„Златен глобус” 2015 - Ричард Линклейтър

Най-важната неделна нощ през януари в хотел Бевърли Хилтън, Калифорния – тази на Глобусите. Членове на Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд са около деветдесет журналисти и фотографи от 55 държави. Началото е поставено през 1943 година, а тази неделя „Златните Глобуси” бяха раздадени за 72-и път.

Тина Фей и Ейми Полър бяха водещи за трета година, за последно. В шеги и закачки времето минава неусетно, при все че – както всяка година – категориите са много и за да изчакаш най-„престижните” на финала, се изисква да се заредиш с наистина доста търпение. И понеже всяка година се повтаря как Глобусите едва ли не „предсказват” Оскарите, ще ни е любопитно до каква степен ще се припокрие мнението на Холивудската чуждестранна преса с вота на Американската киноакадемия…<

Труден избор в категорията за най-добър филм – драма: не сме сигурни, че спечели най-добрия, но решението е „Boyhood”.

Много труден избор при определяне на най-добро изпълнение на актьор и актриса в драматичните категории – след първата голяма номинация за Дженифър Анистън и ролята й в „Cake” и съвсем заслужената номинация на Стив Карел за уникалната му роля във „Foxcatcher”, победителите са Джулиан Мур и Еди Редмейн.

Най-добър филм – комедия или мюзикъл – реверанс към майсторството на Уес Андерсън и неговия „Гранд хотел Будапеща”!

В актьорските категории за комедия или мюзикъл стискахме палци на Емили Блънт и Ралф Файнс, а с Глобуси си тръгнаха Ейми Адамс и Майкъл Кийтън.

В любимата ни анимационна категория много искахме да спечелят или „The Lego Movie”, или „Кутийковците”, но златото отиде при „Как да си дресираш дракон 2”.

И при все, че всички повтаряха как носителят на пет награди на Европейската филмова академия и на наградата LUX на Европейския парламент – „Ида” на Павел Павликовски ще грабне и Глобус за чуждоезичен филм, чуждестранната преса в Холивуд отличи най-новата творба на Андрей Звягинцев „Левиатан”, който ще можете да видите в програмата на предстоящия 19-и София Филм Фест през март.

Особено сме радостни, че изпълнението на Дж. К. Симънс в „Whiplash” получи признание; отличена беше и както и режисьорската работа на Ричард Линклейтър в продължение на… 12 години за „Boyhood”.

В още една от категориите – за мини-серии или филм, създадени за телевизия, бяхме абсолютно сигурни, че Глобусът не може да бъде присъден на никой друг, освен на екипа на „True Detective”, но ето че той отиде при екипа на другият ни любим сериал – „Fargo”.

Ето и списъка с всички наградени:

Best Motion Picture – Drama
Winner: Boyhood
Foxcatcher
The Imitation Game
Selma
The Theory of Everything

Best Motion Picture – Musical Or Comedy
Winner: The Grand Budapest Hotel
Birdman
Into the Woods
Pride
St Vincent

Best Director
Winner: Richard Linklater, Boyhood
Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Ava DuVernay, Selma
David Fincher, Gone Girl
Alejandro Gonzalez Inarritu, Birdman

Best Actor – Drama
Winner: Eddie Redmayne, The Theory of Everything
Steve Carell, Foxcatcher
Benedict Cumberbatch, The Imitation Game
Jake Gyllenhaal, Nightcrawler
David Oyelowo, Selma

Best Actor – Musical Or Comedy
Winner: Michael Keaton, Birdman
Ralph Fiennes, The Grand Budapest Hotel
Bill Murray, St. Vincent
Joaquin Phoenix, Inherent Vice
Christoph Waltz, Big Eyes

Best Actress – Drama
Winner: Julianne Moore, Still Alice
Jennifer Aniston, Cake
Felicity Jones, The Theory of Everything
Rosamund Pike, Gone Girl
Reese Witherspoon, Wild

Best Actress – Musical Or Comedy
Winner: Amy Adams, Big Eyes
Emily Blunt, Into the Woods
Helen Mirren, The Hundred-Foot Journey
Julianne Moore, Maps to the Stars
Quvenzhane Wallis, Annie

Best Supporting Actor
Winner: JK Simmons, Whiplash
Robert Duvall, The Judge
Ethan Hawke, Boyhood
Edward Norton, Birdman
Mark Ruffalo, Foxcatcher

Best Supporting Actress
Winner: Patricia Arquette, Boyhood
Jessica Chastain, A Most Violent Year
Keira Knightley, The Imitation Game
Emma Stone, Birdman
Meryl Streep, Into the Woods

Best Screenplay
Winner: Alejandro Gonzalez Inarritu, Nicolas Giacobone, Alexander Dinelaris and Armando Bo, Birdman
Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Gillian Flynn, Gone Girl
Richard Linklater, Boyhood
Graham Moore, The Imitation Game

Best Original Score
Winner: Jóhann Jóhannsson – The Theory Of Everything
Alexandre Desplat, The Imitation Game
Trent Reznor and Atticus Ross, Gone Girl
Antonio Sanchez, Birdman
Hans Zimmer, Interstellar

Best Original Song
Winner: Glory, Selma – John Legend, Common
Big Eyes, Big Eyes – Lana Del Rey
Mercy Is, Noah – Patti Smith, Lenny Kaye
Opportunity, Annie – Greg Kurstin, Sia Furler, Will Gluck
Yellow Flicker Beat, The Hunger Games: Mockingjay Part 1 – Lorde

Best Foreign Language Film
Winner: Leviathan (Russia)
Force Majeure (Sweden)
Gett: The Trial of Viviane Amsalem (Israel)
Ida (Poland)
Tangerines (Estonia)

Best Animated Feature
Winner: How to Train Your Dragon 2
Big Hero 6
The Book of Life
The Boxtrolls
The Lego Movie

Best TV Series – Drama
Winner: The Affair
Downton Abbey
Game of Thrones
The Good Wife
House of Cards

Best TV Series – Comedy or Musical
Winner: Transparent
Girls
Jane the Virgin
Orange is the New Black
Silicon Valley

Best Mini-Series Or Motion Picture Made For TV
Winner: Fargo
The Missing
The Normal Heart
Olive Kitteridge
True Detective

Best Actor – Drama
Winner: Kevin Spacey, House of Cards
Clive Owen, The Knick
Liev Schreiber, Ray Donovan
James Spader, The Blacklist
Dominic West, The Affair

Best Actress – Drama
Winner: Ruth Wilson, The Affair
Claire Danes, Homeland
Viola Davis, How to Get Away with Murder
Julianna Margulies, The Good Wife
Robin Wright, House of Cards

Best Actor – Comedy or Musical
Winner: Jeffrey Tambor, Transparent
Louis CK, Louie
Don Cheadle, House of Lies
Ricky Gervais, Derek
William H Macy, Shameless

Best Actress – Comedy or Musical
Winner: Gina Rodriguez, Jane the Virgin
Lena Dunham, Girls
Edie Falco, Nurse Jackie
Julia Louis-Dreyfus, Veep
Taylor Schilling, Orange is the New Black

Best Actor – Mini-Seriesor Motion Picture Made For TV
Winner: Billy Bob Thornton, Fargo
Martin Freeman, Fargo
Woody Harrelson, True Detective
Matthew McConaughey, True Detective
Mark Ruffalo, The Normal Heart

Best Actress – Mini-Series or Motion Picture Made For TV
Winner: Maggie Gyllenhaal, The Honourable Woman
Jessica Lange, American Horror Story: Freak Show
Frances McDormand, Olive Kitteridge
Frances O’Connor, The Missing
Allison Tolman, Fargo

Best Supporting Actor – Series, Mini-Series or Motion Picture Made For TV
Winner: Matt Bomer, The Normal Heart
Alan Cumming, The Good Wife
Colin Hanks, Fargo
Bill Murray, Olive Kitteridge
Jon Voight, Ray Donovan

Best Supporting Actress – Series, Mini-Series or Motion Picture Made For TV
Winner: Joanne Froggatt, Downton Abbey
Uzo Aduba, Orange is the New Black
Kathy Bates, American Horror Story: Freak Show
Allison Janney, Mom
Michelle Monaghan, True Detective

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

22 Comments

  1. Когато става дума за изкуство от висша класа в крайна сметка всичко опира до вкус, а според моя The Grand Budapest Hotel (който е великолепен филм, връх в кариерата на Андерсън) не е по-добър от Birdman.

    А за Boyhood – аз лично засега отказвам да го гледам, защото хич не ми се струва интригуващ – гответе се, ще има още награди. Ще са малко, но ключови, точно както сега на глобусите. Добре, че има и някаква актьорска награда, че иначе щеше да е срам – уж най-добър филм и най-добър режисьор, а без нищо друго.

    И нещо малко извън темата – понеже видях, че в новината се споменава и за филм, присъстващ в програмата на София Филм Фест – има ли вече информация и за други ключови филми на предстоящия фестивал (мен лично най-много ме интересува дали ще се покаже Inherent Vice, много ми се ще да го гледам на кино)

  2. Boyhood е тегава драма по формулата, те тва си чакат и ще го съсипят от награди мноо ясно. И Birdman и Хотела ще ги порежат, специално на Оскарите, защото са с комичен елемент. Поне Анистън дано не спечели дори номинация, на тва недоразумение само това му трябва, че да започнат да го изкарват като най-великото и разнообразо актриса на планетата.

    А на СФФ не показват нещата на кино, а в НДК и Дом на Киното. Тия вече имат толкова общо с кино салоните и киното, колкото и аз у нас имам кино, щото съм с 46′ телевизор и 5 колони, и има места не само за мен и жена ми. Е, у нас вярно с един хубав релиз и картината и звука са по-добри от на СФФ опитите.

  3. По принцип за качеството на повечето салони на СФФ (и Киномания) съм съгласен, но го има и тънкият момент, че част от филмите се показват и в добре оборудваните кина по моловете. Мисля, че точно такъв беше случаят и с The Grand Budapest Hotel.

  4. Да, леко се прокрадва такъв момент, което е много добре. След още 10-15 години, СФФ реално ще е Филм Фест, а не Показваме Ви Филми, Които Създателите Им Ако Видят Как Ви Ги Показваме И Ще Си Бръкнат В Очите.

    А дано.

  5. Няма да го играя апологет, ама защо?
    И „Дома“, а от една-две години и „Зала 1“ и „Люмиер“ са оборудвани с DCP машини и картинката е добра. Има, разбира се, какво да се иска от екраните и столовете, но съвсем не е чак толкова лошо положението. Иначе да, НДК няма усещане за истинско кино, но пък има фестивален дух. Пак повтарям, нямам за цел да защитавам, просто искам да чуя защо така. 🙂

  6. Защото сме ходили по прожекции там и винаги е отврат. А под ДСР машини имаш предвид германско кино си е пратило скрапа към нас, че е човещника и е по-добре от тва да го хвърлим? 🙂 Фестивалният дух е ок, ама ти Дринов като кино човек, трябва да знаеш, че киното е един вид форма на перфекционизъм. В повечето случаи, де. Аз лично не знам за режисьор, който да работи на схемата – абе давай там както дойде, важното е да има нещо. Хайде да хванем PTA, че беше споменат. Пичът е прекарал стотици часове, от пре до пост, че да си изпипа перфектно нещата цялостно, като е отделил огромно внимание на картина и звук. Съдържанието е субективно и да го оставим. И да му направиш две прожекции на фестивал, и то тези две прожекции да са единствените прожекции на неговия филм в страната, и на тези две прожекции показваното на екрана да е на светлинни години от това, което самия РТА иска да видиш, за мен е срамно и обидно към РТА. Затова и спрях да ходя на СФФ и си чакам руснаците да ми пуснат блу рей.

  7. Аз конкретно да кажа – специално на Birdman бях в НДК и през цялото време имаше едни ситни спрямо картината субтитри, които лично аз не ги виждах. Не че на мен ми трябваха (даже направо си ми пречеха, бяха като петно насред картината), но сигурно е имало и такива хора, на които са им трябвали в някакъв друг вид.

    В Дома на киното пък един-два пъти ми се е случвало да седна по-отзад и заради разположението на седалките някой по-височък пред мен да ми пречи.

    А вече ако отнесем нещата към звук и картина – не е трагично положението, но не е и това, което би трябвало да е. Специално за режисьори с внимание към детайла като PTA си трябва най-високото възможно качество.

    ––––––––

    Подозирам обаче, че заради тоя сериозен офтопик доста хора ще ни псуват (директно или мислено), та затова да върна нещата рязко към темата и да отбележа, че наградата за оригинална музика май отиде при Йохан Йохансон, композитора на The Theory of Everything, а не при Alexandre Desplat, както е отбелязано по-горе.

    А я кажете, според вас, кой ще вземе оскара за най-добър актьор. На мен това ми е мъглявата категория. Мисля, че ще е Кийтън, иска ми се да е Кийтън (защото е пичага и защото прави мощна роля), но дали ще той…

  8. Да, аз бих запсувал заради офтопика, но по темата – Бенедикт Къмбърбач ще си тръгне с Оскар на 22ри. Най-големият му конкурент е Кийтън, но всички знаем, че трябва чудо да стане, та актьор в комедия да си тръгне с приз от академията. При Глобусите не е така и Еди трябва да благославя боговете, че там категориите са разделени. Очаквах Дженифър Анистън да си тръгне с Глобус, но Джулиан беше блестяща и го заслужаваше. Анистън, обаче, може и да надделее в наградите на Академията, защото гласуващите там се разтапят от два факта: телевизионната трансформация и нестандартната за актьора роля. Ако не сте гледали Кейк няма как да знаете, колко брилянтна е Анистън и в двете. Юношество ще е филм на годината и при Оскарите почти толкова сигурно и заслужено (въпреки че молитвите ми бяха със Селма), колкото е сигурната и победа на титанично добрата Патриша Аркет.

  9. И аз си мислех за Къмбърбач, но ето че пък на глобусите Редмейн го победи. Много хора напълно закономерно слагат като силно актьорско постижение и Карел (наистина е страшен, две мнения няма), а за Кийтън и комедията – Джак Никълсън успя с As Good as It Gets, който за мен лично е доста повече комедия, отколкото Birdman. Но и Кийтън не е Никълсън, разбира се.

    Така че определено си мисля, че в категорията още нищо не е ясно. Да допълня горното си мнение – като шансове, според мен, тройката в момента е Кийтън, Редмейн, Къмбърбач, като последният засега малко изостава.

    За най-добра актриса – признавам, не съм гледал филмите, но от това, което чета по сайтовете, интригата не е толкова голяма, колкото при актьорите. Мур излиза като фаворит.

  10. Борбата точно при жените е убийствено жестока. Доста месеци, много преди Все още Алис и Кейк да се появят по киносалоните, светът на киното спрягаше Розамунд Пайк като фаворит за Главна женска роля. Мур обърка плановете на Пайк, а с изключително силната си игра Анистън застраши Мур. Трябва да си гледал Кейк за да разбереш. Това не може да се обясни. Не харесвам Дженифър Анистън, но това там просто не е тя. Поне не такава, каквато я познаваме. Мур прави силна роля – да, но пак си е… Мур. Изпълнението на Анистън, обаче, е съвсем друго нещо.

  11. Ще видим, състезанието си е във финалната права 🙂 Иначе като цяло раздадените награди (и съответно мнението на раздаващите ги) рядко съвпадат с мнението ми кой е трябвало да ги получи. Даже май единственият път, когато наистина се изкефих – ама наистина – на награда, е оскарът на Скорсезе. Независимо, че The Departed не е най-добрият му филм, това си остава един жесток филм, венец на една жестока и неповторима кариера на влюбен в киното човек.

    Така че напълно те разбирам – дано по-силното, завладяващо и най-вече кинаджийско изпълнение спечели. А Oscar bait-ът винаги да си остава с празни ръце.

  12. Ако е за Оскарите, аз мисля:
    Абсолютно Анистън, макар Gone Girl да ме смаза от кеф.
    Абсолютно Файнс, макар филмът да не ми хареса.
    Абсолютно Birdman, просто защото друг такъв претендент няма.

    Виж вече съпортърските са ми по-трудни.

    Но все тая кой – какво и кого. Киното е прекрасно заради това, което ти носи лично на теб без да има нужда да бъде оправдано. Дайте сега да не обичам Леон щото Гари Олдман няма Оскар ли…?

  13. И btw, макар филмът да не е мой тип – затварянето на The Grand Budapest Hotel в определението „комедия“ мога да сравня с да речем определянето на Twin Peaks като единствено „хорър“.

  14. Още малко „офтопик“ DCP машините не са втора ръка от Германия. Проблемът е в екраните и настройките. 🙂 И да, обичам всичко да ми е перфектно в киното, затова напоследък избягвам CinemaCity Mall os Sofia, където бях на две ужасяващи прожекции („Възходът на планетата на маймуните“ и „Ной“) и се разправях с прожекциониста. 🙂

    Относно изпълнението на Анистън, не съм гледал „Кейк“, но ви вярвам, че е добра и че не прилича на себе си. Евала и правя, но само от произнасянето на „номинираната за „Оскар“ Дженифър Анистън“ ми потича кръв от носа и ушите. 🙂 🙂

  15. Е… Въпрос на гледна точка. Спечелилата „Оскар“ Сандра Бълок на мен ми звучи по-тегаво.

  16. Мен лично ме кефи (наистина ме кефи, не го казвам иронично) как звучи „два пъти номинираният за Оскар Джона Хил“ 🙂

  17. Това е коментирано хиляди пъти тук, но ще го кажа за хиляда и първи – наградите на Академията са пълен ташак, ОСОБЕНО при статуетките за най-добър филм, или за номинациите. Евентуална награда за Анистън няма да ме накара да харесвам превъплащението й повече, както и липса на номинация за Съркис не би ме накарала да си кажа – „бе тоя май не е уникален…“.

  18. Тия награди удариха тъпомера доземи..Единствено страхотните Джулиан Мур и Мат Бомер си заслужиха наградите..хайде и наградата за песен става..КОЯ Е ТАЯ ДА Я ЕБА РУТ УИЛСЪН ?С какво тая си мисли че е подобра от супер уникалната Виола Дейвиси ,,Как да се отървеш с убийство“Тия чуждестранни журналисти гледат ли изобщо онова,което номинират.То като гледам в тая категория и Робин Райт и Джулиана Маргуляс са къде къде по добри .Абсурдите не свършват дотук.Победата на скапания Фарго над Нормално сърце? Уот да фак?Нормално сърце е най хубавият Тв филм или изобщо филм на 2014,а Джулия Робъртс поне трябваше да е номинирана.За победите на юношество и шибания хотел не ми се коментира.Това са глупави и забравими филми.Не като класиката Аз пея под дъжда от 1952,който гледах завчера и все още изглежда абсолютно КУЛТОВ,нещо което хотелският Будапеща никога няма да бъде.НИКОГА!

  19. Папа Джо днес е в много кофти настроение и само хейтва под новините 😀

    BTW: Фарго е страхотен!

  20. Да филмът Фарго е чудесен,но не и сериала, а пък Нормално сърце е диамант,чийто блясък няма как да бъде уловен от хора без сърца.Някои го сравниха идейно с Далаският клуб на купувачите заради темата.ми ок. и Далаският клуб…е чудесен и смислен филм.

  21. Сериала „Фарго“ не бил добър?! Верно ли имаш представа от кино?

  22. Fargo е добър само ако наистина не си гледал кой знае какво друго.И да малкият аз наистина разбирам от кино,щом казвам , че филмът Фарго е сто пъти по добър от сериала.Виждам тук, че всички са посочили оная помия Гранд хотел“ сред най добрите на 2014…Бъдещето ще покаже кой крив кой прав-много префърцунени филми бяха забравени,истински култовите останаха