Филмовото студио Legendary, отговорно за блокбастърите „Огненият пръстен“, „Годзила“ и „Warcraft: Началото“ е постигнало съгласие с наследниците на Франк Хърбърт за адаптиране на научно-фантастичната класика „Дюн“. Многотомният епос досега имаше репутация на една от най-търсените и недостижими научно-фантастични творби на всички времена и фактът, че най-сетне е в ръцете на голямо студио, е поравно повод за радост и за притеснение. От една страна представата за продукция от нивото на “Игра на тронове“, ситуирана в разкъсвания от политически разпри и военни конфликти свят на пустинната планета Аракис, ни допада адски много, но от друга – далеч не ни се гледа летен блокбастър, в който хормонално объркан тийнейджър язди гигантски пустинен червей из Манхатън.

Засега няма „закачено“ нищо конкретно, било то като филм или сериал, но едва ли ще чакаме много до обявяването на бъдещ проект. А такъв ще бъде продуциран от Томас Тул, Мери Парент и Кайл Бойтер, а углавяващите наследството на Хърбърт – Брайън Хърбърт, Байрън Мерит и Ким Хърбърт – ще бъдат изпълнителни продуценти.

Дюн“ често бива наричан „Властелинът на пръстените“ на научната фантастика, макар единственото общо между двете литературни творби да са главозамайващия обем, всеобхватното влияние и централно място, което всяка заема в съответната съкровищница на жанра си.

Дюн

Историята на „Дюн“ се развива в далечно бъдеще и разказва за Пол Атреидски, чието семейство поема контрол над планетата Аракис – единствената планета, на която вирее най-ценният наркотик във Вселената – Меланж или просто Подправката. Негово основно свойство е да удължава живота, като при някои приематели отключва и ясновидски способности, в зависимост от психологическата настройка и дозата, в която се приема. За властта на Аракис непрекъснато се водят политически битки между благородническите фамилии и след като семейството на Пол бива предадено, Хърбърт заплита редица политически, религиозни и екологични проблеми в наратива, който проследява бунта на Пол към възвръщането на контрола над пустинната планета.

Историята на поредицата със седмото изкуство е дълга и трагична, като започва с Дейвид Линч, режисирал компрометирания „Дюн“ от 1984 г., който остава непонятен за незапознатите с първоизточника, като същевременно достатъчно се различава от книгите, за да разгневи феновете.

Всеки себеуважаващ се кинофил познава свръхамбициозния проект на легендарния Алехандро Ходоровски, който никога не се развива повече от скициран сценарий и е детайлно разгледан във филма “Jodorowsky’s Dune” от 2013 г.

Джон Харисън прави четиричасов минисериал през 2000 година за SyFy, а Paramount са канили няколко различни режисьора в мъгливи опити за адаптиране на първоизточника, като всички са напускали своевременно и проектът изпада в безкраен development hell, от който никога не излиза.

Любопитно е, че през септември тази година, големият Дени Вилньов също изрази интерес към режисирането на римейк и след заслужения успех на „Първи контакт“ стискаме палци и зъби с всичка сила това да се случи, тъй като Вилньов вече се утвърди като един от най-способните активни режисьори днес.

Огромни фенове сме на книгите и обезателно ще сме на линия за всяка малка подробност при развитието, която изникне, така че настройте сетивата си наша честота и stay tuned!

Legendary

Similar Posts

Вашият отговор на Liubo Ursiny Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

15 Comments

  1. Сигурно е късно да викнат Jodorowsky за creative advisor… човекът е на 87 😐

  2. Легендата около нереализирания „Дюн“ на Ходоровски е твърде култова, за да може който и да е проект по романа да излезе от сянката й (дори самият Алехандро да се захване още утре с режисурата, пак няма да е същото).

  3. Нищо не е късно за Ходоровски – вижте най-ноия му филм и тогава ще си говорим пак 🙂
    УНИКАЛЕН е! (но това е добре известно на всички!)

  4. Дори Ходоровски да се захване с проекта, Мобиус почина през 2012 г. и едва ли някой би могъл да замести размаха и въображението му. А сам режисьорът признава, че голяма заслуга има именно художника, за концепцията на Дюн 🙂

    1. За разлика от Орсън Уелс и Дали. А без Магма и Пинк Флойдецът не ги виждам нещата.

    2. Едни виждат чашата наполовина пълна, други – наполовина празна.

      Но си безумно прав(а), че този филм е трябвало още т-о-г-а-в-а да се случи.

    3. Аз чашата изобщо не я виждам. 🙂
      Иначе, ако се беше случил още тогава, сега щяхме да гледаме съвсем различно кино. Ама, нали затова са алтернативните реалности. Все някъде филмът е бил заснет. 🙂

  5. Дени Вилньов ,трябва да го направи този филм, щом има интерес момчето

  6. Не мисля, че впечатлението, което Ходоровскис Дюн остава, щеше да има много общо с крайния филм (ако се беше реализирал).

  7. Мечтая някой сериозен мъж да направи „Хиперион“ на Дан Симънс. Това е предизвикателството, умът ми не го побира, как би могло да се заснеме. Дано някой не си остави ръцете, както се случи при „Дюн“.

    1. Топ 10 режисьорите могат да го направят

    2. Като нищо, мога да сложа Линч в топ десетте, ама знаем как се развиха нещата при него.