Здравейте, десни приятели и леви другарчета!

Покрай нажежената световна обстановка в последно време се вдъхновихме да налеем масло в огъня, като си поговорим за онези продукции, които биха били невъзможни за заснемане днес – поради (уж) политически некоректното си съдържание. На всички ни е ясно, че времената се менят и настроенията също, в което няма нищо лошо, но инкорпорирането на насилствено наложени политически и морални послания в изкуството, осакатяването на вече заснети проекти и налагането на вето над определен стил, филмография или изразни средства, са все неща, които леко започнаха да ни бъркат в здравето. Цензурата е интелектуална и етична обида, на която си струва да се отговори безмилостно.

Цялото това нещо вкара водещия Мартин „Циничния Елф“ Aнгелов и гостите Благой Д. Иванов и Владислав Апостолов в словесна тирада, изпълнена с безбрежна киноманска любов… и с неистова омраза към тенденциите на Запада от последните години. Говорим си и обясняваме защо велики филми като „Мълчанието на агнетата“ на Джонатан Деми, „Раждането на една нация“ на Дейвид У. Грифит, „Планината Броукбек“ на Анг Лий, „Триумф на волята“ на Лени Рийфенщал, „Скитникът от платата“ на Клинт Ийстууд, „Двете кули“ на Питър Джаксън, „Пламтящи седла“ на Мел Брукс, „Терминаторът“ на Джеймс Кемърън и „Сламени кучета“ на Сам Пекимпа имат място не само в музеите, но и в сърцата на всеки нормален фен на седмото изкуство, както и защо в тях няма нищо обидно или подривно.

Предупреждаваме ви, че ако сте снежинки, този епизод ще ви съсипе, но ако сте рационални хора, в най-лошия случай този почти час и половина ще пробуди у вас болезнен сантимент към златните години на големия екран – подобно на по-предни издания на видео подкаста Inglourious Kunts, като тези за зората на филмите, за шокиращите класики и за носталгичните такива. Така че (не)приятно гледане и…

…be offensive… be, be offensive:

Similar Posts

Вашият отговор на Кирил Вълков Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

36 Comments

  1. А броненосецът потьомкин и как се каляваше стоманата, къде са? 🙂

  2. Интересен епизод, по този повод за критикуване на определени филми от близкото минало се сещам за убийствените негативни коментари за Lone Ranger с Арми Хамър и Джони Деп, започнали преди излизането на филма на екран, заради това, че са се осмелили да покажат как биват избивани индианци във филма. А самия филм за мен беше един много приятен уестърн, който обаче загуби прекалено много пари на Дисни и за жалост няма да видим продължение. От близките няколко седмици се сещам за цензурирането на един епизод от сериала Fawlty Towers от BBC, последният епизод от първия сезон, когато Джон Клийз се занимава с немски клиенти в неговия малък хотел, по този повод самия актьор нарече всички от BBC безгръбначни и куп други епитети в подобна насока. Заради плиткоумието на няколк шепи хора, искащи своите 15 минути слава, трябва да страда киното и други аспекти от живота ни…

    1. Като фен и на Джони Деп и на уестърн жанра, и аз много съжалявам, че Lone Ranger няма да се сдобие с продължение. Но едва ли е по причините, които си изтъкнал. Няма как изтреблението на индианците да е тема табу, още повече във време на либерални извращения. Причината по-скоро е финансовия провал. Което е жалко, защото филмът наистина беше повече от добър уестърн, зрелищен, атрактивен, едновременно и хумористичен, и малко тъжен… Общо взето, предизвикващ богата палитра от емоции, но явно масовата аудитория няма интерес да гледа Джак Спароу в Дивия Запад.

    2. Съгласен с ББПП – проблемът е преди всичко финансов… но и не мисля, че биха позволили днес на бял да играе индианец 🙂

    3. @ББПП: Бях гледал едно интервю с Арми Хамър по този въпрос и той сподели как 6 месеца преди излизането на филма на екран са започнали да хвърчат плюнки от разни критици, като една от точките за това нападение е била сцената с трепането на индианци. Но може и да греаш за причините…

  3. Някои неща не са от вчера. „Животът на Брайън“ и онзи, който искаше да е жена. Това май също трябва да се изтрие от историята…
    Когато обявиха пандемията и спряха всички снимки, а бъдещите проекти бяха отсрочени нейде за в бъдеще, оптимистът в мен се надяваше, че креативните хора, ще използват времето за да работят по-сериозно над историите, които разказват и в крайна сметка да получим по-добри творби. Реалистът в мен вижда как цялата филмова индустрия се самозахранва с някаква сбъркана обратна вързка, която налива все повече и повече неадекватност и безсмисленост. Самоизяжда съшността си и буквално изтрива историята си.

  4. Oбикновено кoгато спамът идва от общо IP, на собственика му майката също e обща 🙂

    1. гъз смотан, ако беше идея по-наблюдателен, щеше да знаеш, че аз със сУзи съм партия.
      Амебо, за n-ти път ми ползваш ника, фани спри се

    2. Dude, nikoi ne se interesuva ot hora kato uzi i teb.

    3. Виждам поне двама, или един, ама шизофреник, който се интересува

    4. toku shto mi specheli 50lv. obzalojih se che tochno tova shte napishesh i voala. so predictable. and stupid. just a guy. another. average. guy.

    5. значи ти изкарах парите за месеца, да не те мисля

  5. stray dogs не трябва ли поскоро да се преведе като улични/бездомни кучета?

  6. не знам дали сте ги споменали

    но спомнете си за Tropic Thunder и култовата роля на Robert Downey Jr, която няма как да бъде изиграна днес.
    Айс Вентура Пет детектив пък е страшен пример за това само до преди няколко години как се възприемаха транссексуалните и как се възприемат днес или по-скоро как се опитват да ни накарат да ги възприемаме

  7. Why did Oscar Wilde say:
    “Whenever a man does a thoroughly stupid thing, it is always from the noblest motives.”

  8. Why did Christopher Hitchens say:
    “What is it you most dislike? Stupidity, especially in its nastiest forms of racism and superstition.”

  9. Why did Ricky Gervais say:
    “Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
    The same applies when you are stupid.”

    1. Виж колко хубаво сам си описал себе си!
      Но защо, когато напишеш една тъпотия на чужд език, си мислиш, че ставаш по-умен отколкото си?
      Защо, когато я напишеш в двайсе отделни поста, мислиш, че има по-голяма тежест?
      Всички знаехме, че си педал, сега явно държиш да разберем и че си тъп. Както и сам ти каза (въпреки, че си достатъчно тъп, за да не осъзнаваш колко си тъп) – тъпият не знае и не разбира, че е тъп. Това е то(й) – нашият Дилдо… тоест, Милбо.

    2. ББПП, не 20, а 220 поста ще напиша следващия път – за всички нормални и интелигентни хора, които бяха прогонени трайно от този сайт, заради олигофренските теории за ‘упадъка на западната цивилизация’, които са любима тема от години…

      Алабалабръмбаров непрекъснато демонстрира колко фатално за ума е да имаш една единствена идеология с която се опитваш да си обясниш всичко, което се случва. Той е идеолог в най-лошия и ретрограден смисъл на тази дума и е последният човек, който може да говори за въпросната ‘цивилизация’.

  10. Why did Franz Kafka say:
    “It is only because of their stupidity that they are able to be so sure of themselves.”

  11. Why did Quentin Tarantino say:
    ‘If a million people see my movie, I hope they see a million different movies.’