за техните бъдещи неприятности в следващите две фази.
    Какво остава да видим от нея:
    Сериалът „She-Hulk: Attorney at Law“
    Премиерна дата: 17 август в стрийминг услугата Disney+

    Сериалът всъщност е супергеройска комедия, в която Татяна Маслани играе Дженифър Уолтърс – адвокат и братовчедка на Брус Банър (Марк Ръфало), познат като зеленокожия гигант Хълк. Когато Дженифър се сдобива със сходни сили, братовчед ѝ се заема да я обучи как да ги използва.
    Междувременно тя е избрана да оглави юридически екип, занимаващ се конкретно със случаите на хора със суперсили. Първият клиент е бившият военен и враг на Хълк Емил Блонски (Тим Рот), познат сега като чудовищния Abomination (за справка си припомнете „Невероятният Хълк“ от 2008 г.).
    Освен него, ще видим и притежаващата суперсила Титания (Джамийла Джамил от сериала The Good Place), а краят на новия трейлър ясно показва, че в сериала отново ще видим друг адвокат от вселената на Marvel – слепият Мат Мърдок (Чарли Кокс), познат като героя Daredevil.
    „Черната пантера: Уаканда завинаги“
    Премиера: 11 ноември в кината
    Първият трейлър на продължението на „Черната пантера“ (2018 г.) показва, че кралят Т’Чала/Черната пантера (Чадуик Боузман) е загинал и измислената високотехнологична африканска държава Уаканда е в траур. Това обаче е по-малкият проблем, защото тя е нападната от жителите на Атлантида, ръководени от Намор (Теноч Уерта). На фона на тази заплаха изпълва големият въпрос „Кой ще бъде новата Черна пантера?“.
    Това е филмов дебют за един от важните, макар и не толкова популярни герои на Marvel – Намор, който е мелез от връзката на човек и принцеса на Атлантида, има суперсила, ехолокация, контрол над водни животни чрез телепатия… Да, звучи като Аквамен, но всъщност океанският герой на Marvel е създаден 2 години по-рано – през 1939 г.
    Освен него във филма ще видим дебюта и на младата изобретателка Рири Уилямс, която очевидно още тук ще си сглоби костюм, подобен на тези на Тони Старк, и ще се превърне в героя Ironheart.

    Фаза 5 и нови неприятности на хоризонта
    Фаза 5 за момента се характеризира с две неща – дебюта на голям екран на злодея Канг Завоевателя (Джонатан Мейджърс) и представянето на един свят, в който доверието към героите очевидно ще бъде поставено на изпитание.
    Филмът „Ant-Man and the Wasp: Quantumania“
    Премиера: 17 февруари 2023 г.
    Третият самостоятелен филм за Ант-мен ще ни покаже как Скот Ланг (Пол Ръд) и вече порасналата му дъщеря Каси (Катрин Нютън) ще бъдат всмукани по мистериозен начин в Квантовата реалност. Именно там ще се срещнат с (една версия на) Канг Завоевателя. На линия отново е и Хоуп Ван Дайн/Осата (Еванджелин Лили), а първият постер показва, че младата Каси също ще се сдобие с костюм, подобен на тези на баща си и на Осата. Т.е. очаква ни трио от смаляващи се супергерои.
    Майкъл Дъглас и Мишел Пфайфър се завръщат в ролите на родителите на Хоуп – изобретателят Ханк Пим и любимата му Жанет Ван Дайн, а Бил Мъри също има малка роля като познат на Жанет от Квантовата реалност.
    На екран ще дебютира и друг познат злодей от комиксите на Marvel – свръхинтелигентният мутант M.O.D.O.K. За момента не е ясно кой ще го озвучава.
    Сериалът „Secret Invasion“
    Премиера: пролетта на 2023 г. в Disney+
    Едно особено интересно заглавие, базирано на важна история от комиксите. В хартиения оригинал Secret Invasion разказва за това как расата на зеленокожите извънземни скръл, представени на екран във филма „Капитан Марвел“, започва да инфилтрира човешкото общество като заменя някои от популярните герои с техни визуални копия, които всъщност са скрълове под прикритие. В „Спайдър-мен: Няма път към дома“ например вече имаше намек, че този процес е започнал.
    На Comic-Con са показани кадри от сериала, описван като политически трилър с параноична атмосфера. Главните лица са Ник Фюри (Самюел Джаксън), скрълът Талос (Бен Менделсон), Джеймс „Роуди“ Роудс (Дон Чийдъл) и Еверет Рос (Мартин Фриймън).
    Secret Invasion привлича вниманието и с това, че във вселената на Marvel ще дебютират нови популярни актьори. Роли имат Емилия Кларк, позната като Денерис от Game of Thrones, Оливия Колман от „Бащата“ и The Crown, както и Кингсли Бен-Адир (The OA, Peaky Blinders, One Night in Miami).
    Филмът „Пазителите на галактиката 3“
    Премиерна дата: 5 май 2023 г.
    Историята на Пазителите на галактиката свършва, разкри режисьорът и сценарист Джеймс Гън, като посочи, че това не означава, че всички от групата ще умрат. В новия филм на космическата комедия на Marvel Гамора (Зоуи Салдана) не помни миналото си с Пазителите, просто защото е от друго време и все още не го е преживяла (за справка: „Отмъстителите: Краят“).
    Ще бъде разказано и как говорещият миещ мечок Rocket (Брадли Купър) всъщност е станал такъв, какъвто е, като за това роля очевидно е имал и злодеят High Evolutionary (Чукуди Иуджи от сериала „Миротворецът“), когото също за пръв път ще видим на екран.
    Другият голям дебют е този на изкуствено създадения „перфектен човек“ Адам Уарлок, като в ролята влиза Уил Полтър, участвал в Midsommar и номиниран за „Еми“ за сериала Dopesick.

    Сериалът „Echo“
    Премиера: лятото на 2023 г. в Disney+
    Сериалът ще развие историята на глухата Мая Лопез (Алакуа Кокс), племенничка на престъпния бос Кингпин (Винсънт Д“Онофрио). Тя се появи на екран в сериала Hawkeye като лидер на една от престъпните банди, под контрола на Кингпин, преди да поеме по своя собствен път.
    Сериалът Loki (сезон 2)
    Премиерна дата: лятото на 2023 г. в Disney+
    Първият сезон на сериала беше особено важен за „Сагата за мултивселената“, защото показа именно появата на мултивселената. Сега Том Хидълстън ще се завърне в ролята на бога на пакостите, вероятно същото ще се случи и с неговата женска версия Софи, но за момента не е ясно с какво ще се сблъскат този път. Ако съдим по края на първи сезон – с поне една версия на Канг Завоевателя. Много версии на Канг ни очакват, затегнете коланите.
    Филмът „Блейд“
    Премиера: 3 ноември 2023 г.
    Не изглежда чак толкова далеч, нали? Филмът, който е рестарт и няма общо с трилогията с Уесли Снайпс, беше обявен през 2019 г. На Comic-Con тази година нямаше много нова информация. За момента се знае, че в главната роля ще е Махършала Али („Зелената книга“).
    Той влиза в кожата на Блейд – мелез между вампир и човек, притежаващ някои от силните черти на вампирите, но не и слабостите им. Е, ако не броим жаждата за кръв, която от време на време го изгаря. С този филм и тази версия на Блейд персонажът ще направи своя дебют във филмовата вселена на Marvel, макар по-внимателните зрители вече да чуха гласа му в една от бонус сцените към „Вечните“.
    Режисьор на филма е Басам Тарик (Mogul Mowgli), а снимките започват този октомври.
    Сериалът „Ironheart“
    Премиера: есента на 2023 г. в Disney+
    Стигаме до вече споменатата Рири Уилямс (Доминик Торн) – млада изобретателка, която за пръв път ще видим в „Черната пантера: Уаканда завинаги“ тази година. Следващата есен нейната история ще бъде продължена в самостоятелен сериал. Същият е случая със…
    Сериала „Agatha: Coven of Chaos“
    Премиера: зимата на 2023/2024 г. в Disney+
    Този сериал е посветен на злодейката от WandaVision – вещицата Агата Харкнес (Катрин Хан). Сценарист е Джак Шефър, на когото дължим и сценария на WandaVision – една от най-свежите и различни продукции на Marvel Studios през последните години.
    Сериалът „Daredevil: Born Again“
    Премиера: пролетта на 2024 г. в Disney+

    Една от най-сладките новини от Comic-Con. От доста време се носят слухове, че слепият адвокат Мат Мърдок, който през нощта преследва престъпниците в нюйоркския квартал Кухнята на Ада, отново ще се появи на екран. Те се засилиха след като Мърдок имаше кратка поява в „Спайдър-мен: Няма път към дома“.
    В ролята отново е Матю Кокс, който изигра Daredevil в трите сезон на едноименния сериал по Netflix. Не е ясно само дали сериалът ще е директно продължение на онази история или ще се заиграе с мултивселената, т.е. да ни представи различни версии на Мат Мърдок и Кингпин (Винсент Д“Онофрио), но изиграни от същите актьори. Преди това ще видим двамата противници и в сериала Echo, a Daredevil ще има поява и в She-Hulk.
    Другото интересно е, че Daredevil ще има 18 епизода, което ще направи първия му сезон най-дългия в Disney+ ерата на Marvel Studios. Това обаче носи рискове от разводняване…
    Филмът „Капитан Америка: Новият световен ред“ (Captain America: New World Order)
    Премиера: 3 май 2024 г.

    Сам Уилсън (Антъни Маки) се отказа от щита и титлата на Капитан Америка в сериала The Falcon and The Winter Soldier, за да ги заслужи отново до края на последния епизод. Сега новият, тъмнокож Капитан Америка (в комиксите също е бил той, не палете анти-политкоректния мотор излишно) ще има централна роля в собствен филм, който може би ще бъде свързан и с…
    Филмът „Thunderbolts“
    Премиера: 25 юли 2024 г.

    С този филм ще приключи петата фаза на MCU, само година и половина след началото ѝ. Какво са Thunderbolts? Става дума за екип от злодеи и престъпници, на които им се налага да вършат неща, с които героите не могат да си цапат ръцете. Обявяването на подобен филм е едно от най-логичните неща – Marvel Studios прекрасно си подложиха за него в скорошните си продукции като The Falcon and the Winter Soldier и Black Widow.
    Там се завърна и беше развит Барон Земо (Даниел Брюл), представени бяха новата Черна вдовица Елена Белова (Флорънс Пю), временно носещия титлата Капитан Америка Джон Уокър (Уаят Ръсел), Таскмастър (Олга Куриленко) и Валентина Алегра де Фонтейн (Джулия Луис Драйфус). Всички тези персонажи са потенциални членове на злодейския суперекип.
    Интересно е дали те ще се изправят срещу няколко герои, или подобно на конкурентния „Отряд самоубийци“ ще спасяват света в някоя тайна мисия. Позицията на филма Thunderbolts като финал на фаза 5 обаче загатва, че това ще е не само една от най-любопитните, но може би и най-важните продукции на Marvel в идните години.
    Фаза 6 и епичният завършек на Сагата за мултивселената
    Идва ред за главното събитие. Тук информацията е още по-оскъдна – знаем основно имената на филмите и техните премиерни дати, но с тези три филма (и евентуално други, добавени към тях в идните месеци заглавия) ще приключи цялата „Сага за мултивселената“. Представете си всичко тук като грандиозния финал, който бяха „Отмъстителите: Война без край“ и „Отмъстителите: Краят“ за The Infinity Saga.
    Първият филм от фаза 6 е „Фантастичната четворка“ (Fantastic 4), който ще видим на екран на 8 ноември 2024 г. За момента той няма режисьор – Джон Уотс, работил по последните филми за Спайдър-мен, се оттегли от проекта, няма и обявен актьорски състав. Ясно е, че ще ни покажат чисто нова версия на четиримата герои, които след облъчване с космическа радиация се сдобиват с различни суперсили.
    Вече видяхме версия на лидера им – „Господин Фантастичен“ Рийд Ричърдс, изиграна от Джон Кразински („Офисът“, „Нито звук“) в „Доктор Стрейндж и мултивселената на лудостта“. Не е потвърдено, че Кразински отново ще играе Ричърдс, но е много възможно.

    След като се запознаем с тях, предстои най-накрая – шест години след „Отмъстителите: Краят“, отново да видим обединение от супергерои, носещо това име. Филмът Avengers: The Kang Dynasty е с премиерна дата 2 май 2025 г. Както името подсказва, най-вероятно основният враг на Отмъстителите там ще бъде Канг Завоевателя (или както вече споменахме – някоя от неговите безброй версии из мултивселената).
    Този филм за Отмъстителите обаче няма да е финален за „Сагата за мултивселената“ – истинска бомба за запознатите с комиксите е новината, че шестата фаза ще приключи на 7 ноември 2025 г. с филма Avengers: Secret Wars.
    За неговия сюжет не се знае нищо, но името Secret Wars („Тайни войни“) e добре известно с две истории от комиксите. В оригиналната невидима сила прехвърля група злодеи и герои от Земята и ги запраща на отдалечена планета, където да се борят помежду си за доминация.
    Втората комиксова Secret Wars имаше още по-големи последствия – там се преплетоха различни вселени в комиксите, за да се появи нова, обща такава. Всичко това беше придружено от невиждана разруха и огромни промени в типичен комиксов стил.
    В комиксите се корени и причината да видим дебютът на Фантастичната четворка на екран през 2024 г. Това не е случайно – както те, така и основният им враг Доктор Дуум имат основна роля и в двете „Тайни войни“, а може би ще имат и в едноименния филм.
    Marvel Studios рядко адаптират дословно някоя история от комиксите, така че заглавията на филмите може да подвеждат и събитията в тях да са доста по-различни. Но дори така плановете на студиото за големия екран през следващите три години и половина са най-малкото впечатляващи.
    И ако след „Отмъстителите: Краят“ си мислехме, че няма как комиксова продукция да надмине по епичност финалната битка, Avengers: Secret Wars може би ще ни изненада и отново ще бута боксофис рекорди.

    П.п. Копнато от един друг прекрасен сайт, който поднася по-обективно кино новините 🤫

    1. Самият ти си една мултивърс сага, никога не се знае, коя твоя версия ще се събуди, коя твоя версия ще пише тук….