Реалните истории винаги могат да послужат като вдъхновение за разказ, пренесен на екрана, и често резултатът донася много по-сериозна известност на главните действащи лица, отколкото въобще са подозирали авторите на подобни сюжети.
Третият режисьорски филм на 31-годишния Крейг Робъртс „The Phantom of the Open“ е независим филм, зареден със сериозен звезден потенциал, благодарение на който киноманите по света, които се интересуват от необичайни реални сюжети, ще се запознаят с един обикновен кранист, който никога в живота си не е играл голф, но по стечение на обстоятелствата и благодарение на оптимистичния си поглед към живота се оказва на квалификациите за британския шампионат през 1976 година. Звучи налудничаво?! Може би.
Ето как изглежда историята, облечена в образи.
На кого би направил впечатление сюжет, който се върти около голфа?! Вероятно потенциалната публика би било изключително ограничена, ако съдим само по темата. Ала в случая с „The Phantom of the Open“ има два неоспорими кóза – присъствието на Марк Райлънс и Сали Хоукинс. Режисьорът Робъртс се среща за първи път с Хоукинс през 2010 година в „Submarine“ на Ричард Айоади, който е пълнометражният му дебют като актьор. В истинската история, която разказват заедно, на нея е поверена ролята на съпругата на Морис Флиткрофт, която е любовта на живота му и подкрепя безрезервно неговите начинания – колкото и безумни да изглеждат те. В главната роля на шантавия авантюрист и пишман-голфаджия е сър Райлънс, който съвсем неслучайно е притежател на „Оскар“.
Сценарист на „The Phantom of the Open“ е двукратно номинирания за БАФТА Саймън Фарнаби, като за основа служи едноименната книга на Фарнаби, написана в съавторство със Скот Мъри. Историята се оказва пълна с оптимизъм и най-вече с упоритост, защото въпреки неуспешния си старт и известността на „най-лошия играч на голф в света“, Флиткрофт не се отказва да преследва мечтата си и – колкото и странно да изглежда това (особено в настоящето) – той всъщност вярва в себе си.
„The Phantom of the Open“ с представен за първи път на фестивала в Лондон миналия октомври и от средата на месец март вече може да бъде открит на голям екран във Великобритания и Ирландия. Очевидно световните му разпространители Sony Pictures Classics имат вяра в обединената притегателна сила на Райлънс и Хоукинс, защото планират показ на кино и в Щатите от началото на месец юни.
Райлънс беше страхотен в Не поглеждай нагоре….