Дивергенти

В днешно време всяка втора „young-adult” екранизация се спряга за следващия „Здрач” или „Игрите на глада”, но резултатите рядко могат да се мерят с постиженията на филмите от тези две поредици. Най-новата „надежда” „Дивергенти” се доближава повече от всички други кандидати до момента.

Създаден по първата част от антиутопичната трилогия на Вероника Рот „Дивергенти” стартира с приходи от 56 милиона, което е сериозно изоставане от първите части на „Игрите на глада” (152,5 млн.) и „Здрач” (69,6 млн.), но е далеч, далеч пред „уонабита” като „Скитница” (10,6 млн.), „The Mortal Instruments: City of Bones” (9,3 млн.), „Beautiful Creatures” (7,5 млн.) и „Vampire Academy” (3,9 млн.).

Оценката, която публиката дава на „Дивергенти”, е отлична („A” CinemaScore), което е предпоставка за добро представяне оттук насетне. В тази посока сочи и интересната статистика, че само половината от хората, гледали филма, са чели книгите предварително, докато за „Здрач” и „Игрите на глада” тези проценти са респективно 74% и 76%. Също така, при „Дивергенти” публиката е разделена по-равномерно между мъже (41%) и жени (59%), както и между стари и млади – 50% са били над 25-годишна възраст.

На второ място с три пъти по-малък резултат се класира „Muppets Most Wanted”, който приключва уикенда с 16,5 милиона. Това е сериозно отстъпление спрямо предшественика „Мъпетите”, който стартира с 29,2 млн., но пък той имаше предимството, че дебютира през уикенда на Деня на благодарността. Като семеен филм, очакванията са „Muppets Most Wanted” да се представи стабилно през идните няколко седмици, но едва ли ще успее да изкара много повече от 50 млн.

След като миналата седмица през своя втори уикенд най-новата анимация на DreamWorks „Мистър Пибоди и Шърман” успя да оглави класацията, сега отстъпва до третото място с приходи от 11,7 милиона. За 17 дни симпатичното филмче е спечелило 81 млн., което е само на крачка зад финалните резултати на последната анимация на студиото „Турбо” (83 млн.). Очакванията са „Мистър Пибоди и Шърман” да приключи разпространението си с около 100-110 млн.

Четвърти се нарежда „300: Възходът на една империя”, който приключва третия си уикенд с 8,6 милиона. До момента продължението на хита на Зак Снайдър „300” е спечелило 93,3 млн. и гони финални приходи в размер на 110-120 млн. – два пъти по-малки от тези на предшественика му, който приключи разпространението си с 210 млн. До момента световните приходи на „Империята” са в размер на 289,2 млн.

Топ 5 закръгля последното ново предложение за седмицата „God’s Not Dead”, който регистрира приходи от 8,5 милиона. Това е седмият най-голям дебют за филм ориентиран към вярата, но е първият такъв, който стартира в по-малко от 1000 киносалона.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 129,5 милиона, което е с 2% повече от миналата година, когато „Круд” застана начело с 43,6 млн., но с 36% по-малко от 2012 г., когато „Игрите на глада” оглави класацията със 152,5 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Divergent 1 $56,000,000 $56,000,000
2 Muppets Most Wanted 1 16,514,000 16,514,000
3 Mr. Peabody & Sherman 3 11,700,000 -46,4 81,002,000
4 300: Rise of an Empire 3 8,665,000 -54,9 93,753,000
5 God’s Not Dead 1 8,560,000 8,560,000
6 Need for Speed 2 7,781,000 -56,4 30,404,000
7 The Grand Budapest Hotel 3 6,750,000 85,5 12,961,000
8 Non-Stop 4 6,300,000 -40,7 78,600,000
9 The LEGO Movie 7 4,115,000 -46,6 243,352,000
10 The Single Moms Club 2 3,100,000 -61,6 12,910,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *