Ной

Тази седмица вярващи и атеисти рамо до рамо се занесоха в киносалоните, за да видят авторската интерпретация на Дарън Аронофски на мита за Ной и потопа, което даде отражение на боксофиса и „Ной” безапелационно оглави класацията с 44 милиона долара (според предварителните резултати). Това със сигурност е най-големият резултат в кариерата на Аронофски, а ако прогнозите се оправдаят, изненадващо и в кариерата на Ръсел Кроу за филм, в който изпълнява главна роля – предишният му рекорд е 43,5 млн. с „Американски гангстер”.

Както може да се очаква за подобен филм, отзивите от страна на зрителите, които съдят за него първосигнално на базата на личните си убеждения, а не на база качества и какво всъщност се опитва да каже той, не са никак добри (CinemaScore „C”), но това не значи задължително, че резултатите му ще се сринат значително през следващите седмици. „Вълкът от Уолстрийт” имаше подобни лоши и силно поляризирани отзиви, а пък се справи доста добре.

На международния фронт този уикенд „Ной” регистрира 33,6 млн. Това прави 51,1 млн. от 22 страни от началото на разпространението му и общо 95,1 млн. в световен мащаб.

Победителят от миналата седмица „Дивергенти” регистрира доста ниския като за „young-adult” екранизация спад от 51,5% и заема второто място с 26,5 милиона. За 10 дни филмът е спечелил 95,2 млн. За същия период „Здрач” е разполагал със 119,7 млн., а крайните му резултати са били в размер на 192,7 млн. Прогнозите за „Дивергенти” са, че ще приключи разпространението си с някъде около 160 млн. – скромно в сравнение с филмите от поредицата „Игрите на глада” и „Здрач” (както и „Хари Потър”), но далеч пред всички останали подобни филми от последните няколко години.

Третото място е за Мъпетите и техния „Muppets Most Wanted”, който приключва третия си уикенд със спад от 19,7% и приходи от 11,3 милиона, което е една идея по-добър резултат от този на предшественика му „Мъпетите” (11,1 млн.). В общ план обаче „Muppets Most Wanted” все още изостава – за 10 дни той е спечелил 33,2 млн., докато „Мъпетите” е разполагал с 56,3 млн.

Четвърти с 9,5 милиона се нарежда „Мистър Пибоди и Шърман” на DreamWorks Animation. За месец разпространение симпатичният анимационен филм е спечелил 94,9 млн. и вече задмина предишния филм на студиото „Турбо” (83 млн.). А в близката седмица-две се очаква да задмине и „Чудната петорка”, който приключи разпространението си със 103,4 млн.

За втора поредна седмица на петото място застава религиозно (или по-точно верски) ориентираният „God’s Not Dead”, който приключва уикенда със спад от едва 1,5% и приходи от 9 милиона. За десет дни филмът е спечелил 22 млн. и би могъл да приключи разпространението си с около 40-50 млн.

Второто голямо предложение за седмицата „Sabotage” на Дейвид Ейър и Арнолд Шварценегер катастрофира на седма позиция с едва 5,3 милиона. Това е по-нисък резултат от последния филм на Арнолд „Невъзможно бягство”, където си партнира със Сталоун, както и от разочароващо му солово завръщане на екран година по-рано с „Последната битка” (6,3 млн.). Последния път, когато Арнолд е имал по-нисък дебют, е през 1985 с „Червената Соня” (2,2 млн.). Губернаторът е по-зле и от сянка на предишното си аз.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 127,3 милиона, което е със 7% по-малко от миналата година, когато „G.I. Joe: Ответен удар” застана начело с 40,5 млн., и с 8% по-малко от 2012 г., когато „Игрите на глада” отново оглави класацията с 58,6 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Noah 1 $44,000,000 $44,000,000
2 Divergent 2 26,500,000 -51.5 95,260,000
3 Muppets Most Wanted 2 11,373,000 -33.1 33,210,000
4 Mr. Peabody & Sherman 4 9,500,000 -19.7 94,909,000
5 God’s Not Dead 2 9,075,000 -1.8 22,028,000
6 The Grand Budapest Hotel 4 8,825,000 30.0 24,457,000
7 Sabotage 1 5,330,000 5,330,000
8 Need for Speed 3 4,335,000 -45.4 37,753,000
9 300: Rise of an Empire 4 4,300,000 -49.4 101,145,000
10 Non-Stop 5 4,100,000 -36.3 85,200,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

8 Comments

  1. Не съм гледал Ной, пък и не мога да дам обективно мнение за него. Но от сега мога да се изкажа негативно: Филмът няма нищо общо с предполагаемия си източник, но съзнателно използва името като маркетингов ход. Евтин начин за генериране на повече шум (и пари), от който няма нужда. Да вземем за пример филма „300“: историята (и тази на комикса) е базирана на една от историите в Библията, но филма не се опитва да се представи като библейски, въпреки че много вярващи виждат връзката. Това не им пречи по никакъв начин да го харесват.
    На „Ной“ просто да бяха му сменили името и да бяха махнали „библейските“ връзки, щеше да има много по-положителен отзвук сред вярващите – историята си е достатъчно различна, за да мине като собствена. А сега г-н Аранофски просто рита срещу кошера и губи потенциална аудитория за следващите си филми.

  2. В едно доста забавно ревю, определиха Ной(изиграният от Кроу), като „genocidal lunatic“!!!
    Дали пък да не взема да го гледам?! Пък и Менсал е правил музиката.

  3. Въпреки недостатъците си , за мен филмът е много добър и го изгледах 2 пъти 😀 !

  4. И на мен ми хареса, ще видим дали ще мога да измисля едно ревю – зависи от това как ще мис е развият нещата утре. 🙂

  5. Към „HC 03/31/2014 at 16:29“
    Чел съм няколко пъти Библията, ама нищо не съм срещал за историята на 300 – спартанците, цар Леинид и прочее. То в „Опълченците на Шипка“ повече се говори. Ама май човека се е объркал с толкова много история… 😉

    Ной много ми хареса. Не се придържа съвсем към фактите – т.е първоисточника. Има много свободна интерпретация на случките, но смя

  6. … смятам, че добре са го нагодили и има някои изненади. Но пък за сметка на това не всичко се опитваха да ни обяснят от случващото се и за хора, които не са чели текстовете, някои неща ще останат загадка.

    П.П. Брех как се пускат сами текстовете… 😉 😉 🙂

  7. Аудиторията на „Ной“ не се състои основно от вярващи, така че евала му на Дарън, че захваща разни темички, добре прикрити вътре, които представят религията в истинската й същност. Стига толкова контрол върху масите – 2000 г. са напълно достатъчни!