След две късометражки, които засне след чудесния „Tale of Tales”, един от най-любимите ни съвременни режисьори Матео Гароне („Gomorrah”, „Reality”) се завръща към голямото кино не с „Пинокио“, както очаквахме, а с изключително обещаващия „Dogman“, който самият Гароне описва като „урбанистичен уестърн“.
Филмът е вдъхновен от убийство, извършено от надрусан до козирката гледач на кучета в края на 80-те години в покрайнините на Рим. Случаят, който включва часове на изтезание в кучешка клетка, е един от най-ужасяващите в следвоенната история на Италия.
„Dogman“ беше селектиран в програмата на предстоящото 71-во издание на фестивала в Кан, където ще се бори за престижната „Златна палма“, и по този повод получаваме първия тийзър трейлър. Вижте го.
Трейлърът изглежда прекрасно – и като визия, и като ритъм и атмосфера, и определено ни създава усещане, че ще се случи нещо наистина брутално. Честно казано, след подобна реклама бихме проявили сериозно любопитство към „Dogman“, дори и режисьор да не беше Матео Гароне. Ето какво казва той за естеството на филма:
Може да изглежда като филм за отмъщение, но мисля, че „Dogman“ също така е и филм за отчаяната нужда от достойнство в свят, в който действа законът на по-силния и насилието изглежда като единствения изход.
Прекрасно. Слагаме „Dogman“ в списъка със задължителните заглавия за годината, а в допълнение към горния трейлър, прилагаме и две официални снимки.
Режисьор на „Dogman“ е Матео Гароне („Gomorrah”, „Reality”, „Tale of Tales”), който е и сценарист наравно с Маурицио Браучи, Уго Чити и Масимо Гаудиосо. В ролите са Марчело Фонте, Едоардо Пеше, Адамо Диониси, Франческо Акуароли, Джанлука Гоби, Алида Балдари Калабрия и др.
Премиерата на филма е на фестивала в Кан, а в Италия тръгва от 17 май.
Охо! Страхотно 🙂
Някой да хакне сървъра на Кан, твърде много потенциално добри филми, които ще видим кой знае кога 🙁
Догодина на СФФ 🙂
Дай, Зевсе!
Може и Ахура Мазда нещо да направи по въпроса. Иначе трейлърът изглежда супер яко (между другото, постерът на IMDb-страницата на филма е, по мое мнение, жесток). Вторият ми най-очакван италиански филм за годината (респективно, следващата година), с оглед на филма за Берлускони на Сорентино.
Dogman (2018) е мрачна,престъпна притча по действителен случай, режисирана от Матео Гароне,вторият по значимост италиански кинорежисьор след Паоло Сорентино! Гароне майсторски миксира великите шедьоври на Марио Бава и Алехандро Иняриту Rabid Dogs (1974) и Amores perros (2000),като по този начин превръща филма си в сигурен участник за наградите Оскар 2019 година! Марчело притежава козметичен салон за кучета в покрайнините на Рим!
Освен любовта към дъщеря си и кучетата, той обича и кокаина!Постепенно обичта на малкия,голям мъж се трансформира във фашизоиден бунт за да катапултира в насилствено кресчендо!
Лична оценка -7,5!
Dogman (2018) е мрачна,престъпна притча по действителен случай, режисирана от Матео Гароне,вторият по значимост италиански кинорежисьор след Паоло Сорентино! Гароне майсторски миксира великите шедьоври на Марио Бава и Алехандро Иняриту Rabid Dogs (1974) и Amores perros (2000),като по този начин превръща филма си в сигурен участник за наградите Оскар 2019 година! Марчело притежава козметичен салон за кучета в покрайнините на Рим!
Освен любовта към дъщеря си и кучетата, той обича и кокаина!Постепенно обичта на малкия,голям мъж се трансформира във фашизоиден бунт за да катапултира в насилствено кресчендо!
Лична оценка -7,5!