„Film making is a collective art involving a lot of artists and technicians. It’s something you think alone – and then you create… together!”

Първият филм на английски език, по който в момента работи Ксавие Долан, младият талант и любимец на Кан, си има описателно име – „The Death and Life of John F. Donovan” и, както вече обърнахме внимание преди известно време – сериозен звезден състав. Снимките са стартирали през лятото в Монреал, а благодарение на новата поредица CNN’s Masters at Work почитателите на творчеството на Долан имат възможност да видят как всъщност се случва „магията”.

Начело на актьорския екип е Кит Харингтън, на когото (май) ще е нужно доста време, за да докаже, че може да играе и друго, освен Джон Сноу. „The Death and Life of John F. Donovan” се опитва да „анализира ежедневната рутина в живота на един млад мъж, който се стреми към величие, иска да бъде запомнен като велик актьор”. Акценти във филма са също тежестта на славата и всевъзможните препятствия във филмовия бизнес, през които преминават персонажите.

Долан Споделя:

Винаги съм искал да разкажа тази история за липсата на толерантност, за факта, че Холивуд просто изхвърля извън своята общност най-различни хора. За мен добре разказаната история – сюжет, който бих гледал с удоволствие, задължително трябва да се фокусира върху прецизността…

Тази година 27-годишният режисьор, актьор и сценарист спечели Наградата на Екуменическото жури в Кан с „It’s Only the End of the World”. Още през 2009 година (20 годишен!) с дебюта „I Killed My Mother” започва любовната му история с най-авторитетния филмов фестивал в света – пет от шестте му пълнометражни творби са показвани премиерно в конкурсната програма и (почти) всички получават отличия. С такава филмография Долан не изпитва никакви затруднения да открие и ангажира точните актьори за всеки следващ свой проект – в случая на Харингтън партнират Джесика Частейн, Натали Портман, Сюзан Сарандън, Кати Бейтс, Майкъл Гамбън, Танди Нютън, Никълъс Холт, Адел и кой ли още не…

Неслучайно го наричат „канадското дете-чудо” – и макар вече да има забележителен опит, той продължава да играе заедно с актьорите, защото вярва, че това е най-добрият начин да им се покаже какво точно иска от тях, за да разкажат историята.

„Може би защото и аз играя, мога да осъзная играта само от актьорска гледна точка, – обяснява Долан. – Аз говоря на актьорите по време на дублите. Много е трудно да предадеш точно онова, което искаш и което имаш предвид. И затова се обграждаш с хора, които притежават изострена чувствителност и те разбират.”

В центъра на историята за Донован е един млад актьор – Рупърт Търнър, който припомня собственото си преклонение пред един американски телевизионен актьор в началото на новото хилядолетие, как са се сприятелили и са започнали кореспонденция със звездата, а впоследствие историята става драматична, защото писмата им стават достояние на… публиката. А тя винаги е склонна да направи погрешни и, разибра се, възможно най-скандални заключения…

Познавайки скоростта, с която Ксавие Долан работи през годините, никак няма да се учудим, ако филмът стане готов за премиера догодина! Все пак има още пет месеца, в които може да се изпиват детайли, преди да дойде време за Кан – ясно е, че след като си започнал кариерата си там, не е много учтиво да кажеш „Извинете, не съм готов – може ли да дебютирам във Венеция!” Макар че с неговата репутация… няма да се учудим, ако фестивалните селекционери проявят разбиране, и го оставят на воля да решава какво иска да прави с филма си. Особено богатият му актьорски екип би се чувствал еднакво удобно на всеки от престижните червени (фестивални) килими!

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 Comments

  1. Още не съм му изгледал всички филми, но след чутовния „I Killed My Mother“ само изчаквам подходящо настроение, за да си направя един binge.