I don’t want to be like them. They want to be like me.“

Ревюто ни за „The Neon Demon“ покри само част от знаковите неща, с които филмът успя да ни впечатли, затова сега допълваме анализа с видео-включване по темата – предаването е Inglourious Kunts, рубриката е „2 Kunts 1 Couch“, а кънтовете са Благой Иванов и Мартин Касабов, които се обичат в ефир… а и извън него. Ако не сте гледали поредното аудио-визуално кино угощение, поднесено ни от гениалния Николас Виндинг Рефн, имайте предвид, че епизодът ни, както обикновено, е пълен със спойлери, съответно play-вайте на собствена отговорност.

Иначе „The Neon Demon“ е всичко, за което трейлърите обещаваха, че и бая отгоре – ние останахме изключително доволни, както се вижда от настоящите над 20 минути, като не пропускаме в процеса на разговора и разсъжденията да отделим нужното внимание и на някои от по-ранните филми на Рефн, а също и на режисьори, които са близки до стилистиката на датския психо-естет, примерно Марио Бава, Дарио Ардженто и Дарън Аронофски. Естествено, на финала си просим лайкове и дарения – все пак светът е оцелял, защото е ял…

…а сега хвърлете едно (изплюто) око тук:

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

20 Comments

  1. Разочароваща арт чекия (не съм гледал ревюто). Рефн толко бързо пък да повехне не го вярвах (на това и 6 много трудно бих му дал). Язък за всичката визуална красота, но когато разчиташ на няколко по-шокиращи момента да те изтеглят от блатото на креативната стерилност, нещата са доста жалки. Сценарно е доста голяма изнасилена дупка (герои си идват и отиват ей така). Иначе нека да се взема на сериозно това позьорче (гений my ass), с всички тези личностни символики. Те много големи (арт) режисьор също го правят/са го правили, ама с далеч повече класа и мисъл.

    п.с. Ама няма топки да покаже цицките и катеричката на Ел…

  2. Много се кефя, че сте направили филм за една от събитийните продукции на годината. Според мен най-слабият Рефн изобщо, но това означава, че съм му дал 8 от 10 в imdb, смятайте какво ми е мнението за другите му неща. И голяма част от заченатите от Благой неща се припокриват с моето виждане за филма. Евала за изказването по адрес на Фанинг. Единствената дупка във филма. Защо така стегнато по отношение на връзката с режисьори, със „Starry eyes”, с Линч?
    Разбира се има и неща, с които съм крайно несъгласен. Джеси е Неоновият демон? Ами, не.
    Искаше ми се още да чуя, жалко, че още не сте гледали ранния Рефн. Пъшърите и Блийдър са разказваческо бижу и актьорска оргия. Ако занапред Рефн съчетава визията от късния си период и сюжетното майсторство от ранния, ще бъде запомнен като един от най-великите изобщо.
    Касабов много дразни. Опростява някак, елементаризира и ми скучнее. И не съм съгласен на 80 процента с нещата му. Актьорите на Рефн били слаби като тези на Бава? Сериозно? Ел е продължение на Гослинг от Само бог прощава?! Рефн е най-добрият режисьор става ли въпрос за актьорско изстискване. Няма друг. Уди Алан и Малик могат да се шибат и да си родят дете и то пак няма да има толкова талант, че да открие в актьорите си това, което открива Рефн.
    А Валхала е велик епос. Картина, която трябва да съзерцаваш цял следобед, докато последният детайл те шибне през мутрата.
    И за Джена Малоун две думи и половина. А актрисата е ебати събитието.

    1. Ами, всъщност да, Джеси е продължение на Джулиан и е Неоновия демон. Поне според Рефн.

      Уди Алън и Малик са толкова срамежливи, че едва ли някога ще ги видим да се шибат, но наистина ли мислиш, че Рефн е най-добрият режисьор за „актьорско изстискване“? Аз бих сложил ПТА на първо място. Колкото до сравнението с Бава – то е за тези, които пускат филма, за да гледат актьорска игра.

    2. Съгласен съм, че при Рефн можеш да видиш талант у актьори, които обикновено са посредствени или дървени – неслучайно споменахме Киану Рийвс и Алесандро Нивола. Иначе за Джена Малоун наистина можеше да се каже повече, ама то при тоя режисьор винаги може и още, и още…

    3. Време е за четири часов екстендет кът на този епизод, гответе се, летете, отваряйте линията! 😀

    4. Да, бе, искаме Мартс и Бла в екстендед кът. С екстеншъни и ‘сичко останало.
      Бих добавил и Финчър като „изстисквачка“ иначе 🙂

    5. Финчър е като кърито – с него винаги става по-яко 🙂

    6. Искате ни в екстендет кънт?

  3. Кратко,

    има достатъчно материал за дискусия минимум час с поне две студент(к)и от философския факултет.

    Бла, брат, къде видя Кроненберг, че да се съглася? Както и за другите препратки, с които не че не съм съгласен, но би било хубаво ако казвате кое свързвате с Де Палма или с Линч, а не просто да изброявате режисьори, все едно се фукате „ский колко мн съм ги гледал“. /fanrequest>

    ps. Според мен трологията Pusher отваря сетивата. Особено отваря глътка и те кара да пиеш, докато не смениш планетата. Drive на мен ми харесва много, докато OGF още не съм гледал, очаквам да е малко по-агресивен.

    xxx

  4. Изкривената реалност във филма подсеща в различни сцени за един или за друг режисьор. Николас Рефн е киноман-фетишист и според мен (волю-неволю) постоянно цитира или напомня на страшно много по-ранни автори и заглавия. Целият body horror eлемент в „The Neon Demon“ e чист Кронънбърг, сюрреализмът в комбинация с великолепната употреба на музиката е Линч, а асоциацията ми с де Палма е по линия на женските образи и на femme fatale мотива. Разбира се, не говоря за препратки, които са 1:1, а за паралели, които правиш, докато гледаш. Ти може съвсем други неща да откриеш. 🙂 Рефн е човек с адски богата филмова култура, което е и една от основните причини толкова да го харесвам.

    PS Доста от нещата, които изброяваме, директно сме ги илюстрирали с откъси, като се спряхме на тези, които според нас се открояват по-явно.

    1. Ако имаш предвид окото и ньоньом банята – окей. (nods affirmatively) Макар че си гледал със сигурност повече Kronenberg, той дава повече гнусничко и gore, а тук, дори в Drive имаше повече кръв.

    2. Да, при Кронънбърг тоя похват е доста по-екстремен. 🙂