Момиченца срещу момченца! Може и да е условно и опростено до степен на елементаризъм, но точно до това се свежда тазседмичният щатски боксофис сблъсък. В битка за вниманието на публиката един срещу друг застанаха женски ориентираната комедия „Перфектният ритъм 2” и високооктановата екшън вакханалия за момчетии „Лудия Макс: Пътят на яростта”. А ако следите бокосфиса през последните няколко години, с голяма доза сигурност може да кажете, в крайна сметка, кой от двата филма триумфира.
На първо място с резултат от 70,3 милиона дебютира „Перфектният ритъм 2”, доказвайки, че ордите тийнейджърки са „a force to be reckoned with” – 75% от зрителите на филма са били жени, а 62% са били под 25-годишна възраст. Уикендът на „Перфектният ритъм 2” е третият най-голям комедиен дебют в историята, след този на „Поредният ергенски запой” (85,9 млн.) и „Остин Пауърс в Златния член” (73,1 млн.), и е по-голям от крайния резултат на първия филм, който финишира разпространението си с 65 млн. Освен това филмът бележи и най-големия уикенд за филм на режисьор дебютант – в случая Елизабет Банкс.
На второ място с (принципно приличен) резултат от 44,4 милиона долара остана „Лудия Макс: Пътят на яростта”, който 30 години след премиерата на последния филм от серията възкресява на екран – при това повече от успешно – един от най-емблематичните образи в киното. Зрителите на „Лудия Макс: Пътят на яростта” са били 70% мъже и 54% над 35-годишна възраст. Оценката, която му дават те („B+” CinemaScore), е по-ниска от тази на критиците – одобрението му е почти универсално (98% в Rotten Tomatoes), но е достатъчно висока, че да предполага успешно представяне през идните седмици. В световен мащаб филмът е спечелил 109,4 млн.
След две седмици на върха, „Отмъстителите: Ерата на Ултрон” се смъква на трета позиция с приходи за уикенда в размер на 38,8 милиона. С това общите му резултати стават 372 млн., с което изпреварва „Бързи и яростни 7” (343,8 млн.) и става най-касовият филм за годината. Постижението му обаче е доста по-малко (около 19%) от това на предшественика му, който за същия период е разполагал с 457,6 млн. До момента световните приходи на „Отмъстителите: Ерата на Ултрон”са в размер на 1,1 млрд., което го прави осмия най-касов филм на всички времена.
На четвърто място с 5,7 милиона е „Гореща гонка”, следван от „Ченгето на мола 2” с 3,6 милиона. До момента женски ориентираната комедия с Рийз Уидърспуун и София Вергара е спечелила едва 23,5 млн. – срещу 33,4 млн. на „Шпионски свалки” преди 3 години, а новите молски изпълнения на Кевин Джеймс са привлекли 62,9 млн., което е почти наполовина на резултата на предшественика му, „Ченгето на мола” (109,7 млн.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 175,9 милиона, което е с 5% повече от миналата година, когато „Годзила” зае първото място с 93,2 млн., и с 20% повече от 2013 г., когато „Пропадане в мрака” застана начело на класацията със 70,2 млн.
Топ 10 според финалните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Pitch Perfect 2 | 1 | $70,328,000 | $ 70,328,000 | |
2 | Mad Max: Fury Road | 1 | 44,440,000 | 44,440,000 | |
3 | Avengers: Age of Ultron | 3 | 38,837,000 |
-50.0
|
372,008,000 |
4 | Hot Pursuit | 2 | 5,780,000 |
-58.5
|
23,504,000 |
5 | Paul Blart: Mall Cop 2 | 5 | 3,600,000 |
-32.2
|
62,930,000 |
6 | Furious 7 | 7 | 3,600,000 |
-33.4
|
343,800,000 |
7 | The Age of Adaline | 4 | 3,200,000 |
-45.0
|
37,072,000 |
8 | Home | 8 | 2,700,000 |
-12.1
|
165,647,000 |
9 | Ex Machina | 6 | 2,100,000 |
-40.2
|
19,566,000 |
10 | Far From the Madding Crowd | 3 | 1,300,000 |
67.4
|
2,631,000 |
бах тия американци и вкуса им за смотани комедии
+1 млн за Макси
-1 млн за Пичките
И двата филма с отлични резултати.