Черна служба / Black Mass

Какво стана с гангстерските филми? Сякаш от цяла вечност не е имало добър такъв. Може би вече няма мафия, а може би мафията просто се е пренесла в управлението, оставяйки улиците да изглеждат привидно чисти. Но моментът, в който центърът на криминалната империя започва да се измества към парламентите и федералните бюра, също е интересен и крие в себе си немалко драматични сюжети. От това се възползва и „Черна служба”, новият филм на Скот Купър („Лудо сърце” и „Вън от пещта”).

Филмът е адаптация по книгата на Дик Лер и Джерард О’Нийл, в която се разкриват връзките на федералното бюро с мафиота Джеймс „Уайти“ Бълджър – един от най-търсените престъпници, виновен за над деветнадесет убийства.

1975 г. Бълджър е дребна риба. Джон Конъли (Джоел Еджъртън) е амбициозен федерален агент, който получава блестящата идея да предложи съюз на Бълджър. Давайки ценна информация за конкуренцията, престъпникът ще получи известни привилегии на улицата. Разбира се, всичко излиза извън контрол, като в играта се намесва и братът на Бълджър (Бенедикт Къмбърбач) – сенатор, който се стреми да няма нищо общо със семейството си.

Черна служба / Black Mass

Първата половина на филма показва задължителната двойнствена природа на престъпника. Опасното животно, което би направило всичко на улицата, вкъщи се превръща в любящ баща и загрижен син. Това са двете семейни задължения, които задържат човечността му и когато те изчезнат, не остава  друго, освен първичният инстинкт за оцеляване и борбата за територия.

Джони Деп забива роля, както не го е правил от десетилетие. Беше ни втръснало да го гледаме във вариации на Джак Спароу и този филм е свидетелство, че надеждата не е съвсем изгубена. Въпреки че споделям всеобщия възторг, няма как да не изтъкна, че дори с този толкова реалистичен и дълбоко свързан с действителността образ, Деп продължава традицията си да използва костюми и грим, за да влезе в чужда кожа. Ще оставя изводите на вас. Важно уточнение – гримът е добър и поне мен не ме разсейваше от случващото се.

Най-добрата сцена с Деп е онази с вечерята и тайната на семейната рецепта. Видяхме я в един от трейлърите. Начинът, по който Бълджър уж се шегува, ама не съвсем, ме подсети за „Убийството на Джеси Джеймс…” и сцената, в която Пит изигра Кейси Афлек по превъзходен психопатски начин.

Черна служба / Black Mass

Всъщност това не е филм за Джеймс „Уайти“ Бълджър, както неуслужливо подсказваха трейлърите и плакатите. Не виждаме много от живота на престъпника. Митът, около който хората се въртят, говорят и който се опитват да удовлетворят, до края остава в сенките. Не виждаме как потръгва бизнесът му, макар и филмът да започва от периода, в който Бълджър е дребна риба. Липсваха онези епизоди, в които мафията се разраства, установявайки правилата на организацията, а героят поема бавно към предопределения си край. Малкото лични сцени с Бълджър стоят като кръпки – опит за един по-хуманен портрет на човека, обвинен за деветнадесет убийства. По-голямата част от филма се развива из офисите на федералното бюро. Повече политика и бърборене. Странно къде е изчезнал бюджетът от 50 милиона.

И понеже съм тръгнал да говоря за негативните страни, ще продължа с най-големия проблем. Филмът не се фокусира достатъчно дълго върху нито един аспект от историята. На места сме ангажирани с Бълджър, след това с пределите на лоялността на неговите хора, после става разказ за властта и корумпираните агенти. Това постоянно прескачане оставя впечтление за нещо скалъпено. Отделните сцени са изключителни, но онова, което трябва да ги свързва, липсва и те започват да се разпадат.

Филмът започва с личния шофьор на Бълджър, който впоследствие изчезва напълно. Той е един от хората, които предават бившия си шеф. Какво го е тласнало към това решение? Данено ни е съвсем бегло обяснение, което няма общо с отношенията между двамата. По средата на филма във федералното бюро е назначен нов директор. Един от агентите подсказва на Конъли, че този е неподкупна машина. Би трябвало тепърва да предстоят проблеми. Следва сцена, в която директорът демонстрира своята честност и професионално усърдие, след което, подобно на шофьора, почти изпада от филма. Къмбарбач също е пропилян. Макар за първи път да го виждам като студенокръвно лицемерен политик, героят му не е достатъчно важен. Всъщност никой в този филм не е достатъчно важен. И това е големият проблем.

Черна служба / Black Mass

Конъли е единственият интересен образ. От самото начало се разбира какво търси и защо го търси, героят му е пълнокръвен и минава през истинска промяна (за разлика от останалите). Той е един от онези нюансирани образи, които тръгват по лошия път и спускането им е бавно. Трагедията изглежда неизбежна. Много харесах последната сцена с Еджъртън. Не бяха нужни тонове грим, за да усетя какво чувства героят.

Скорсезе несъмнено е бащата на съвременния гангстерски филм. Особено що се отнася до момчета на улицата, които търсят спасение и са принудени от обстоятелствата да влязат в порочния кръг на престъпността. Добре е да се признава тази приемственост от великия режисьор, но има опасност уважението да прерасне в обикновено заимстване на рецепта, превръщайки крайния филм в бегло копие. Не че „Черна служба” е лош филм. Никак даже. Просто не е ужасно значим.

7/10

Similar Posts

Вашият отговор на Мартин Касабов Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

87 Comments

  1. Твърде субективен и неглижиращ поглед към бруталната роля на Деп. Не е простимо превъплъщението му да се отдава само на грима на фона на извънземните превъплъщения на Съркис, да речем. Просто слабо изказване, сори, ама е така.

  2. Какво му е субективното? Субективно ще е, ако кажа, че не харесвам носа на Джони Деп и затова ме дразни като актьор и не искам да го гледам. От друга страна, доста обективен е фактът, че всяка втора роля му е с костюм и грим. Не съм казал нищо лошо за играта му тук. Хареса ми, но нищо повече. Нелепо е да мислите, че Деп е направил нещо гениално, което да заслужава внимание и награди. Виж, ще се радвам да получи номинация, защото наистина се е постарал, но ако спечели ще се ядосам.

  3. Касабов,

    много е важно да знаеш, че „мафия“ се използва като термин за италианската организирана престъпнност и не трябва да се лепва като етикет на всеки маниак, решил да се подвизава като Уайти (или ако е самия Уайти).
    Иначе ревюто ми допада.

  4. Изключително субективно е, защото това не може да е аргумент против тази роля. „Традицията“ не е от вчера и не се гради само и единствено на грим. Деп разчита на промяна на визията си не от вчера и далеч не само с грим. Едуард Ножиците, Дон Жуан, Ед Ууд, Мъртвецът, Дони Браско, Страх и омраза… и тн. Никакъв аргумент е, че гримът и дори кардиналната промяна на визията едва ли не поема цялата тежест на акьорското изпълнение, това е абсолютно изтъркано изказване, което почива на факта, че говорим за Деп и няма нищо по-лесно от това да кажеш – айде, пак се е направил на маймуна. След Пиратите Деп доби твърде голяма комерсиална украска, която го гони – не без негова помощ, разбира се, но и доста незаслужено. Последните 10+ филма на теб са доста лайняни, но тук да ми кажеш – „за съжаление, за пореден път…“. Деп гледал ли си преди Пиратите? Ако си го гледал – изказването ти е лишено от логика. Не е от вчера такъв и 15те кила кожи и грим не му пречат да е страхотен в „Едуард“.

  5. „Отначало „мафия“ се отнася само до сицилианската Коза Ностра, първоначално създадена с цел да защитава слабите и да пази честта на бедните. С течение на времето обаче терминът добива все по-широко значение и става все по-употребяван.Днес е загубил изключително италианската си първоначална конотация и е станал синоним на „организирана престъпност“

  6. А „мафия“ от десетилетия се използва като генерален термин, това са глупости и излишно навлизане в маловажни детайли. Дори разузнавателните служби използват термини като „руска мафия“, отдавна „мафия“ не визира само Сицилианската мафия (не „италианската организирана престъпност“), да не говорим, че и те дори не се наричат така.

  7. Не знам за какво говориш. В по-голямата част от коментара реално се съгласяваш с мен, че не е нещо ново за него, даже почти винаги го прави. Ако прочетеш пак какво съм написал, ще видиш, че изпълнението ми хареса и се зарадвах, че е направил нещо по-различно от комерсиалната шлака, която бичеше през последните години.

    Малкото уточнение, което давам обаче, е, че това не е ролята на века, даже не е ролята на годината. Според мен е важно да св каже, защото на много места четох твърде избързани мнения. За Оскари и прочее.

  8. Ок, в този случай явно не съм те разбрал. Макар – пак да не съм съгласен с последното ти мнение, или може би избора ти на точни думи. Не мисля, че е точно комерсиална шлака, по-скоро мисля, че всеки филм на Деп се гледа под по-голяма лупа, отколкото е нужно. Подобен подбор на думи е нарисуван за тоя човек, това се опитвам да кажа, и решението да го използваш – е лесно за вземане. Щото Де Ниро от 15 години прави комерсиални лайна, но от неговите сякаш не се чака толкова вече. Не сравнявам двамата, естествено, просто подходът към Деп е лесен. И квинтесенцията на това, което се опитвам да кажа – доводът ти за грима не струва, просто това е.

    Иначе, виждам, че за мафията сме се засекли, хахаха 😀

  9. А това за Оскара -ок, ама най-силното в тоя филм е ролята на Деп, да не кажа – единственото силно. Разбирам желанието ти да не се преекспонира – защото не е най-силната роля за годината (нещо, което аз също мисля), но като основен недостатък да даваш това с грима, е просто слаб аргумент. Чисто и просто това е, ревюто ми харесва, харесвам повечето ти ревюта – просто това е лесен, слаб и нарисуван аргумент без логика извън себе си като изказване.

  10. Идеята ми е, че Деп прави наистина нещо различно, ама не съвсем. Пак се подпира на познати елементи, което е ок, разбира се. Просто не е чак такова предизвикателство, каквото изглежда.

    Но му се зарадвах много. Това е важното. 🙂

  11. Щом Деп се е харесал (предвид факта, че това е първият филм, в който е гледал собственото си изпълнение), това ми е достатъчно…

  12. Да, ама беше казал, че заспивал. Wtf? Как може да кажеш, че филмът е с прекрасен актьорски състав, но ти си заспал на няколко пъти. 🙂

  13. Струва ми се, че си пропуснал за какво е филма – поне в ревюто не видях съобщение по този повод 🙂

  14. Мамка му, бях се зарекъл да ни пиша нито ред тук, но това, което Касабов е сътворил по горе, просто ми изби зъбите и немога да се сдържа… Не мисля, че го е мислил,котаго го е писъл май, а е бил с опряно дуло до опияненото му мозъче, мислещо се за драскач на обективни ревюта за кино! Жалко, че ми беше направил добро впечатление на добре пишещ и разбиращ киното…, но уви съм се лъга.

    С право си заслужаваш лайната по главата си от Sir Stevancho, защото или си бил пиян и не си разбрал нищо,от това което си видял или си малоумник. Не вярвам да е второто все пак…

    Преди време написах ревю на темата и може да го прочетеш тук: http://kino-newsbg.info/2015/10/24/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8E-%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B0-black-mass/

    И мога да кажа, че ако академията не присъди сега наградата за тази роля, просто спира да е критерий за мен за качество на оценка за кино…Триста ти Леота ядящи лайна в траперските простоти на оня Анарути и тем подобни претенденти…Деп е уникално силен в тази роля и не мисля, че има достоен претендент поне до сега излезлите ленти.

  15. 😀 😀 😀

    Ето този коментар чаках! Човече, епичен си! Ти ми осмисляш живота. Ревюто ти е съвършено, нямам какво да добавя. Мога само да мечтая да стигна това ниво на анал-из.

    Анита,
    Толкова си загадъчна и това направо ме побърква. Моля те, признай ми, признай, ми, признай ми какъв е скритият смисъл, защото няма да мога да спя тази вечер.

  16. Satyr73
    Деп, няма и номинация да получи, пък ако спечели, ти обещавам, че ше ти измия краката в леген и после, цялата вода ше изпия хахахахха

  17. хахахахахахах ще ти приготвя личен леген…дето комшийката се подмива всяка вечер хахахах…а тя е постоянно с диария… ама преди това, мисля да се облекча във водата, преди да извършиш това свещенодействие към мен.

  18. Един, философ е казал,… „Ако имаш личен леген, не го споделя с никой, щот мое си докараш някоя инфекция“ хахах

  19. Моята идея и критика към ревюто има по-различен характер. Смятам, че най-силното в него е ролята на Деп и че неглижирането и до грим и визия е посредствен поглед към като цяло най-стойностния елемент на Блек Мес. Казваш, че сцената с вечерята е най-силното, както ни показа и трейлърът. Ами, ок, но изпълнението там е превъзходно, този трейлър като цяло беше най-силният от всички, най-вече заради тази сцена. Изпълнението там не се уповава на грим. Ако логиката е, че в нея е гримиран – не виждам това как допринася на тезата ти. Не съм фен на преекспонирането от страна на Сатъра, меко казано. Но неглижирането също не ми допада, за мен това е несериозен и повърхностен поглед и – както вече казах – лесно за вземане решение. Това е.

  20. Напротив, лесното решение е да се пуснеш по течението и да припадаш колко бил неузнаваем деп, без да се замислиш какво усилие му е коствало и заслужава ли наистина толкова хвалби. Осъзнавам, че ви е малко трусно да размишлявате извън крайностите и да приемете едно умерено мнение, защото явно не виждате, че не съм писал критика на деп. Просто една идея по-малко възторженост ми се струва по-уместно.

  21. Пак избягваш да прочетеш какво точно съм писал. Както казах – не смятам ролята за уникална и неповторима, смятам, че това е най-силният елемент на филма и неглижирането до 6 реда, говорещи за грим – е субективен подход. Хубаво звучи като го наречеш „обективен и умерен“, но реално това може да го напише и човек, който не разбира от кино – това е едно просто meh изказване и анализ и не предполага никакви кино познания. Предполага да си гледал Деп от 10 години насам. Това е, нищо повече. Подобен поглед – Е яко, ма пак е нагримиран – мога да чуя и от гаджето ми, която – никъде не пише ревюта на филми.

  22. Не разбираш ли Касабов, че това е оригинално авторско и алтернативно кино и Скот Купър е прекрасен творец именно на независимото кино. Тия 50 мил бюджет са сигурно само хонорарите на звездите в него, но сценария е така пригоден, както и казах преди в ревюто си, че е създаден единствено и само Деп да го изиграе. Няма лошо в критиката на всяко кино – винаги ще има такива като теб, които гледат единстевно до носа си, а не виждат качествата на нещо. Филма има доста слабости, но пир такава зверска игра от страна на Деп те просто дори не се забелязват. Не се прехласвам излишно, дори напротив, не ми е от любимите актьори. Но тук прави ролята на живота си. Дори и Майкъл Ман не можа да го накара така да играе в „Обществен враг“ . И то защо? Защото ролята не бе за него и нямаше нищо от това, което тук Купър показа от него.

    Казвате само сцената с вечерята била най-силната?! А сцената с удушването с ръце на невинното момиче пред очите на пастрока му? А сцената , когато се качва горе при жената на агента…? А и Джоел Едгертън прави също много плътна роля – невероятен актьор.

    Именно затова и целия филм е един разказ от погледа на верните му служители, които именно поради отвращението от зверствата му извършени с неговите ръце, го предават.

    Така че достойно и с право би получил наградата на академията, но като ги знам какво винаги избират ми се драйфа от тия. Бърдмен за филм на годината …леле по-голяма простотия няма…

  23. Толкова заслужава. Не виждам да си казал изобщо нещо за играта му.

    Гледал съм всичко на Деп (съжалявам, че не си случил на гадже) и не виждам смисъл текстът да се фокусира върху актьора, защото (вярвам ще се съгласиш) всеки аматьор след киното ще обсъжда какъв бил джони деп. Ми, беше ок. Това е. Нищо повече. И вместо да се правиш на голям експерт, кажи нещо смислено и аргументирано. Примерно защо това е най-доброто във филма, какво го различава чак толкова от другите му роли и т.н

    Колкото до мен, очевидно не съм съгласен и не съм видял за нужно да акцентирам върху това, така че вместо да ми губиш времето, като се опитваш да ми кажеш за какво трябвало да пиша, напиши ти какво си видял. Друго не ме интересува.

  24. Чакай сега, поеми въздух и се стегни. Когато пишеш нещо някъде и под това ревю има секция за коментари – бъди готов да поемеш и малко критика. Не мисля, че различните мнения са нещо лошо и ако не те интересува мнението на другите – има лесен подход. Или не отговаряш нищо тук, или си ги пишеш и четеш сам. Не си направил нито едно от двете, та скачането и пененето ти не отговарят на това, което пишеш в тоя си пост. На гадже съм случил, благодаря ти, че и майка на детето ми ще става и мисля, че фактът, че не разбира от кино – не е никакъв проблем. Най-малкото – както казах – не пише никъде нищо по въпроса 🙂
    Мисля, че съвсем аргументирано споделих какво мисля, няма да го пиша за 7ми път, за да ми се дръвчиш. Напротив, пич, защитавам тезата, че ревюто ти не е аргументирано и това на мен ми е проблем. Имам различно мнение и определено смятам, че не си засегнал основния момент от достойнствата на филма.
    Иначе, Касабов, експерт съм горе-долу колкото си и ти, не скачай по-високо, отколкото знаеш, че можеш 😉

  25. Не разбрах защо смяташ, че Деп прави нещо, заслужаващо кой знае какво внимание. Как ще се обосновеш? Разбираш ли от актьорска игра (не се заяждам)? Можеш ли да определиш кога някой прави нещо изключително и кога ползва shortcut-ове като отслабване и визуална промяна. Написал съм, че оставям всеки сам да си прецени доколко гримът помага. За мен работи, но не мога да се ангажирам с крайна позиция относно Деп.

    Нека да ти предложа нещо друго.

    В текста съм обърнал повече внимание на героя, защото според мен това е по-важно. Ако се замислиш, Уайти не е кой знае колко дълбок персонаж. Няма вътрешни дилеми. Интересен е само за малко в началото, но след смъртта на детето става едно обикновено чудовище. Просто е лош и това е. Опитите за очовечаване стоят като кръпки, защото сценарно няма как да го изиграеш, без да излезе, че го оправдаваш. Това не ти е Корлеоне, не е Карлито… всъщност замисли се дали тази роля ще остане в историята на киното, не, чакай, дори в гангстерското кино няма да остане. Защо тогава, по дяволите, да му обръщаме внимание?

  26. Касабов, явно нямаш и малкото разбиране относно как и защо един актьор прави уникална и силна роля. Деп е силен, зверски голям именно в това превъплъщение. Уникалното на един актьор за да влезе напълно в образа е именно, да направи така, че просто да те накара да повярваш в това, което прави и да се слее с персонажа и изобщо забравяш, че това е изиграно от актьор / в случая Деп/. Общо взето самата лента си е обикновена гангстерска история по действителен случай, на плътността на образа, който той пресъздава / не ми е известно колко са изследвали с режисьора реалните навици на истинският престъпник Уайти/ , но го прави по толкова силен и уникален начин, че просто те смразява и истински му вярваш. Да целта на един истински актьор е да ни накара да му вярваме, в това което прави. Да го прави по убедителен начин. И на Корлеоне не е бил дълбок и пълен с вътрешни дилеми персонаж, но Брандо как го изиграва…та остава в киното като легенда. Това е силното в един актьор / не говоря за персонаж/ да внесе своят отпечатък именно в чертите на персонажа и да го направи по начин излизащ извън клишетата в киното. Не случайно Джони Деп обра овациите на фестивала във Венеция за ролята си. Реално като го гледах не можех да не се съглася, че прави смазващ образ.
    Един въпрос към кино-знаещите тук: Защо той не го изигра така във филма на Майкъл Ман – Обществен враг, а тук направи такава силна роля?

  27. „Защото ролята не бе за него и нямаше нищо от това, което тук Купър показа от него. „… по горе си го написал хахахаха

  28. Защото Ман е твърде голям, за да угажда на актьори, както го прави Купър. От това винаги страда целият филм. Публик Енемис е далеч по-добър от Блек Масс и бих го предпочел всеки път.

  29. Да така е. Ман е много голям, но именно Обществен враг не е от силните му филми, а Деп е дори на моменти смешен в тази роля там. Мина времето на „Жега“ и от тогава нищо добро не е направил за жалост Ман. Деп е пълен фарс в този му филм, а тук е просто смазващ като превъплъщение. Нищо че Купър е млад режисьор, но с невероятен нюх към реалността и много добре я пресъздава.
    Ще се самоцитирам за пояснение: „Самият режисьор е известен с изследването на тъмната част на душевната престъпна природа прекрачвайки всякакви граници на човешкото. Младият режисьор приятно ни изненада с предишната си също силна творба с участието на Крисчън Бейл. Продуцентите определиха филма „Вън от Пещта“ като поклонение на всички филми за отмъщение, но реално поклонението беше пред поредното прекрасно въплъщение на Бейл, както и невероятната работа свършена от самият Купър. “
    и
    „Скот Купър има склонността за всеки нов проект да напасне ролята според главният си актьор. Така прави е и в предишните му ленти – „Лудо сърце” е продуциран, написан и режисирани също както главната роля на кънтри певеца Блейк е била написана от него конкретно за Джеф Бриджис, основният персонаж на „Вън от пещта” Ръсел Бейз е създаден специално за Крисчън Бейл. Така постъпва и с ролята на Деп, независимо, че автобиографичният сюжет е на преден план, но всяка мимика, маниер и жест са предназначение именно за Деп. Дълеч от всякакво съмнение сме, че Деп няма да се справи с всяко предизвикателство, но именно пълната му покритост, вледенено и ужасяващо излъчване прави тази роля една от най-добрите в кариерата му. Има наистина няколко уникални момента на ситуирано кино, в което се вижда наистина добрия подход на режисьора Купър. Кино подход, в който кадри отделение то цялото повествование, пауза, в която се обхваща една ситуация и разнищена и отразена до всяка една подробност с щрихи и контур на обективност на момента. Набляга се на момент, в който с няколко кадъра и текст се изразява целият тон и нюанс на ситуацията. “
    край на цитата…:) От моето ревю

  30. Прекланям се пред хора, които умеят да се самоцитират толкова добре.

  31. Философе, философе, праиш анализ, после задаваш въпрос, на който, преди това сам си си отговорил, в очакване някой да подкрепи казаното от теб по-рано…,самоцитираш, рекламираш и накрая винаги резултатът е е един и същ „насран“…, като говориш за Венеция що не каза, кой филм и кой актьор наистина обраха овациите, Деп обра овациите, само с тва, че уважи фестивала, за ролята не съм толко сигурен хахахах

  32. Когато си безцелен драскач, по добре не пиши….!Тук хората се опитват все пак да обсъждат кино, а не безсмислици…

  33. Разбира се, че „The Danish Girl“, поне пиши верни неща, кво ли ти обяснявам.

  34. Ти си пълен провал Pinokio-Pacino в интернет общностите. Никой не е казал изобщо, че „Черна служба“ се е състезавала. И не ми е нужно да обясняваш. Не си ми нужен…

    Ако не ти е ясно смисъла на понятието „покори“, който може да има двусмислени и многозначими значения, като: хората го гледаха извън състезаващите се и се възхитиха от Деп т.е. не е задължително да е спечелено нещо, а просто е харесало. А не е спечелил защото не се е състезавал просто.

    Ето новината:“Еверест“ ще бъде прожектиран извън конкурсната програма на фестивала заедно с още 9 заглавия в нея, сред които се откроява американският гангстерски филм „Черна служба“ (Black Mass) на режисьора Скот Купър с участието на Джони Деп“.

    И престани да се храниш с тази кино-псевдо-храна дето ти подхранва наивното малко мозъче, защото много сереш от това…

  35. В горния спор нямам намерение да се бъркам, не споделям голяма част от казаните неща, може би заради начина, по който са казани, уотевър 😀

    Пак ще се обърна към теб, Касабов. Преди всичко ми се ще да се повторя – харесвам голяма част от ревютата ти и като цяло вкусът и разбиранията ти ми допадат. Сиреч – не споря щото си ти, щото не си ти и тн, не споря защото виждам името ти под ревюто – тъкмо обратното – споря с човек, чиито вкус генерално ми допада.

    Оттук нататък обаче… 😀 Позволи ми да се „сдърпам“ с теб като на маса. Много любопитно изказване е това кое ще остане в историята на киното, че и на „гангстерското“ кино и тн. Такива изказвания ме карат да шляпна някой по врата, искрено ми е забавно как си позволяваш да мяташ подобни констатации, че и да звучиш абсолютно убеден. За пореден път в тоя разговор ме питаш дали разбирам от кино/актьорско майсторство и подобни, любопитно ми дали се сещаш за десетките примери, в които един филм е бил заклеймяван като „лайно“ в първите си, да речем, 10-на години, след което – се е превръщал в шедьовър. Не смятам, че с тоя филм или с ролята на Деп ще стане така, но ми е интересно колко си категоричен. 🙂
    Кое ще остане в историята, кое – не, кое е добра роля, кой е добър актьор и добро превъплъщение, много интересно ми е колко си убеден в правилното си и необоримо мнение, даже ми става искрено забавно 😀

  36. Ще си шляпаш бъдещото дете. Аз си имам приятелка, която да ме шляпа. :р

    Забавно е да се правят предположения. След години ще мога да се фукам като пророк, или пък ще ми се смеят. И в двата случая ще е забавно. Но… човееееек, ужасно добре знаеш, че съм прав. 😀

  37. Аз сам ти го казах, човек – „Не смятам, че с тоя филм или с ролята на Деп ще стане така, но ми е интересно колко си категоричен. “

    Хаха, не мисля, че ролята на Деп ще остане в аналите на киното като нещо умопомрачително 😀 С какво променя това тезата ми, че ревюто ти е повърхностно? Извинявай, ама по-добре да не го беше писал, ако това е всичко, което имаш да кажеш, пич. Това не е ревю, човек, това е meh изказване пред некви си хора некъде си с некви си думи и нищо съществено. Критикуваш мен, че не давам аргументи в ползата на силната роля на Деп, извини ме – твоите аргументи в полза на обратмото са…? Брат, ае признай си, че ревюто ти е претупано и необмислено и е просто компромис с това да надраскаш нещо, щото ти е реда. щото и ти ужасно добре знаеш, че съм прав. 😀

  38. Аз пък приемам залози кога пак ръждивият тъп Сатър ще се фръцне oбидено като недоебана принцеса и ще „напусне“ демонстративно за пореден път сайта (без на някой да му пука за което). Още по-големи залози пък приемам кога пак ще постъпи като мазна автентична путка и ще се върне отново да ни отваря очите колко знае и ги разбира нещата. 😀

  39. Излишно се занимаваш за човек, на който не му пука, и така няма как да стане да се махне никой, това ги храни тия хора…

  40. Честно казано, грам не ми дреме какъв ще е резултатът. Просто ми е адски забавно. 🙂

  41. Ама ок, бе. На мен не ми пречи какво си мислиш и не споря с теб за ревюто. Това съм имал да кажа за тоя филм, това аъм казал. Даже мисля, че му е много. Защото 800 думи за нещо, което можеш да обобщиш с „ми, бива“ са си множко. Посочил съм какво и защо според мен не работи. Не мисля, че Деп прави нещо кой знае колко велико. Ама да не се повтарям. Пак казвам – от теб нищо не разбрах за самия филм.

  42. Виж сега, и аз не разбрах нищо за самия филм от теб. Аз не съм писал ревю никъде на филма, нормално да не разбереш от мен нищо за него. Нямам като Сатъра ревю некъде в некой измислен сайт, за да ти го навра в лицето. Изобщо даже не засягам въпроса как неговото ревю е точно на другия край – излишно прехвален поглед на филма. Това не променя факта, че твоето ревю е компромисно. Като са му много 800 думи – пак ще се повторя – тогава не пиши нищо, пич. Това не е „ревю“. „Meh“-писаници не правят нещо „ревю“ само защото е в тоя сайт. От мен не чу нищо? Ма аз не съм писал анализи на филма бе, брат. Както, впрочем – и ти.

    800 думи му били много на филма… Ше ме убиете направо.

  43. Ми всички неотразени филми в тая секция, които си струват – те не заслужават и 0 думи ли ? Абе айде стига бе, като не му се пише на някого – да не пише. Не казвам, че всеки трябва да умее да пише като Оги, ама… Малко се злоупотребява с тая пуста идея, че като се пише в свободното време и никой не е длъжен никому тук.

  44. Що не махнеш очилата https://lh5.googleusercontent.com/-RvB6lJ_wbVA/UMcUl9TWJ_I/AAAAAAAAAHo/KaM5138Q-ZM/w459-h461-no/face.jpg

    и не изгледаш още един път „Блек Масс“, както ти го наричаш и да си седнеш на пловдивския задник относно този филм. Не разбра ли, че този път не ти е верен „филмовия барометър“ и се изложи с това скалъпено ревю човек. Колко 5 лева ти дадоха да напишеш тази простотия?

    Сега сериозно. Това празнодумие м/у Sir Stevancho и теб Касабов /кефи ме, че си от малцината, които не се крият под псевдоними тук, което пък говори за Голямото ти еГО и нарцисизъм/ е просто мерене на пишки и реално и двамата нищо не казвате смислено в защита на своите доводи, което ви принизява на нивото на празни плямпала… опс…сори пляскала. Тук да не прозира някакъв еротизъм един към друг и подсъзнателни сексуални пориви да си плеснете един зад-врътъ?

    Не ми обръщайте внимание щото пак гледах и отново и пак и пак и за пореден път и ох…отново и пак Деп да души с голите си Джак Спарови ръчички бедното и невинно девойче, което със сигурност се е подмокрило от кеф.

    Баси тия кво слагат в тия бири, та така ти се пише и не спираш да пишеш простотии?!

    Сега наистина сериозно.Ударих си един шамар авноцитатов шамар и смятам, че Касабов няма и ни най-малкото мнение относно „Махалото на Фуко“? Щото няма мнение за нищо май. Нищо, че чете упорито и добросъвестно книжлета, но бас ловя, че може и да не е чувал за този има-нема 400 стр. романче на Еко? А? Дали е минала през обстоен pre-check, както си направил с Блек масс? Баси кефи ме този англо-българо-тъпо-изродски начин на писане. Между другото всеки 2 кретен тук май така се излазява. „ще го селфна, па дано да ти избютифоли. Явно ви е останало от ученическите години да транскрипирате по навик.

  45. What the fuck… май наистина трябваше да пиша под псевдоним. :\

    Стъвън, и какво, като не пишеш ревю, не можеш да изкажеш едно мнение за филма ли? Не можеш да се обосновеш? Според мен те е шубе, щото всъщност няма какво друго да кажеш. Ще напишеш същите неща, които аз съм написал. Затова те попитах какво би променил и какво би добавил. Иначе очакваш задълбочен анализ и препратко към Омир ли? 😀

    А Оги е недоатижим, всички го знаем… not 😀

  46. Всъщност Умберто Еко чете Сатъра… за вдъхновение. („Real literature is about losers.“)

  47. Тъпчо, ако искаш да знаеш в 2-ри курс, когато изучавах Средновековна философия /в далечната за теб 95г от м.в./ в конспекта ни имаше задължителен прочит именно на „Името на розата“, а и до сега не съм намерил кележ-анализатор, дето да ми анализира добре Махалото. Да не говорим, че няма и дребен драскач, който да анализира текста като текст. Субект и предикат. Доста книжчици съм прочел Касабов и то преди теб и доста кино съм анализира, пак преди теб, и тия тук драскачи за кино. Да не говорим за косматкото. Всички го знаем, нама нужда да го назовавам, който като говори пред камера все едно извършва сакралните саблени движения с ръце от жиу-жицу, а не говори за кино.

    Иска му се да не пиша тук нали?! Сигурно и на други и се иска. Е все пак живеем в свободна страна и всеки може да си има и „измислени“ сайтове за кино, където на воля може да си пише. А тук влизам единствено от уважение към създателя му. Но понякога не може да се траят лайната, които серете , та затова …

  48. Кефи ме, колко елементарни и егоцентрични личности има тук. Колко малко им трябва да ги подразни и засегнеш Егото им ,за да си покажат истинските АЗ. А то е толкова елементарно, но се изисква нерви, постоянство и търпение.
    Честито. Всички участвахте успешно в нов интернет /експериментален/ епизод на БИГ-МАДЪР 🙂

  49. Леле доста лайна са се изприказвали тук. Филма е чук и Деп е як. Ама немам време сега да коментирам, че ме чака една мацка с големи да суча от извора на живота…мамка му.
    Касабов вервай на братото и иди пак го дзепни филма. Мигар ти дойде акъла.

  50. Който използва името си под/над ревю, има голямо его… :D. Човек научава нещо ново всеки ден :D.
    Аз чакам Дринов да се включи (ако въобще чете, че…) :D.

  51. Касабов, за предпоследен последен път ти го казвам, ако искаш го прочети поне този път – най-силният елемент на филма, при много други куцащи, е ролята на Деп. На фона на това – ревюто ти претупва тоя елемент и е компромисна драсканица, както сам си казваш – 800 думи му били много. Шубе? Не те разбирам, смяташ тоя спор за някво… не знам, мерене на мускули ли? Шубе ме е от змии, нещо бъркаш понятията. Ти си написал ревю и си се аргументирал като пикла, но аз трябва са да ти се аргументирам в коментара си? Пиша го за последен път – претупал си най-качественото във филма. Не си още Роджър Ебърт за да можеш с по 8 абзаца да извадиш най-важното на една творба, така че – по-полека с големите думи.

  52. Възможно ли е само добрата актьорска игра-Деб-
    да направи филма цялостно кино произведение ?
    Тук всеки говори за невероятното изпълнение,но никой-
    не говори за самия филм като въздействие,нима един филм-
    се състои само от няколко сцени.?

  53. Стивън, от одеве пискаш едно и също. Още малко ще напишеш ревю на ревюто. Омръзнало ми е от такива като теб, които обясняват какво трябвало да пише и какво не трябвало. Върху кое трябвало да се акцентира и върху кое не. Напук на всички драскачи и носещи се по течението боклуци, аз съм избрал да не цикля върху най-очевидното нещо във филма, за което всеки аматьор може да ти изкаже мърлявото си мнение и общо взето да е прав, защото не трябва много акъл, за да го видиш.

    Понеже ти не се обоснова защо Деп е най-доброто нещо във филма и не каза какво точно съм пропуснал, за мен ставаш поредната единица от сивата маса, която не знае какво иска да каже, но плюе самоцелно, без задълбочено разбиране. Така че може до утре да си бършеш сополите тук и да ми обясняваш колко било аматьорско ревюто. Няма да има никакво значение.

  54. Как поне веднъж някъде по нашите ширини няма да се появи някой, който е не е абсолютно убеден, че само неговото лайно не мирише.
    От сивата маса съм, да 😀 Здрав да си, прекрасно ревю, поздравления. Надявам се само такива ревюта да пишеш и все такива коментари да получаваш 😉

  55. Хахаха фръц, фръц. Изобщо не ми пука какво мислиш за ревюто. Отказваш ме да ти отговарям, защото нищо не казваш за филма.

  56. Аз нямам проблеми с филма, а с ревюто. А щом не ти пука – здраве да е. Повтори го 4-5 пъти, явно доста не ти пука – продължаваме напред.

  57. Фръцльовци такива…От 2 дена дъвчете едни и същи лайна един към друг и никой нищо ново не казва. Аре стига вече! Единя нищо не казвал за филма, другия иска пък да чуе това, което не е казано… за филма. Абе нещо не сте наред май.

    Касабов що се правиш че не четеш това, което ти пиша за филма или и аз нямам аргументи за него. Поне като мъж ви изтъкнах моето мнение и за Деп и за филма и режисьора.

    Стиванчьо същото те питам и теб – кое не изказах за филма и кое ми е крайното в мнението?

    И ми е интересно, защо пък да не спечели доста награди Деп, а и Купър за тази си лента.
    Не ми се вярва Лео да я грабне и този път за жалост наградата на Академията. Коя роля според вас е по сложна – да ядеш лайна и да се правиш на изоставен или да изиграеш толкова яко образа на един изверг. Всеизвестно е , че малко награди са присъждани на отрицателни герои, но пък са с нива по-трудни да се изиграят. Не разчитам на тъпанарите от Холивуд до оценят нито Деп, нито Купър за тази им работа. Дай и болни, педали, прокажени и тифосани все да обират наградите. Кур за тия!

  58. Ненам, от колко време дъвчат едни и същи лайна, ма тея ДиКаприовите, не ти излезнаха от устата. ахахахх.., през пост ги споменаваш, фетиш ли е или няква лека олигофрения?

  59. Сатъре, за филма, поне според мен – казал всичко, което си струва. Преекспонирана е ролята на Деп, не мисля, че е толкова извънземна, колкото казваш – според мен това е другата крайност. Касабов го е отебал тотално, щото било много очевадно, а той е над тия неща, а ти си му придал качества, които – просто няма. Или – има, но е излишен хайп и превъзнасяне, за мен ролята не е за Оскар, преди да съм видял всичко до този момент. За номинация е, определено, но Деп има други роли, които са за Оскар, тази – за мен – не е от тях. Тва е.

  60. Нещо не ми е ясно. Кое точно е пресиленото от мен за ролята му. Деп прави уникална роля и всеки гледал лентата ще го види. Страшен хамелеон е. Нямам думи за това изпълнение, а относно останалите претенденти съм на същото мнение. Все още не сме гледали всичко за годината и ще се види все пак,кой и как.
    Само ми е интересно твоето мнение кои са другите роли за Оскар на Деп? Просто питам от любопитство.

  61. Еудард Ножиците, Ед Ууд, Дрога, Защо тъгува Гулбърт Грейп, донякъде Преди да падне нощта и Мъртвецът.

  62. Той е от актьорите, които могат да изиграят всичко т.е. универсален хамелеон, докато има други, които само в един жанр могат да го правят и затова ги наемат. Няма да изреждам ролите му които са силни защото са много. Само ще спомена Превъзходство ,Суини Тод,Пътят към Невърленд,, в които ми прави впечатление, както върхът си остава Черна служба. Както казах и преди не ми е от любимите актьори, но е перфектен в тези.

  63. Казвам го като голям фен на Деп и голям фен на Уоли Фистър като кинематографист- Transcendence е един от най-идиотските филми, излизали в последните години на фона на очакванията, които презентираше. Тоя филм и Люси – лично за мен бях обидно глупави. На фона на това не мога да приема довод за силна роля на Деп там – просто филмът е пълна простотия, адски шаблонен и глупав. Подобно негово изпълнение предпочитам в Жената на астронавта, там поне самият филм не е такава помия.

  64. Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт,Дони Браско,Страх и омраза в Лас Вегас,Черна служба са моите на Деп.
    Реално деп е повече комичен герой, но както се видя от Черна служба е уникален и в отрицателна роля. Но също не съм му голям фен. Но тук е неузнаваем….

  65. 😀 Почнах малко да съжалявам, че се набих в тоя разговор, имам силното усещане, че някакски хората над мен не са особено различни един от друг.

    Сега ми стана криво, че се насираме точно с тебе, Касабов. 😀

  66. Satyr, си мисли, че е като Джони Деп – универсален хамелеон и може да влиза от роля в роля, ма се оказа, че е най-обикновен Tapirus indicus. хахахха

  67. Хахаах супер си е Сатъра. Винаги на него съм вярвал, а за жалост Касабов е голямо лайно…

  68. Честно казано не мога да разбера що психар трябва да си за да пишеш с псевдонима на друг човек където и да е…

  69. Тия пак почнаха с обидите тук…нема спиране! Аз си казах моето мнение. На друг не ме интересува.

  70. Тука всеки втори си казва мнението и че не му пука за друго. голяма забава, наздраве от мен с едно голямо, днес е малкият петък 😀

  71. Мисля, че Касабов е написал много добро ревю. Съгласен съм него и не мисля, че дължината му е проблем, дори напротив. Филмът си е стандартен, конвенционален „gangsta movie“ и единствено изпълнението на Деп го дига малко. Да, Деп прави добра роля и до тук. Без значение с грим ли е или не, просто това не е великата роля, както някой се опитват да я изкарат. Трудно е да направиш велика роля в обикновен филм… Дали ще му дадат Оскар също няма значение – много велики изпълнения не са били удостоени със статуетката, а посредствени филми и роли са я вземали. И да – филмът няма да остане в историята, подписвам се под това 🙂
    P.S. Всякакви сравнения с Майкъл Ман и неговите филми са смешно-неуместни( След „Жега“ нямал добър филм?!)

  72. „Деп прави добра роля и до тук“…станиславчо, току що прочетох епохалният ти, изпълнен с дълбок кино-анализ за ролята на Деп и гангста киното…и направо…ме остави без думи…Вервай ми!

    п.п. Явно тук вече почнаха да пишат всякакви, дето са гледали 3 филма на кръст…Доста пада нивото на спора драги читатели…за жалост.

  73. Ей, шизофреник, „станиславчо“ ще викаш на баща си. Ходи се лекувай и си пий хапчета редовно!

  74. Въй,

    яко карäте, брат

    ениуей, вчера го гледах и сега си мисля, че … много хора са още живи, за да изтискат якото от историята. Сигурно звучи яко конспиративно, но деммит, нищо съществено не беше разказано. Признайте си! Филма не струва, не защото историята не струва, а защото беше селективно пречупена и явно някой е дал кинти за да може светът да разбере колко яко е трепал Уайти Болджър, колко е бил зъл, уааа кво здраво копеле е нашия Уайти, евала. Аз бих задълбочил на поне три места, но мамка му по отделно, ако всичко е заедно нищо няма да се получи:

    !спойлери!

    взаимоотношенията между двамата братя, кой как клати системата по негов си начин, кой къде се прецаква, кой на какви ценности натъртва и тн. Тук са подходящи сцени от деството, влизане под кожата на героя, има ли връхна мотивация и тн, семейни разриви

    фокус върху оня от фбр, дето го играе медиатор, героят на джоел едгертън. Какво прави този човек? Защо го прави? Какво печели от това? Защо прикрива толкова свирепо приятелят си? Можеше целият филм да се въртеше около него, неговата история комай е по-драматична, малко фикция тук, малко фикция там – ехе, ето ти яко крими-драма.

    фокус само върху уайти болджър, любовна история в дълбочина, няколко обрата чрез предателства, няколко интроспективни диалога, малко повече наблюдения за зрителя да разбере що за душа е тоя, да се отвратим от психопатичната му натура, а и заради явните му контакти със семейството и проблемите около него, застъпването му за детето – фокус към психопатията на модерното американско общество.

    сами рабирата, че има доста проблеми с направата на този филм. В края на този филм, Уайти Болджър изглежда куул, а сцената му със залавянето е мигновенна, не можеш да хванеш нито колко е бягал и нито как се е укривал.

    ами не, не е куул.

    1. оп, чак сега виждам коментара ти. съгласен съм, можеха да задълбаят на тези места, но най-добър филм сякаш щеше да се получи, ако бяха акцентирали върху годините, в които се укрива. какво е да живееш до такъв изрод, без изобщо да предполагаш. това можеше дори да заеме 1/3 от филма и щеше да е супер. ама както и да е… филмът е ок , не е нещо тъпо, просто го забравяш след седмица-две.

  75. Според мен това е поредния гангстерски филм разказващ живота на един гангстер търсен от ФБР и хванат след толкова години. Това е мое лично мнение

    1. Благодарим ви, че уточнихте. Постоянно стават обърквания с хора, които изказват чужди мнения. 🙁