Оскар 2015 - победителите

Късно снощи, на типична церемония водена от Нийл Патрик Харис в Dolby Theatre в Лос Анджелис, за 87-ми път бяха връчени наградите на Американската академия за киноизкуство и наука. С „Оскар” за най-добър филм бе отличен „Бърдмен”, който спечели и за режисура.

По-долу можете да видите пълен списък с победителите, като на този етап ще се въздържим от коментар. Ще споделим с вас гледната ни точка по повод лауреатите и самата церемония до броени дни, при това под малко по-нестандартен за сайта ни формат. Междувременно, ще очакваме и приветстваме вашите мнения по темата – било то негативни или положителни.

Най-добър филм
„Бърдмен“ (2014)
„Юношество“ (2014)
„Теорията на всичко“ (2014)
„Селма“ (2014)
„Гранд хотел Будапеща“ (2014)
„Камшичен удар“ (2014)
„Американски снайперист“ (2014)
„Игра на кодове“ (2014)

Главна женска роля
Felicity Jones for The Theory of Everything (2014)
Rosamund Pike for Gone Girl (2014)
Джулиан Мур за Все още Алис (2014)
Reese Witherspoon for Wild (2014)
Marion Cotillard for Deux jours, une nuit (2014)

Главна мъжка роля
Майкъл Кийтън („Бърдмен“)
Бенедикт Къмбърбач („Игра на кодове“)
Стив Карел („Ловец на лисици“)
Еди Редмейн („Теорията на всичко“)
Брадли Купър („Американски снайперист“)

Най-добра режисура
Richard Linklater for Boyhood (2014)
Алехандро Гонзалес Иняриту за Бърдмен (2014)
Bennett Miller for Foxcatcher (2014)
Wes Anderson for The Grand Budapest Hotel (2014)
Morten Tyldum for The Imitation Game (2014)

Най-добър адаптиран сценатий
American Sniper (2014): Jason Hall, Chris Kyle, Scott McEwen, James Defelice
Inherent Vice (2014): Paul Thomas Anderson
Игра на кодове (2014): Греъм Мур
The Theory of Everything (2014): Anthony McCarten
Whiplash (2014): Damien Chazelle

Най-добър оригинален сценарий
Boyhood (2014): Richard Linklater
Бърдмен (2014): Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris,Armando Bo
Foxcatcher (2014): E. Max Frye, Dan Futterman
The Grand Budapest Hotel (2014): Wes Anderson, Hugo Guinness
Nightcrawler (2014): Dan Gilroy

Най-добра музика
The Imitation Game (2014): Alexandre Desplat
Гранд хотел Будапеща (2014): Александър Деспла
Interstellar (2014): Hans Zimmer
The Theory of Everything (2014): Jóhann Jóhannsson
Mr. Turner (2014): Gary Yershon

Най-добра песен
Begin Again (2013): Gregg Alexander, Danielle Brisebois(Lost Stars)
The Lego Movie (2014): Jo Li, Andy Samberg, Jorma Taccone, Akiva Schaffer(Everything is Awesome)
Beyond the Lights (2014): Diane Warren(Grateful)
Selma (2014): Common, John Legend(Glory)
Glen Campbell: I’ll Be Me (2014): Glen Campbell, Julian Raymond(I’m Not Gonna Miss You)

Най-добър документален филм
Finding Vivian Maier (2013)
Last Days in Vietnam (2014)
Citizenfour (2014)
The Salt of the Earth (2014)
Virunga (2014)

Най-добър монтаж
Boyhood (2014): Sandra Adair
The Imitation Game (2014): William Goldenberg
The Grand Budapest Hotel (2014): Barney Pilling
Камшичен удар (2014): Том Крос
American Sniper (2014)

Най-добро операторско майсторство
The Grand Budapest Hotel (2014): Robert D. Yeoman
Mr. Turner (2014): Dick Pope
Бърдмен (2014): Еманюел Любецки
Unbroken (2014): Roger Deakins
Ida (2013): Lukasz Zal, Ryszard Lenczewski

Най-добра сценография
Interstellar (2014)
Into the Woods (2014)
Гранд хотел Будапеща (2014)
The Imitation Game (2014)
Mr. Turner (2014)

Най-добър анимационен филм
The Boxtrolls (2014)
Героичната шесторка (2014)
How to Train Your Dragon 2 (2014)
Song of the Sea (2014)
Kaguyahime no monogatari (2013)

Най-добър късометражен анимационен филм
The Bigger Picture (2014): Daisy Jacobs
The Dam Keeper (2014): Robert Kondo
Feast (2014/I): Patrick Osborne
Me and My Moulton (2014): Torill Kove
A Single Life (2014): Joris Oprins

Най-добри визуални ефекти
Captain America: The Winter Soldier (2014)
Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Guardians of the Galaxy (2014)
Интерстелар (2014)
X-Men: Days of Future Past (2014)

Най-добра поддържаща женска роля
Laura Dern for Wild (2014)
Патриша Аркет за Юношество (2014)
Keira Knightley for The Imitation Game (2014)
Emma Stone for Birdman (2014)
Meryl Streep for Into the Woods (2014)

Най-добър монтаж на звукови ефекти
Birdman (2014)
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Американски снайпер (2014)
Interstellar (2014)
Unbroken (2014)

Най-добър звук
American Sniper (2014)
Birdman (2014)
Interstellar (2014)
Unbroken (2014)
Камшичен удар (2014)

Най-добър късометражен документален филм
Crisis Hotline: Veterans Press 1 (2013): Ellen Goosenberg Kent, Dana Perry
Joanna (2013): Aneta Kopacz
Nasza klatwa (2013): Tomasz Sliwinski, Maciej Slesicki
La parka (2013): Gabriel Serra
White Earth (2014): Christian Jensen

Най-добър късометражен игрален филм
Aya (2012): Oded Binnun, Mihal Brezis
Boogaloo and Graham (2014): Michael Lennox, Ronan Blaney
La lampe au beurre de yak (2013): Wei Hu, Julien Féret
Parvaneh (2012): Talkhon Hamzavi, Stefan Eichenberger
The Phone Call (2013): Mat Kirkby, James Lucas

Най-добра поддържаща мъжка роля
Едуард Нортън за „Бърдмен“ (2014)
Дж. К. Симънс за „Камшичен удар“ (2014)
Итън Хоук, за „Юношество“ (2014)
Марк Ръфало за „Ловец на лисици“ (2014)
Робърт Дювал за „Съдията“ (2014)

Най-добър чуждоезичен филм
Mandariinid (2013): Zaza Urushadze
Ида (2013): Павел Павликовски
Leviafan (2014): Andrey Zvyagintsev
Relatos salvajes (2014): Damián Szifrón
Timbuktu (2014): Abderrahmane Sissako

Най-добър дизайн на костюми
Inherent Vice (2014): Mark Bridges
Гранд хотел Будапеща (2014): Милена Канонеро
Into the Woods (2014): Colleen Atwood
Maleficent (2014): Anna B. Sheppard
Mr. Turner (2014): Jacqueline Durran

Най-добър грим и прически
Foxcatcher (2014)
Гранд хотел Будапеща (2014)
Guardians of the Galaxy (2014)

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

20 Comments

  1. На кратко…никакви изненади и логично, няколко очаквани разочарования!
    Изпълненията на Кийтън и Къмбърбач, за мен, заслужаваха повече наградата, но в крайна сметка целта беше да се изпрати послание, с двата Оскара за главна и мъжка женска роля. 🙂
    Същото може да се каже и за наградата за най-добра песен…чисто „американски“ избор за да почетат случилото се тогава, но за мен поне 2 от останалите песни заслужаваха повече наградата.
    Патриша Аркет също ми стои малко встрани, една Ема Стоун направи доста по-запомняща се роля, но толкова се изговори за Юношество, че трябваше да му дадат някаква награда, все пак си е уникално постижение, макар и в отделните категории, и за мен, да губи спрямо останалите номинирани филми. Напълно заслужен голям победител в лицето на Бърдмен и Иняриту! Също напълно заслужени 4 Оскара за Грандхотел Будапеща в конкретните категории. Визията на Уес Андерсън е неподражаема и е радващо, че най-после го признаха след толкова години.

  2. Смятам, че Майкъл Кийтън заслужаваше повече. Минало 🙂 Ема Стоун – запомняща па чак…. Айде да не вменяваме качества на Бърдмен, които не притежава 😉

  3. Смятам, че Еди Редмейн заслужено спечели оскара. Игра на кодове за мен беше най-добрият филм.

  4. Оскарите от година на година стават все повече безпредметни . Бърдман е най-прехваленият филм на десетилетието . Единственото позитивно нещо в него е актьорската игра . Не е забавен , не те грабва . Може би за хората които се занимават с кинони театър е хубав , но си е въздух под налягане . Снайпера е задължителния филм за избиване на американски комплекси . Юношество е скучен . Чисто и просто . Не се различава от други филми на подобна тематика . Това че го е снимал 12 години е на негова сметка , не би трябвало то да определ качеството. И се връщам ма бърдман . Раздухана работа на посредствен филм . Има напъни за нещо повече ама не му се получава . Подминати са наистина страхотни филми . Но , това са Оскарите . Филми като Бърдман и 12 години роб обират награди . Филми избиващи комплексите на американците .

  5. А какви да кажем за категорията най-добър анимационен филм?!? Не казвам, че Шесторката беше лош филм, но Бога ми, изобщо няма никаква база за сравнение с „Как да си дресираш дракон 2″… Яд ме е, че само тази категория не познах, за разлика от останалите 9 основни категории. Винаги един мач ме дъни 😀

  6. @DDL
    Да беше казал предварително прогнозите си. То и аз сега мога да кажа, че съм познал всичките категории, но лъжа ли, не лъжа ли….
    Пък и не съм ясновидец за да знам познал ли си или не си.
    Не се изхвърляй с такива приказки, защото е да кажем малко несериозно….

  7. Наистина, с изключение на категорията „Най-добра пълнометражна анимация“ (макар че и там си имаше известни съмнения относно това дали „Как да си дресираш дракон 2“ ще спечели), няма някакви кой знае какви изненади. Вчера внимателно прегледах по-големите сайтове с прогнози и анализи преди „Оскарите“ и общо взето наградите отговарят на предварителните очаквания на специалистите, базирани върху разпределението на наградите от различните гилдии, БАФТА и „Златните глобуси“.

    Накратко – закономерно развитие на нещата 🙂

  8. И за мен е без никакви изненади. Няма нищо непредвидено или някой жестоко ощетен.

    ПС: Разбирам, че трябваше да дадат награда на Boyhood, но Патриша Аркет с нищо не ме впечатли.

  9. @heinrich, прав си, че беше несериозно от моя страна, да не кажа прогнозите си предварително, но нямаше за кога да кажа, понеже изгледах всички филми и изпълнения в самото навечерие на церемонията и нямаше за кога да дам тези прогнози. Извини ме за невежеството и за догодина ще знам да гледам по-рано номинираните филми и изпълнения и респективно да прогнозирам овреме…

  10. Повечето хора, които гласуват за тия награди, са актьори. Това, че Еди Редмейн не би бил моят избор – нищо не означава, момчето игра добре и тия награди не да огрея всички. Но специално при Кийтън, имам някакво чувство, че нещата са се развили горе-долу така: Някой актьор, гласувайки в състоянието, в което Хаселхоф яде хамбургер пиян и дъщеря му го снима, са разсъждавали общо взето – „Ае бе, и на мен ми е било трудно , толко гадни моменти съм имал… Тоя дето игра Батман и снежен човек, са да вземе награда, ааайде па, всеки е бил там…голееема работа…“ 🙂

  11. Абсолютно очаквани и предсказуеми оскари. Всеки, който си е бил направил труда да види коефицентите на букмейкърите преди наградите му е ясно за какво говоря. Това е все едно да се хвалиш, че си познал победа на Барселона над Елче. Демек коеф. от порядъка на 1,20.
    Доволен съм, че “Юношество“ и “Игра на кодове” не взеха почти нищо. Факта, че си снимал филм 12 години не е индулгенция за качеството му. „Кодовете“ пък е клиширан до болка, елементарен филм. Лично моя фаворит беше“Ловец на лисици”, но и „Бърдмен“ е страхотен.Еди Редмейн (“Теорията на всичко”) си заслужи наградата, а за женска роля Rosamund Pike for Gone Girl е истинската победителка. Харесвам Джулиан Мур, но „Все още Алис “ е слаб, а и ролята и не е нищо особено. За режисура и операторска работа съм съгласен с оскарите за „Бърдмен“. Радвам се и за „Гранд хотел Будапеща“ – чудесен филм.
    Като цяло по-силна година от предходната…

  12. То даже си е време да се гледа към следващия цикъл от награди. Аз вече нямам търпение за The Hateful Eight и The Revenant 🙂 И за Me and Earl and the Dying Girl 🙂

  13. Единственото ми разочарование е пи специалните ефекти – не, че спечели „Интерстелър“, в който имаше отлични неща, а че не спечели „Планетата“, който беше мега.

    И „Юношество“ е прекрасен филм и щеше да е такъв, дори и да го бяха снимали две седмици с различни актьори.

  14. Станислав не мисля че си прав .Джулиан Мур изигра по тежка роля и едва ли си гледал филма внимателно,но играта и особено постепенното съсипване на героинята и показват наистина една дълбока и безпрецедентна актьорска игра,която само тя и още две три актриси -примерно Стрийп и Бланшет са показвали.И преди писах по въпроса за Розамунд Пайк и ролята и в иначе добрият Не казвай сбогом – всяка жена със затворени очи може да изиграе подобна отмъстителна психопатка-Разликата е в нюансите.- Глен Клоуз във Фатално привличане е пример като актриса за подобна роля
    Предполагам, че повечето тук коментиращи са пишлемета, за които киното преди 2000 та година хич никакво го няма.Затова малко са онези,които оплюха тазгодишните номинации.Но какво да се прави киното става все по кухо и марвеловско и няма надежда,че това ще се промени.Списъка отпреди 15 години с номинирани -Гладиатор,Трафик, Ерин Брокович,шоколад и Тигър и дракон.Всичките тези филми се помнят и до днес и са до известна степен вече класики..А кой догодина ще помни Гранд Хотел Будапеща?

  15. @ Papa Joe

    Добре, да кажем, че тези номинации са трагедия. Според теб кои трябва да са на мястото на осемте филма, които бяха номинирани за най-добър филм? Питам просто от любопитство 🙂

  16. @ Papa Joe

    Разбрахме, че мразиш Гранд Хотел Будапеща, каза 100 пъти колко е зле и как заслужавал всичките малинки. Enough, please.

    И да, други филми на Уес Андерсон се помнят, при положение, че дори не са толкова популярни като този, така че няма причина да не се помни и Хотелът.

  17. Добре ще Ви кажа ,кои според мен бяха най добрите 8 филма за 2014 според моя вот в имдб.ком.Правя предварително уговорката, че годината според мен беше адски слаба и от тези 82 ,,големи“ филма ,които съм гледал по лесно ми е да направя топ 20 на най-скапаните.и така 8те филма според мен трябваше да са:Игра на кодове,Не казвай сбогом, Лешояда ,Левиатан( има прецедент чуждоезични филми да са в тази категория-пример тайванският Тигър и Дракон),Х-МЕН:Дни на отминалото бъдеще ,британският Гордост(награда Бафта 2014 за най добър британски филм),Син Сити:Жена за която да убиваш и специална номинация,нищо че е телевизионен за Нормално сърце ( макар че има общи моменти със страхотният Далаският клуб на купувачите)