Infini

През годините сме споменавали, че обожаваме хоръри, филми по пиеси и такива, чието действие се развива в ограничено пространство (както и доста други – все пак киното ни е страст, нормално е да обичаме много и различни неща), но истината е, че жанрът, който без никакви уговорки лежи в най-голяма степен на сърцето ни, е фантастиката.

Разбира се, „фантастика” е широко понятие и включва десетки поджанрове, кой от кой по-любим, но и тук има един, който лесно се откроява пред другите, и това е космическият хорър. За съжаление обаче, точно този тип филми са голяма рядкост, а качествените такива – дори още по-голяма. Затова няма как да не сме ентусиазирани от предстоящия австралийски сай-фай хорър „Infini” на режисьора Шейн Абес, чиито първи трейлър изглежда доста обещаващо.

Преди да го видите обаче, ето за какво става въпрос: действието на „Infini” се развива в едно от най-мрачните и отдалечени краища на космоса и разказва историята на малък отряд, изпратен на далечна минна станция, за да спаси единствения оцелял от странен инцидент. Използвайки „Slipstream” технология, екипът трябва да се справя в изключително враждебна среда и да постави под карантина смъртоносно биологично оръжие, преди да е достигнало Земята.

Очевидно става дума за филм с ограничен бюджет, но въпреки това изглежда с доста високи „production values” – не ни лъха на брутална CG евтиния. Също така напомня един куп други класически произведения в жанра – и чисто визуално, и като история (поне на първо четене), но това въобще не ни притеснява. Първо, нормално е да отдаваш почит на филми като „Пришълецът”, „Нещото”, че дори и на „Смъртоносен хоризонт”, и второ, толкова рядко гледаме подобни филми, направени като хората, че това, че прилича на други в едно или друго отношение, въобще не е проблем. В името на любовта си към жанра сме склонни да преглътнем далеч по-големи недостатъци.

Вижте и няколко снимки.

Infini

Infini

Infini

Infini

Infini

Infini

Infini

Режисьор на „Infini” е Шейн Абес („Gabriel”), а в ролите са Даниел МакФерсън, Люк Хемсуърт, Грейс Хуанг, Брен Фостър, Люк Форд и други.

Премиерата се очаква догодина.

Similar Posts

Вашият отговор на Dragonheart Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

12 Comments

  1. Направо фантастично изглежда 🙂 (само да не започваше с такава клиширана фраза). Прави ми впечатление не толкова, че Пришълецът (освен, очевиден вдъхновител – а и май беше пра-дЕдо в жанра?), бива копиран, колкото това, колко успешно го докарва на ниво Ридли Скот визия оттогава. При това доста качествено, а това е голям плюс за мен, защото не всеки го може :D. Иначе също толкова очевидно (щото както казваш няма кой знае колко образци в жанра :D), Пандорум, бе едно първите неща които изникнаха в съзнанието ми заедно със Съншайн (пропускам на Скот последното…). Като само се надявам и моля в един момент (ако Инфини се окаже качествен), да не забЕгне в негативна посока (без да спойля – чудовища :D!!), както се случи с тях и да поразгледа по-интересни теми/неща.

    Питам се и това музика на Алън Силвестри (нищо чудно пък да е на Голдсмит хаха) ли беше или само така си въобразявам? Ако не е, то на мен ми навява здраво Хищнически чувства, като даже попреслушах някои работи, и ще се окаже май че е нещо от двойката :). Ако пък си е авторско, то реверанса към онази „ера“ е очевиден (ако и малко повечко изкопиран), и подава също така положителни сигнали за високи очаквания.

    Garbriel – заслужава ли си? На ниво трейлър не вдъхва никак доверие.

  2. @.
    И аз се сетих за „Пандорум“ и „Съншайн“, ама не можех да изброявам всичко. 🙂 🙂
    За музиката не знам, верно има нещо „ретро“, ама не ми напомни за нищо, което съм чувал преди.

    Garbriel не съм го гледал. 🙂

  3. Прометейско е всичко бе. Стига сте писали разни сай-фай филми, които не съм гледал. 🙂 🙂 🙂

  4. „Pandorum“ – За мен лично се оказа разочорование въпреки Antje Traue , „Съншайн” – имаше няколко добри попадения, но и откровенни инфантилни моменти, които стряскаха с наивността си.

  5. Пандорум има страхотно начало! Концептуално също е на високо ниво (и като реализация на визия, сетове вързани с CG, и като история), но в последствие поема в друга (лоша) посока. Напълно разбирам защо може да те разочарова, но за фенове на този тип (толкова рядък) сай-фай е доста голям палец горе.

    Съншайн без съмнение е много по-качественият от двата, и не само заради Бойл. Разбира се, човек трябва да си затвори очите, като научи каква е целта на екипажа (на мен лично не ми беше особен проблем) и в последствие – както с Пандорум – почне да залита в друга посока (ни в клин, ни в ръкав). За сметка на това е визуално изпипан та дрънка, а Джон Мърфи произведе една от най-популярните и отличителни музикални теми – като качество и ниво на експлоатация. Като се замисля, той вероятно е направил за мен и едни от най-отличителните неща в първата десетилетка на 21в (28 дни по-късно). За съжаление, все за филми не толкова отговарящи на висотата им :(. А това е основен проблем въобще последните – вече не знам колко – години, отсъствието на качествен сценарий, който да се допълва добре с останалите компоненти на една филмова продукция.

    Иначе Дринов, не се опитвах да „нит-пиквъм(?)“ (както си се досетил навярно), а просто при мен първо те изникнаха :). Аз примерно паралел с Смъртоносен Хоризонт не направих (знам ли аз защо, стори ми се по-различен от него на пръв поглед).

    Btw ти какво мислиш за Съншайн и Пандорум :)?

  6. „Съншайн“ щеше да е шедьовър ако не беше финална третина – един от най-добрите космически филми последните (а и не само) години. И не знам с какви инфантилни моменти е стръскал, но той е един от най-добре издържаните научно филми от подобен тип.
    „Пандорум“, не ми е мегалюбим, но ти много добре си го казал – за фенове на този тип сай-фай е палец горе. 🙂 🙂

  7. Не си го спомням много добре, но помня самата авария, както и смъртта на капитана бяха просто нелепи. Член на екипажа, който беше дежурен, ако си спомням правилно беше забравил или сгрешил някакъв алгоритъм..Наивни грешки довеждайки почти до край на мисията още в самото начало. Това ли бяха най подходящите хора останали живи на земята, за тази мисия? Че те си бяха обречени още от самото начало с този екипаж. Имаше голяма неправдоподобност във всичко това или поне , така съм разбрал нещата. Не отричам, че нямаше добри моменти. Имаше е. Но тая авария ми остави дълбоки лоши впечатления. От куртоазия ви отговарям. Не заради тънката елитарност и пренебрежително отношение от вас.

  8. @AzUrAL
    Не е имало умишлено пренебрежително отношение, поне не и от моя страна.
    Относно аварията, не смяташ ли, че човешка грешка е най-правдоподобното и логично нещо, което може да се случи на подобна космическа мисия? И защо да не са най-подходящите хора, останали на Земята – всеки беше специалист в областта си. Смятам, че при подобни обстоятелства, всяко едно човешко същество може да (и ще) се пречупи, дори и да са някви „роботи“. Разбирам те, какво имаш предвид, но просто аз ги „чета“ нещата по различен начин. 🙂

  9. Извинявам се тогава, явно съм се заблудил за тона ви.
    Според мен бяха длъжни да не се появява фактора „човешка грешка“. Веднага се сещам например, че вместо един дежурен можеха да бяха поне двама и взаимно да си проверяват изчисленията. Да не казвам, че можеше на ротационен и случаен принцип през някакъв интервал от време да се появява и трети и той да проверява. Все пак говорим за съдбата на човечеството и цялата цивилизация. Бяха длъжни на направят върховно усилие и да създадат такива условия, за да приключат успешно мисията. Просто за мен цялата ситуация беше неправдоподобна и инфантилна. Дори и с вашата правилна забележка, че всеки си има праг на търпимост и напрежението е огромно и все някой ще се пречупи( ако не всички).