Елизабет Олсън, Джейсън Судейкис и Ед Харис
Елизабет Олсън, Джейсън Судейкис и Ед Харис

Цветната лента на Kodak е неразделна част от спомените на няколко поколения, останали вече… в миналия век. Развитието на технологиите постепенно и сигурно изместват производството й и вече трудно може да се намери място/лаборатория, в което да се обърне подобаващо внимание на образите, уловени чрез светлината на лентата.

С носталгия именно към това отминало време и подобаваща му (може би очаквана?) клишираност се е „проявил” „Kodachrome”, чиято премиера беше преди (вече) половин година в Торонто и който получи там – вероятно заслужени – сравнително безразлични ревюта. Не бихме искали да го пропуснем в новинарския поток, защото много харесваме Ед Харис и понякога Елизабет Олсън прави добро впечатление, но за да се сдобиете и с някаква лична представа, все пак трябва да хвърлите око на трейлъра…

Не очаквахме чак толкова много клишета. През цялото време се надяваме, че ще се натъкнем на приятна изненада, а всеки следващ кадър и реплика се оказват познати до болка от хиляди други филми, герои и ситуации. А знаем какъв колос може да бъде на екрана Ед Харис! В случая неговият безотговорен и проклет герой, фотожурналист със завидно минало (закономерно) трябва да е болен, а сестрата, която се грижи за него (Олсън), трябва да издири сърдития му син (Джейсън Судейкис) и всички заедно да изпълнят едно предсмъртно желание – да се отправят на път към Канзас, където да се проявят последните ленти с филм Kodachrome, преди последната лаборатория да затвори врати и тези уловени моменти да изчезнат завинаги в небитието. Историята проследява три смачкани, наранени от живота хора, които трябва да се справят с личните си проблеми, докато светът около тях постепенно се променя – изоставя аналоговите истини и е завладян от дигиталната реалност…

Макар да нямаме добро мнение за Судейкис – не го смятаме за лош актьор, а за човек, който не прави подходящи избори с ролите си, от няколкото реплики, които разменя с Ед Харис в трейлъра оставаме с впечатление, че се е справил добре със задачата си в този филм (въпреки релсите, в които се движи). Режисьор на „Kodachrome” е Марк Расо, чиито предишен филм „Copenhagen” (2014), заснет, монтиран, продуциран и режисиран от него, е спечелил наградата на публиката в Сламданс и специалистите там са го обявили за „талант, чието бъдеще трябва да бъде проследено”. Сценарият на „Kodachrome” е дело на Джонатан Тропър – неговият дебютен авторски сценарий беше трансформиран в доста забавния филм на Шон Леви „This Is Where I Leave You”. За нас е загадка как двамата обещаващи автори – сценарист и режисьор, са създали филм, който така трудно си пробива път към екрана и (очевидно) не е предизвикал онзи „уау” ефект, така очакван от специалистите…

kodachromeposter

Kodachrome” ще тръгне в ограничено разпространение на кино и ще може да бъде видян по Netflix от 20 април 2018.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *