Прекрасно е, че в някоя друга паралелна вселена все още има хора, които са способни да инвестират в кинопрожекционна апаратура – и това да не се смята за недостижим лукс. The Weinstein Company са успели да убедят около 100 киносалона в 44 щатски „територии” да възстановят опциите за прожектиране на 70 мм и преди няколко дни публиката в тези киносалони успя да се срещне с „
Омразната осморка” така, както режисьорът си е бил замислил филма. Тарантино споменава наскоро в разговор с Пол Томас Андерсън на „широкоформатна” тема, че „Кристофър Нолан идва след мен” – което може и да не се отнася точно за следващия проект на Нолан, но при всички положения съществуването на действащи 70 мм прожекционни локации е вдъхновяващо за творци като тях.
При все тайнствеността на Нолан, според французите от La Voix Du Nord режисьорът се подготвя за снимки на военна екшън-драма, вдъхновена от „Операция Динамо” – реализираната като по чудо евакуация на Британския експедиционен корпус и други войски на съюзниците от френското пристанище Дюнкерк през юни 1940 година. Операцията започва когато голяма част от белгийските, британски и френски войски са отрязани и обградени от германската армия при битката за Франция. 198 хиляди британски и 140 хиляди френски и белгийски войници са спасени в тази операция.
Всъщност кмета на Дюнкерк Патрис Вергриет е този, който анонсира пред медиите, че снимките на американски блокбастър предстоят на територията на града през юни 2016, като начело на проекта е „един световно известен режисьор”. Според регионалния всекидневник „La Voix Du Nord” техните източници са потвърдили, че това всъщност е Кристофър Нолан. Очевидно той, заедно с брат си Джонатан, обикаля в момента, проучвайки терени за снимки.
Как би изглеждал филм за Втората световна война, сниман на IMAX? Със сигурност – вдъхновяващо, но тъй като няма никакво потвърждение на този възможен „сценарий” за действие, вероятно не е много полезно да се въодушевяваме предварително. Все още неозаглавеният проект на Нолан трябва да се появи на кино на 21 юли 2017 година, разпространяван от Warner Bros. Ще очакваме новини.
Този Кубрик уонаби ще драпа за Оскар?
Ще видим… въпреки че бързата (и надявам се, в голямата си част точна) справка, която направих в нета, показва, че режисьорски „Оскар“ с филм, пуснат за по-широко разпространение преди месец август, в последните около 25 години са спечелили Спилбърг за „Спасяването на редник Райън“, Гибсън за „Смело сърце“ и Земекис за „Форест Гъмп“… та, изключенията от правилото са показателни относно шансовете на военен филм на тема ВСВ 🙂
А чак пък да е Кубрик уонаби… 😀 Според мен, особено в първата половина от режисьорската си кариера, има филми с разпознаваем, негов си, оригинален стил. Но това си е лично мнение и мога да си представя, че мнозина няма да го споделят.
Чак пък Кубрик уонаби 😀 Нолан е доста як режисьор, проблемът е, че никога не е бил як екшън режисьор…
По темата „режисьорски награди за филми, на които засега знаем само имената, имаме някаква идея за сюжета, но понякога дори и това не знаем“ 😀 чакам с нетърпение да видя какво ще се случи догодина с новия филм на Скорсезе… е, и да видя самия филм, разбира се 🙂
Ha мен и книгата ми се чете много, ако имаш предвид „Silence“. Определено съм с големи очаквания за филма.
Тази мравка мижитурка Нолън съвсем я бях забравил.
Каква изненада! Том Харди ще участва! На бас, че ще мърмори нещо за лодката.
@UZUMAKI
Точно за Silence ми беше думата, и аз тръгнах да я чета (от нета, на английски), но досега съм минал само пролога (макар че мисля докато излезе филма, да съм я прочел). Първото ми впечатление е, че се чете достатъчно леко (е, не прекалено), сюжетът ми изглежда изчистен, но много, много смислен (от малкото, което съм чел, ми се струва, че Лиъм Нийсън ще има най-много за игра и респективно – потенциал за велико изпълнение). Накратко – и аз мисля, че ни чака нещо специално от Скорсезе.