Златото коства много. И така е било винаги в историята на човечеството…

В началото на всяка от последните 92 години кинаджиите в Щатите и по света се вълнуват най-много за златните воини, които раздава американската Академия за филмови изкуства и наука. Днес бяха обявени номинациите за наградите, които през 2020 година ще бъдат раздавани по-рано от обичайното – на 9 февруари, и се очаква отново да бъдат без специално избран водещ (може пък спестеното време да е бонус за публиката, кой знае…).

И докато специалистите в пресата обръщат внимание на това как жените-режисьори отново са пренебрегнати (сякаш има квота?) и няма достататъчно номинирани цветнокожи актьори (нали са важни качествата на филмите бре, уважаеми господа!), то ние ще обърнем внимание на факта, че в центъра на вниманието, до „Жокера“ на Тод Филипс, „1917“ на Сам Мендес (който ще гледаме на кино у нас от 24 януари), „Ирландецът“ на Мартин Скорсезе, „Имало едно време… в Холивуд“ на Куентин Тарантино, „Брачна история“ на Ноа Баумбах и „Джоджо Заека“ на Тайка Уайтити (на екран в България от 31 януари), някак неусетно, но сигурно се позиционира… южнокорейското бижу „Паразит„.

Филмът на Понг Джун Хо получи шест номинации, включително за най-добър филм, и няма да се учудим, ако отнесе в родината си тази най-жадувана награда, като подарък за 100-годишнината на корейското кино. Не забравяйте, че ще гледаме този филм, носител на „Златна Палма“ от Кан 2019 и на „Златен Глобус“ за най-добър чуждоезичен филм 2020, в програмата на 24-тия София Филм Фест през март!

Не се наемаме да правим прогнози в актьорските категории при мъжете, тъй като там конкуренцията е наистина жестока, между дългогодишни любимци на академиците. Но при дамите вероятните победителки се открояват мигновено – Лора Дърн (за „Брачна история„) и Рене Зелуегър („Джуди„) вероятно ще прибавят към съответните Глобуси и по един Оскар. При режисьорите ситуацията също не е завидна – как ще се избира между Мартин Скорсезе, Сам Мендес, Куентин Тарантино, Тод Филипс и Понг Джун Хо, това да му мислят академиците.

Отговори на всички „златни“ въпроси ще получим на 9 февруари 2020.
А ето и пълния списък с номинирани филми и творци:

Best Picture
1917 (Universal)
Ford v Ferrari (Fox)
The Irishman (Netflix)
Jojo Rabbit (Fox Searchlight)
Joker (Warner Bros.)
Little Women (Sony)
Marriage Story (Netflix)
Once Upon a Time in Hollywood (Sony)
Parasite (Neon)

Actor in a Leading Role
Antonio Banderas (Pain and Glory)
Leonardo DiCaprio (Once Upon a Time in Hollywood)
Adam Driver (Marriage Story)
Joaquin Phoenix (Joker)
Jonathan Pryce (The Two Popes)

Actress in a Leading Role
Cynthia Erivo (Harriet)
Scarlett Johansson (Marriage Story)
Saoirse Ronan (Little Women)
Charlize Theron (Bombshell)
Renée Zellweger (Judy)

Actress in a Supporting Role
Kathy Bates (Richard Jewell)
Laura Dern (Marriage Story)
Scarlett Johansson (Jojo Rabbit)
Florence Pugh (Little Women)
Margot Robbie (Bombshell)

Actor in a Supporting Role
Tom Hanks (A Beautiful Day in the Neighborhood)
Anthony Hopkins (The Two Popes)
Al Pacino (The Irishman)
Joe Pesci (The Irishman)
Brad Pitt (Once Upon a Time in Hollywood)

Directing
Bong Joon Ho (Parasite)
Sam Mendes (1917)
Todd Phillips (Joker)
Martin Scorsese (The Irishman)
Quentin Tarantino (Once Upon a Time in Hollywood)

Adapted Screenplay
The Irishman (Steven Zaillian)
Jojo Rabbit (Taika Waititi)
Joker (Todd Phillips & Scott Silver)
Little Women (Greta Gerwig)
The Two Popes (Anthony McCarten)

Original Screenplay
1917 (Sam Mendes & Krysty Wilson-Cairns)
Knives Out (Rian Johnson)
Marriage Story (Noah Baumbach)
Once Upon a Time in Hollywood (Quentin Tarantino)
Parasite (Bong Joon Ho & Jin Won Han)

International Feature Film
Corpus Christi (Poland)
Honeyland (North Macedonia)
Les Miserables (France)
Pain and Glory (Spain)
Parasite (South Korea)

Production Design
1917
The Irishman
Jojo Rabbit
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite

Film Editing
Ford v Ferrari (Andrew Buckland & Michael McCusker)
The Irishman (Thelma Schoonmaker)
Jojo Rabbit (Tom Eagles)
Joker (Jeff Groth)
Parasite (Jinmo Yang)

Cinematography
1917 (Roger Deakins)
The Irishman (Rodrigo Prieto)
Joker (Lawrence Sher)
The Lighthouse (Jarin Blaschke)
Once Upon a Time in Hollywood (Robert Richardson)

Visual Effects
1917
Avengers: Endgame
The Irishman
The Lion King
Star Wars: The Rise of Skywalker

Costume Design
Jojo Rabbit
Once Upon a Time in Hollywood
The Irishman
Joker
Little Women

Sound Mixing
1917
Ad Astra
Ford v Ferrari
Joker
Once Upon a Time in Hollywood 

Sound Editing
1917
Ford v Ferrari
Joker
Once Upon a Time in Hollywood
Star Wars: The Rise of Skywalker

Original Score
1917 (Thomas Newman)
Joker (Hildur Guðnadóttir)
Little Women (Alexandre Desplat)
Marriage Story (Randy Newman)
Star Wars: The Rise of Skywalker

Documentary Feature
American Factory (Netflix)
The Cave (National Geographic)
The Edge of Democracy (Netflix)
For Sama (PBS)
Honeyland (Neon)

Documentary Short Subject
In the Absence
Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)
Life Overtakes Me
St. Louis Superman
Walk Run Cha-Cha

Makeup and Hairstyling
1917
Bombshell
Joker
Judy
Maleficent: Mistress of Evil

Animated Feature Film
How to Train Your Dragon: The Hidden World (Dreamworks)
I Lost My Body (Netflix)
Klaus (Netflix)
Missing Link (United Artists Releasing)
Toy Story 4 (Pixar)

Animated Short Film
Dcera (Daughter)
Hair Love
Kitbull
Memorable
Sister

Live-Action Short Film
Brotherhood
Nefta Football Club
The Neighbors’ Window
Saria
A Sister

Original Song
„I Can’t Let You Throw Yourself Away“ (Toy Story 4) — Randy Newman
„(I’m Gonna) Love Me Again“ (Rocketman) — Elton John & Bernie Taupin
„I’m Standing With You“ (Breakthrough) — Diane Warren
„Into the Unknown“ (Frozen 2) — Robert Lopez & Kristen Anderson-Lopez
„Stand Up“ (Harriet) — Joshuah Brian Campbell & Cynthia Erivo

 

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

47 Comments

  1. Годината отмина, а на мен все още ми е мъчно за: Missandei, Thanos, Billy, Pennywise, Dr. Serizawa, Rose The Hat и General Hux 😒

    All in за JOKER и Parasite 🤗

  2. „Фарът“ заслужаваше повече внимание, особено за главна мъжка роля. „Uncut Gems“ също беше незаслужено пренебрегнат. Обаче като цяло номинациите са доста файн.

    1. Главна мъжка на „Фарът“ за Патинсън ли? По-скоро можеха да вмъкнат Дефо за поддържаща.

      П.С. Том Ханкс не е ли главна мъжка в новия му филм, цигании ли правят та го слагат като поддържащ?

    2. Главна за Дефо, разбира се. Според мен и двамата са с главни роли в тоя филм… но категориите и вкарването на номинирани в тях често са доста условни.

    3. А за Том Ханкс какво ти е мнението? Не съм гледал филма и не искам да се изказвам неподготвено, но ролята му не е ли главна мъжка?

      Май и за DDL в Gangs of NY бяха направили същия номер – пускат ги като поддържащи за да имат по-голям шанс и с това прецакват актьори като Дефо.

      Поправи ме ако греша, разбира се, тъй като си доста по-запознат от мен

    4. А мнението ти за номинацията на Том Ханкс какво е? Не съм гледал филма и не искам да се изказвам неподготвен, но ролята му не е ли главна мъжка?

      Май бяха направили същото и с Даниел-Дей-Люис в Бандите на Ню Йорк, номинират ги за поддържаща за да имат по-голям шанс и прецакват хора като Дефо във „Фарът“.

      Поправи ме ако греша, разбира се, тъй като си доста по-запознат от мен

    5. Още не съм го гледал и аз, но също се изненадах, че е сложен като поддържаща. Сигурно просто са искали да го номинират и са го вкарали в тая категория, защото другата е била фул вече. 🙂

  3. Доволен съм, като цяло. Особено за „Паразити“, определено заглавието на 2019-та. Жалко за чудовищните роли на Патинсън и Дефо. От много години насам категорията за „подържаща мъжка роля“ не е била толквоа титанична, но все пак си мисля, че поне Дефо можеше да се вмъкне, вместо Хопкинс или Ханкс.

    Фаворити: Паразити и Жокера.

    PP. Малко преувеличена номинация на Лео, Тарън Еджъртън като взимащ Златният Глобус трябваше да попадне в номинацията…малко странно решение…не че не се е случвали и преди таквиа ощетявания…

    1. Мислех си абсолютно същото за Лео – добра роля направи, но Еджъртън го издуха в „Рокетмен“ и ме е яд, че филма е супер недооценен, особено като се има предвид колко номинации имаше миналата година за „Рапсодията“.

      „Жокера заслужа доста от номинациите, но малко са се поувлякли. „Форд срещу Ферари“ и „Фарът“ също са недооценени и даже бих казал snub-нати.

      Онзи ден гледах 1917 – стискам палци за Мендес за най-добра режисура и Дийкенс за операторско майсторство. Направо ми отвя главата!

    2. За Тарон да не се повтори със Рами за рапсодията… 😀

  4. Не очаквах, че Жокера ще получи толкова номинации! Цели 11!! А Ирландецът е с 10. Оскарът за най-добър актьор в главна роля ще бъде връчен на Финикс или Ди Каприо. Но тъй като последният вече има 1 Оскар, май статуетката ще отиде във Финикс. А за най-добър филм ще се борят Жокера, Ирландецът и Форд срещу Ферари(което е оригиналното му име).

    ПП Авенджъри 4 e само с една номинация – за спец. ефекти?! Много слабо, очаквах поне номинация за поддържаща роля на Човека от желЕзо!

    1. Айде спри са бе наркоман !!!

    2. Какъв ти е проблемът, ве, насран гъз, дето никой го неще?! Някакви психични проблеми ли имаш?! Ако нямаш такива, тогава аз да ти създам, а?!

    3. Всичко е ясно господа… филм и режисура за 1917. Оскар за Хоакин и Рене… под.роли за Пеши и Лаура Дерн. Паразитите взимат сценария и чуждоезичния. Играта на играчките с поредния си Оскар за анимация. Ирландецът ще бръкне в дупето на марвел и ще им вземе наградата за визуални под носа…за радост на Скорсезе. По лесни предвиждания не е имало от години.

  5. Скарлетката поне един осКуР ще грабне…те винаги тъй правят
    като номинират някой два пъти…

    1. Фаворитката беше с две за подържаща, сега Марго на глобусите за подържащи в два филма, май за първи път на оскарите ще от доста време някой ще се бори и за подържаща и главна,трябваше и Брат Пит и за главна към Звездите, този филм очаквах повече номинации…

  6. За пореден път виждам, че в някои категории номинират филми , които им допадат, а не тези които са заслужили. Иначе скоро ще гледам Паразити 🙂

  7. „1917“ – харесвам филмите за Октомврийската революция- 25 октомври (7 ноември).

  8. Пеши – много го харесвам – но в случая с какво заслужава поддържащата роля пред Пачино или Брад Пит, да речем? Последните двама правят в пъти по-интересни и силни персонажи.

    1. Абсолютно същия коментар важи за Лео срещу Еджъртън/Дефо/Патисън – академията избира по default без да му мисли много.

  9. Чак сега забелязвам, че Лупита Нюонго отсъства напълно за ролята си в Us. Как може да са сложили Синтия Ериво или Чарлийз Терон вместо нея…SHAME!

    1. Забравил си и Дженифър Лопес, за ролята и в Hustlers. Ха-ха! Тези филми просто не са достатъчно добри, та дори и актрисите да са си изиграли добре ролите, те всъщност само са направили съответния филм по-гледаем.
      ПП Сега видях оценките за Harriet, и не са възторжени(меко казано). Но е цветнокожа драма. Та почти същото като Черната пантера миналата година, ако ме разбираш.

    2. Поне не си продавам гъза, за разлика от теб! Ха-ха!

    3. Us има 94% в доматите и е финансов хит, без значение на теб дали ти харесва филма или не. Хариет е 74% в доматите и едва печели пари в кино салоните. Колкото и тъпо да звучи единствената причина да изберат Ериво пред Нюонго е, че Us e хорър и е излезнал в началото на годината, докато Хариет излезе наскоро. Академията е прословута с това, че мрази и почти не номинира хоръри и предпочита да награждава филми, които излизат в последната третина от годината.

  10. Всичко е под контрол. За пореден път наградите са запокитени в паралелна реалност. Номинация в три категории, според някои, не най-важните, се доближава до истината. 😉

  11. Не съм от ревностните почитатели на Тарантино и с голямо нежелание реших да го гледам, след като порой от негативни оценки се ширят по сайтовете за теглене… Като се прибави и видяното още отначало времетраене… леле! Почнах да го гледам легнал към 23,30 вечерта с намерението да ме приспи, но… ужас! Изгледах го до края с такова удоволствие, така съвпадна с възприятията ми за киното, напомни ми за юношеските години, когато четох за смъртта на Шарън Тейт в оскъдните публикации в „Паралели“ (доколкото си спомням), учудих се приятно на това, че Тарантино се подигра с незнаещите историята зрители и я принесе в къщата на главните герои, „пощадявайки“ актрисата от злата участ, която всъщност я постигна… и т. н. и т.н. … Харесвам и Леонардо Ди Каприо, но… когато беше още юноша. Нещата му, когато вече е възрастен не са ми някак „истински“ (беше катастрофален във „Великият Гетсби“). И тук отново едно „но“! Страхотен беше в тази роля! Наблюдавах всяко едно изражение в съответствие с казаното от него – е, наистина беше напълно органичен и впечатляващ! Според мен наистина тук заслужава да бъде награден! Да не говорим за атмосферата на филма, оформлението, отделните аксесоари и „дреболии“, които създават впечатлението за „реалните“ тогавашни години… Страхотно изпипан филм, и пак повтарям, Тарантино не ми е присърце изобщо (изключая „Криминале“).
    Изгледах и „Жокера“… едвам. Съжалявам, но това е един напълно измислен филм, нямащ нищо общо с (или съвсем малко) с действителността, досадно дълъг с неистово напомпена игра на Х. Финикс, и ако му дадат Оскар… напълно ще се разочаровам от наградите, които в последно време наистина търсят нещо, което го няма в киното. Защо ли? Ами защото такова вече няма – има само филми…

    1. Точно такова е и моето мнение за всичко, което си написал, но най вече за едно.
      Кино вече няма , има само филми.

  12. Нека допълня и относно „Паразити“. Не бях гледал почти нищо корейско, въпреки тоталния интерес към разни сериали от тази страна, а сигурно и филми. Ами… нищо особено според мен. Добре направен, но… с изключително много излишни дълготрайни епизоди и емоции, които за тях може и да се нещо съществено, но за останалата в света публика… както и да е. Доста прехвалена творба според мен, която е наградена в Кан. О, не че Кан не значи нищо, не, изобщо не е така. Но… значеше нещо преди десетилетия! В този „ракурс“ (както сега се изразяват), спомням си финала на филма на Уди Алън „Финал но холивудски“ . Там един бездарен режисьор беше снимал филм, който оплюват в Америка, но в края на филма идва един, който му казва (цитирам по памет): „Знаеш ли? в Кан филмът ти е получил награда!“. У. Алън отговаря: „Знаех си аз, французите имат вкус!“… Това е, което исках да допълня. Казват, че „македонският“ филм бил добър… не знам, може и да е така. И ако е, желая им пълен успех!

  13. Аз на „Жокера“ бих му ги дал всичките 11 Оскара, ей тъй само от чисто БЪЛГАРСКА ЗЛОБА!

  14. Хей, за Бандерас и „Болка и величие“ нищо не казвате. Я, споделете мнение… че ми е адски интересно какво мислите за филма.

    1. Прекрасен, но шансовете му за статуетка са нищожни.

  15. За съжаление, и аз мисля, че няма шансове за статуетката, но това е най-добрият филм на Бандерас. Просто е великолепен. Мисля, че на Алмодовар „Болка и величие“ е най-добрият му филм. Харесвам много и „Всичко за майка ми“ и „Жени на прага на нервна криза“, но тук просто показа страшно майсторство. И музиката на Иглесиас е перфектна. Надявам се, че филмът има и други фенове, освен мен.

    1. Най-добрият филм на Алмодовар категорично е „Talk to her“. И той не е просто най-доброто от испанеца, той е един от най-силните филми изобщо в историята на киното.
      А „Pain & Glory“ е средно качество късен Алмодовар. Има по-слаби, но има и по-силни от него.

  16. Пичове, разбрахте ли, че средната възраст на номинираните за най-добра поддържаща мъжка роля е 71 години. Тази година 56-годишният Брад Пит е най-младият номиниран, а останалите кандидати за наградата са Том Ханк (63 г.), Джо Пеши (76 г.), Ал Пачино (79 г.) и Антъни Хопкинс (82 г).

  17. ОК, violator… Просто изказвам мнението си. Съгласна съм за „Talk to her“, просто всеки един зрител търси различно нещо в киното и на мен като стилистика изброените от мен ми допадат повече.

  18. Жокера може да вземе от 3 до 5 статуетки, в зависимост от благосклоността на журито. Но всъщност дори само Оскар за най-добър актьор, ще е достатъчно. Това ще е първият филм правен по комикси, който ще спечели в една от важните категории. И едва ли скоро друг комиксов филм ще достигне или подобри това постижение.

    1. И Хийт Леджър взе за Жокера, но посмъртно