През изминалия уикенд аудио-визуалното откровение на Алфонсо Куарон „Гравитация” избухна със силата на летен блокбастър, като зае първото място с рекордните за месец октомври 55,5 милиона долара. Освен че филмът изпреварва „Paranormal Activity 3” (52,6 млн.) като най-касова октомврийска премиера за всички времена, той регистрира и най-големия дебют в кариерите на Сандра Бълок и Джордж Клуни, разбиващ предишните им топ-постижения „Нежна полиция” (39,1 млн.) и „Батман и Робин” (42,8 млн.).
Голяма част от постижението на „Гравитация” се дължи на IMAX и на 3D презентацията на филма. 3D-то е отговорно за цели 80% от приходите – за сравнение при „Аватар”, който се смята за еталон в това отношение, този процент е 71 – а общите резултати от IMAX показа са в размер на 11,2 млн. В световен мащаб на 3D-то се дължат 70% от приходите, които са в размер на 27,4 млн.
На второ място се класира „Облачно с кюфтета 2”, който регистрира спад от 37% спрямо дебюта си миналата седмица – по-малък от тазгодишните анимационни гиганти „Аз, проклетникът 2” (-47%) и „Университет за таласъми” (-45%) – и приключва уикенда с приходи от 21,5 милиона. До момента филмът спечелил 60,5 млн., което е почти точно толкова, с колкото разполагаше и предшественикът му „Облачно с кюфтета” (60,4 млн.).
Трети е второто голямо предложение за седмицата „Надцакването” с Джъстин Тимбърлейк и Бен Афлек, който дебютира с разочароващите, но напълно заслужени предвид качествата на филма, 7 милиона. Това е един от най-лошите дебюти на всички времена на филм, показван в над 3 000 киносалона. Освен това оценките, които получава филмът, са доста ниски и в крайна сметка, той едва ли ще успее да покрие 30-милионния си бюджет.
Четвърти с 5,7 милиона е драматичният трилър на Хю Джакман и Джейк Джиленхол „Prisoners”. До момента филмът е спечелил 47,9 млн., което е една идея повече от бюджета му в размер на 46 млн. Това е прилично представяне за филм от подобен род, но предвид качествата му, от него се очакваше малко повече.
Топ 5 закръгля „С пълна газ” на Рон Хауърд, който въпреки добрите оценки както на критиката, така и на публиката, не се справя особено добре и приключва втория си уикенд с 4,4 милиона. За 10 дни филмът е спечелил едва 18,9 млн., колкото е и крайният резултат на последния добър филм на Хауърд „Фрост/Никсън” (18,6 млн.).
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 111,6 милиона, което е с 14% по-малко от миналата година, когато „Нищо лично 2” застана начело с 49,5 млн., но с 39% повече от 2011 г., когато „Жива стомана” оглави класацията с 27,3 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Gravity | 1 | $55,550,000 | – | $55,550,000 |
2 | Cloudy with a Chance of Meatballs 2 | 2 | 21,500,000 | -36.8 | 60,557,000 |
3 | Runner Runner | 1 | 7,600,000 | – | 7,600,000 |
4 | Prisoners | 3 | 5,700,000 | -47.5 | 47,880,000 |
5 | Rush | 3 | 4,408,000 | -56.0 | 18,100,000 |
6 | Don Jon | 2 | 4,160,000 | -52.1 | 16,077,000 |
7 | Baggage Claim | 2 | 4,125,000 | -54.3 | 15,185,000 |
8 | Insidious Chapter 2 | 4 | 3,876,000 | -40.8 | 74,750,000 |
9 | Pulling Strings | 1 | 2,500,000 | 2,500,000 | |
10 | Enough Said | 3 | 2,150,000 | 2.4 | 5,387,000 |
Тъй като нямам търпение да го гледам, с големи усилия не ви прочитам дори ревюто, малко страничен въпрос – къде като технология е най-подходящата зала за СФ? Или поне субективно за Гравити. Помня, че преди Силвъра обясни подробни родните зали какво/що, но не намирам инфото.
А още от „И твойта майка също“ Куарон за мен не прави филми, а кино.
Gravity трябва да се гледа единствено в IMAX. Всеки друг екран би притъпил значително изживяването и поради тази причина съветвам тези, които имат възможност да не правят компромиси, а да гледат филма в IMAX.
И от мен един глас за IMAX.
И ако трябва да сме още по-точни – на 6 ред (от там гледах последните два филма миналата седмица). 😉 😉 😉
и аз съм за IMAX-а
6-ти ред не ти ли е близо? аз ако са 3Д, само на последните 2 реда, иначе се зомбирам
На 6-ти ред май е най-добре, защото екрана сякаш изпълва изцяло зрителното поле (че дори и периферното зрение) и ефекта е … уаауу 😀
Ясно е, че всичко е относително и всеки си има предпочитания, но човека попита и ние отговаряме.
Истината е, че сега в IMAX-а картината не излиза напред, както беше едно време в научно-популярните филми. Там целта беше такава, както някои я наричат – панаирджийска. 😉 Но явно за игралното кино режисьорите са си преценили друго. Аз точно за „Гравитация“ очаквах реещи се из залата обекти. 😉
А освен това, едно време беше и по-голям екрана, но цифровизацията малко посмали мащабите…
Благодаря, пичове. Най-сетне се прибрах в СФ и утре отивам на нощна прожекция на IMAX.
За другото какво да си кажем, първите места са най-отвратителни, но навремето като имаше само 1 мултиплекс в подлеза на НДК и чакаш с часове за „Властелина“ и те ти се виждат идеални. А 3D-то се радвам, че изплува над тая циркаджийска тиня само с летящи към теб стрели/куршуми и вече се използва и приема като похват за потапяне в атмосферата на филма.