Невероятно е какъв път извървя Том Холанд от 2016 година насам. В рамките на 3 години той направи своя успешен дебют като Спайдър-мен в „Първият отмъстител: Войната на героите“, затвърди позицията си в чудесния „Завръщане у дома“ и доказа, че е незаменим играч в „Отмъстителите: Война без край“ и „Отмъстителите: Краят“. Днес Холанд има втора възможност да блести в „Далеч от дома“, който безспорно се нарежда като един от най-добрите солови филми в кино-вселената на Marvel и едно от най-добрите заглавия за любимия ни герой в червено-синьо трико.

спайдер мен

Едва ли има човек, който чете това ревю и не е гледал „Отмъстителите: Краят“, но в случай, че не сте, следва да ви предупредя, че „Далеч от дома“ разчита изцяло на емоционалния финал на „Краят“, за да изгради основната база на текущия филм и да въведе новия вътрешен конфликт на Спайди. За пореден път Marvel доказват, че умеят да плетат мрежи от герои и събития, които да отекват във всеки следващ филм, и тук има не само по-задълбочено „плетене“ на въпросните нишки, но и развръзки, които правят някои предходни филми от вселената дори по-добри, отколкото си ги спомняме.

Сюжетът на настоящия филм ни показва Питър по-уязвим и скърбящ отвсякога, опитвайки се да се справи с липсата на своя ментор, докато същевременно не спира да се мъчи да намери равновесие между това да бъде тийнейджър и да спасява света. Когато той решава да захвърли костюма, за да отиде на пътуване в Европа и да се отдаде на любов и забавления, проблемите и отговорността не спират да го следват плътно. Не след дълго Питър се изправя срещу фантастични същества, среща мистериозния Куентин Бек (Мистерио) и е назначен от Ник Фюри да се справи с кризата.

spider-man-far-from-home-20190705

Едно от първите впечатления, които филмът прави е, че Джон Уотс сяда отново на режисьорския стол и си личи колко по-смел и освободен е в заснемането на „Далеч от дома“. Макар визуално да запазва духа на предшественика си, тук Уотс експериментира с акробатиките, не спира да търси интересни ъгли на заснемане и най-вече широки планове. Още повече, той разбира напълно героите и с помощта на сценаристите Крис МакКена и Ерик Сомърс успява да ни даде повече от всичко видяно досега, плюс множество новости, които да заситят сетивата. Смяната на обстановката от Ню Йорк към Европа е огромна глътка свеж въздух, от която не само Спайди, но и ние – феновете, не знаехме, че имаме нужда.

За разлика от предишните филми за Паяка, тук конфликтът на Питър с отговорността е представен по много различен и свеж начин. Макар целият свят да очаква, че Питър ще бъде новият Железен човек (или лидерът на Отмъстителите), той осъзнава, че е просто 16-годишно хлапе, което иска да е тийнейджър поне за малко. И въпреки това проблемите намират своя път към доброто и отново поставят героя в неудобната позиция да жонглира с емоциите и дълга си. Невероятно е как след толкова много филми за Спайди, Marvel не спират да намират нови начини, по които да ни покажат, че „с голямата сила идва голямата отговорност“, без думите да бъдат изречени нито веднъж и да ни накарат да се прозяваме.

spiderman-farfromhome-trailer-mysterio-helmeton-magic

С всеки следващ филм Том Холанд доказва все повече, че е идеален за ролята на Спайди. Макар да е само на 23 години, актьорът не спира да изпъква с харизма, чар и остроумие, което, в съчетание с множество емоционални моменти и тийнейджърски дух, го превръщат в олицетворение на героя от комиксите. Връзката му със Зендая (Мишел/Ем Джей) търпи значително (и донякъде не/очаквано) развитие и макар да има химия между героите на екран, тепърва предстои да се убедим напълно, че те са един за друг, така както са героите им в комиксите.

На фона на любовната увертюра виждаме за пореден път Самюел Джаксън (Ник Фюри) и Коуби Смълдърс (Мария Хил), които са една от множеството връзки с предишните филми и изпълняват ролите си чудесно. Джейкъб Баталон (Нед Лийдс) и Джон Фавро (Хепи Хоган) са основните причини да се усмихвате по време филма, заедно с отбора от поддържащи герои, които се явяват учителите и съученици на Питър. В много отношения това е филмът за Спайдър-мен с най-тийнейджърски дух, който дръзва да нагази в по-дълбоки и мрачни води, балансирайки умело драма, комедия и екшън.

Tom Holland (Finalized);Zendaya (Finalized)

Чувствам се длъжен да отделя цял абзац за Джейк Джиленхол (Куентин Бек/Мистерио), макар по същество героят му и подробностите около него да изискват пълна анонимност. И все пак, без да навлизам в спойлер територия, държа да отбележа, че израствайки с комиксите и анимационния сериал за Спайдър-мен от 1994 година, Мистерио е един от любимите ми злодеи и очакванията ми бяха високи. За моя (и надявам се всеобща) радост Джиленхол не разочарова. За пореден път кастинг отделът на Marvel са се справили чудесно и доказват, че твърдо са решили да подобрят бъдещите си злодеи – видяхме резултата с Майкъл Кийтън (Лешояда) в „Завръщане у дома“, а сега успехът се повтаря и тук. Визуално Мистерио е 1:1 с оригинала, докато Джиленхол влиза под кожата на персонажа и си личи, че се забавлява през цялото време. С риск да преувелича, някои от сцените между Спайди и Бек са едни от най-красиво заснетите кадри не само във филм по комикс, но и в киното като цяло. Сякаш Джон Уотс е взел най-добрите панели от комиксите и ги е накарал да оживеят на големия екран в пълната им прелест. Силите на Мистерио са осъвременени, което го прави изключително релевантен, докато уменията му са толкова мащабни, че изискват да бъдат гледани на възможно най-големия екран (IMAX) или на 4D кино. Похвала и за маркетинговия отдел, който някак съумя да запази голяма част от изненадите далеч от трейлърите. Силно препоръчвам да влезете в киното, без да сте чели подробности около тях.

spider-man-far-from-home-peter-mysterio_1557401363836

Далеч от дома“ е невероятен, но за съжаление, не е перфектен. Филмът страда от неравен монтаж, който довежда до сцени, които не водят доникъде или приключват внезапно с шеги, които невинаги успяват да предизвикат даже усмивка, а по-скоро стоят като кръпки. Друг минус, който се набива на очи, е силно надвисналата сянка на Робърт Дауни Джуниър (Тони Старк/Железния човек), чийто образ не спира да се прокрадва не само на преден план, но дори на заден, докато героите разговарят. От една страна това е натурално продължение на сюжета от „Краят“ и е напълно основателно, но от друга седи като евтино извинение актьорът да получи още повече екранно време и да се опита да измести фокуса от Том Холанд.

Въпреки това „Спайдър-мен: Далеч от дома“ успява да постигне няколко значителни победи: той е чудесен епилог на третата фаза на MCU, страхотно продължение на „Завръщане у дома“, почти перфектен солов филм за героя (който нареждам веднага след „Спайдър-мен 2“ на Сам Рейми) и най-важното – остава верен на източника и умело плете страхотна мрежа от качествен екшън и забавление. Въпросната мрежа продължава да се плете успешно, а аз съм се настанил удобно в нея и съдейки по финалните пост-кредит сцени, нямам търпение да видя накъде ще ме отведе тя.

Similar Posts

Вашият отговор на Драго Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

20 Comments

  1. Хареса ми как се разви филмът през цялото време. Малко по-добър е от първия. Сцените с илюзиите бяха добре барнати. И краят ме изненада след надписите.Оценка 9 от 10

    1. Напълно съгласен! И аз му давам 9 от 10. Пропуснах да напиша, че скора на Майкъл Джиачино е също толкова добър колкото в предишния филм. Тия дни ще ходя да го пробвам на 4D – ако някой е бил, да сподели впечатления.

  2. Стига бе, изненадвате ме, момчета! Толкова висок рейтинг не съм очаквал от този филм…. Май трябва да престана да роня сълзи за
    IMAX-а в Младост и „да хвана метрото“ (Riddick)до IMAX Стамболийски още утре!😆

    1. Бихте ли обяснили какво се случва с IMAX Младост, че за предпочитане е другия? Благодарско предварително.

    2. Засега няма и изгледи да заработи. Предишният собственик Стефан Минчев е мажоритарен собственик на „Александра груп холдинг“, в чиято собственост влиза и дружеството „Кино Арена“. Проблемът е, че холдингът неотдавна вече е в несъстоятелност и с 30 млн. евро задължения към две банки. И когато миналата година американска инвестиционна компания купува двата пакета с проблемни вземания на „Кино Арена“ към двете банки, не знае в какъв филм се вкарва. Съдебно-криминален трилър, в чийто сюжет се преплитат юридически хватки, дузина прехвърляния, препродажби, верига фалити, синдици и т.н. Та, заради течащите съдебни дела на „Кино Арена“, американският купувач засега официално все още не е собственик на двата мултиплекса в София и апропо не е в легално състояние да „отвори“ кината. А и може да не получи доходност, може и да остане без собственост, нищо че е платил милиони.От месец не следя развитието на казуса, но надали има някаква сериозна промяна. Типично по нашенски, инвестиционният климат е замърсен повече от София през зимата. Welcome to the jungle, yankee! 🙂

  3. „Завръщане у дома“ е доста по-як. Този е приятен, гледаем, добре хореографиран, но все така по обичайния калъп. Може да се гледа и като супергеройски екшън, и като романтична тийн комедия. Имаше жесток сюрреалистичен момент и едно доста кефещо намигване към Marvel Zombies. Не мога да му дам повече от 7/10. Окей продължение и толкоз.

    1. Още не мога да повярвам, че Марвел дръзнаха (макар и за кратко) да уважат Marvel Zombies. Кеф на макс! 🙂

    2. Беше жесток Easter egg. 🙂 Ще се върна към християнството, ако цял филм направят по темата. (Добре де, няма.)

    3. Ако феновете го искат ще го направят. Само да не станеш поп 🙂

  4. Феновете на Марвел веднага си личат! Това филмче има някои добри екшън сцени, но като цяло сме гледали много по-добри филми за Спайдърмен. Даже този филм се нарежда на 6-та позиция от последните 8 филма(включително анимацията от края на миналата година) за Спайдърмен. За мен „Нomecoming“ е доста по-добър филм, въпреки че е доста незрял. С няколко думи за „Far From Home“, половината филм е гимназиална комедия(скучна при това), а след това има и малко екшън. Оценка 5 от 10, даже е завишена към петицата!

  5. Да си довърша мисълта от предния ми коментар. Няма нещо ново или невиждано в този филм, освен ако не се брои политкоректността, която достига нови висоти. MJ е вече с цвят на кожата кафе с мляко, а също така имаме и първия джендър на голям екран, който в реалния живот е…също джендър. Ха-ха!

  6. С 2 думи май не става за гледане. Спрях да гледам спайдърмен след първия амайзинг. Нещо го объркаха от тогава насам. Но всички тука въздишате Завръщане у дома. Ще го гледам. Явно е добър.

    1. марвел феновете го харесват.останалите тоест и аз го смятам за слаб и скучен.предишният беше по добър.прав е Драго малкото добри сцени са заляти от безкрайна скука.Предвидим злодей( освен за уж гения Спайдуърмен),пак безсмислени разрушения в различни градове от Европа.гпре долу една много добра сцена( автобуса в Алпите),една-две прилични шеги от Фюри,една хубава песен в началото,но втръснала до не знам къде( келешите в салона се хилеха на песента на Уитни) и не ми се пише повече

  7. „Spider-Man star Tom Holland has said that the future of the Marvel Universe will need to include greater representation in terms of race, gender and sexuality.

    “The world isn’t as simple as a straight white guy,” the actor told the Sunday Times. “It doesn’t end there, and these films need to represent more than one type of person.”

    Holland also suggested that Marvel is already actively planning to include further representation and diversity in its forthcoming films, and said that a possible queer superhero is likely.

    “Yeah, of course,” he said. “I can’t talk about the future of the [Spider-Man] character because honestly I don’t know and it’s out of my hands. But I do know a lot about the future of Marvel, and they are going to be representing lots of different people in the next few years.”

    Marvel boss Kevin Feige revealed earlier this year that the company intended to introduce further queer characters in future films, after receiving backlash for heavily-publicised but ultimately minor or non-existent queer representation in recent Marvel movies.

    An allusion to a character’s bisexuality was removed from the final cut of Thor: Ragnarok, while a scene depicting a gay man mourning his dead husband in Avengers: Endgame was derided upon release due to its brevity. Particularly after the film’s directors Joe and Anthony Russo heavily teased the scene as groundbreaking.

    “That was never meant to be our first focused character,” Feige told. “It was never meant to be looked at as our first hero. I guess it’s the first reference so it does, of course, get a lot of attention… We haven’t been shy about saying that [representation] is coming and that there’s many more prominent LGBT heroes in the future.”

    М…да, Марвел явно ще се превърнат в агенти на LGBT.
    Представяте ли си следващият Спайдърмен да е гей?! И колко хора ще го гледат този филм?! Ами транссексуален главен герой в някой филм на Марвел?! Е, това вече ще е началото на края за Марвел!

  8. Филма беше супер. Държеше нивото от предния, а не слезе под него. Това беше достатъчно. Джиленхол беше на ниво отново. Тийн духа беше запазен, сериозната нотка се усещаше, а какво повече можеше да искаме от филм за спайди. Холанд все повече започва да ми харесва, а и като виждам бъдещите му проекти се е качил на вълната. 8 от мен и заради изненадите които ни поднесе новия филм. Да видим как ще го развият от тук нататък.