Bulgaria, “Ága,” Milko Lazarov

Настана време за рекорди! Или поне за обявяване на кандидатури, което съвсем лесно може да се определи като „рекордно по брой подадени филми”, особено когато става дума за Американската киноакадемия и нейната популярна в целия свят категория за „международен филм” (известна в продължение на много години като „чуждоезичен филм”). В навечерието на раздаването на 92-рите награди „Оскар“, има постъпили кандидатури от 93 държави, което е с три заглавия повече от досегашния рекорд.

Напомняме, че процесът за номиниране на филмите протича на няколко етапа. Първо се гласува от членове на Академията, които са успели да видят най-малко 12 от подадените заглавия – това се случва в Лос Анджелис и в други градове по света. Чрез тези гласове се определят 7 от десетте творби, които попадат в „шортлистата” на тази категория (в историята на Академията българско предложение е попадало един единствен път в този списък преди 10 години, когато той се състоеше от 9 заглавия – и това беше „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”). Трите филма, които допълват тези „предварителни десет”, ще бъдат определени от Изпълнителния комитет на съответната категория – по този начин има три сигурни места, които се „заемат” от важни филми, вече признати от международната филмова общност с престижни награди – можем да се обзаложим, че един от тях ще бъде носителят на „Златна палма” „Parasite” на Понг Джун Хо.

Във втория етап от номинациите се включват членовете от Лос Анджелис, които вече са гласували за първото „отсяване” на филми, всички академици от Ню Йорк и Лондон, които успеят да видят десетте филма на голям екран, както и всички международни членове на Американската киноакадемия, които получат скрийнъри на филмите. Изискването е всички те да са видели всеки от десетте филма и с гласовете си да определят кои пет заглавия ще получат заветните номинации.

Сред тазгодишните претенденти за престижното отличие са споменатото южнокорейско бижу, най-новия филм на Педро Алмодовар „Pain and Glory” (Испания), „Les Miserables” на Ladj Ly (Франция), „The Whistlers” на Корнелиу Порумбою (Румъния), филмът от Колумбия „Monos” на Карим Айнуз и „Beanpole” на Кантемир Балагов (Русия). Сред изискванията на академията е над 50% от диалога във филма да се говори на език, различен от английския.

„Shortlist”-списъкът с десетте предварително селектирани филма ще стане известен на 16 декември, а оскаровите номинации ще бъдат обявени на 13 януари 2020. Връчването на 92-рите награди Оскар ще се излъчва в над 225 държави и територии в света в неделя, 9 февруари 2020.

Ето и пълният списък с филми, подадени като кандидатури от съответните държави:

Albania, “The Delegation,” Bujar Alimani, director;
Algeria, “Papicha,” Mounia Meddour, director;
Argentina, “Heroic Losers,” Sebastián Borensztein, director;
Armenia, “Lengthy Night,” Edgar Baghdasaryan, director;
Australia, “Buoyancy,” Rodd Rathjen, director;
Austria, “Joy,” Sudabeh Mortezai, director;
Bangladesh, “Alpha,” Nasiruddin Yousuff, director;
Belarus, “Debut,” Anastasiya Miroshnichenko, director;
Belgium, “Our Mothers,” César Díaz, director;
Bolivia, “I Miss You,” Rodrigo Bellott, director;
Bosnia and Herzegovina, “The Son,” Ines Tanovic, director;
Brazil, “Invisible Life,” Karim Aïnouz, director;
Bulgaria, “Ága,” Milko Lazarov, director;
Cambodia, “In the Life of Music,” Caylee So, Sok Visal, directors;
Canada, “Antigone,” Sophie Deraspe, director;
Chile, “Spider,” Andrés Wood, director;
China, “Ne Zha,” Yu Yang, director;
Colombia, “Monos,” Alejandro Landes, director;
Costa Rica, “The Awakening of the Ants,” Antonella Sudasassi Furniss, director;
Croatia, “Mali,” Antonio Nuic, director;
Cuba, “A Translator,” Rodrigo Barriuso, Sebastián Barriuso, directors;
Czech Republic, “The Painted Bird,” Václav Marhoul, director;
Denmark, “Queen of Hearts,” May el-Toukhy, director;
Dominican Republic, “The Projectionist,” José María Cabral, director;
Ecuador, “The Longest Night,” Gabriela Calvache, director;
Egypt, “Poisonous Roses,” Ahmed Fawzi Saleh, director;
Estonia, “Truth and Justice,” Tanel Toom, director;
Ethiopia, “Running against the Wind,” Jan Philipp Weyl, director;
Finland, “Stupid Young Heart,” Selma Vilhunen, director;
France, “Les Misérables,” Ladj Ly, director;
Georgia, “Shindisi,” Dimitri Tsintsadze, director;
Germany, “System Crasher,” Nora Fingscheidt, director;
Ghana, “Azali,” Kwabena Gyansah, director;
Greece, “When Tomatoes Met Wagner,” Marianna Economou, director;
Honduras, “Blood, Passion, and Coffee,” Carlos Membreño, director;
Hong Kong, “The White Storm 2 Drug Lords,” Herman Yau, director;
Hungary, “Those Who Remained,” Barnabás Tóth, director;
Iceland, “A White, White Day,” Hlynur Pálmason, director;
India, “Gully Boy,” Zoya Akhtar, director;
Indonesia, “Memories of My Body,” Garin Nugroho, director;
Iran, “Finding Farideh,” Azadeh Moussavi, Kourosh Ataee, directors;
Ireland, “Gaza,” Garry Keane, Andrew McConnell, directors;
Israel, “Incitement,” Yaron Zilberman, director;
Italy, “The Traitor,” Marco Bellocchio, director;
Japan, “Weathering with You,” Makoto Shinkai, director;
Kazakhstan, “Kazakh Khanate. The Golden Throne,” Rustem Abdrashov, director;
Kenya, “Subira,” Ravneet Singh (Sippy) Chadha, director;
Kosovo, “Zana,” Antoneta Kastrati, director;
Kyrgyzstan, “Aurora,” Bekzat Pirmatov, director;
Latvia, “The Mover,” Davis Simanis, director;
Lebanon, “1982,” Oualid Mouaness, director;
Lithuania, “Bridges of Time,” Audrius Stonys, Kristine Briede, directors;
Luxembourg, “Tel Aviv on Fire,” Sameh Zoabi, director;
Malaysia, “M for Malaysia,” Dian Lee, Ineza Roussille, directors;
Mexico, “The Chambermaid,” Lila Avilés, director;
Mongolia, “The Steed,” Erdenebileg Ganbold, director;
Montenegro, “Neverending Past,” Andro Martinović, director;
Morocco, “Adam,” Maryam Touzani, director;
Nepal, “Bulbul,” Binod Paudel, director;
Netherlands, “Instinct,” Halina Reijn, director;
Nigeria, “Lionheart,” Genevieve Nnaji, director;
North Macedonia, “Honeyland,” Ljubo Stefanov, Tamara Kotevska, directors;
Norway, “Out Stealing Horses,” Hans Petter Moland, director;
Pakistan, “Laal Kabootar,” Kamal Khan, director;
Palestine, “It Must Be Heaven,” Elia Suleiman, director;
Panama, “Everybody Changes,” Arturo Montenegro, director;
Peru, “Retablo,” Alvaro Delgado Aparicio, director;
Philippines, “Verdict,” Raymund Ribay Gutierrez, director;
Poland, “Corpus Christi,” Jan Komasa, director;
Portugal, “The Domain,” Tiago Guedes, director;
Romania, “The Whistlers,” Corneliu Porumboiu, director;
Russia, “Beanpole,” Kantemir Balagov, director;
Saudi Arabia, “The Perfect Candidate,” Haifaa Al Mansour, director;
Senegal, “Atlantics,” Mati Diop, director;
Serbia, “King Petar the First,” Petar Ristovski, director;
Singapore, “A Land Imagined,” Yeo Siew Hua, director;
Slovakia, “Let There Be Light,” Marko Skop, director;
Slovenia, “History of Love,” Sonja Prosenc, director;
South Africa, “Knuckle City,” Jahmil X.T. Qubeka, director;
South Korea, “Parasite,” Bong Joon Ho, director;
Spain, “Pain and Glory,” Pedro Almodóvar, director;
Sweden, “And Then We Danced,” Levan Akin, director;
Switzerland, “Wolkenbruch’s Wondrous Journey into the Arms of a Shiksa,” Michael Steiner, director;
Taiwan, “Dear Ex,” Mag Hsu, Chih-Yen Hsu, directors;
Thailand, “Krasue: Inhuman Kiss,” Sitisiri Mongkolsiri, director;
Tunisia, “Dear Son,” Mohamed Ben Attia, director;
Turkey, “Commitment Asli,” Semih Kaplanoglu, director;
Ukraine, “Homeward,” Nariman Aliev, director;
United Kingdom, “The Boy Who Harnessed the Wind,” Chiwetel Ejiofor, director;
Uruguay, “The Moneychanger,” Federico Veiroj, director;
Uzbekistan, “Hot Bread,” Umid Khamdamov, director;
Venezuela, “Being Impossible,” Patricia Ortega, director;
Vietnam, “Furie,” Le Van Kiet, director.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *