Творчеството на любимия ни Х. Ф. Лъвкрафт със сигурност не е от най-лесните неща за екранизиране, но все пак сме получили няколко качествени филма през годините. За провалените проекти дори няма да започваме да говорим. Ето защо винаги се радваме на нещо ново и стискаме палци то да се получи на достатъчно задоволително ниво.

В началото на годината научихме новината, че създателите на „Манди” SpectreVision ще продуцират нова версия на „Цветът от космоса” („The Color Out of Space”) и отново ще работят с Никълъс Кейдж в главната роля. Преди няколко месеца, малко преди фестивалната премиера, успяхме да видим и първата снимка от въпросния филм. Със сигурност интересът ни се покачи максимално и нямахме търпение да видим и първия трейлър. Търпението ни е възнаградено и е време за реклама:

Харесва ни, че тези кратки минути не се опитват да представят всичко възможно и само загатват (с малки изключения към края) за ужаса, който семейство Гарднър ще изживее. Лъвкрафт винаги е бил синоним на бавен, пъплещ и неизвестен ужас, който плаши повече с присъствието си, отколкото с ясна визия. Паралелите с „Манди” също са неизбежни, най-вече поради психеделичните розови и лилави кадри, които съпътстват титулярното зло. Със сигурност няма да е толкова натрапчиво като филма на Панос Косматос или поне в своята първа половина. Искрено се надяваме най-доброто да е останало скрито и да ни изненада максимално. Никълъс Кейдж също изглежда „по-скромен” тук, но и той получава своя момент.

Ето и официалния синопсис на новия филм на Ричард Станли, за който това е завръщане към игралното киното след близо тридесет години:

Цветът от космоса“ е космически ужас за семейство Гарднър, които се преместват в отдалечена ферма в провинциална Нова Англия, за да избягат от забързаното ежедневие на XXI в. Докато те се адаптират към новия начин на живот, странен метеорит се разбива в задния им двор, стопява се и прониква в почвата, оцветявайки земята и време-пространството с неземни цветове. За свой ужас семейството открива, че извънземната сила причинява мутации на всичко, до което се докосне – растения в градината започват да добиват плод, който горчи, а животните се израждат по странен и зловещ начин – включително и те самите.

Цветът от космоса” не може да се похвали с много добри и силни адаптации през години, но италианският „The Color From The Dark” (2010) и немският „Die Farbe” (2008) със сигурност поддържат наследството на Лъвкрафт живо и се надяваме новата екранизация на Станли да застане достойно до тях, а защо не и да ги надмине.

Режисьор и сценарист на „Цветът от космоса“ („The Color Out of Space“) е Ричард Станли („Hardware“, „Dust Devil“), по едноименния разказ на Х.Ф. Лъвкрафт. В ролите са Никълъс Кейдж, Джоли Ричардсън, Маделин Артър, Брендън Мейър, Джулиан Хилиард, Елиът Найт, Корианка Килчър, Томи Чонг и др.

Филмът ще бъде разпространен от RLJE Films и се очаква да дебютира на 24 януари 2020.

Similar Posts

Вашият отговор на Rockfan Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

7 Comments

  1. Супер! Чудех се защо няма новини за филма- явно е било въпрос на време докато се появи първия трейлър. Така, за трейлъра- от малкото видяно изглежда сравнително зрелищно и атмосферата ми се струва достаъчно „психарска“ (ако мога така да се изразя 🙂 )…

    НО (има едно голямо“НО“, което веднага ми се запечата на първо гледане). Имам странното ( и неприятно) усещане, че това ще бъде поредната холивудска СВОБОДНА интерпретация по книга на даден автор (в случая- Лъвкрафт) ,която използва единствено името на автора за да привлече фенско внимание и от там нататък ЗАЕБАВА всякакв сюжет от оригиналната книга и история. Тия мои опасения се появиха още когато се появи новината за филма ( и особено с това прехвърляне на събитията в наши дни) и сега от видяното се затвърдиха. Не знам дано да бъркам, обаче ми се струва,, че това ще бъде поредния генеричен холивудски трилър-хорър- не знам кво си с предсказуем край, който спокойно можеше да мине и без името на Лъвкрафт в рекламата си. Уфффф, аман от свободни, холивудски интерпретации, даеба 🙂 !!!!

  2. Хахах защо ми се стори, че някои моменти от саундрака са ползвани елементи от саундтрака на „In The Mouth Of Madness“ на Карпентър. 😀 Който по м/у др-то режисьор за мен е възможно най-добрия кандидат да направи нещо наистина стойностно по Лъвкрафт. 🙂 Не за друго просто и без друго същия наистина се вдъхновява много от историите на Лъвкрафт и според мен се и доближава много до автентичния свят на Лъвкрафт .

    Добре, че никога ( или много рядко ) не говоря без да съм видял и без да знам със сигурност. 🙂 В случая ще говоря след като изгледам филма. Сега изгледах само трейлъра. Не знам защо имам чувството, че това ще е поредния опит някой да направи нещо по ненадминатия Лъвкрафт. Което нещо ще бъде поредната боза нямаща нищо общо с откачения свят на Лъвкрафт. Никак не съм доволен от екранизацийте правени по Стивън Кинг и Лъвкрафт. Опитите са по-скоро дразнещи от колкото стимулиращи. Особенно с новия ТО по Кинг! Боже, че даже старата версия е в пъти по-силна от тази новата.
    Както казах „In The Mouth Of Madness“ на Карпентър е някаква далечна интерпретация на разказ на Лъвкрат, но е и много близка до целта. За мен Карпентър трябва да направя нещо по Лъвкрафт. Не само, че му е голям почитател, но и доста добре улавя атмосферата от света на автора.

    1. Да, напълно съм съгласен за „Устата на лудостта“ (ако го превеждам правилно 🙂 ) на Карпентър. Наистина е много точно попадение. Спомням си как го гледах като тийнейджър (даже няколко пъти, един след друг) на ония старите видео-касети ( и даже от вълнението си от филма накрая върнах касетката непревъртяна 🙂 )… Психария си беше, а финала беше направо размазващ в своето отчаяние и безнадеждност ( в стил „Дарабонт: 🙂 ). Та наистина си дал чудесен пример и ако Карпентър се беше заловил с „Цветът…“ може би щеше да се получи нещо доста по-брутално( като и аз уточнявам, че засега разсъждавам ествествено само на ниво видяно в трейлъра 😉 )..

    2. Мисля, че официалното заглавие у нас е „В бездната на лудостта“.

    3. Точно така, сега ме подсети, че е „В бездната на лудостта“ (беше ми изскочило за момент от кратуната 🙂 ). Мерси 🙂 !

  3. Re-Animator-а на Stuart Gordon също беше добър опит за екранизация на Лъвкрафт. 🙂