Настоящият текст е опит за по-традиционно ревю, в което няма да се спирам на 40-годишната история на „Alien” вселената. Това беше сторено във видео дискусията, която колегите спретнаха съвсем скоро. 

На път към планета в далечния край на галактиката, екипажът на колонизаторския кораб „Covenant”, състоящ се от млади двойки, търси нов дом за човечеството. На борда му се намират две хиляди спящи заселници и хиляда ембриона, пазени от новия модел андроид Уолтър (Майкъл Фасбендър). Изплашени от избухването на неутрино и неочакваната загуба на своя капитан, отговорниците за мисията решават да слязат на мистериозна планета с добри условия за живот. Идеята е на неуверения им нов лидер Орам (Били Кръдъп), който е единственият вярващ на борда. Даниелс (Катрин Уотърсън) протестира и скоро колегите й осъзнават, че е била права. Новото място в действителност е мрачен и опасен свят, чийто единствен обитател посреща с хищническо гостоприемство гостите си.

Пришълецът: Завет” е очакваното (къде с ентусиазъм, къде с насмешка) завръщане на Ридли Скот към вселената на Пришълеца. След като „Прометей“ получи смесени отзиви от критиката и публиката, надеждите към продължението бяха за нов подход или поне за ренесанс на духа на оригинала от 1979 г. Заговори се за много по-страшен филм, за връщане към корените на поредицата. Всъщност, това, което повече фенове искахме, беше запазване на страхотната визия на „Прометей“, по-добри персонажи и (по възможност) ужасяващ Ксеноморф.  „Пришълецът: Завет” (за съжаление или не) е друг тип животно.

Неоморфът - разновидност на познатия ни Ксеноморф, се храни с новата си жертва.
Неоморфът – разновидност на познатия ни Ксеноморф, се храни с последната си жертва.

Подобно на „Прометей“ на места филмът работи на пълни обороти, докато на други се проваля с гръм и трясък. Екипажът на кораба отново е съставен от напълно заменими персонажи, които говорят и се държат неестествено (било за вярата си, било за новата планета), следвайки до болка познатата структура на предишните филми. От друга страна навлизането им в опасния свят става много по-плавно. Необходим им е може би половин час екранно време, за да слязат и да започнат да изследват планетата. Това е нещо, което ми липсваше в „Прометей“ и макар тук времето да не беше използвано пълноценно за развитие на героите, оцених по-бавното темпо.

Всъщност това е един от големите плюсове на филма, както и по-различният тон. Светът на „Пришълецът: Завет” не е толкова лъскав като този в „Прометей“. На героите им отнема повече време да стигнат от едно място на друго, има кранове, машини и почти постоянно вали дъжд. Действието се развива 10 години по-късно, но светът сякаш остарява. Било защото се приближаваме към оригиналния филм, било поради възхода на Пришълеца. Всичко това би трябвало да засили усещането за ужас. Колкото по-бавно се развива действието, колкото повече се наслоява страхът, толкова по-голяма трябва да е отплатата накрая. Проблемът ми с „Пришълецът: Завет”, (поне един от основните) е, че в нито един момент не се страхувах.

В скорошно интервю Ридли Скот сподели, че имало момент, в който е намирал ксеноморфа за „изпържен”. Откакто сме го виждали в лаборатория, няма как да се страхуваме от него. По неговите думи обаче „Пришълецът: Завет” е историята, която ще го върне и ще го направи още веднъж ужасяващ. Нищо подобно. Причините според мен са две. Първо – виждаме твърде много от неоморфите преди появата му. Виждаме ги като неориентирани, нападащи сляпо всичко, което се движи, виждаме ги подложени на кръстосан огън, виждаме дори сцена, в която един от тях осъществява „човешки“ контакт с друго същество. Второ – проблемът, който съпътства всяка предистория. Когато започнеш да обясняваш как нещо се е появило, неизменно хвърляш твърде много светлина и убиваш мистерията, която го е правела толкова ужасяващо. Има и трета причина – в този филм някой друг е под светлината на прожектора.

Може би най-добрата част от „Пришълецът: Завет” е неговата среда.
Може би най-добрата част от „Пришълецът: Завет” е неговата среда.

Мислех, че ще успея да мина без спойлери, но просто няма как да коментирам същината на филма, ако не засегна някои неща, които се случват във втората му половина, така че ви давам шанс да спрете да четете, преди да съм ви развалил удоволствието от гледането.

Да, както, надявам се, знаете, Дейвид се завръща. Андроидът на д-р Елизабет Шоу от „Прометей“ е нещото, което спасява новия филм, свързва го с предишния и получава едни от най-епичните сцени в цялата поредица. През цялото време, може би поради всичките поетични цитати, си мислех за „Хиперион“ на Дан Симънс, за умелата комбинация на класически произведения и научна фантастика, за пътуването към сърцето на мрака. Дейвид тук е толкова интересен като образ, че може спокойно да мине за шекспиров герой. Нещо средно между Калибан и Просперо, той е (както сам се нарича) един Робинзон Крузо в космоса, потопен в самота, тласкан от жажда за знание. Чудовището на Франкенщайн, което става Франкенщайн, творението, което става творец.

„Аз Озимандий съм и цар съм над царете!
Делата мои всички със завист погледнете!“
— все още на пиедестала тез слова личат.
Но друго нищо няма. Покрай тая
развалина огромна голи пясъци мълчат,
самотни и безжизнени, се губят във безкрая.

Стихотворението, което Дейвид цитира и бърка, че е писано от Байрон, когато Уолтър го поправя, че всъщност е от Пърси Биш Шели, всъщност улавя добре сърцето на филма. Това е история за падението на боговете, за разочарованието на творението им от тях самите и пътя към едно ново бъдеще. Затова и харесах колко бързо бяха унищожени инженерите. Сигурен съм, че много хора са се подразнили от това решение. Аз също очаквах, че филмът ще бъде за тях и тяхната цивилизация, че ще изследва мотивите им да създадат хората и т.н, но темата за абсолютното незачитане на този, който те е създал и уж е над теб, ми изглежда далеч по-вълнуваща. „Пришълецът: Завет” измества фокуса към Дейвид и създава една интересна верига:

Инженери – създават (и искат(уж) да убият) хората – създават андроида Дейвид – чрез черната спора унищожава инженерите и използва хората като приемници, за да създаде съвършения организъм – Пришълеца.

Тихият край на една цивилизация.
Тихият край на една цивилизация.

Така погледнато самият Ксеноморф остава в периферията. Познатата структура от предишните филми, следенето на мониторите, бягането по коридорите, яйцата, убийствата – всичко това се явява като приемник и носител на една по-голяма история. Тази на Дейвид. Колкото и да е шокиращо, до някаква степен този филм се доближава до четвъртия от франчайза в своето незачитане на Пришълеца. Макар самият Дейвид да го обожава, скицира и да работи по създаването му, Ксеноморфът е като едно невръстно дете, което вдига ръчички в знак на поздрав към своя баща, преди да се върне на игралната площадка.

Понеже за много хора това е критика (аз още не съм убеден колко точно не ми харесват тези сцени), ще използвам момента да вмъкна нещо, което категорично ме подразни изключително много. Това беше кулминационната екшън сцена с крана и Катрин Уотърсън, която се овързва с въжета, виси от кораба и стреля по Ксеноморфа. Същинско безумие! Такива неща несъмнено ме изкарваха от филма и силно контрастираха със силната атмосфера и страхотните сцени на Майкъл Фасбендър преди това, който тук в двойна роля получава възможност за нарцистичен хомоеротичен диалог със себе си („I’ll do the fingering“).

Въпреки грешните стъпки, намирам диалозите за много по-добри от тези в „Прометей“. Сценаристи този път са Джон Логан („Гладиатор”, („Последният самурай”) и Данте Харпър по история на Майкъл Грийн („Логан: Върколакът”) и Джак Паглен („Превъзходство”). Предполагам, че Логан, който е опитен сценарист, е основният виновник за някои от богатите на подтекст реплики и множеството препратки към други изкуства. И все пак да повторя – тук персонажи освен Дейвид почти няма.

Осъзнавам, че нищо не съм написал за Катрин Уотърсън, която уж е в главната роля, но и не видях нищо интересно, с което да я спомена. Филмът наистина не е за нея и сценаристите правят слаби опити да я развият като персонаж. Това важи и за Тенеси на Дани Макбрайд, който трябваше да ни  убеди, че е съкрушен от загубата на съпругата си, при все че аз не си спомнях за коя жена изобщо става въпрос.

Look on my works, ye Mighty, and despair.
Look on my works, ye Mighty, and despair.

В споменатата по-горе сцена между Дейвид и Уолтър, в която единият учи другия как да свири, Дейвид казва: „You have symphonies in you, brother“, което е второто споменаване на думата „симфония“ във филма. Първото е още в началната сцена. Според мен това е единственото, което в момента му е интересно на Ридли Скот. Не става въпрос за добър хорър филм, не става въпрос за традицията на Пришълеца или каквото и да очакват феновете на първите филми. Става въпрос за едно голямо платно, върху което художникът  не се е упражнявал. Нов свят от възможности, който да бъде изследван стъпка по стъпка. Колкото и да е странно, в Пришълецът: Завет” има втъкани два филма – един много слаб и един, който още не е готов.

Ако се върнем към „Прометей“, ще открием колко свързани са двата филма. Как всичко започва на Коледа с рождението на един различен бог – създаденият. Както Дейвид казва: „Big things have small beginnings“. Дори първият кадър на „Пришълецът: Завет” с отвореното око ни подсеща, че гледаме филм на Ридли Скот, който е по-близо до „Blade Runner“, отколкото до оригиналния „Alien“. Последвалата първа сцена между творец и творение също ни насочва в тази посока. Дали заложените теми са адекватно разгледани или просто подхвърлени, всеки сам може да прецени. Аз успях да открия достатъчно, за да извиня прегрешенията на филма. Може би повратната точка бе един простичък въпрос: Кой е истинският Пришълец?

Имах огромни проблеми с „Пришълецът: Завет” след самата прожекция, но идеята, че Дейвид е съществото, което е извънземно, макар да идва от нашата планета, поставя интересна вариация на историята, която познаваме. Мисля, че самият Ридли Скот в своето търсене на възвишеното припознава себе си в Дейвид. Използвайки тленни и непривлекателни обвивки, за да разкаже една по-голяма история, творецът понякога лъже, че е друг, за да запази позицията и да продължи работата си. „Пришълецът: Завет” има грешни тонове, но е част от симфония, която, убеден съм, тепърва ще се разгърне в цялата си красота.

Субективно: 7.5/10

Similar Posts

Вашият отговор на Димитър Владимиров Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

111 Comments

  1. Слаб филм. Разочарован съм. Бих добавил и още много други основни недостатъци, но наистина нямам желание да го правя. Отдавна не съм гледал филм, който да не харесам и да се почуствам така обиден, че дори да не ми се говори за него след това…

    1. Добре и балансирано ревю, може би прекалено балансирано за толкова дерайлирал (за мен) филм. Съгласен съм много от нещата и чисто сюжетно (както е било и на хартия), смятам развитието на самата история за добро и интересно, но същевременно осъществяването й за крайно неуспешно. Видях един филм, претъпкан с по-скоро случайна и нехайна събитийност, които следва някаква цел, но по пътя си омаловажава и тъпче всичко важно за самото кино / жанр / поредица / герои, само за да „разшири“ вселената и да „обогати“ платното. Нямах никакви очаквания (по-скоро слаби), но последващите една след друга баналности силно ме караха да напусна залата. Удържах фронта де… Най-вече се почувствах обиден от арогантния непукизъм на Ридли Скот и факта, че се е взел толкова насериозно, а е спрял да обръща внимание на детайлите. Далеч по-интересно щеше да ми е да видя как Нийл Бломкамп се развихря в този свят. И все пак – отново един страхотен Фасбендър (Дейвид и Уолтър), като единствените достатъчно качествени сцени за мен бяха тези с него (двамата) – както и една от най-лошите в цялата поредица може би – също с него (тях). Оценка – 4/10

  2. Жалък провал, който няма нужда от дискусии. Творческо предателство, което трябва да се забрави от фена като краткосрочна разочароваща връзка.

  3. Отново великолепен текст, макар че оценката накрая ме изненада с някакво противоречие на фона на прочетеното – настроението и анализът на ревюто сякаш подсказват далеч по-нисък рейтинг. Моят грейд е 6/10, но е леко по милост. Бях предимно равнодушен към случващото се на екрана, а след финала, при все липсата ми на големи очаквания, си тръгнах разочарован и дори подразнен.

    1. май не трябваше да слагам оценка. 🙂 някои неща са за 4, други са за 8, между 6 и 7 е обективно, но пък ми даде храна за размисъл (и ровене).

    2. Да бе, ама 7.5/10 си е оценка на ДОБЪР филм, а тоя хич не ми беше добър и ти си посочил съвсем акуратно редица от проблемите му 🙁

    3. Абе с тази оценка го сравняваш, че е добър колкото Батман и Супермен 🙂

    4. На екранната версия на BvS давам 7/10, а на разширената – осмица. 🙂 Затова и се надявам да видим някой ден разширени версии на „Прометей“ и „Завет“, не бих се изненадал, ако подобрят филмите, както се случи със страхотния „Небесно царство“.

    5. По кефобалната ми е 7.5, макар че пак казвам – имаше безумни неща. :))

  4. Плътно 1/10 При това с най-ниските очкавания за филм, които съм имал от десетилетие насам! ….7.5/10 хих 😀 явно г-н Касабов ще пътува до Origae-6. На мен обаче не, достатачно се изнервих от последните творения и напускам колонията.

    1. Съгласен. Убийствен булшит. Фантастика за умствено изостанали.

    2. Като говорим за умствено изостанали, Крейги, ти не хареса ли Крал Артур? 😀

    3. Да, харесвам го. И да, говорим за умствено изостанали. Само такъв би дал оценка над 2 на тая резлива боза.

  5. Spot on! Довечера ще го гледам пак. Сега когато фенските страсти в мен са се кротнали, повечето неща написани в това ревю имат точен и ясен смисъл, други пък сме се припокрили. Като цяло, не разбирам масовия diss към този филм, сякаш всички са очаквали истински шедьовър ала Apocalypse Now, който да засенчи оригиналната трилогия (кур за Resurrection). На всички е ясно, че връхната точка в постигната отдавна, или поне на мен. Сега може само да се правят окей неща, които да не са обдини за франчайза. Alien: Covenant за мен е едно от тях, за разлика от други, които даже не ги споменавам 🙂

    1. 7.5 финално. Дано има Director’s Cut или някой extended edit.
      Иииии, понеделник – пак. IMAX, 6 ред, няма по-яко нещо да гледаш 2D филм, а не 3D shit.

      А и да, на „братския“ хумор залата се смя, но този хумор пак е по-як от ”general Perez“ 😉

    2. Resurrection и е много добър alien 3 е скапан и разваля тотално историята от първите 2 филма даже Сигорни не е искала да го доснима третия .Covenant I Alien 3 въобще не трябваше да ги праат развалят тотално линията

  6. Колко ви платиха г-н Касабов за тази неоправдано висока оценка 7.5?

    1. Оценката е субективна. 🙂 И аз като Елизабет Шоу „избирам да вярвам“, че филмът е по-добър, отколкото е.

  7. Не съм голям фен на Ридли, който от десетилетия не е сътворил нищо читаво, но колкото и недостатъци да има „Завет“, е много по-приличен за Alien-сагата, отколкото са например „Силата се пробужда“ и „Роуг 1“ за своя франчайз. Пък последните две дрисни получиха доста високи оценки… Което значи или, че оценяващите бъркат сериозно или пък очакванията за оная боза Стар Варс са толкова занижени, че всичко над „Дързост и красота“ им се вижда класа.

    1. Аз пък съм фен на Ридли, но мисля, че новите Стар Уорс са по-добри от Ковънънт като филми.

    2. ББПП Ти си моя човек пич… иникален коментар, който подкрепям на 1000000%

    3. Аз мисля ще си интелектуален инвалид и е най добре да не изказваш мнение !!!! Относно Ридли Скот , я дай пак , …. от десетилетие ти си спрял или не си гледал кино !!!! До кога аматьори ще коментират…….. възмутен съм от празни и бездарни коментари БСП ли си какво си ДПС ли си !!!! Бул шиттт

    4. “Силата…“ е Едно…и определено е доста разочароващ.Обаче „Rogue One“ е добър.

  8. Филмът беше добър. По-добър от „Прометей“. Оценката му е точно толкова – между 7 и 8. Музиката ми хареса, имаше неща от саундтраците на Прометей и от на другите части от поредицата, както и нови неща.
    Не знам за какво е тоя преувеличен и пресилен хейт от толкова коментиращи, лично аз съм доволен, че този филм вече го има. Според мен, когато излезе и третия филм от трилогията за Дейвид и историята бъде завършена, тогава и трите филма ще бъдат оценени по-високо, както поотделно, така и като части от една цялостна история.

    1. Абе тук има наистина умни парчета дето гледат кино… напълно си прав Д.В. с дългото име…

    2. До Satyr73
      Ами, човек, малко съм учуден, че филма ти е харесал. Доколкото си спомням, ти доста хулеше „Прометей“, когато излезе 🙂 Но пък от друга страна, защо не- „Пришълецът: Завет“ си е съвсем друг филм и впечатлението ти от него може да е различно от това за „Прометей“.

  9. Филмът е чудесен, атмосферата му е идеална за поредицата. Има нещо сбъркано в очакването самите пришълци да ни ужасяват повече или поне толкова, колкото някога. Това просто вече не може да се случи, видяхме ги в цялата им прелест още в 4-тата част. В тази посока няма какво повече да ни изненада.

    тук беше важно да има достатъчно от атмосферата, достатъчно съспенс и достатъчно плътна история. Мисля, че има и от трите. А ходът с двата робота, беше идеална. Това определено ме накара да разсъждавам.

    Не ми хареса, евтиния номер с прекъсването на сцената с боя между Дейвид и Уилям, в точния момент. Подобен похват ми се струва евтин трик.

    Останалото си заслужаваше. Героите имаха индивидуалности, точно колкото трябваше… Ако обходим предните филми, ще се окаже, че винаги са били доста семпли и шаблонни. Но то просто повече не е нужно.

    1. Радвам се, че ти е харесал. Боят беше доста смешен, както и прекъсването му, но знаеш ли кое е странното – че това + крана накрая ме върнаха 30 години назад по някакъв приятен B-Movie начин. 🙂

    2. На мен пък боят между андроидите ми е от нещата, които най ми харесаха. Сетих се за Терминатора 🙂 , докато ги гледах как се млатят! Изобщо в целия филм имаше събрани неща от други фантастики – и от Пришълците, и от Пришълец 3, и дори от „Sunshine“ на Дани Бойл, и от „Прометей“, естествено. И поне според мен бяха комбинирани добре. За това, че „Пришълецът: Завет“ има някаква косвена връзка с Блейд Рънър също съм съгласен.

  10. Един много точен коментар: „Alien: Covenant“ уби мистерията около създанието. Не само това, начинът, по който беше показано съществото, като снимане и монтаж, е като че са филмирали бягащо лудо насекомо. Една от основните причини това създание да остане в кошмарите ми за толкова много години е, че в „Alien“ и в „Aliens“ виждаме само части от него – детайли и близки планове и то в много редки моменти и с много условности като тъмнина, пушек. Много обичах, когато съществото се сливаше с околната среда или изненадваше персонажите. В сцена от „Aliens“ можем да видим редник Спънкмайер, който открива слуз, а след това пилотът Феро, който бива изненадан от Пришълеца – прекрасно за въображението на зрителя – общо 1 кадър на извънземното. В сцена от „Alien: Covenant“ съществото се качва на излитащата совалка като скоростна кафява хлебарка – поне в 20 кадъра, половината в общ план и чудесна светлина, за да може да го огледаме добре цялото. Липса на мистерия + липса на зрителско въображение + постоянни общи планове на тялото на съществото = липса на страх.

    1. Говорите така, все едно не е имало още две продължения и няколко бутафорни (Пришълеца срещу хищника), където пришълците бяха показани. С тях отдавна сме свикнали… https://www.youtube.com/watch?v=US1s8YQ3agM

    2. Съгласен, мистерията около образа е мъртва и Скот, макар да беше обещал да я върне, се проваля яко в тази си претенция… както и в много други.

  11. Всъщност не съм учуден че филма излезе толкова посредствен, още на ниво първи трейлър си личеше самоцелния фен сървис, rehash-ването на стари ленти и нищо кой знае колко съществено около него. Скот се е пуснал по инерция, дано и Блейд Рънъра не излезе просто претоплена 35-годишна манджа…

    1. В края на XIX и началото на XX век голяма част от фантастиката се е публикувала под формата на глави във вестници. Един вид: „Разберете какво ще се случи в следващия брой…“ Нямам нищо против това да се приложи и за филмови вселени.

    2. В края на XIX и началото на XX век киното е черно-бяло и нямо. Защо не го правят вече по този начин?

  12. Напълно съм съгласен с ревюто. Филмът в никакъв случай не е толкова зле, колкото го изкарват. Да, имаше пропуски, но не мога да кажа, че са толкова вадещи очите, колкото бяха в „Прометей“ (поне от гледна точка на мотивацията на героите и тяхната (не)пълнокръвност). Визуално съвършен, харесаха ми закачките с Blade Runner, а и намирам обяснение на почти всичко случващо се във филма, с изключение разбира се на парадокса, който се получава с произхода на ксеноморфа, който надявам се ще намери обяснение в следващия филм. Основният минус за мен е липсата на кулминация и достатъчно напрежение. Това изобщо не е малко, но пък за сметка на това имаме жестоко развитие на митологията и особено на персонажа на Дейвид … тук Марти много удачно е поставил въпроса „кой всъщност е истинският Пришълец?“
    7,5 може би е висока оценка, но със сигурност филмът не е под 7

    1. Ай лав ю! <3

      Една разширена версия може да изглади някои от проблемите. 🙂

    2. Възможно е. Реално погледнато, повечето неща, които критиците биха определили като проблем могат да намерят обяснение с добавянето на две-три допълнителни сцени.

    3. Филмът се харесва и от критиците 🙂

    4. Харесва ми как мненията в OK се балансираха и вече не съм само аз, който харесва този филм. ?
      Очаквам кънткаста, а докато дойде, довечера за трети път, на 6-и ред! ?

    5. Кънткастът може и да не ти допадне, тъй като там предимно плюем този филмов дисгрейс 🙂

    6. Абе доста по-дебилни моменти имаше от Прометей. Като почнем от малоумните реакции на екипажа, подхлъзванията в кървави локви като в ситком, изпадането им в истерии (при все че са въоражени, следователно обучени и са се насочили към годен за живот свят, като се очаква да се сблъскат с някакви форми на живот). Част от диалозите с Дейвид бяха абсурдни – говореше като комиксов злодей, което можем да простим предвид залитането му по попкултурата и киното, което видяхме в Прометей. Липсата на реакция от страна на екипаза на Заветът обаче остава мистерия.
      Най-чалгаджийският, евтин, непел, кичозен и не знам още какъв момент си остава раждането на ксеноморфа. ЧАЛГА! Просто чух маането и ромските ритми и очаквах да се раздруса като курва в БИАД. One of the cheesiest moment in movie history ever!

    7. Не мога да го приема това за екипажа като кой знае каква критика. Не бяха адекватни и загинаха. Филмът не е за тях.

    8. И аз не мога да приема това за екипажа в „Завет“ за сериозен проблем. В „Прометей“ повечето бяха учени и затова действията им не изглеждаха правдоподобни, да не кажа, че на моменти си бяха направо нелепи, но в „Завет“ не е така. Дори тези хора да са изкарали някакво обучение в случай на извънредни ситуации, това изобщо не означава, че няма да се панират в реална ситуация.

    9. Факт е, че ме вадеше от филма не само с реакцията, която предизвикваше – смях и абсолютен facepalm – не само у мен, а в цялата зала, а и с изграждането на недостоверни и неадекватни образи, било то и поддържащи.

    10. UZUMAKI, е ако сте събрали 4-ма бота да diss-вате филма заради недостатъците му, сигурно 😛
      Ама ето – можеше да вземете Mad Max и Касабов за опоненти… така щеше да има интрига 🙂 От цялата работа ме притеснява Дринов какво ще каже, защото той досега никъде не се е включвал, което не вещае добро. ?

    11. Дринов е стар човек вече, има нужда от една седмица да си подреди мислите :Р (дано не го види този коментар хи-хи)

    12. Liubo Ursiny, Бла малко преувеличава. Имаше умерен хейт, като трябва да се отбележи, че и той не е без покритие все пак, но смятам, че дискусията се получи доста приятна 😀

  13. Гледах филма днес и като фен на alien вселената исках да видя мненията. Хареса ми ревюто и мненията и всички имате право. Аз бих добавил още един момент – бях поразен от невероятната глупост на хората в Covenant. След края на филма се замислих, че ако Ридли Скот го е направил нарочно цялата идея е гениална, ако не е голяма боза. И все пак може би има голяма доза ирония като във Възхвала на Глупостта. Човечеството напредва технологично, работи се по А.И., ето имаме хора като Елиън Мъск които искат частни спейс пътувания,НАСА открива екзо-планети, но заедно с напредването на технологиите, хората губят естествените си инстинкти за оцеляване и отслабват умствено. Този парадокс е представен чрез безумното поведение, като да слезеш на непозната планета без никакви предпазни средства, да не спазваш елементарни протоколи за сигурност, да си взривиш совалката сам по невъобразимо идиотски начин и така нататък и така нататък. Както си казах след филма язък за добрия стар ксеноморф – заслужава по-добри жертви 🙂 И все пак контрастът между гения на Дейвид и безумното, самоубийствено поведение на хората е някак твърде видимо, за да е пропуск на Скот. Може би това показва защо те (хората) не заслужават да оцелеят и не стават за друго освен за храна, както ние ползваме животните. Еволюцията не търпи слабите видове. А именно напредването на техниката и изкуствения интелект правят хората слаби, защото твърде разчитат на тях и се чувстват привидно защитени. Това е допълнителен много сериозен въпрос, към идеята за създанието и създателя. Разбира се тъпият вариант е, че Скот твърде много се е повлиял от модата, да привлече мас-публиката със супер баламски трикове ала Джурасик Свят, което е пълна пародия. Може би истината е някъде по средата.

    1. това с тъпите хора е интересно. аз си го мислех за вярващите – Шоу и Кръдъп в този филм. вярата по никакъв начин не им помага да оцелеят.

  14. Няма как да се сърдим на дедо Ридли, че не е сътворил съвременна класика тук, тъй като пикът на сагата е достигнат отдавна. Това е все едно да плюем Копола, че вече не може да направи нещо мега-грандиозно като Кръстникът. Нелепо е.
    Аз лично, отидох с нагласата да видя по-добър филм от Прометей и го видях. Тоест, ОК съм.
    Имаше единствено две неща, които ме подразниха. Първото е каста на екипажа. Тотално безлични, посредствени и незапомнящи се актьори. Никой от тях не си тежеше на мястото и впечатлението, което ми направиха, беше точно толкова, колкото ме впечатлиха и ония 2 000, спящи в карго-то на кораба. Но пък ако приемем, че акцентът на филма е бил другаде, може би това не трябва да ни безпокои чак толкова.
    Второто, което ме подразни е, че беше претупан един от основните въпроси, а именно как е бил създаден Ксеноморфа. Обяснението, че Дейвид си е играл на генно инженерство с разни нахвърляни скици и планове от типа на тези, които Маколи Кълкин чертаеше в Сам Вкъщи, за да отбранява къщата, ми се стори доста нелепо. Дори бих казал евтино и обидно за зрителите. Ако целта е била просто да гледаме пришълци, тогава да бяха направили направо Alien 5, но когато тръгваш с претенции да дадеш отговори на някои основни въпроси, тогава трябва да дадеш адекватни такива.
    Останалото е ОК.

  15. Хареса ми ревюто и доста от коментарите. Вчера го гледах и останах силно впечатлен. (СПОЙЛЕРИ!!!)

    ПЛЮСОВЕ:
    – ЕВАЛА, че маркетинговата кампания не успя да спойл-не важни неща от филма (или просто аз съм успял да ги избегна).
    – Страхотна кинематография, локации, ефекти, кървави сцени и дизайн на създанията!
    – За пръв път виждаме един по-интересен прочит на това какво всъщност вижда Пришълеца докато ловува (не мисля, че някой го спомена, а е важно за поредицата).
    – Майкъл Фасбендър прави една от най-силните си роли. Всяка сцена с него е злато.

    МИНУСИ:
    – Изключително глупав екипаж!!! Не мога да повярвам как за пореден път Холивуд се е намесил и се е опитал да превърне филма в camp-slasher с тийн настроение. Не ми се изброява всяка сцена поотделно, но мацката дето взриви сама кораба беше върха на сладоледа. Плътно до нея я следва секс сцената под душа (Как така целия екипаж измря и тия са в настроение за секс все едно нищо не е станало – убийте ме не знам!). Останалите няма да ги изброявам. Това са елементарни неща, които можеха да се избегнат и не доумявам как Ридли се е навил да ги заснеме.
    – ВРЕМЕТРАЕНЕТО: Филмът е само 2 часа. Защо, по дяволите, не сложиха пролога с Шоу и Дейвид, който беше само няколко минути??? Защо нямаше повече flashbacks, в които да покажат как Дейвид е живял толкова време на тази планета и как е експериментирал? Съвсем спокойно можеха да добавят още 20 минути, за да разнищят голяма част от въпросите, оставени от Прометей, да добавят някоя друга сцена за Инженерите и да дадат подобаващ завършек на Шоу. Как може брадви като Assassin’s Creed да е 2ч. и 30мин. и да е толкова зле, а този филм, който има реален шанс да е много добър, да е така яко орязан???!!! Дано се появи режисьорска версия!

    Надявам се Ридли да е жив и здрав, за да завърши и двата филма, които е планирал. Но не само да ги завърши защото трябва, а наистина „симфонията“ му да е завършена и да е достойна предистория на един от най-култовите филми! Чакам следващия с нетърпение!

    Оценка: 8.5/10

    1. С теб сме били на един и същи филм ???

    2. Абе да ти кажа, наиш ли как хубаво се ебе след като те пусне адреналина или мине драмата! 😉

    3. Хахахахах, сега Сатъра като един Дейвид ще изсипе черна тролна бомба върху Операция Кино.

      Look on my Works, ye Mighty, and despair! Nothing beside remains. ?

  16. Здравейте, като цяло не съм доволен от филма. След излизането от салона бях разочарован. За мен ревюто на филма може да бъде поместено в няколко кратки изречения: Във филма се разказва за своего рода бунт на създателите срещу създадените от тях същества, но де факто описва прехода от тотална антихуманност водеща до космическа самота към някаква форма на замразен антагонизъм.
    За да бъде Припълецът пришълец трябва да има какво да яде, ако изяде всички хора, става Пришълец-веган и става смешно 🙂

    1. Съгласен съм с Касабов, ето го, например, моето ревю за „Казабланка“ в едно изречение: Най-якият филм, евар!

  17. Oбидно спрял филм. Осъзнавам, че аз съм по спрелия, че се вързах на въдицата и отидох да гледам филма с ентусиазма на осем годишно дете, преди среща с Дядо Коледа.
    Не знам защо, но поне за мен в някои от коментарите се пропуска “ слонът в стаята “ и се обръща внимание на проблеми, които реално не бяха проблем на филма. Екипажът бил съставен от глупаци, ами… след краткия посттравматичен стрес, който преживях, докато падаха финалните надписи.Скорострелно се прибрах вкъщи и с огромното желание да си оправя вкуса, направих няколко часов космически маратон със старата арка от филми.
    Да си кажем честно, хората и там,не са Елън Мъск и компания, но не в едно и две интервюта, самият Ридли Скот казва, че първоначалният замисъл на “ Пришълецът “ е за клaсическа B-Movie лента. Оттам и предполагаемата наивност на героите.. Само докато пиша този коментар и в главата ми изникват, няколко ключови моменти. В първата част ,след като някакъв ужасен зерг с остри зъбки, предназначени за ядене на човешки порции в немалки количества, разкъса гърдите на Кейн и успя да избяга, останалата част от екипажа на „Ностромо“ не взе най-предпазните мерки. Като най-малкото, което можеха да направят е да се движат по двойки дори и до тоалетната. Вместо това те започанаха да се завират във възможно най-тесните шахти и помещения с най-малка видимост (не, че на кораба имаше други) и все пак…
    И въпреки това Пришълецът е великолепен филм от където и да го погледнеш.
    Връх на човешкият умствен капацитет е постигнат при „Пришълците“ на Камерън.
    Годината е 2179 най-могъщата корпорация, оставила отпечатък във всеки един аспект от човешкия живот Weyland-Yutani, пред която Гугъл през 2017 изглежда като независима компания на двама студента, завършили в катедра иформационни технологии и комуникации към УНСС.
    Та тези пичове от Yutani изгубиха връзка с една от далечните си колонии в открития космос и изпратиха най-елитните си пехотинци да проверят, кво точно става.
    И тук идва веселата част – оставяме настрана това, че никой от тези елитни военни не си направи труда да погледне схемите на ядрения реактор, на който отиват. При все, че информацията с която разполагат предполага, че виновен за случващото се е изключително агресивен и непознат извънземен организъм.
    Лейтанантът им, завършил наскоро Stanford&Google University, абсолютния morron (впоследствие един от най-готините персонажи в целия филм) даде някакви кратки нареждания, да мръднат 10 контейнера от ляво вдясно и с това се изчерпа цялата им“ подготовка“ .
    През оставащото време преди мисията, редник Хътсън не спираше да си развява шмайзера и да обяснява как не е просто bad ass, а видиш ли baddest of the asses.
    Докато останалите каски се закачаха с истинският bad ass във взвода, Васкес.
    След като кацнаха, отново никой от тези елитни пехотинци не събра полезна информация за терена на който се намират, или ако го е направил е било както аз си правех домашните по български език в пети клас.
    Смело с песен на уста и ракия в канчета, слязоха при Кумчо-вълчо и а… а… да стане яката буханица, нашата Рипли, предполагаемо най-неквалифицирания човек относно бойна тактика, им подсказа, че когато се намираш във вътрешността на ядрен реактор, използването на висококалибрени оръжия, не е най-разумното нещо, което можеш да направиш.
    Направих тези сравнения и този слаб преразказ, не защото някой оттук има нужда, а защото мисля, че това са условностите на жанра, и не смятам, че тези пропуски правят „Пришълците“ по-малко гениален филм от колкото е.
    Същото важи и за „Covenant“ ще се съглася, че екипажът беше съставен от доста спрели човечета, но не мога да се съглася, че това беше главният проблем на филма.
    Спирам дотук – нямам претенции, че разбирам от кино и няма да казвам, колко много ми липсваше киното в този филм, само като фен на поредицата и на корените на пришълеца се чувствам изключително обиден от арогантното отношение на сЪрЪт към Вселената на ксеноморфът и неговите фенове.
    И от яд и безсилие се изливам тук, може пък Ридли да чете, кой знае 🙂
    Ако е така.. Сър Скот много Ви моля, никога повече не се докосвайте до Пришълецът, бяхте чудесен, но стига вече.
    P.S
    С огромно НЕТЪРПЕНИЕ очаквам този нелицеприятен напън да приключи възможно най-скоро, и макар да сте решил как ще се казва третия (и моля се, последен) филм от поредицата, аз имам по-добри!
    “ David: Copperfield и великденските яйца част 3″, или ….. „David and Ridley shit on us: the brown goo returns“
    P.S p.s
    Aко исках да гледам за духовните премеждия на един изкуствен интелект, щях да си пусна „Blade Runner“ ВЕЛИК филм!
    Или още по-добре да изчакам още няколко месеца и да гледам продължението. Там поне, свежия на идеи, Дени Вилньов ще направи нещо страхотно, сигурен съм!Просто, когато отивам да гледам филм със заглавие „Alien“ очаквам точно това…
    С уважение искрено Ваш, бивш фен … чао !

  18. Интересен observation (поне за мен):

    — В сряда като го гледах заобиколен само от капацитети и професионалисти, в залата не се чуваше нищо, дори похапване на пуканки. Може би защото беше рано сутринта. След филма никой не каза нищо, може би защото UZUMAKI беше зает да раздава автографи 😀
    — В събота го гледах с приятели, с които сме израстнали с този филм и си го следим изкъсо. След филма беше „еееее, това и това беше тъпо, ама другите неща бяха чук“. И после се заровихме по разни сайтове и youtube акаунти да четем и слушаме за разни теории и т.н.
    — Снощи, го гледах с човек, чийто experience с филма е започнал с AvP (!!!), после гледал оригиналния филм и дотам. Дори не беше гледал Prometheus?! Well, това беше съвсем различна реакция – беше психично смачкан от сцените на насилие и кръв, дори се криеше на моменти и не искаше да гледа хахаха! Даже тази сутрин го проверих дали е наред… 😀

    Все пак, оставам твърдо на мнението че Ридли си го може и на 77 😉

  19. Аз ще се задоволя с оценка на филма между 6 и 7. Това, което ми направи най-силно впечатление е все по-засиленото присъствие на философска проблематика, като това за създателя и съвършенството, и все по-слабата научна достоверност. В един момент поредицата премина сякаш от жанр научна фантастика с елементи на хорър, към фентъзи. Като фен предимно на научната фантастика, няма как да простя такива изцепки като колонистите, които за пръв път в човешката история са напът към нов и непознат свят, а слизат на планетата сякаш са туристи в Хималаите, без оглед на зарази и т.н. Дори днес има периоди на карантина и дезинфекция на оборудването, престояло в космоса. Другият неприятен момент е, че с всеки изминал епизод, пришалецът се „измътва“ все по-бързо и по-бързо. В оригиналната трилогия му трябваха дни за да се развие и това е научно издържаното. А сега, заразените пукат като пуканки след третата минута в микровълновата… Тайнството на това кой е заразеният и кога ще експлоадира вече я няма.
    От друга страна филмът ми хареса с чисто философските аспеки, засегнати в сюжета – темата за твореца и творението, за бога, който се съизмерва чрез съвършенството на творението си. Инженерите създали хората, хората – андроидите, а андроидите ликвидираха инженерите и т.н. Създатели, които претендират да са богове в очите на своите чеда, но се оказват недостойни за творенията си. Не би могъл да се наричаш бог, ако творението ти е в състояние да те надживее и следователно е по-съвърено от теб. От тук и интересната дилема как изглежда проблемът за съвършенството и смисъла на живота през призмата на машинния мозък на изкуствения интелект? И инженерите и хората са биологични същества, ограничени в рамките на срока на живота си. При всеки индивид съвършенството и смисъла намират различни измерения и проявления и всеки сам намира или търси своя път към тях в рамките на живота си. Но какво да кажем за изкуственият интелект? Тази свръх логична машина, която винаги ще се нуждае от отговори, докато не достигне до крайното просто да или не, изразени чрез единиците и нулите? Какво се случва, когато такъв интелект, надарен при това с неограничено съществуване, бъде заразен с идеята да открие самото съвършенство и за смисъла на съществуването? Той няма морал и задръжки и неограниченото му съществуване му дава безкрайно поле за експерименти. Как иначе да си обясним с каква лекота и дори любопитство Дейвид ликвидира расата на инженерите, или пък че превърна спасителката си д-р Шоу в поредния опитен образец? А какво ще кажете за готическата атмосфера на личната му обител, издържана като декор в стила на някой ранен експериментатор от епохата на Давинчи? Досущ като машина, Дейвид си задава въпрос след въпрос и си отговаря на тях с простички отговори, независимо че в тези решения са вплетени животите и смъртине на един или на милиарди? Какво значение имат тези загуби за него? Несъвършенството няма място в неговата синфония. Краят на филма е също в този дух – звучи „Влизането на боговете във Валхала“, а Дейвид се разхожда като бог между приспаните колонисти. За него те не са нищо повече от глина в ръцете на майстора грънчар. Колко жалки изглеждат всичко и всички, когато с едно движение поставя ембрионите на пришълеца редом със замразените човешки ембриони в хладилника… В една предполагаемо безкрайна вселена и безкрайно време, което теоретично би ти позволило да разгадаеш всички тайни, то търсенето на съвършенството се оказва единственото, което би могло да поддържа интересът ти към съществуването! Звучи точно като нещо излязло изпод перото на Дан Симън! Имаше музика, имаше мрак и интересни диалози. За финал, щеше да бъде един наистина добър филм, ако не се казваше Пришалеца. Според мен този епизод не само не сближи предисторията с оригиналната трилогия, ами я отдалечи. Някой би ли могъл да ми каже при тези стечения на обстоятелствата, как след няколко столетия Елън Рипли ще открие някаква луна без атмосфера с разбит кораб на инженерите, на който кораб има яйца, след като ксеноморфа в познатия си вид и яйцата явно го създаде Дейвид, който пък унищожи инженерите и не виждам как кораб на инженерите с яйца ще се тресне на тази луна, а пилотът да е инженер с излязло от гърдите му нещо…

    1. Добър въпрос – може действието да се развива в паралелни вселени 🙂 Не всъщност тръгвайки от Прометей според самия Ридли Скот историята се развива в същата Alien вселена, но със своя специфична митология и идеи. Така наречените инжинери са много по-древна цивилизация. В Прометей беше показано, че чрез ритуалното самоубийство на един от тях с мистичната черна течност се стига до клетъчен разпад и ДНК веригата се къса до познатата ни двойна спирала – при това не знаем мотива. Все пак ясно е, че Ридли Скот търси отговор на някои от основните екзестенциални въпроси, като например как е създаден и откъде произхожда висшия интелект на Земята и оттам смисъла на човешкия живот. В крайна сметка се намесва темата за ненависта и може би страха на боговете от чедата им, урната на Пандора (цилиндрите с черна смола на луна LV-223) и разбира се Изкуствения Интелект, който със своята арогантност смята себе си за много по-знаещ от създателя си. Това е ясно оттам след намигването към Древногръцките митове продължаваме със Завета и А.I. който така вълнува Скот – започваме с раждането на Давид -съвършено творение на човешкия гений. Но все пак поставено в служба на създателя си (унизително e да му налива чай). Конфликтът е заложен както и главния герой. Въпросът защо инжинерите искат да разпръснат мистичната черна течност на Земята се замени от мотивите на Дейвид да я използва срещу тях. Той надмина Сатаната, като истински творец на перфектната биологична форма в уродлив, чудовищен вид. Каза, че е изучил внимателно инжинерите. И тук един въпрос – гледах филма само веднъж, но ми се струва, че би могло да се приеме, че това не са точно оригиналните инжинери, а по-скоро тяхна колония. По важното – Дейвид се е заиграл здраво и дори е използвал др. Шоу за експериментите си – и стигаме до неговото гениално творение – фейсхъгърите и ксеноморфа. Как ще се върже с оригиналния франчайз и откритието на луна LV-426 през 2122 год. и стар инженерен кораб пълен с тези яйца и нещо излязло от фосилизиран инженер е открит въпрос който Ридли Скот ще трябва да отговори в третия филм и може би връзката няма да е много плавна.

    2. Бих добавил, че експериментите с д-р Шоу са според мен обвързани с репродуктивната й система. Която реално не беше активна в Прометей, но успя да зачене малко „октоподче“ 🙂 а Дейвид сега каза на Даниелс, че ще й направи същото което е направил и на Елизабет.

      И последният въпрос без отговор за мен, е как Дейвид имаше свой код за достъп в кораба Covenant, с който да си отвори зоната с колонистите и ембрионите? Че даже да си пусне и Вагнер. Който е бил любимият композитор на Хитлер… 😀

    3. @Димитър Димитров –
      Уникали въпроси. Браво. Имаш моите поздравления. Този коментар струва в пъти повече от това нелепо ревю+нелепите кънтове плюещи тази серия. Напълно споделям мнението ти. Отново ще го прочета, защото имаш уникални попадения съвпадащи с моята оценка.

    1. Копеле! КОПЕЛЕ!! КОПЕЛЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!!

    2. Teзи галфони от години заливат онлайн ефира с повърхностна и инфантилна кретено-критика. Днес-утре ще пуснем нашия епизод по темата, да им покажем как се прави дискусия и анализ на филм. 🙂

  20. По – голяма глупост не бях гледал скоро.Тотално разочарование.В сравнение с първите филми , все едно е правен от някакъв пълен аматьор , а не от същия режисьор.Направо съсипа старите филми от поредицата.
    Нещата дето ме се видяха най – тъпи и направо абсурдни :
    – Супер страшилището Пришълецът ,кошмарът от Космоса , се оказа създаден от андроид , който пък е създаден от човек.Тоест изгуби се част (около 99,9 %) от тайнствеността около съществото (от къде идва , какво точно представлява и т. н.) .
    – Пришълецът се оказа , че се появява под формата на прашец от някакво грозно черно растение – тоест ужасното чудовище всъщност е ……. цвете ?!
    – Първите две същества , дето се появиха от телата на хората , изглеждаха като Ам – Гъл, бяха по скоро гнусни , отколкото страшни
    – Действието се развива далече в бъдещето , хората пътуват дълбоко в космоса , но са въоръжени с М- 16 , дето не ставаше за нищо още през войната във Виетнам.По – добре да им бяха дали по един Калашник. Освен това корабът беше натоварен с багери и бобкати, които изглеждаха едно към едно със сега съществуващите – колко оригинално,какво въображение и визия за бъдещето, направо пълен потрес.
    – Героите бяха супер незапомнящи се и тотално неадекватни в действията си.Изглеждаха като герои от някаква комедия от типа на Смотаняци или Страшен филм.Начинът , по който сами си взривиха совалката , беше просто уникално глупав.
    – И нещото което ме отврати най – много : задължителната пропаганда на педерастщина и хомосексуализъм – сцената , когато един як мъжага плачеше над своя умиращ брадат ….. мъж (?) – какво умиление само.И също така беше достигната ново падение , въведено беше ново понятие (май че това е и най – голямото достижение на филма) : роботи – педали ? Става въпрос за сцената в която , единият андроид целуна другия и му каза ,че друг не би го обичал повече от него. Хомосексуализмът беше издигнат на едно ново , недостигано до сега ниво !
    Филмът беше невероятно слаб , пълна пародия.
    Оценка 0/10

    1. + 1 за коментара над мен.Особено с първата точка…оттук нататък всички други кусури са маловажни.Това е обида за феновете на поредицата и фантастиката изобщо.Все едно да разбереш,че Меркюри е бил фен на Васко Кеца.

  21. Няма как да е лош филма. 7/10 от мене. Не е шедьовър. Почти на кантар с Прометея. Гвоздея беше че Дейвид си прави квито експерименти иска и даже и със Шоу. Това беше стряскащия момент във филма за мене и дето заключи черната със животинчето. Дано не бавят следващия пак 5 години.

  22. Нямате право да недоволствате. Нали Прометей беше кофти филм? Нали искахте ксеноморфи? Ето получихте ги. Защо недоволствате? След толкова реване получихте си типичен филм от поредицата в който екипаж на кораб измират избити от ксеноморф. Така че пак ще попитам защо недоволствате?
    Прометей въпреки недостатъците си беше добро начало което можеше или по точно трябваше да бъде развито. И сега нещата щяха да са съвсем други вместо поредната гоненица с ксеноморф придружена с писъци и кръв. Щеше ми се да видим повече за Инженерите, култура, технологии, причината за създаването на хората и т.н. А пък по край тях да припкат ксеноморфи, неоморфи и всякакви други морфи :D. Или пък да кажем Инженерите и хората заедно срещу слузестите гадове.
    Сигурен съм че този филм не е трябвало да изглежда така. Други са били плановете на дядо Ридли(вече му е време за пенсия). Но явно след критиките срещу Прометей се е уплашил или пък от студиото са го натиснали да промени нещата.
    След този филм Прометей става излишен. А не трябваше да е така. Както и да е.
    Последно се разбра че ще има още два филма. Да ви кажа какво ще гледате в тези филми. Да си знаете. В следващият отново ще имаме екипаж който ще си поиграе на гоненица и криеница със слузестата гад и всички ще измрат. В третият нов екипаж който отново ще си поиграе на гоненица и отново всички ще измрат като накрая ще видим екипажа на Рипли. Нали трябва да се направи връзката.

  23. А как така хората са се развили, а пък инженерите живеят като първобитно и един андроид ги смазва. Нали са ни създали, не трябва ли да са много над нас.

  24. ? (спойлери)

    Тъкмо се изкефиш на нещо в тоя филм и друго минава като върху напалм в гората, за да оака импресията. И така – през цялото време.

    Супер зрелищен, накара ме да гушна облегалката два-три пъти, зареди ме с трилър покрай това Дейвид-ли-си-не-си-ли… и баам, Пришълеца на cctv. Ами да бяха пуснали направо лампите в киното, сори, забравих че съм на сайфай-хорър, преди да видя опашката на ксеноморфа да крийпва къпещите се влюбени откъм дупките. Че и това вече беше корни.

    Добре че е Дейвид с качулката, че да разбера какво ми липсваше в Assassin’s Creed. В крайна сметка се забавлявах, все с мисълта, че като за първа от три части, явно съзнателно някои от нещата трябва да се чувстват постни (докато много други се усещат нелепо неадекватни, посипващи със сух лед нетърпението за следващата част).

    6.5/10

    1. „Тъкмо се изкефиш на нещо в тоя филм и друго минава като върху напалм в гората, за да оака импресията.“

      Точно това си мислех и аз, докато гледах.

  25. R.I.P. ALIEN FRANCHISE. 71% спад за втората седмица в САЩ и съвсем реално може да приключи с боксофис под този на първия филм – от 79 г.
    А нещата извън Америка също не са цвете.

    1. И аз това си мислих, всички говорят за нещата , които ни очакват в 3-та серия, а тя може и да не види бял свят.

    2. При това развитие на нещата, какъв е смисъла от трета серия – ПИТАМ АЗ? Създателите вече са извън играта, какво друго може да се случи в следващата серия, освен филма да премине в един блудкав хорър? Мислете малко.

  26. Филмът не ми хареса по една единствена причина – инженерите бяха абсолютно неглижирани. Те нямат оръжия, нямат противовъздушна отбрана, нямат радиовръзка, изкараха ги пълни неадерталци, Хайде малко по-сериозно, дами и господа!

  27. Blomkamp on his Alien

    You’ve been asked about this a lot, but I’m guessing that your Alien concept is completely done, right?
    I think it’s totally dead, yes. That would be an accurate assumption at this point. It’s sad. I spent a long time working on that, and I feel like it was really pretty awesome. But politically, the way it’s gone now, and the way that it all is — it’s just not going to live.

    As in studio politics?
    Yeah. Ridley [Scott] was one of my idols growing up. He’s so talented and he’s made this film that really set me off in a direction. I want to just be as respectful and not go stamping around in this world that he created. I think that if the circumstances were different, and I didn’t feel like I was getting too close to something that he obviously feels a massive personal connection to, that things may have played out differently. But I did want to be as respectful as possible.

    Have you seen Alien: Covenant?
    No I haven’t seen it yet. But I definitely want to check it out.

  28. Изглежда повечето от вас са обхванати от някаква гъста мъгла, през която не можете да видите някои опорни точки във филма. Те са заложени, за да има следващи серии. Защо отписахте Уолтър? Може би, прекалено много вярвате на Дейвид, за да очаквате, че Уолтър е мъртъв? Какво имаме? Уолтър разполага с научна база, безкрайно време и сериозен мотив, за да възобнови генетическите опити, но не бързайте!!! Не с ксеноморфа, а с нашите Прародители. Единият създаде Пришълецът, другият ще създаде отново Прародителите, Инженерите, Създателите – както щете ги кръстете. И ще ги направи по-добри, по свой образ и подобие. На фона на тази идея, следващата серия на Пришълецът, няма да има равна на себе си, защото хората, инженерите и пришълците ще се срещнат отново. От повечето прочетени мнения ми прави впечатление, че входящата информация ви идва много и на изхода няма нищо. Не се товарете с по 20 филма на седмица, изгледайте един, но качествено!

    1. Хахахах Това ме изкефи хахахах – „че входящата информация ви идва много и на изхода няма нищо. Не се товарете с по 20 филма на седмица, изгледайте един, но качествено!“
      Напълно си прав. Тия тук и дай само комикси да лъскат и сега и се падна и бастуни да лъскат с жена-супур герой… Чекийджий!!! Само четете какви суперлативи за порното-Жената чудо се ръсят… И ми коментират филми…
      „Завет“ е доста сложен за техните главици…може да мине доста време за да го проумеят, може и никога да не стане на повечето тук драскачи.

  29. Аз съм от малко по-възрастното поколение – роден съм 1960 г. Първия научно-фантастичен филм, който гледах, беше „Човекът амфибия“ (произведен 1962). Фен съм на на такива филми и според моя класация, най-обичам Star Wars, после – Alien, на трето място – Star Trek, Predator и т. н. Наскоро гледах в YouTube как се развива тази поредица: 2089 година и 2093 година – Prometheus, 2104 година – Alien – Covenant, 2122 година – Alien, 2179 година – Aliens, 2179 година – Aliens 3, 2379 – Alien Resurrection. Или всичко свършва през 2379 година, когато не е допуснат Пришълец да дойде на Земята.

    Въпроса ми към г-н Касабов е: където точно ще се свърже филма от 1979 г. с филмите от 2012 и 2017 г.? И възможно ли е борбата на Пришълеца с Хищника (двата филма от 2004 и 2007 г.) да отиде в цялата поредица, или с други думи, и Пришълецът да се появи, като накрая се получи нещо като една стройна поредица, подобно на епизодите от Star Wars?

    1. Не мисля, че Ридли Скот има каквото и да е желание да вкарва Хищника във филмите. Планът е да стигнат до оригинала, след това не е много ясно какво ще стане и дали изобщо Alien 3 ще се брои за канон. Ще поживеем и ще видим. 🙂

    2. Всъщност, Драгане, nobody knows… най-малкото пък изкуфелия Ридли. Даже се надявам от старческо слабоумие Скот тотално да забрави за тоя франчайз, за да спре да го осакатява.

  30. Уточнявам, че съм направил малка грешка – във втория абзац вместо „Хищникът да се появи“, съм написал „Пришълецът да се появи“.

    Ще бъде наистина гениална идея да обединят Пришълеца и Хищника.

  31. Както е известно, четирилогията за Пришълеца се появи през 1979 година и завърши след 18 години – през 1997 година. Зрителите от цял свят видяха произведенията на Скот, Камерън, Финчър и Жьоне. Или с други думи, говори се за времето от 2122 г. до 2379 г. И в четирите филма ясно се показва, че човекът търси Пришълеца и иска да го докара на земята, а не Пришълецът търси човека. Той си седи мирно и тихо на разбит космически кораб, собственост на друга цивилизация, много по-древна от човешката – именно цивилизацията на инженерите; пребивава си той в едни яйца и се активира през 2122 година, когато един човек го предизвиква. След това се залепва за лицето му и се възпроизвежда чрез изскачане от гърдите му.Тук не участват само човеци: пришълецът може да се възпроизведе и от други живи същества, включително и от Хищника.

    Според мен Ридли Скот трябваше да покаже нещата по малко по друг начин. Подобно на Артър Кларк и неговата „Одисея“, той можеше да заведе зрителя при развитието на земята до 10,000 години преди 2122 година. Какво имаме? Вече развита Вселена с всички слънца, звезди, галактики и т. н. Показват ни нашата земя, пълна с живи същества – и на суша, и във вода. Растенията също съществуват. Картината обаче не е пълна, защото липсваме ние – човеците.

    И тогава именно в един прекрасен ден на континента, който по-късно човекът ще нарече Антарктида, каца космически кораб, който е собственост на инженерите; излизат един по един инженерите извън кораба, виждат тази прекрасна земя и разбират, че тук ще създадат човека. Защото те – инженерите – отдавна напуснали своята планета и обикалящи вселената, са си поставили една основна задача: да търсят планети подобни на нашата и да създават на тях човеци, защото могат да създават човеци, имат потенциал за това.

    Започват лека-полека да създават човека, което не е никак лесна работа и минават хиляда, две хиляди и повече години. Когато човекът вече е готов, създаден от два компонента: мъж и жена и може да се възпроизвежда, инженерите го научават на някои основни неща, без които е немислимо съществуването му, преценяват, че вече не са необходими тук и заминават да търсят друга планета, подобна на нашата и нея да пълнят с човеци.

    Нашите предци започват да се развиват, разселват се по цялата земя, възникват различните култури и се стига до момент, когато инженерите отново идват на земята, за да видят докъде е стигнало в своето съществуване тяхното творение.

    И точно тук следва сблъсък с Хищника, който също е намерил земята и човеците, защото той, подобно на инженерите обикаля вселената и търси планети, на които има живот.

    Или ако не се включи Хищника, може да се продължи така, че инженерите следят развитието на човека, но не му се показват, а се намират на луната и оттам наблюдават какво става на земята. Човекът се развива отлично, точно според плановете на инженерите и идва момент, когато през 1969 г. негови представители кацат на луната, значи вече имат необходимия потенциал да напуснат земята и да търсят нови светове. Но инженерите са достатъчно предпазливи и не се показват на човека на луната, когато той е там.

    Човекът дотолкова се е развил в своето съществуване, че вече стига до Марс и други планети от Слънчевата система, а на всичкото отгоре успява да създаде андроиди. Инженерите разбират, че вече не са необходими тук в тази част на Вселената и се готвят да напуснат нашата слънчева система.

    И точно тогава по неведоми пътища се появява Пришълецът, инспириран от андроид. Инженерите се намесват, защото разбират, че Пришълецът може да унищожи човека по цялата земя, ако се размножи. Пришълецът е на земята малко време, след което е ликвидиран изцяло. Но същият андроид, враждебно настроен срещу човеците, успява да унищожи инженерите и техния кораб. Въпреки това хора, занимаващи се с космически кораби и друга подобна техника, разбират за Пришълеца и решават да го намерят някъде из Вселената. Това става тяхна приоритетна задача, която реализират след повече от век. И вече може да си обясним защо Ностромо е отклонен от курса му към земята и го пращат при Пришълеца. Защото андроидът Аш има поставена задача: да докара Пришълец на земята. Същото става и при другите три филма.

    И тогава вече може да се създаде филмът Прометей, като продължение на това, което измислих по-горе. Иначе да ми показват как през 2089 или 2093 г. инженерите създават човека, който отдавна съществува, е повече от нелогично.

  32. Липсва ми старият пришълец… Признавам си, че гледах под леглото за него. Предисториите са пълен провал:(

  33. Много пумия се изля , а поспрете се малко. За мен лично филма е добър . Само и единствено персонажите не си тежаха на мястото така да се каже. За най добра мъжка роля- Андроида. Женска роля -зле

  34. Слаб филм Скот реши да Измести фокуса от Пришелеца към нещо като Blаde Runer и бунта на машините и според мен не работи като филм от сагата по добре да беше направил съвсем друга поредица

  35. Снощи случайно хванах по кабеларката (БТВ Екшън) повторение на „Завет“. Не знам, от дистанцията на времето малоумните сцени (с последователните подхлъзвания в локвите кръв или пък взривяването на собствената совалка) все повече не ми направиха впечатление (и не ме и издразниха чак толкова). За сметка на това, обаче все повече съжалих, че не оставиха Скот да си завърши замислените филми и да видим как щеше да навърже всичко. Добри или лоши филми- няма значение, важно е да видим цялата история. И сега пак ме човърка- какво ли е било замислено и как ли е трябвало да звучи цялата „симфония“ (според финалните думи в ревюто)? Жалко наистина- никога няма да разберем…

    1. Идеята на Скот за продължение може и да се реализира в сериала, който се планира. Иначе да – въпреки всички тъпотии, Дейвид ми е къде-къде по-интересен от множество други персонажи и ми беше интересно да видя Awakening.

    2. Човеко, сефте чувам сега от теб, че се планира продължение-сериал!!! Пропуснал съм го като новина. Просто наистина ми е много любопитно в какво е трябвало да се превърне цялата завършена предистория на Скот, особено пък след снощното припомняне на „Завет“. Тъй, че ако имате няк’ви подробности- предстоящи дати, екип, режисьор (а може би Ридлито ще бъде в ролята на продуцент?), и разбира се най-важното- няк’ва бегла, дори било и то и само късче, информация относно сюжета, давайте насам (защо не и под формата на новина, тук в „Операционната“ 😉 )… А, дано да се случи сериала (или каквото и да е там)!

    3. Нищо кой знае какво няма като новина – Скот ще е продуцент. Не се знае кой ще е шоурънър, но се намекна по време на деня на инвеститорите на Дисни, че сериалът ще се развива на Земята (ужас!). Надявам се това да е подвеждаща информация и да е в космоса, но ще видим. Много е рано още – те са на ниво пре-продукция и сценарий. Съмнявам се да вкарат Дейвид в играта. Сигурно ще игнорират Прометей и Завет и ще поемат в нова насока, но Скот не спира да казва в интервюта, че се надява да направи Awakening под една или друга форма, така че нищо чудно да тропне с крак и да иска да вкара сюжетните линии в сериала по някакъв начин.

    4. Благодаря 🙂 ! Значи- остава ни само да чакаме (да, ако прехвърлят действието тук, на наша, Земна, почва, ще бъде глупост- вече сме гледали подобни неуспешни опити)… И дано Ридлито да успее и в бъдещия сериал да има колкото се може повече от „Awakening“ 🙂 …